Skocz do zawartości

F-8E Czyli z drugiej strony zimnowojennej kurtyny


KRL

Rekomendowane odpowiedzi

Z promieniami na pewno dasz radę. Ale te czarne ramki wokół promieni ja bym zrobił z wyciętych pasków kalkomanii. Mniej zabawy i mniej stresu jak coś się nie uda. No i w razie czego kalkomanie mogą zamaskować nierówności na brzegach promieni gdyby (tfu, tfu, tfu!) jakieś się pojawiły.

 

W rzeczy samej.

A w ogóle to na czym polega problem z tymi kalkomaniami?

Ja nawet dość duże (choć zapewne nie tak duże jak Twoje) kładłem bez większych problemów, o ile powierzchnia pod nie była śliska i gładka.

Pomaluj grubą warstwę lakieru bezbarwnego i ułożysz sobie jak będziesz chciał tę kalkę.

No chyba że ona pęka, to wtedy rozumiem problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Problem z kalkami na statecznik pionowy okazał się być czysto hipotetyczny.

Ostatnimi czasy miałem do czynienia z kalkami które się kruszyły tu myślę że większym problemem jest wielkość kalek na stateczniku nie układałem jeszcze tak dużej kalki.

 

Podejście miałem tylko jedno więc było sporo obaw.

Kalki zostawiam na koniec tej relacji warsztatowej teraz po kolei.

 

Bezbarwny położyłem jak na Ferrari jest gładki jak pupa niemowlaka, prze aplikacją lakieru pobrudziłem wstępnie model, dodałem kilka odprysków, wżerów i zacieków.

 

Niestety fotki robione przy sztucznym świetle bo za oknem czarno, więc nie jest idealnie.

 

IMAG4479_zpsr8jewtfo.jpgIMAG4477_zpsepzvsmzd.jpgIMAG44781_zpsta4gdnph.jpgIMAG4482_zpsuvu8evln.jpg

 

Na koniec wspomniane kalki - obawy miałem duże jednak okazały się nie słuszne.

Kalka na statecznik nałożona bez problemu z pomocą Microseta i decalfixa, odciąłem od kalki przednia część na której jest kask.

 

IMAG4484_zpstp0qyx7u.jpg

 

Dziś postaram się jeszcze nałożyć kalkę na statecznik z drugiej strony ale nie wiem czym dam radę zdziałać coś więcej - mam kłopot ze wzrokiem - wszystko mi się już zlewa więc trzeba będzie odpocząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś nic nie robić ponieważ dzień w pracy mnie wykończył jednak jak popatrzyłem po powrocie na model to wstąpiła we mnie "SZMOC"wink4

 

Na początek wash - ostatnimi czasy praktykowałem wash'a w różnych kolorach i tak mi się to spodobało że i F-8 dostał wash'a w czterech kolorach.

dwie odcienie szarości + dwa odcienie szarobrązowego koloru.

 

Po wash'u przyszedł czas na resztę kalek - zauważyłem że im lepiej jest położony lakier bezbarwny w połysku tym łatwiej a co za tym idzie szybciej nakłada się kalki.

 

Oczywiście nie zapomniałem o delikatnym przytarciu i pobrudzeniu kalek.

 

IMAG4492_zpsns7cgcmj.jpgIMAG4490_zpsqsbufkyk.jpg

 

Na koniec cały kadłub prezentuje się tak:

 

IMAG4494_zpsvoxlpt7k.jpg

 

Kolej na płat skrzydłowy i stateczniki poziome.

 

IMAG4500_zpsjhygjyzy.jpgIMAG4501_zps7soetnkh.jpgIMAG4503_zps4eykqjhr.jpg

 

Na chwilę przyłożyłem elementy do modelu i tak to się prezentuje w całości.

 

IMAG4508_zpskgjmgm3i.jpg

 

Jutro pewnie nie zrobię nic ponieważ mam sporo pracy przy samolocie w standardowym rozmiarze.

Zostało mi jeszcze sporo śmietnika czyli: klapy, klapki, kółka, kółeczka, golenie, pylony, rakiety i kabina z tym zakichanym żółtym kitem.

 

Pozostaje mi jeszcze temat rakiet i pylonów pod skrzydła po dokładnym rozpracowaniu tematu stwierdzam że przy podniesionym płacie rakiety patrzące w górę wyglądają dość nie naturalnie tak koślawo.

 

Tak więc raczej ich nie wkleję ale zastanawiam się czy wklejać pylony? Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji podany jest kolor H316 White Insignia kolorem Interior Green H58 polakierowane mają być wnętrza komór na dole kadłuba, które u mnie wszystkie są zamknięte.

 

Oczywiście może być tak że Trumpek popełnił błąd nie byłoby to pierwszy raz, jednak ja zastosowałem się do treści instrukcji.

 

IMAG4515_zps8m7huzxo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się znaleźć zdjęcia tej komory w prawdziwym samolocie, ale w moim modelu Academy instrukcja kazała malować to wnętrze kolorem Zinc Chromate, czyli czymś niemal identycznym jak Interior Green.

Hasegawa też w instrukcjach mówi aby malować kolorem C351.

Pytanie jak ta komora jest pomalowana w prawdziwym samolocie.

 

EDIT: a jednak coś znalazłem:

http://www.net-maquettes.com/pl/pictures/vought-f-8-crusader/?afg504_page_id=3#afg-504

 

Na zdjęciach od 27 widać wyraźnie, że wnętrze komory jest białe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety też nie mogłem odszukać fotek na których wnęka pod płatem skrzydłowym byłaby widoczna, więc zastosowałem się do instrukcji.

