Skocz do zawartości

Heinkel He 70 F-2 Revell 1/72


dbariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Za tą cenę to ja dziękuję (te linki to z domieszką złota chyba robią).

Ja będę miał z free - żona obiecała poświęcić jedne rajstopy. Jutro wpadnę do modelarskiego to kalki kupię i ruszam dalej z zabawą.

 

Pozdrawiam

Dariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą masz żonę Jak by się rozmyśliła to sam se kup do ruiny Cię to nie doprowadzi

Co do zakupu gotowca to tanio nie jest ,ale jest tego tyle że można by się w 10 złożyć na zkup i myślę że każdemu na 10 lat wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dodałem jeszcze trochę zadrapań srebrną farbą, swastyki doklejone, antena wymieniona, dzięki uprzejmości kolegi z forum założyłem specjalną niteczkę i na żywo wygląda to bardzo fajnie, nie wiem tylko czemu na zdjęciach ta niteczka wychodzi strasznie gruba Z włóknami rajstop mi to jakoś nie szło bo fragment anteny odchodzący do kabiny obserwatora naciągał tą główną w dół.

 

Wydaje mi się że to już będzie koniec znęcania się nad samolocikiem:

lkQHF78h.jpg

46Jr3I3h.jpg

8qX1kzuh.jpg

haPUWdCh.jpg

OYMS3IPh.jpg

DwcT8jUh.jpg

01uN4ozh.jpg

 

Podpowiedzcie czy coś tu jeszcze poprawić czy lakierować i odstawić na półkę.

 

Pozdrawiam

Dariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co rzuca się w oczy to pancerna rurka pitota, wymieniłbym ją na ciut sobtelniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Do malowania ramy oszklenia najlepiej używać masek, albo gotowych, albo wycinać samemu najlepiej z taśmy Tamiya. Wygląda na to, że malowałeś za gęstą farbą. Staraj się bardziej rozcieńczać farby. Przed położeniem kalkomanii model trzeba pomalować na bezbarwny błyszczący. Do oszklenia używam kleju CA, ale tu trzeba mieć wyczucie, trzeba kleić mikroskopijnymi kropelkami i punktowo. Również nadaje się klej Tamiya Extra Thin Cement.

Jeśli na sam aerograf planujesz wydać 150 zł to dasz radę kupić, ale jeśli z kompresorem to wydatek rzędu 500-600 zł albo i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lethias napisał:

 A co do rodzaju farby? Wydawało mi się, że ta akrylowa jakoś słabo kryje, nie lepiej do tego zastosować emalię??

Farba mogła być za gęsta bo nie rozcieńczałem jej wcale... Jedynie przemieszałem. Zawsze należy rozcieńczać? Jak dobrać proporcje?

Można i akrylem i emalią, co komu pasuje. Lepiej położyć kilka słabo kryjących warstw niż jedną "pancerną". Czasami kładłem pędzlem i 4-5 warstw. A rozcieńczanie to przynajmniej 2:1 dla rozcieńczalnika, ale małymi porcjami, żeby dobrze rozmieszać. Proste modele obecnie to nie jakieś wariackie pieniądze, więc ćwiczyć można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Baas ArK napisał:

Można i akrylem i emalią, co komu pasuje. Lepiej położyć kilka słabo kryjących warstw niż jedną "pancerną". Czasami kładłem pędzlem i 4-5 warstw. A rozcieńczanie to przynajmniej 2:1 dla rozcieńczalnika, ale małymi porcjami, żeby dobrze rozmieszać. Proste modele obecnie to nie jakieś wariackie pieniądze, więc ćwiczyć można.

Z proporcjami bywa różnie, zależy od farby. Generalnie im bardziej rzadka farba tym niej rozcieńczalnika. Maluję głównie przy rozcieńczeniu 1:1, 1:2 na korzyść rozcieńczalnika. Jeśli chodzi o Humbrole, bo jeśli chodzi o Hataki to sprawa wygląda trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2019 o 15:32, Lethias napisał:

Na wstępie chciałem pogratulować wykonawcy. Bardzo ładne to wygląda.

