Skocz do zawartości

Porsche 356 Fujimi 1:24


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jesteś daleki od prawdy Andrzeju . Fujimi przewidziało i taką ewentualność.

W zestawie są tłoki z wałem napędowym:

 

instrukcja__zpsuwzdqzet.jpg

 

Można dyskutować, czy to ma jakiś sens.....

Odnośnie "uzębienia" koła zamachowego: to element nie widoczny po dołożeniu skrzyni biegów i zamontowaniu całości do modelu. Ten element jest chyba najgorzej wykonany ze wszystkich części w zestawie. Mam siedem modeli i z nich nie byłem w stanie wybrać trzech przyzwoitych . Na większości egzemplarzy brakuje zębów na ok. 1/3 obwodu koła zamachowego.

Szczerze mówiąc nie wiem jakie powinno być to "uzębienie". Muszę pogrzebać w dokumentacji. Niestety nie widzę możliwości zmiany stanu rzeczy

 

Obecny stan prac:

 

001_zpsz8qxbjha.jpg

 

Dorzuciłem monetę dla orientacji .

Dorobiłem instalacje silnika dmuchawy. Dziwna rzecz: na fotkach wygląda to okablowanie jakby było poza skalą (za duże).

Nie jest jeszcze przymocowane więc można zmienić. Na stole warsztatowym nie ma takiego wrażenia. Szkoda by było wyrzucać, bo kosztowało to sporo jubilerskiej roboty

Filtry powietrza natomiast są ewidentnie do poprawy. Na fotkach tylko nałożone na sucho.

 

003_zps2i1mptkc.jpg

 

002_zps7xmb9hk0.jpg

 

004_zpss8m1q2kj.jpg

 

Prace trwają. Mam nadzieję pokazać te silniczki w Bytomiu, ale czasu zostało bardzo mało .....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 393
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dobre

Niestety nie dam rady powtórzyć takiego numeru

 

 

 

Podsumowanie dnia. Fotki na dobranoc:

 

001_zps7hgqkpx6.jpg

 

002_zpsxocfxa7o.jpg

 

003_zpsnw7utosh.jpg

 

Rozdzielacze zapłonu na miejscach. Pierwsze kabelki założone. System drążków sterowania przepustnicami zrobiony. Filtry powietrza założone "na sucho".

Dobrej nocy życzę

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny silnik skończony

 

004_zpsf0dbb1uq.jpg

 

001_zpsjylxrydk.jpg

 

005_zps5nm2lcym.jpg

 

008_zpsqhbt0gup.jpg

 

007_zpsf3khikck.jpg

 

I kilka zbliżeń na szczegóły:

 

009_zps2lfmhvms.jpg

 

011_zpsgqyd6ass.jpg

 

013_zpsks9s9zfb.jpg

 

010_zpsi22x4bq5.jpg

 

014_zpsy0a5r6ar.jpg

 

012_zpstqfylgpv.jpg

 

Na koniec oba silniki razem:

 

002_zpsuaxkfoux.jpg

 

006_zpsamdoyrub.jpg

 

P.S.

Ograniczam liczbę wrzucanych postów, bo zainteresowanie średnie.

Sprężam się jak mogę z robotą, żeby zdążyć na Bytom. Mało casu kruca bomba .......

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj Jacku, że ilość postów komentujących te Twoje manerwy nie jest taka sama jak zainteresowanie, bo zainteresowanie, w ciemno mogę powiedzieć, że jest spore, ale co Ci tu pisać... Każdy by się tylko powtarzał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzając PRAWDY pisane przez kolegów, nie sposób nie zauważyć, że masz ponad 7000 wejść na temat.

Wszyscy podziwiamy Twoja robotę i niesamowity postęp jaki poczyniłeś w porównaniu np. z mercedesami.

Ile razy mogę się do czegoś doczepić to piszę, a że tak rzadko mogę pisać to już Twoja wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, myślałem, że Meśki wyszły całkiem nieźle

Zdobyły nawet parę nagród . Ostatnio była nawet nagroda publiczności w Czechach.

A tak poważnie: dziękuję za ciepłe przyjęcie moich poczynań

 

Ciąg dalszy prac. Silnik nr 3.

Pierwsze detale przygotowane do podkładu kontrolnego.

 

001_zps1udmtaid.jpg

 

004_zpsruba46bo.jpg

 

Kilka rzeczy mimo starań Fujimi było dla mnie nie do przyjęcia.

