Coppercat Napisano 6 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Ciąg dalszy zmagań z duperelami Uruchomiłem produkcję popychaczy z przegubami kulowymi do sterowania przepustnicami w gaźnikach. Zrobiłem ich więcej, bo to nie ostatni silnik do złożenia i nie wszystkie popychacze się kwalifikują do użycia. W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego. Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ? W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ????? Obok schną sobie fajki dodatkowych świec (po jednej na każdy cylinder). Gaźniki powierciłem pod przewody paliwowe i dodałem zaślepki/śruby mocujące przewody do gaźnika. Do tłumika dobrałem końcówki wydechu. Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim). Od jutra trzeba będzie wrócić do rzeczywistości ale cdn (mam nadzieję) Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 7 Stycznia 2016 Share Napisano 7 Stycznia 2016 ...W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego... To zrób i dla mnie ze 30 szt. - oczywiście, żartuję. Jednak szkoda, że takich elementów nikt nie produkuje. Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ? W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ????? Nie znam tego silnika, ale umieszczenie pompy paliwa nie zależy raczej od ilości rozdzielaczy zapłonu. Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim). I o to właśnie w tym wszystkim chodzi. PS. Z takim pietyzmem zrobiłeś koło zamachowe z wieńcem zębatym. A czy ono będzie w ogóle widoczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2016 ...W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego... To zrób i dla mnie ze 30 szt. - oczywiście, żartuję. Jednak szkoda, że takich elementów nikt nie produkuje. Andrzeju dla Ciebie mogę zrobić takie trójniki Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ? W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ????? Nie znam tego silnika, ale umieszczenie pompy paliwa nie zależy raczej od ilości rozdzielaczy zapłonu. Oczywiście, że ilość kopułek nie ma w tej sprawie znaczenia. Napisałem o nich żeby było wiadomo, do jakiej wersji silnika jest pytanie. Dalej aktualne. Z fotek od Wujka Google wnioskuję, że pompa (a raczej pompy) paliwa są elektryczne i umieszczone poza komorą silnika. Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim). I o to właśnie w tym wszystkim chodzi. PS. Z takim pietyzmem zrobiłeś koło zamachowe z wieńcem zębatym. A czy ono będzie w ogóle widoczne? Koło będzie widoczne, bo to wersja silnika do ekspozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Z fotek od Wujka Google wnioskuję, że pompa (a raczej pompy) paliwa są elektryczne i umieszczone poza komorą silnika. No właszka. W późniejszych 911 jest zaraz za zbiornikiem. Robota idzie świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) W wolnych chwilach kombinuję sobie, co by można było jeszcze dorobić do tych silniczków. Wpadłem na pomysł zrobienia wlotów powietrza troszke innych niż zestawowe. Dawcy części: Wyszło coś takiego: Całość będzie musiała być jednak malowana, bo po szlifowaniu zeszło całe "sreberko" z rurek Najbardziej pracochłonne było połączenie tych dwóch rurek i doszlifowanie góry "parki". Teraz przeglądam dokumentację i wynika z niej, że te wloty wcale nie muszą być połączone. mogą być osobne rurki/tuby. Co myślicie ? Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Mógłbyś wstawiać zdjęcia na których się wzorujesz żebym nie musiał ciągle włączać google. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Wzorowałem się na tym: A potem okazało się, że można również tak: Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Chyba za bardzo złączyłeś te wloty. Moim zdaniem one nie są połączone. Na zdjęciu (tak na 90%) widać mały prześwit miedzy wlotami, a tylko kołnierze na górze są trochę zeszlifowane, bo zachodzą na siebie. Przynajmniej ja tak interpretuję to górne zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 A co to? Fajny półfabrykat na długie kanały dolotowe. Co myślicie ? Bomba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) To są końcówki do zagniatania na kablach elektrycznych. Dostępne w każdym sklepie z częściami elektronicznymi. Różne długości i średnice. Koszt 5-10 gr/szt. Marak: Faktycznie. Jest tam szparka. To nawet upraszcza sprawę. W międzyczasie wypatrzyłem jeszcze coś takiego: Edytowane 8 Stycznia 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Dzięki za namiar. Na "tuning" klasyków pierwszorzędna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Dorobiłem system dźwigni/popychaczy układu sterowania przepustnicami. Bardzo to wszystko maleńkie, ale udało się złożyć do kupy. Fotki z konieczności robione na dużym przybliżeniu więc wszystkie babole i pyłki widoczne jak na dłoni. I fotka z odrobiną wkładu własnego: Te drążki między orczykami a krzywkami na łączniku gaźników mają ok. 5 mm długości i 0.25 mm średnicy. Złożenie tego w całość moimi niezgrabnymi paluchami graniczyło z cudem. Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 10 Stycznia 2016 Share Napisano 10 Stycznia 2016 Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry To będzie drugi, po wysadzeniu szwedzkiego działa przez imć Kmicica, znany ludzkości cud w tej okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2016 Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry To będzie drugi, po wysadzeniu szwedzkiego działa przez imć Kmicica, znany ludzkości cud w tej okolicy Podobno było jeszcze kilka innych w międzyczasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 10 Stycznia 2016 Share Napisano 10 Stycznia 2016 Ale te dwa mają wizualizację ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Negev Napisano 10 Stycznia 2016 Share Napisano 10 Stycznia 2016 Pompy paliwa w wiekszosci samochodow sa w baku a druga zaraz na zewnatrz, ale Twoje Porsche ma gazniki wiec cisnienie paliwa musi byc niskie. Dlatego tylko jedna pompa paliwa w baku. Wtryski potrzebuja wysokiego cisnienia, gaznikom to szkodzi. Te rurki ktore chcesz wlazyc to tzw. ITB, czyli po jednej przepustnicy i wtrysku/gazniku na cylinder. To swietne rozwiazanie stosowane do dzis w tuningu i samochodach sportowych. Stosuje sie je tez w motorach do dzis. Moglbys wrzucic zdjecie opakowania tych gumek, ktore kupiles w Castoramie? Z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2016 Dzięki za rzeczową wypowiedź Bardzo mi pomogłeś Zapraszam częściej Gumę zakupiłem faktycznie w Castoramie, ale w innych sklepach też ją widziałem. Tak wygląda opakowanie: A tutaj jest pełny opis w pdf Jest to guma wulkanizowana do łatek naprawczych o wymiarze: 8.4 cm x 20 cm x 0.5 mm. Łatwo ja ciąć, jest elastyczna - jak to guma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Negev Napisano 11 Stycznia 2016 Share Napisano 11 Stycznia 2016 Dzieki za fotke. Te rurki czesto nazywane sa "trąbkami". Zwroc uwage, ze na zdjeciach nie sa one za wysokie. Trabki moga byc roznej wysokosci, ale zazwyczaj sa dosc niskie, zeby poprawic tzw. "górę". W silnikach zasilanych ITB nikomu zalezy na mocnym dole. Najwazniejsze jest zeby silnik nie puchl na wysokich obrotach, dlatego krotkie trabki. Krotkie trabki powoduja tez ze hamowanie silnikiem jest skuteczniejsze. A i najwazniejsze, ITB daja piekny odglos silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 11 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2016 .......... A i najwazniejsze, ITB daja piekny odglos silnika Tego niestety nie sprawdzę ............ w moim modelu oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 11 Stycznia 2016 Share Napisano 11 Stycznia 2016 (...)ITB daja piekny odglos silnika No, motoryzacja ma nie tylko wyglądać, dobrza gadający silnik daje równie wiele uciechy. ;) A i z charakterystykami silników po zastosowaniu prostych kanałów wlotowych się zgadza. Taki SBC350 w wyczynowych samochodach chevroleta z lat 60tych potrafił dać i 100 koni z litra, tylko pracował równo w zakresie 5000-7000 obrotów. No ale silnik na ulicę to to nie był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Dorobiłem przewody paliwowe. Na fotkach wygląda to średnio, ale na szczęście w rzeczywistości jest OK. Szykuję filtry powietrza: cdn Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek93 Napisano 14 Stycznia 2016 Share Napisano 14 Stycznia 2016 Jeśli na zdjęciach to jest "średnio", to ja nie chcę widzieć tego na żywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 17 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Ostatnio mam bardzo mało czasu na modelarstwo Coś tam jednak poszło do przodu. Grzebię sobie w kabelkach przy silniku. Jest ich trochę .... Dorobiłem bagnet poziomu oleju. Można go wyciągać , ale oleju jeszcze nie wlałem Waloryzuję tłumik, ale idzie mi to nieporadnie. Chciałem zrobić przebarwienia przy wylotach rur z głównej puszki ..... Nie do końca wyszło, ale chyba załapałem, o co chodzi cdn Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Stycznia 2016 Share Napisano 17 Stycznia 2016 Według mnie te przewody są trochę za grube. Wizualnie dominują nad całym silnikiem. W oryginale pewnie mają 7-8 mm średnicy, więc w modelu powinny mieć jakieś 0,3 mm. Odnośnie przebarwień. Ja podpatrując DarkWinga robię je transparentnymi (od świateł) mocno rozcieńczonymi yellow-red-blue tak jakbym malował tęczę. Red na blue musi mocno nachodzić aby wyszło dużo fioletu. Jak wyjdzie za kolorowo to przyciemniam smoke. U Ciebie na złotym tle yellow jest chyba zbędny. Czy zdążysz coś w Bytomiu pokazać? Ten silnik warto by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 18 Stycznia 2016 Share Napisano 18 Stycznia 2016 Odnośnie przebarwień : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.