lookas87 Napisano 19 Sierpnia 2015 Share Napisano 19 Sierpnia 2015 Szukam schematu malowania i kalek do Miga 21 MF z Redzikowa. W internecie jest strasznie mało informacji na ten temat samoloty służyły tam dosyć krótko, wszędzie są spisy numerów maszyn jakie tam służyły ale tylko dla Migów 23 o 21 cisza. Podstawą do budowy będzie zestaw Eduard w skali 1:48. Za wszelkie informacje serdecznie dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 19 Sierpnia 2015 Share Napisano 19 Sierpnia 2015 Na Facebook'u na stronie 28 PLM w roku 2011 jest kilka zdjęć MIG-21 z Redzikowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 19 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2015 Dzięki czyli można przyjąć że oznaczenia oprócz numeru bocznego są zgodne z migiem który stoi w redzikowie jako pomnik. Teraz kwestia malowania w tamtych czasach ponoć migi byłe malowane na kolor aluminium teraz są bardziej szare. Ktoś wie jak to było naprawdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 19 Sierpnia 2015 Share Napisano 19 Sierpnia 2015 Tak, jak piszesz. Na szaro malowane były bodaj dopiero w latach 90tyc. (Pewnie w przyklejonym temacie na forum jest to wyjaśnione dokładniej na jednej z miliona stron ). Wcześniej, czyli na pewno w przypadku służby 21MF w Słupsku, malowane były po całości srebrną farbą więc śmiało możesz tak malować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Sierpnia 2015 Share Napisano 19 Sierpnia 2015 Sprawdzcie w Aeroplanie o Mig-23, blacha nie malowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 19 Sierpnia 2015 Share Napisano 19 Sierpnia 2015 moich notatek wynika, że na stanie 28plm były 21 o nr: 7904 6601 - 6604 8001 - 8008 7911- 7914 6804 - 6814 8014 7918 7907 6510u 6509u (wersje UM) było coś z 9xxx i nawet mam fotkę tylko muszę ją poszukać. brakuje jeszcze trochę nr, ale może uda się do nich dotrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 19 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2015 A czy migi 21 posiadały jakieś oznaczenia 28 PLM, eskadry, klucza? Czy tylko szachownice i numer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 19 Sierpnia 2015 Share Napisano 19 Sierpnia 2015 W czasach gdy w 28 plm były MiG-21MF to nie było żadnych oznaczeń jednostki. Nie tylko w tym pułku ale w każdym. No i jeszcze jedno wszystkie samoloty były w naturalnej barwie (czytaj w różnych odcieniach srebrnego poszczególnych paneli). Na pewno nie były jednolicie srebrne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 20 Sierpnia 2015 Share Napisano 20 Sierpnia 2015 Tylko ,ze z tego co pamiętam to jako pomnik stoi wersja PF bodajże...a nie MF....ale to już niuans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 20 Sierpnia 2015 Share Napisano 20 Sierpnia 2015 Na pomniku jest Mig-21PF (ta wersja nigdy nie była używana w 28 SPLM). Malowanie jest fikcyjne, łącznie z nr bocznym 1974 oznaczającym rok wprowadzenia do jednostki Migów-21MF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 20 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2015 Czyli łatwo nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 8 Września 2015 Autor Share Napisano 8 Września 2015 Mam jeszcze parę pytań: 1. Domyślam się że zestaw kalkomani nie istnieje dla 28plm, ale może ktoś robił na zamówienie i ma projekt? Albo czy jakaś firma zrobi mi projekt i wydrukuje? 2. Zamierzam użyć farby alclad white aluminium i pytanie do was czy to będzie odpowiedni odcień? 3. Czy ktokolwiek posiada kolorowe zdjęcie miga z tych czasów? 