 

Instrukcja niestety nie jest pod względem opisu lakierowania dokładna dla pryk ładu powierzchnie sterowe na stateczniku pionowym w oryginale są białe a instrukcja nic o tym nie mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że w przypadku robienia modeli chińskich producentów (a oni, delikatnie mówiąc, tworzą instrukcje malowania z daleko posuniętą nonszalancją) z reguły zerkam, w miarę możliwości, do instrukcji podobnych modeli Hasegawy albo Tamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam kamuflaż jest dostępny w modelu Hasegawy i tam dla odmiany instrukcja mówi, że wnętrze komory ma ten sam kolor co góra kadłuba H315.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wychodzi to malowanie, realistycznie, tak w sam raz.

Chyba już nie ma powrotu do funkiel nówek nie styranych?

 

 

Można powiedzieć że uległem presji forumowej lub inaczej mówiąc modzie i faktycznie ostatnimi czasy moje modele są coraz to mocnej "utytłane" i coraz bardziej mam ochotę na coś co ma wyglądać jakby zeszło z taśmy produkcyjnej przed chwilą.

Jednak wtedy nie mogę umieszczać fotek na forum bo zaraz pojawi się wiele wpisów że jest za czysty.

 

 

A teraz coś w temacie F-8 dziś na tapecie był "śmietnik"

Wszystkie kółka, klapki, pylony i uzbrojenie otrzymały właściwy kolor - wstępne a jakże brudzenie.

 

Tu jeszcze w wersji pełen połysk.

 

IMAG4506_zpsspna1znd.jpg

 

 

Następnym krokiem były prace nad oszkleniem kabiny czyli coś za czym nie przepadam, robienie uszczelki trwało i trwało.

 

IMAG4520_zpslipfjeqg.jpg

 

Oczywiście wewnątrz pojawiły się lusterka.

 

IMAG4521_zpsr07slkfy.jpg

 

Reszta owiewki już wklejona wraz z przednim podwoziem.

 

IMAG4510_zpsjcs8vggv.jpg

 

Na koniec kwestia uzbrojenia po przyłożeniu pylonów do kadłuba stwierdzam że bardzo negatywnie wpływa to na ogólny wygląd samolotu więc uzbrojenie powędruje do mojego magazynu rakiet i innych bomb i pocisków.

Podobnie będzie wyglądać kwestia pylonów pod skrzydłowych - wygląda to słabo więc wędrują w magazynie.

 

Pozostaje mi jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia osłony kabiny - otwarta czy zamknięta? Jak zwykle proszę o pomoc w tej materii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solo wiedziałem że na ciebie mogę liczyć ja też tego samego zdania jestem, otwarta lub zamknięta innej opcji nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje mi jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia osłony kabiny - otwarta czy zamknięta? Jak zwykle proszę o pomoc w tej materii.

Ja bym zrobił tak, na potrzeby zdjęć do galerii otwarta, a na półce zamknięta. Wilk syty i owca cała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje mi jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia osłony kabiny - otwarta czy zamknięta? Jak zwykle proszę o pomoc w tej materii.

Ja bym zrobił tak, na potrzeby zdjęć do galerii otwarta, a na półce zamknięta. Wilk syty i owca cała

 

 

Dokładnie w tą stronę zmierzam, ponieważ pomiędzy otwartą a zamkniętą była uchylona i nie wyglądało to dobrze postanowiłem popracować nad wersją zamkniętą i otwartą.

 

Napiszę w skrócie że da się to zrobić i nawet nie wygląda to źle.

 

Przyjrzałem się jeszcze kolejny raz uzbrojeniu i jednak moje poczucie estetyki przy wklejonym uzbrojeniu bardzo cierpi więc ostatecznie zrezygnowałem z uzbrojenia a także pylonów.

Muszę przy kolejnym modelu zacząć więcej czasu poświęcać na przygotowanie się do pracy by kolejny raz nie sklejać i nie pracować nad detalami których później ostatecznie nie wklejam.

 

F-8 w takiej wersji (gołej) w mojej opinii wygląda zdecydowanie lepiej.

 

Tyle w kwestii F-8E jest mi niezmiernie przykro że czas tak szybko mija i już projekt F-8 stał się dla mnie historią.

Jest to mój przedostatni wpis przed prezentacją modelu więc łezka w oku się kręci.

 

Na pocieszenie pozostaje mi fakt, że w model bardzo mi się podoba i jestem naprawdę zadowolony z efektu końcowego. W styczniu będę miała odpowiedz czy podzielacie moją opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, fotki wykonane galeria zrobiona - zapraszam do oglądania i oceniania.

 

Poniżej kilka fotek gotowego modelu, począwszy od oryginału.

 

xF-8E%20150909%20VF-194%20NM400%20Miramar%20Jul-16-66%20CJansson%20via%20greater%20st%20louis_zpsubyfjpdu.jpg

 

 

I wariacja w temacie.

 

IMAG4729_zpsg1bimuvo.jpgIMAG4687_zps4sbxd5zg.jpgIMAG4658_zpslj4usywz.jpgIMAG4571_zpsgkyvqoit.jpgIMAG4740_zpspgqcyc1n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, zlituj się nad konkurencją i zrób sobie wolne

Ale na poważnie to ładne cacko

 

 

Właśnie obiecałem sobie że po F-8 robię sobie urlop ale wyszedł tak fajnie że dostałem większego kopa do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.