Pierwsze to osłona zaworów:

 

012_zpsnwqfcouk.jpg

011_zps2kcvtq5l.jpg

 

Chcę z tego zrobić coś takiego:

 

021_zpsnzyteigl.jpg

 

Konieczne było wykonanie paru przeróbek (usunięcie imitacji pałąka zamykającego, dorobienie gniazd na pałąk itp.). Na fotkach widać też przygotowane otwory pod popychacze dźwigienek zaworów. Jest ich dwa razy więcej niż w poprzednio robionych silnikach

 

003_zpsor4zmipe.jpg

002_zps5ilrprup.jpg

 

Podobnie sprawy miały się z kołami pasowymi. W zestawie jest coś takiego (całkiem ładne zresztą):

 

010_zpsks2i7w0c.jpg

 

Chcąc założyć gumowy pasek klinowy, musiałem koła przerobić. Najpierw rozciąłem większe koło na dwa "plasterki". W środek wkleiłem dystanse (ok. 0.5 mm). Nie mogłem dać pełnego dystansu, bo koło jest ażurowe.

 

005_zpsazylrcwj.jpg

 

Po sklejeniu do kupy wyszło tak:

 

006_zpslagqglwr.jpg

 

Teraz można będzie założyć pasek. Podobnie zrobiłem z mniejszym kółkiem.

Koła pasowe po przeróbkach:

 

008_zpsdqtbdxmw.jpg

007_zpsyyhbew9q.jpg

 

Jeszcze wszystko chropate, ale może coś z tego będzie......

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początek montażu silnika.

Pierwsze elementy po powrocie z lakierni można było poskładać do kupy.

Blok połączony z cylindrami:

 

002_zpsoiexx6ww.jpg

 

Całość surowa, bez wash'a, świeci się jak psu ...... Malowanie Alclad'ami: blok - Dark Aluminium, cylindry - Titanium Gold.

Na fotkach cylindry wyglądają jakby były fuknięte czarnym chromem, ale to tylko złudzenie.

 

Zamontowałem popychacze dźwigienek zaworów z jednej strony silnika. Nie było to łatwe Mimo wcześniejszych przymiarek nie mogłem złożyć tego w sensowną całość. Parę razy zbierałem te pierdoły z podłogi .......

Rurki z igieł jednorazowych fi 0.8 mm. Tulejki z rurek mosiężnych: od strony bloku rurki grube, bo było miejsce, natomiast z drugiej strony musiałem dać rureczki cienkościenne (Albion Alloys), bo grube się nie mieściły.

Wyszło tak:

 

003_zpsoehandwt.jpg

 

001_zpsrwtrkp4r.jpg

 

I tyle zdziałałem przez weekend.

CDN

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku, jeśli tak mogę pisać .

Zakładam w Twoją budowę co jakiś czas i może to mój pierwszy post... Ale cieszę się, z tego tematu budowy, Twój warsztat robi mega wrażenie i inspiruje do działania, ostatnie dwa Twoje silniki wyszły bardzo elegancko. Sam posiadam parę Prosiaczków, m.in. lepszą wersję Fujimi. Przyjdzie pora i na Porsche w moim warsztacie. Na razie obserwuję dalej.

Powodzenia życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki fliper_nx (dlaczego nx ? Ma to coś wspólnego z Siemens'em ?)

 

 

Zacząłem przymierzać elementy do złożenia i ....... zonk

Okazuje się, że jak złożę to do kupy, to cała moja misterna robótka zniknie pod osłonami:

 

001_zpsdte9xuqh.jpg

 

002_zpsqjkte5j9.jpg

 

003_zps6oum84x8.jpg

 

Postanowiłem, że do ekspozycji nie dam dolnej osłony z jednej strony i wtedy będzie cokolwiek widać

 

Jeszcze fotka zbiorowa przed montażem. Na fotce tylko część elementów do zmontowania.

 

004_zpsnaerzixn.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka NX pochodzi od Nitrous Oxide, konkretniej od jednego z producentów (NX - Nitrous Express) podtlenku azotu stosowanego w tuningu w dawnych latach . Ten nick figuruje od wielu lat. Takie zamiłowanie do tuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się NX kojarzy z Siemens NX. To pakiet oprogramowania CAD/CAM/CAE z najwyższej półki.

Pracuję w tym na codzień ....

 

 

Powoli, bardzo powoli składam ostatni silnik do ekspozycji. Chciałbym wszystkie trzy pokazać w Bytomiu

Przygotowałem i dokleiłem blower'a. Gaźniki tylko do przymiarki.

 

002_zpsrh6d7m3j.jpg

 

Większość czasu zajmuje mi wykonanie osprzętu silnika. Do tej pory podszykowałem:

- alternator (prądnicę ?),

- cewkę zapłonową,

- filtr oleju,

- pompę paliwa,

- i coś, czego przeznaczenia nie jestem pewien, a napracowałem się przy tym najbardziej (to z czarną plecionką i mosiężną zapinką). Wydaje mi się, że to coś w rodzaju odmy, ale pewien nie jestem.

