Coppercat Napisano 6 Marca 2016 Autor Share Napisano 6 Marca 2016 (edytowane) Skończyłem silniki do ekspozycji Została jeszcze kontrola końcowa i być może jakaś kosmetyka, ale właściwej roboty już koniec Trzeci silnik prezentuje się w wersji końcowej tak: Wszystkie trzy motory razem: I na lustereczku (testuję różne podstawki na Bytom): Teraz chwila oddechu i biorę się za Purchawki Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gadas_75 Napisano 10 Marca 2016 Share Napisano 10 Marca 2016 Jacku! Na co jeszcze czekasz? Podpinaj zbiornik z benzyną, akumulator i odpalaj. Miałem w tym roku nie jechać o Bytomia, ale jak patrzę na te silniki, to jednak będę musiał zmienić plany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 10 Marca 2016 Autor Share Napisano 10 Marca 2016 Miło Cię będzie widzieć Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, będę w sobotę i w niedzielę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 12 Marca 2016 Share Napisano 12 Marca 2016 Byłem w Bytomiu. Widziałem te silniki. To co Jacek zrobił to jest "MASAKRA", ale oczywiście pozytywna MASAKRA. Fantastyczna robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Marca 2016 Autor Share Napisano 12 Marca 2016 Miło mi było Was (Adam, Andrzej i inni znajomi z tego forum) spotkać w Bytomiu To najfajniejsza strona imprez modelarskich: spotkania z przyjaciółmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 13 Marca 2016 Share Napisano 13 Marca 2016 Ja w Bytomiu nie byłem, ale silniki i tak mi się podobają Świetna robota! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 13 Marca 2016 Autor Share Napisano 13 Marca 2016 Dzięki Mikele Właśnie wróciłem z Bytomia, gdzie moje silniczki zostały wyróżnione. Miałem super przyjemność poznać kilku z Was osobiście w tzw. realu Bardzo się cieszę, że moja praca się podobała. To motywacja do dalszych "zmagań" z materią modelarską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 13 Marca 2016 Share Napisano 13 Marca 2016 Silniki super, jak będziesz z nimi w Katowicach w listopadzie, to dodaj lupę do oglądania ;-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 13 Marca 2016 Autor Share Napisano 13 Marca 2016 Silniki super, jak będziesz z nimi w Katowicach w listopadzie, to dodaj lupę do oglądania ;-)) To nie jest zły pomysł Myślałem też o dodatkowym oświetleniu Mam nadzieję, że w Katowicach będzie już komplet: silniki plus purchawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 19 Marca 2016 Autor Share Napisano 19 Marca 2016 (edytowane) Początek budowy pierwszej budy. Prace zacząłem od szlifowania kasty. Niby Fujimi, ale jednak dwudziestoletnie Roboty mnóstwo. Żeby wyprowadzić linie nadwozia trzeba się mocno napocić. Staram się przewidzieć większość kłopotów, na jakie mogę się nadziać podczas budowy. Usunąłem spryskiwacze przedniej szyby - będą metalowe. Pogłębiłem linie podziału blach. Potem zacząłem kombinować, jak zrobić listwy na bokach kasy i zderzakach. Skończyło się na decyzji o całkowitym usunięciu tych listew i zrobieniu ich od podstaw. Na wypraskach, mimo ich bardzo dobrej jakości, jest mnóstwo śladów po wypychaczach. Są w tak upierdliwych zakamarkach, że można się zniechęcić do modelu ..... Szykuję sobie także inne elementy nadwozia. Usunąłem chrom z przednich lamp: Walczę z przednimi kierunkowskazami, a raczej z grillami przy nich. Mam tu kilka opcji: - blaszki Gionc'a, - odlewy KA-Models, - zestawowe plastiki. Coraz bardziej przekonuję się do zestawowych elementów Plastik jest wysokiej jakości. Daje się świetnie obrabiać. Zerwałem z nich chrom i poszerzyłem światło między żeberkami: Myślę, że jak to wypoleruję, będzie całkiem dobrze. Zrobiony pierwszy rowek w elemencie na dole fotki powyżej. Odlewy z białego metalu są miernej jakości. Wymagają obróbki. Metal jest miękki. Przy próbie szlifowania poddaje się w paluchach Blaszki z kolei nie trzymają wymiarów (są za duże) i są płaskie (kanapka z dwóch blaszek). Szlag mnie trafia, bo wydałem na dodatki furę kasy, a efektu nie widać. Mam nadzieję, że dotyczy to tylko tych elementów cdn Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 20 Marca 2016 Share Napisano 20 Marca 2016 Drzwi zostawiasz tak jak są, czy wycinasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 20 Marca 2016 Autor Share Napisano 20 Marca 2016 Drzwi raczej zostają zamknięte. Z dwóch przyczyn: - robię cztery wersje P356 w tym dwie otwarte. Wnętrze pokażę w tych otwartych. - otwarcie drzwi w tym modelu byłoby dość ryzykowne ze względu na cieniutkie ramki wokół szyb. Nie wiem, czy dałbym radę je wyciąć z kasty W pierwszym modelu drzwi zostaną zamknięte. Jeżeli uznam, że jest szansa na ich otwarcie, zrobię to w kolejnej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 21 Marca 2016 Share Napisano 21 Marca 2016 Z czego planujesz zrobić spryskiwacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 21 Marca 2016 Autor Share Napisano 21 Marca 2016 Spryskiwacze będą z metalowych atrap wyłączników, np. takich: Wykorzystałem je już w którymś z poprzednich modeli. Wyszło całkiem fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 22 Marca 2016 Share Napisano 22 Marca 2016 O, w sumie niezły pomysł! Muszę zapamietać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 3 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2016 (edytowane) Prace nad nadwoziami stanęły, ponieważ wpadłem na pomysł wykonania podstawki do prezentacji silników. Pomysł był taki, żeby oświetlić szczegóły silników, umożliwić ekspozycję szczegółów od spodu (lustro) oraz dołożyć lupę do obserwacji całości. Podczas wizyty w jakimś markecie budowlanym kupiłem paczkę kafelków lustrzanych o wymiarach 10 x 10 cm. Zrobiłem skrzynkę drewnianą o wymiarach 40 x 20 x 5 cm z otworem 30 x 10 cm. Okleiłem całość folią o fakturze karbonu. Z elementów ołówków automatycznych, wędkarskich wężyków silikonowych i diod LED skleciłem "reflektory". Dodałem przycisk wandalooporny i wyszło coś takiego: Naciśnięcie przycisku uruchamia oświetlenie i efekt jest taki: Zastanawiam się nad dodaniem wyłącznika czasowego, żeby po naciśnięciu przycisku "reflektory" świeciły przez jakiś czas. To dobry pomysł ??????? Oczywiście do podstawki będzie dodana lupa. Udało mi się kupić kilka sztuk w znanym markecie do złotych pięć Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Browarek90 Napisano 4 Kwietnia 2016 Share Napisano 4 Kwietnia 2016 Super podstawka i ciekawy pomysł :-) Moim zdaniem czasówka jest tu zbędna ale to już kwestia gustu ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 4 Kwietnia 2016 Share Napisano 4 Kwietnia 2016 W kategorii podstawek masz murowane złoto. Super pomysł. Moim zdaniem czasówka przydałaby się dla fotografów. Trudno jedną ręką pstrykać, a drugą naciskać przycisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 4 Kwietnia 2016 Share Napisano 4 Kwietnia 2016 Testowałem przekaźnik czasowy, u mnie to nie wypaliło, bo musi być cały czas zasilany. Baterię 9V zjadł w kilka godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2016 Bardzo się cieszę, że Wam się podoba Równolegle robię podstawkę (a w zasadzie dioramkę) do Ford'a '32. Tam światła nie będzie, ale roboty jest dużo więcej. Testowałem przekaźnik czasowy, u mnie to nie wypaliło, bo musi być cały czas zasilany. Baterię 9V zjadł w kilka godzin. Testowałeś przekaźnik mechaniczny czy elektroniczny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 4 Kwietnia 2016 Share Napisano 4 Kwietnia 2016 Mam coś w tym stylu: http://www.avmarket.eu/modul-przekaznik-czasowy-10a-0-10-sekund-p-3106.html . Jakby co, leży u mnie i się kurzy ;-) A podstawka zacna ;-) Mam nadzieje, że będzie mi dane obejrzeć już gotowe modele na listopadowe Katowice ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2016 Dzięki wielkie za propozycję Chętnie odkupię od Ciebie tę czasówkę Napisz mi proszę na PW gdzie mam przelać kasę (i ile) Podstawka pojedzie w sobotę do Karviny, a potem do Inowrocławia. Oczywiście do Katowic się wybieram. Mam nadzieję że się tam spotkamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) Po powrocie z Karviny ruszyły prace nad pierwszą Porszawką. Ilość elementów troszkę oszałamia i musiałem dojść co do czego. Sporo czasu zajęło wyprowadzenie linii nadwozia, bo podział formy bardzo je zdeformował. Najtrudniejszy jest region tylnych błotników. Po ciężkich bojach udało się to z grubsza ogarnąć. Kasta w podkładzie: Podłoga: Dalej było już bardzo pod górę. Ginę w detalach, które są do dopracowania. Na przykład kratki przednich reflektorów. Trzeba je dość mocno odchudzić lub zastąpić blaszkami. Próbuję tego pierwszego wariantu. Po prawej kratka zestawowa, po lewej "odchudzona". Chrom oczywiście usunięty. Jakby było mało kłopotu ze skomplikowaniem modelu, wymyśliłem sobie, że zrobię pełne oświetlenie: przednie/tylne lampy, kierunkowskazy, oświetlenie wnętrza itp. Szykuję to wszystko już teraz. Przednie lampy z przygotowanymi miejscami na ledy. Chcę dać ledy z soczewką fi 1.8 mm. W międzyczasie szykuję inne duperele do podkładu: Mnóóóóóstwo pracy ....... Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 13 Kwietnia 2016 Share Napisano 13 Kwietnia 2016 Co prawda o gustach się nie dyskutuje, ale no cóż... karbon na podstawce pasuje do 356 jak pięść do nosa. To nie bolid F1 z lat 80-tych wzwyż albo jakaś nowsza wyścigówka, żeby dawać na podstawkę karbon i kojarzyć ten nowoczesny materiał ze starym, klasycznym samochodem i na próżno go tam szukać. Imitacja blachy aluminiowej pasowałaby tutaj zdecydowanie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 13 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2016 Tyle tylko, że na tej podstawce nie stoi Porsche 356 Karbonowe podium dla silników (w tym dwóch "tuningowanych") jakoś mnie nie razi. Nie widzę potrzeby nawiązywania do materiału, z którego zrobione są silniki. Miałem do wyboru: okleina karbonowa lub okleina imitująca drapane aluminium. Wybrałem karbon. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.