4. Jakie uzbrojenie mogły wtedy przenosić te migi, przypominam że to były lata 1973-79 (jakieś przykładowe zestawy) 5. Jaki zestaw wybrać? Cały czas myślałem o zestawie profipack eduarda, ale tak się zastanawiam czy nie lepiej kupić zwykły i dokupić części do waloryzacji osobno 6. No i co warto dokupić ? Przepraszam za tyle pytań ale zaczynam w samolotach i jeszcze nie mam dobrych źródeł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 8 Września 2015 Share Napisano 8 Września 2015 1. Ułóż numer z osobnych cyfr, modelmaker ma taki zestaw. 2. Dla ambitnych, robiąc maszynę w fabrycznym malowaniu powinieneś pobawić się w zróżnicowanie poszczególnych paneli. 3. Czy potrzebne jest kolorowe zdjęcie? Szukaj zdjęć konkretnego egzemplarza. 4. Jednostka OPK więc skłaniałbym się ku uzbrojeniu pary dyżurnej 2x R-3S po zewnętrznej, 2x RS-2US i zbiornik 490 litów. 5 i 6. Zależy ile chcesz wydać. Sam profipack będzie wyglądać dobrze. Kupując weekend nie masz blaszek na skrzydła i pod statecznik pionowy. Możesz dokupić kokpit, wnęki, rurkę pitota i silnik (ale ten z zestawu PFM!). Reszta dla wymagających. 7. Nie zakładaj wątku, jeśli istnieje już zbiorczy dla MiG-21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 16 Września 2015 Autor Share Napisano 16 Września 2015 Założyłem ten wątek bo chodzi mi o konkretne maszyny z konkretnej jednostki a w temacie zbiorczym trudno coś wyszukać. Mam jeszcze parę pytań : 1. Jaki był kolor wnęk i klap ( od środka oczywiście ) podwozia 2. Kolor hamulca aerodynamicznego od środka i wnęki po nim 3. Napisy eksploatacyjne domyślam się ze były po rosyjsku ? 4. Szachownice w tamtych czasach były pod skrzydłami czy też na górze ? Największy problem mam z tymi wnekami bo co zdjęcie to jest inaczej, z góry dziękuję za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Września 2015 Share Napisano 16 Września 2015 1. Jaki był kolor wnęk i klap ( od środka oczywiście ) podwozia To to jest zadanie dla Sherlocka Holmesa. Najbezpieczniej chyba będzie zrobić w kolorze szarym, ale podmalówek trafiało się sporo - zielone (jak na osłonach anten i piast kół), kolor podkładówki, etc etc. Pamiętaj tylko,że pokrywa włazu do kanału wlotowego silnika w prawej wnęce lubiła być w kolorze duralu. 2. Kolor hamulca aerodynamicznego od środka i wnęki po nim Raczej też dural, bywało że w kolorze podkładówki (i raczej tylko klapy hamulców). 3. Napisy eksploatacyjne domyślam się ze były po rosyjsku ? Raczej tak. Na pewno przed remontem. 4. Szachownice w tamtych czasach były pod skrzydłami czy też na górze ? Szachownice na górze skrzydeł to wynalazek ostatnich 4-5 lat, bo wszyscy w nato, etc. Do tego czasu na górze skrzydeł żaden polski samolot po IIwś. (w regulaminowym malowaniu) nie miał szachownic. Największy problem mam z tymi wnekami bo co zdjęcie to jest inaczej, z góry dziękuję za odpowiedzi Taki urok robienia modeli dwudziestychpierwszych Trochę wiedziałem, trochę w tym moich domysłów, mam nadzieję, że pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 16 Września 2015 Autor Share Napisano 16 Września 2015 Mikele dużo pomogles co do hamulca to spotkałem się też z żółtym i myślałem że taki raczej był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Września 2015 Share Napisano 16 Września 2015 Żółty to mogło być właśnie jakieś wcielenie podkładowej, bo to też kolor, który bywa jaki chce na zdjęciach - żółty, żółto-zielony, seledynowy, etc. etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 17 Września 2015 Autor Share Napisano 17 Września 2015 Jako że mieszkam w Słupsku byłem dzisiaj porobić parę zdjęć migów stojących przed bazą w redzikowie i miałem przyjemność trafić na dwóch panów ze stowarzyszenia 28 plm. Po rozmowie udało mi się