 

Fotka zbiorowa osprzętu. Do drugiej fotki przytoczyłem moją dyżurną jednogroszówkę

 

003_zpsum9couze.jpg

 

001_zps6l0zcabm.jpg

 

Dopisane:

 

Jeszcze dwie fotki z montażu.

 

005_zpszxlzk20j.jpg

 

004_zpsg2tzef1b.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki Christian

 

Dłubania ciąg dalszy.

Część osprzętu zamontowałem (np. cewkę zapłonową z kabelkami). Przymierzyłem gaźniki z filtrami powietrza.

 

003_zpsscnagafo.jpg

 

002_zpsnubuxhif.jpg

 

001_zpshl6r3atq.jpg

 

Mam problem z poprzeczką łączącą krzywki przepustnic. Nie ma na nie miejsca ani z przodu ani z tyłu silnika.

Chyba będę musiał odpuścić ten element.

 

Kupa roboty została, a chciałem zdążyć na Bytom .....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz polecić jakiś sklep (pewnie nie w Polsce) gdzie można się zaopatrzyć w dodatki do modeli samochodów w skali 1:24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ulubione sklepy to:

1. hobbyeasy.com

2. bnamodelworld.com

3. car-model-kit.com

4. spotmodel.com

5. scaleproduction.de

6. modelcargarage.com

7. użytkownik Kashato (sprowadza dodatki w konkurencyjnych cenach, również nietypowe rzeczy )

 

Sporadycznie kupuję też bezpośrednio od producentów i na ebay'u.

Świat jest mały, a PayPal otwiera większość drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
W ostatnim pokazanym przez Ciebie silniku filtry powietrza chyba najlepiej wyszły. Całość robi naprawdę ogromne wrażenie

 

Jak się coś robi kilka razy, to jest nadzieja, że wreszcie wyjdzie dobrze

Dzięki za wsparcie. Potrzebne jest, jak nigdy dotąd ..... Spinam się, żeby zdążyć na Bytom, ale pracy mnóstwo zostało

 

Efekty dzisiejszej dłubaniny:

Zamontowana pompa paliwa z przewodami, pasek klinowy i koła pasowe, połączona cewka zapłonowa z rozdzielaczem, podpięte dwa przewody zapłonowe, dorobione sprężynki i orczyki przepustnic.

 

Fotki paskudne, bo nie było czasu....

Zapaćkałem srebrnym kopułkę rozdzielacza . Do poprawki.

 

006_zpsus16kx9z.jpg

 

007_zpshotuxwnj.jpg

 

008_zpscbxaqzwn.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

W kolejnym odcinku mojego serialu:

- montaż osłon zaworów,

- montaż prawego gaźnika,

- ułożenie końcowe przewodów zapłonowych prawych cylindrów,

- montaż kołnierza głównego silnika,

- coś tam pewnie jeszcze, ale nie pamiętam.

 

002_zpskuhoks0w.jpg

 

004_zpsysz7y08u.jpg

 

003_zpsvxqzoqsl.jpg

 

001_zps125xbps6.jpg

 

Na koniec zoomik .......

 

006_zpsjnnz9gwf.jpg

 

....... i stan prac nad tłumikiem i rurami wydechowymi.

 

005_zpslsbndwyi.jpg

 

Fotki jak zwykle paskudne, ale za mało casu kruca bomba.....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki wcale nie są takie złe. Silnik rewelka (nie mylić z Revellem). Jak już kiedyś pisałem przydałaby się fotka z linijką w kadrze,

aby uchwycić wymiary, bo podejrzewam, że do Bytomia trzeba będzie wziąć jakieś szkło powiększajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Powoli zbliżam się do upragnionego końca tej dłubanki.

Zostało parę szczegółów oraz doprowadzenie przewodów paliwowych do gaźników.

Nie chce mi się pisać, więc tylko wrzucam fotki:

 

005_zpskfhf4y4z.jpg

 

007_zpsz0houq6q.jpg

 

006_zpsipidoslw.jpg

 

004_zpsgkjfxpp2.jpg

 

I kilka szczegółów. Niestety mój aparat nie daje możliwości zrobienia większych zbliżeń. A szkoda ....

 

Nie montowałem jednej dolnej pokrywy, żeby było widać szczegóły tulei popychaczy zaworów.

 

001_zps3xdcx9rs.jpg

 

Motylki

 

002_zps0dq5kzfp.jpg

 

Chciałem uchwycić końcówki przewodów, ale nie wyszło .....

 

003_zpspsnbwefa.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.