maciekw Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Specjalna 1 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Specjalna 3 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Specjalna 4 - Najlepszy model w barwach Polski Dobry wieczór czołem i cześć. Postanowiłem dołączyć do zabawy i rywalizacji podczas ZKM2015. Z jednej strony wiem, że mam marne szanse wyrobić się w terminie, ale z drugiej strony najważniejsza jest atmosfera rywalizacji i gonienie króliczka ;) Model, który będzie stanowił podstawę do budowy: Zawartość pudełka: Oraz dodatki: Oraz "fotka rodzinna" No to do dzieła. Zobaczymy co z tego wyjdzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Model na bogato - powodzenia. A jak wygląda oryginał? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Chętnie popatrzę na tą metalo-plastykę w życiu nie widziałem tyle blach do jednego modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekw Posted October 8, 2015 Author Share Posted October 8, 2015 @KRL To rzuć okiem na ten warsztat ;) http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=11496 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Przerażające ja nie lubię wklejać tych gratów blaszanych jednak takie warsztaty dają sporo wiadomości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Jesli moge cos zasugerowac to daruj sobie te edkowe dysze bo zestawowe sa naprawde ladne i prezentuja dysze maksymalnie rozwarte tak jak w samolocie na postoju na ziemi... Jak zwaloryzujesz zestawowe dysze blaszkami edka bedzie naprawde super... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonathan Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Aż mnie zaciekawiło ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Mam ten model, ale zastanawiałem się, czy warto kupować blachy. Po tym warsztacie mam nadzieję dowiedzieć się więcej, dlatego "zasiadam w pierwszym rzędzie" ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 (edited) Ja tez go wlasnie mam i jestem w trakcie budowy i uwazam ze blachami mozna niektore rzeczy poprawic tak jak np wnetrze dysz, zaczep spadochronu haujacego, wnetrze hamulcow aerodynamicznych, a dla tych ktorym nie chce sie malowac kokpitu blachami mozna wykonac kokpit... Edited October 9, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek R Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Zapowiada się ciekawy warsztat , z chęcią będę zaglądał i życzę powodzenia i ukończenia w terminie projektu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rudolf24 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Jak koledzy mówili, dysze niepotrzebne, fotel z GWH wygląda całkiem ok. Pamiętaj że nasze 29' nie latają z R-27 oraz mają kilka antenek i światłek więcej względem modelu GWH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moralezz Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Pamiętaj że nasze 29' nie latają z R-27... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 I tak się składa, że teraz na dniach zamawiamy nową partię tych pocisków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rudolf24 Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Rzeczywiście, zapomniałem że zamówiono nową partie R-27. Ale układ 2xR-60 +2xR-73+2xR-27 jest niepoprawny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 To prawda, nasze MiGi przenoszą na raz tylko dwa typy rakiet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Nie to, że przenoszą, tylko na raz mogą być użyte max 2 typy rakiet, więc w przypadku wymienionej konfiguracji, po 2szt z każdej, a takich zdjęć na ziemi nie brakuje, dwie z nich robiły by tylko za balast w powietrzu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekw Posted October 12, 2015 Author Share Posted October 12, 2015 Odnośnie wykonywanej maszyny jest to stacjonujący w Mińsku Mazowieckim Mig-29 numer boczny 56. Dokładnie taki (daję linki, żeby nie naruszyć licencji zdjęć): 1 2 3 4 5 6 7 To jakie uzbrojenie przenosi jest z punktu widzenia tego projektu mało istotne- planuję go zrobić tak jak mógłby wyglądać w formie pokazowej. Bez uzbrojenia, z otwartą owiewką i dostawioną drabinką. Co do fotela, to decyzja zapadła, będzie żywica. Dysze- to się zobaczy. Są dwie opcje. Albo "hybryda" z tylnym "pomieszczeniem" w dyszach wyciągniętym z żywicznych elementów, albo całość żywiczna. Zobaczymy, co będzie wyglądało lepiej. [EDIT] Ponownie, żeby nie naruszyć licencji/praw autorskich oraz dopuszczalnego rozmiaru zdjęcia, same linki.... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted October 13, 2015 Share Posted October 13, 2015 Jesli chcesz zrobic ten samolot na postoju to cale zywiczne dysze odpadaja poniewaz maja niewlasciwa srednice... Przyjzyj sie zdjeciom maszyny podczas postoju na ziemi i porownaj srednice dysz... Zauwaz tez ze one sa dedykowane do modelu Academy a nie GWH gdzie dysze i reszta silnika to calosc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekw Posted October 18, 2015 Author Share Posted October 18, 2015 Drobne postępy prac. Drobne, bo model jest tragicznie źle spasowany, elementy są pogięte (!) i miejscami w ogóle nie pasują do siebie (by design) dając dziwne efekty (np. elementy dysz) o śladach po wypychaczach w kilku głupich miejscach nie wspominając. Poszpachlowałem wloty powietrza. Próba złożenia na sucho wskazuje na konieczność szpachlowania łączenia i odtwarzania