rozwikłać odwieczną zagadkę dotyczącą koloru wnęk podwozia Był to swego rodzaju środek konserwujący, panom ciężko było opisać kolor zółto-zielonkawy w kolorze mniej więcej takiej uschniętej/zgnitej trawy. Później wrzucę gdzieś zdjęcia migów gdyby ktoś chciał skorzystać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 17 Września 2015 Share Napisano 17 Września 2015 JPóźniej wrzucę gdzieś zdjęcia migów gdyby ktoś chciał skorzystać Pewnie,że wrzucaj. Moze nawet do głównego tematu o MiG-21. Wbrew pozorom da się przez niego przebrnąć w poszukiwaniu informacji A i kolor się wyjaśnił, co fachowcy to fachowcy ;) Jeśli malujesz Gunze, to C27 jest dobry jako baza wyjściowa. Gunze dobrze się mieszają, więc możesz sobie dobrać odcień jaki tylko potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Września 2015 Share Napisano 18 Września 2015 Po rozmowie udało mi się rozwikłać odwieczną zagadkę dotyczącą koloru wnęk podwozia Był to swego rodzaju środek konserwujący, panom ciężko było opisać kolor zółto-zielonkawy w kolorze mniej więcej takiej uschniętej/zgnitej trawy. Później wrzucę gdzieś zdjęcia migów gdyby ktoś chciał skorzystać Przyznam ,że za bardzo nie rozumiem - chodzi o "zakonserwowanie " wnęk egzemplarza stojącego na osiedlu , czy wogóle o malowanie wnek 21 ? Pierwszy raz spotykam sie z okresleniem "środek konserwujący " cały czas wydawałoby się że malowałem to zwykłą farbą olejną . O fotki oczywiście poproszę .Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 18 Września 2015 Autor Share Napisano 18 Września 2015 Chodzi o malowanie migow w tamtych czasach , panowie powiedzieli ze te wnęki były zakonserwowane takim preparatem i cytuję "tak jakby wszystko pozamykali i dopiero pomalowali całość " w taki sposób ze we wnekach nie było malowane tylko sam ten środek konserwujacy. Chodzi oczywiście o stan jak przyleciały z fabryki a po remontach to już bylo różnie . Tak samo sprawa się ma napisów eksploatacyjnych fabrycznie były po rusku, ale jednostki po remoncie w Dęblinie miały już polskie a te które były remontowane w Bułgarii dalej miały ruskie napisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Września 2015 Share Napisano 18 Września 2015 Coś się chyba Weteranom poprzestawiało .Na pewno kolor wnęk był inny od płatowca , ale to nie był żaden preparat , ewentualnie jakiś rodzaj farby .Ale nie będziemy się kłócić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 18 Września 2015 Autor Share Napisano 18 Września 2015 Chyba się nie rozumiemy :p cały samolot był w kolorze aluminium tylko wnęki były zabezpieczone rzeczonym preparatem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 18 Września 2015 Share Napisano 18 Września 2015 Może chodzi po prostu o to, że była to specjalna farba zabezpieczająca (coś w rodzaju podkładowej np.)? Tak to już z tymi "weteranami" bywa. Jako że mieszkam na Oksywiu, często rozmawiałem z byłymi i obecnymi "marynarzami wojennymi". Panowie "weterani" byli zawsze bardzo gadatliwi (szczególnie przy piwku ;)), ale każdy te same sprawy pamiętał zupełnie inaczej. Od 10 takich osób trzeba wybrać 10% prawdy i wtedy dopiero mamy w miarę prawdziwy obraz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 18 Września 2015 Share Napisano 18 Września 2015 Był to swego rodzaju środek konserwujący, panom ciężko było opisać kolor zółto-zielonkawy w kolorze mniej więcej takiej uschniętej/zgnitej trawy. Zinc chromate green i yellow wpisz w gogle. Bardzo dobry odpowiednik tego pierwszego to humbrol 226. Ten gunze C27 nic wspólnego z interior reen nie ma, miałem tę farbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.