Kuba Napisano 19 Lutego 2016 Share Napisano 19 Lutego 2016 Tytuł nieco przewrotny ale pytanie jak najbardziej serio. Lubię ciąć modele i przerabiac. Kupilem sobie kalki do polskich Jakow i chciałbym też moc zrobić jaka 9P w skali 1:48. Z czego można go wykonać? Załóżmy, że dostępne są modele Jaka 1b Eduarda Jaka 3 zvezdy i Jaka 9DD modelsvit. Czy któregoś można w miarę przerobić lub złożyć jeden z elementów wyżej wymienionych ? Wiem, że pytanie nieco teoretyczne ale może ktoś już to obmyslal lub dyskutował? Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 Kupić dobre monografie - "Jak-9P" Z. Luranca ze Skrzydeł w miniaturze czy Jak-7/9 R. Bocka z AJ Press, mierzyć, ciąć i sklejać. Roboty by było od cholery, dużo samodzielnego dłubania. Osłonę kabiny pewnie by trzeba robić od podstaw, przynajmniej częsciowo, bo tylna jej część jest mocno wydłużona - dłuższa niż we wcześniejszych wersjach za wyjątkiem U. Swoją drogą - jakiś czas temu zacząłem dyskusję o żywicznym modelu w 1:48 i odezwał się do mnie człowiek z ofertą - ja sobie dałem spokój z kilku względów, ale może może, jak to przeczyta, Ty byś dobił targu. Chyba, że to o modelarskie "gonienie króliczka" rzeźbą i scratch'em chodzi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 20 Lutego 2016 Autor Share Napisano 20 Lutego 2016 To może inaczej: że trzeba ciąć mierzyć i sklejac to wiem. Pytanie tylko gdzie i co? O przesuniętej kabinie wiem ale pytanie np o usterzenie i skrzydła: czy są te same lub maja taki sam obrys? Takie zespoły jak podwozie, śmigło z kołpakiem, wiatrochron i osłona? Chodzi mi takie obrazowe ujęcie zmian w tej wersji względem wcześniejszych i na ile można wykorzystać wymienione zestawy a na ile zmiany są tak szerokie, że trzeba całkiem nowe zrobić. Pytam bo mam te kalki, też książkę Polish Wings 20 o jakach no i tego DD modelsvit gdzieś w szafie od dawna i tak bez pomysłu na niego. Dzięki za głos w temacie. K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 A już myślałem że będziesz robił Jaka z Corsaira patrząc na to co zaraz po wejściu rzuca się w oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 Źródło: Jak-7 Jak-9 R. Bock, Monografie lotnicze 47, AJ Press Skrzydło i podwozie w 7 i 9 było takie samo - inne niż w 1 i 3. Okaptowanie silnika, chłodnice, osłona kabiny - to na bank. I pamiętać należy, że 9P miał cały płatowiec z durali, więc do usunięcia pokrycie płócienne z 9DD, trasowanie linii podziału i nitowanie. ps. 9DD był samolotem o zwiększonym zasięgu - miał dodatkowe zbiorniki paliwa w skrzydłach. Przy przerabianiu na 9P musiałbyś usunąć z dolnej powierzchni pokrycie luków zbiorników zewnętrznych (najbardziej na zewnątrz od osi podłużnej) i pokrywy wlewów na górnej powierzchni skrzydeł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 Mają także ŁA-9 - ale i niezłe ceny ;] Widzę że sam temat podobny do tego jaki już omawiałem z Mikele... Pierw JAK-9P potem JAK-3P Obydwa do zrobienia... przy sporym nakładzie pracy, cierpliwości i gotówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 Z tego Jak-9DD można stosunkowo niedużym nakładem zrobić Jak-9M - zaszpachlować zewnętrzne zbiorniki na skrzydłach to chyba najbardziej pracochłonna z przeróbek. Nie zdziwiłbym się, gdyby Jak-9P wypuścili Chińczycy. Na ten rok zapowiadają Ła-9/11, to może i Jak-a zrobią, przecież u nich latały. Inna rzecz, na ile to do Jak-a będzie podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 Kuba - a mógłbyś wrzucić in-box tego DD? Będzie łatwiej ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 20 Lutego 2016 Autor Share Napisano 20 Lutego 2016 http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234981824-148-yakovlev-yak-9dd-by-modelsvit-released-yak-99d-conv-set-by-vector/ Bardzo proszę. Może tu coś lepiej będzie widać z czym mam do czynienia. Pozdrowienia K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 Na pewno końcówki skrzydeł do zmiany - 9P miał zaokrąglone, tymczasem 9-tki ogólnie miały taki charakterystyczny mocny kąt na światłach pozycyjnych. Tak jak Mikele pisał - całe płótno do przerobienia na metal. Osłona kabiny z wydłużonym tyłem i inną limuzyną - wg moich spostrzeżeń na planach wiatrochron powinien być cofnięty względem DD o dodatkowy 1 mm, skorygowane położenie chłodnic, antena z okienkiem w kadłubie, obrysy sterów i stateczników trzeba by porównać do planów, na oko są ok, kołpak śmigła wg planów winien być nieco krótszy i bardziej okrągły niż spiczasty z mniejszą przednią nakładeczką. Rury wydechowe - po 6 pojedyńczych. Uzbr 3 x 20mm. Pewnie masa rzeczy wyjdzie w toku. Powyższe to tak na gorąco. Luranc i Bock obowiązkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ireneusz Napisano 20 Lutego 2016 Share Napisano 20 Lutego 2016 Rysunki pochodzą z tej strony http://www.airpages.ru/eng/ru/yakphoto.shtml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 20 Lutego 2016 Autor Share Napisano 20 Lutego 2016 Dziękuję bardzo. Czyli opcje na dziewiątke z szachownicami są tak naprawdę dwie: [1] prosta przeróbka na wersję M nie wymagająca korekt geometrii modelu wyjściowego [2] zaawansowana przeróbka na wersję P Wiem od czego zacząć szukać, książkę AJ Press nawet chyba mam w domu to już sobie popatrzę pod kątem obu przeróbek. Zestawy DD mam w sumie dwa więc nie będzie dylematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 21 Lutego 2016 Share Napisano 21 Lutego 2016 Zerknij tutaj. http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=33939 Niestety zdjęcia padły https://www.google.pl/search?q=signum+jak-9p&biw=1920&bih=957&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjR1cmJ34jLAhUp1XIKHfndDq8Q_AUIBigB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 21 Lutego 2016 Share Napisano 21 Lutego 2016 Dziękuję bardzo.Czyli opcje na dziewiątke z szachownicami są tak naprawdę dwie: [1] prosta przeróbka na wersję M nie wymagająca korekt geometrii modelu wyjściowego [2] zaawansowana przeróbka na wersję P Jeszcze jedna opcja jest na dziewiątkę z szachownicą, szczególnie gdy chcesz trochę poszlifować: A nawet druga: Kompletna dokumentacja zdjęciowa najlepszych polskich Jaków tutaj: http://fototeka.fn.org.pl/pl/strona/wyszukiwarka.html?key=Historia+jednego+my%C5%9Bliwca&search_type_in=tytul&view_type=tile&sort=alfabetycznie&result[]=5682&lastResult[]=5682&pageNumber=1&howmany=50&view_id= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 4 Marca 2016 Autor Share Napisano 4 Marca 2016 Jeszcze jedno szybkie pytanie: czy model Jaka 3 Zvezdy 1:48 zawiera model silnika WK-105 czy WK-107A? Rozumiem, że ten drugi tj. WK-107A jest prawidłowy dla Jaka 9P. Od razu drugie pytanie: czy nawet jeśli Zvezda daje silnik WK-105 to można go ucharakteryzować na prawidłowy dla Jaka 9P? Dziekuję z góry za informacje, te radzieckie silniki są dla mnie dość zagadkowe. btw - mam już plany z monografii AJ-Press i temat przeróbki samego płatowca w miarę ogarniety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 4 Marca 2016 Share Napisano 4 Marca 2016 W modelu Jaka-3 jest WK-105. W WK-107 musiałbyś zrobić inny układ dolotowy. Te czarne tuby po bokach rzędów cylindrów zamiast tych złotych dynksów na pierwszym zdjęciu. I to by z grubsza w modelu załatwiło temat. Npo jeszcze położenie rur wydechowych tez by trzeba poprawić. W 105 1-2-2-1, w 107 każdy indywidualnie w równych odstępach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.