linii podziału. Założona na sucho osłona silnika pokazuje jak bardzo model jest zwichrowany tak mniej więcej wygląda u mnie całość tego modelu... Wnęki wymagają klejenia z dociskaniem (klejenie na kilka etapów dociskając różne krawędzie). Przynajmniej prawie sklejony fotel (żywiczny) nie sprawiał problemów Elementy założone na "liquid tape" (klej tymczasowy wodozmywalny) Jesli chcesz zrobic ten samolot na postoju to cale zywiczne dysze odpadaja poniewaz maja niewlasciwa srednice... Przyjzyj sie zdjeciom maszyny podczas postoju na ziemi i porownaj srednice dysz... Zauwaz tez ze one sa dedykowane do modelu Academy a nie GWH gdzie dysze i reszta silnika to calosc... Dysze zestawowe są nieakceptowalne ze względu na detale i to trudne lub niemożliwe wręcz do korekcji. To, że żywiczne dysze Eduarda są dedykowane do modelu Academy w niczym nie przeszkadza. Wszystko pasuje- przymierzałem klejąc tymczasowo na "liquid tape"... Czy ktoś kiedyś miał do czynienia z produktami North Star? Mają dysze dedykowane do tego modelu i może one mają właściwą średnicę i detale Dysze Noth Star Podobne pytanie dotyczy Scale Aircraft Conversions. Mają fajne (?) podwozie z białego metalu, które mam nadzieję jest bardziej wytrzymałe niż to palstikowe. Podwozie SAC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Jak patrze na zdjecia tych dysz Noth Star wydaje sie ze maja wlasciwa srednice odpowiadajaca samolotowi podczas wylaczonych silnikow. Najlatwiej mona to sprawdzic zakladajac zywiczne zagluszki Quicboosta dedykowane do modeli GWH... Jesli chodzi o dysze Eduarda to poszli oni troche na latwizne. Fakt ladnie je zdetalowali ale srednice zostawili taka jak w zestawowych dyszach Academy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jureczek Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Piękny modelik się buduje. Kibicuje i powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BOMI21 Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Model GWH ma parę minusów. Słabe spasowanie w kilku miejscach jest spowodowane ograniczeniami technologicznymi oraz skomplikowanym podziałem. Gondole silników wymagają dopasowania - trzeba dopasować ich kształt do kadłuba i to w każdym modelu trzeba poprawić. W Twoim egzemplarzu jest też zwichrowany kawałek dolnej części kadłuba do której trzeba przykleić gondole - wystarczy dogiąć i będzie pasować. Oprócz tego słabo pasują do siebie wloty powietrza (nie wspominając o wypychaczach w ich wnętrzu), góra kadłuba z dołem (przy nosie) oraz sam nos do kadłuba. Dysze silników w modelu wymagają ingerencji bo są po prostu brzydkie. Są dwa najlepsze rozwiązania - użycie Eduarda oraz tak jak wrzuciłeś - North Star. Jak patrzę to dysze NS wyglądają okej i mają odpowiednią średnicę (dysze przy wyłączonych silnikach się rozszerzają). Jednak cenowo jest niefajnie. Jeżeli jesteś gotowy wydać takie pieniądze na dysze NS to bierz. Drugim rozwiązaniem jest wykorzystanie Eduarda. Widzę że masz też blaszki zestawowe do waloryzacji zewnętrznych partii płatowca. Jeżeli jesteś w stanie wytrzymać fakt że nie są one do końca dobre merytorycznie to mogę Ci napisać jak je wykorzystać wraz z blaszkami Eduarda oraz częściami fabrycznymi by idealnie dopasować je do modelu GWH i wykorzystać wszystkie ich zalety. Dosyć ważnym faktem o którym koledzy nie wspomnieli jest konieczność wprowadzenie zmian w płatowcu byś mógł zrobić maszyny z kalek Caracala. Nb. 111 oraz 56 są po modernizacji, stąd różnią się zewnętrznie od standardowych MiGów-29. Na szybko bez zagłębiania się w szczegóły brakuje podstawy z antenami IFF (przed kabiną), kilku anten na samym płatowcu, świateł antykolizyjnych. Potrzebujesz także napisów eksploatacyjnych, ale te są już w kalkach Caracala. Trochę szkoda że przykleiłeś pasy zanim pomalowałeś fotel Mojego MiGa-29 możesz zobaczyć tutaj. http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=48320 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekw Posted December 20, 2015 Author Share Posted December 20, 2015 Zrobiłem drobne zakupy modelarskie: Przeglądając po kolei zawartość opakowań Tu porównanie z GWH Przy okazji podziękowania dla teścia za pożyczenie swojego zapasowego mikrosilnika protetycznego Oraz dla kolegi za pożyczenie pierścienia makro @BOMI21 Wypychacze nie stanowiły dla mnie problemu, tylko spasowanie jest gorzej niż tragiczne. Odnośnie zmian, to mam świadomość, dysponuję zapisaną sporą ilością zdjęć tej maszyny- na początek wystarczy. Odnośnie pasów, to spodziewam się do czego zmierzasz, ale tak jest mi wygodniej. Tak BTW to chyba powinienem założyć jakiś blog podróżniczy odnośnie swoich delegacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BOMI21 Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 Hmm. Zestaw North Star z dyszami wygląda dobrze, ale nie usprawiedliwia to jego ceny. Moim zdaniem 50-60 zł byłoby rozsądną ceną. Mimo wszystko jest usprawnienie względem zestawu GWH więc jest na plus. Co do metalowych goleni - model ich nie potrzebuje, a te nie reprezentują sobą nic ciekawego. Strata pieniędzy. Czekamy na update Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 To samo chcialem napisac, ze niepotrzebnie kupiles te golenie. Sa one dedkowane do modelu Academy i maja zupelnie inne mocowanie w kadlubie niz GWH i zestawowe zupelnie wystarcza... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.