Jump to content
Bartosz69

LAVOCHKIN LA-7 1:72 KP-Kovozávodů Prostějov

Recommended Posts

Witam! Wrzucam na warsztat kolejny stary towar tym razem czeskiej produkcji KP LA-7 w 1:72. Wiem, że powstał ostatnio nowy wypust La-7 od Eduarda,ale ja wykopałem z zapasów ten model.Jakość modeli z tamtych lat nie była rewelacyjna,dość uproszczony,wypukłe linie,brak detali wnętrza kabiny,marnej jakości oszklenie,słabe kalki,ale wymiarowo odpowiada dostępnym mi planom.Nie planuję otwierać silnika modelu,ale skupię się nad waloryzacją kabiny i komory podwozia.Z dodatków do modelu wykorzystam blaszki Eduarda do klap i wnętrza kabiny oraz owiewkę od Pavli.

 

54a9a09aa4275169.jpg

 

Zapraszam do podglądania i komentowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio zabrałem się za wzbogacenie wnętrza,wyciąłem zbędne nadlewki i wykonałem ożebrowanie kabiny .Za fotelem pilota zostanie wykonana przestrzeń na elementy wyposażenia radiowego. Fotel pilota z zestawu nie przypomina tego z oryginału i zabrałem się za wykonanie go z części zapasowych.

DSC06626.JPG

cdn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem takiego ze trzydzieści kilka lat temu, w początkach swojej "kariery" sklejacza. Chętnie sobie przypomnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robiłem takiego ze trzydzieści kilka lat temu, w początkach swojej "kariery" sklejacza. Chętnie sobie przypomnę.

 

Pewnie ze sto tysięcy chłopaków robiło ten model w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Niektórzy jak widać nie mają dość:)

 

 

Do autora: Jakie oznakowanie planujesz? Może takie muzealne z lat sześćdziesiątych:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy model La-7 Kovozavody jest dopiero w zapowiedziach na ten rok i zapowiada się interesująco. Jeśli chodzi o wybór malowania to zamierzam wykonać samolot Siergieja Dolgushina o numerze bocznym "93".

la7.jpg

Model jest dość prosty w wykonaniu ponieważ był samolotem drewnianym i elementów metalowych jest mało.Trochę pracy będzie przy podwoziu głównym i ogonowym.Otworze luk boczny,klapy oraz jak dotrę do planów hamulce aerodynamiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oraz jak dotrę do planów hamulce aerodynamiczne.

??? Gdzie były hamulce aerodynamiczne w tej maszynie.

 

Nowy model La-7 Kovozavody jest dopiero w zapowiedziach na ten rok

Od paru lat jest za to Eduard i nie wiem, czy trzeba czegoś więcej? Nowe Ła-5FN z KP wcale nie stanowi jakiegoś wielkiego postępu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne etapy prac nad kadłubem,półka za fotelem pilota na radio już z pierwszymi elementami okablowania

DSC06673.JPG

pozbyłem się wypukłych linii i powoli wykonuję wgłębne dla istniejących metalowych paneli kadłuba

DSC06670.JPG

wnętrze kadłuba, prawa wyposażona w szkielet i lewa strona z wyciętym lukiem na akumulator

DSC06669.JPG

DSC06668.JPG

Mam jeszcze jedno pytanie do kolegów,czy jest ktoś w posiadaniu rysunku pokazującego elementy koła ogonowego,posiadam rysunek do La-5, ale nie jestem pewny czy jest tak samo w La-7.Z rosyjskiej monografii dorwałem taki szkic, ale jest mało szczegółowy.

rys.jpg

cdn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję ireneuszu za bardzo ciekawą pozycję z drugiej wiadomości,na pewno będę korzystać z tej książki.Natomiast rysunki La-5 z pierwszej wiadomości posiadam w swoich zbiorach i podpieram się nimi przy budowie mojego modelu.Powoli "strugam" koło ogonowe i zabieram się za wnęki podwozia głównego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praca idzie do przodu,dużo drobiazgów do wykonania i muszę poświęcić sporo czasu na przymiarki i dopasowania.Kilka zdjęć obrazujących postęp prac.

Zakończona praca nad półką z radiem

DSC06783.JPG[/url]

DSC06784.JPG

Fotel pilota,zastanawiam się nad wykonaniem miękkiego oparcia

DSC06785.JPG

W poszyciu skrzydeł nowe luki inspekcyjne i skorygowany kształt osłon podwozia głównego

DSC06787.JPG

DSC06788.JPG

Chłodnica - jeszcze w trakcie budowy

DSC06789.JPG

DSC06790.JPG

Podłoga kokpitu już z kilkoma elementami wyposażenia i blachą pancerną za fotelem

DSC06791.JPG

DSC06792.JPG

Przenitowane metalowe elementy kadłuba

DSC06794.JPG

DSC06796.JPG

cdn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarekk wiem, że w tej postaci wygląda to niespecjalnie, luki są jeszcze przed obróbką i będą zeszlifowane do minimalnej grubości.Efekt finalny postaram się pokazać na zdjęciach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartosz - nie idź tą drogą. Żadne zeszlifowanie nic nie da. Aż się zdziwiłem, że tak wymyśliłeś. Tym bardziej że te luki są łatwe do wykonania. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W blaszce (po piwie) wywierć otwór wiertłem i drap igłą. Zdecydowanie lepszy efekt.

Blaszkę warto przykleić taśmą do skrzydła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już tak nie cwaniakuj, czeska gramatyka nie jest taka trudna do rozszyfrowania

 

Model, aż się dzieciństwo przypomina ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.