Dzięki, ale jak widzisz w wątku to nie tylko moja zasługa, a wszystkich który tu pisali i udzielali swoich rad. Dlatego jak chcesz się czegoś nauczyć to polecam zakładanie wątków warsztatowych i słuchania/czytania tego co inni radzą.

W dniu 27.02.2019 o 15:32, Lethias napisał:

Niestety jak widać nie dałem rady jeśli chodzi o elementy przezroczyste.

- Próbowałem pomalować linie podziału na przedniej owiewce ze średni efektem. Ręcznie nie było szans żeby dobrze to wykonać, wychodziłem po za krawędzie, farba nie chciała dobrze kryć (akrylowa Blackgreen mat 40 Revell). Próbowałem to wyczyścić i zabezpieczyć taśmą, zwykłą malarską ale efekt ponownie był słaby… może niestarannie przykleiłem taśmę i farba weszła pod nią. Nie wiem czemu postanowiłem wyczyścić z farby owiewkę rozcieńczalnikiem Tamiya X-20. Teraz już wiem, że tak nie można ? Owiewka przednia zniszczona, częściowo się rozpuściła i cała zbielała. Można gdzie dokupić samą owiewkę?? Jakieś porady na przyszłość jak malować owiewki?? Maski, dobra taśma zabezpieczająca??

Do maskowania owiewki najlepsza poza dedykowanymi maskami jest taśma Tamiya. Ja stosuje trzy sposoby maskowania:

1 zaklejam całą owiewkę i delikatnie wycinam skalpelem elementy które mają być pomalowane.

2 wycinam odpowiednie kształty z taśmy i dopiero wtedy naklejam na owiewkę, maskujący tylko to co ma pozostać przezroczyste.

3 naklejam cienkie paski taśmy na kontury owiewki, a przestrzeń pomiędzy maskuję maskolem - przydatne przy dużych powierzchniach.

Tamiya X-20 to rozcieńczalnik do farb emaliowych, do akryli jest X-20A. Ja póki malowałem pędzlami jako rozcieńczalnik do akryli stosowałem najtańszą czystą z monopolowego, za 4,50zł miałem rozcieńczalnika na kilka miesięcy. Dedykowanych rozcieńczalników zacząłem używać dopiero jak przesiadłem się na aerograf.

W dniu 27.02.2019 o 15:32, Lethias napisał:

Powinienem też chyba zainwestować w jakiś klej typu clear, po mam tylko klej Revella Contacta Professional Mini, który pozostawia ślady. Jaki klej proponujecie do okien, owiewek itd.??

Jest kilka dedykowanych klei, ja stosuje Clearfix Humbrola i jestem zadowolony. Cyjanoakrylu na początek bym nie polecał bo można szybko zniszczyć sobie owiewkę jak niema się wyczucia.

W dniu 27.02.2019 o 15:32, Lethias napisał:

2.       Malowanie

Wyszło nieźle jak na mnie. Zaznaczę, że oczywiście nie mam Areografu. Właśnie planuję zakup do drugiego modelu. I tu pytanie, jaki polecacie na początek? Budżet 150 zł za komplet.

Co do malowania to przesadziłeś z grubością warstwy, powinno się malować kilkoma cienkimi transparentnymi warstwami, z umiarem, żeby nie pozalewać linii podziału i detali. proporcje rozcieńczania zależą od farby ale 2/1 na korzyść rozcieńczalnika to minimum.

W dniu 27.02.2019 o 15:32, Lethias napisał:

3.       Kalkomania

- Jak widać wyszło dramatycznie. Krzywo i niektóre kalki mi się zniszczyły. Miałem spore problemy z precyzyjnym nałożeniem kalek w prawidłowym miejscu na modelu. Mimo iż używałem Liquid Under Decals – Amazing Art). Kalki dosłownie w sekundę zasychały na modelu i nie mogłem ich przesunąć. Miałem też problem w postaci niszczenia pomalowanej powłoki przez chyba ten płyn. Farba rozpaczała się. Jaka jest procedura żeby dobrze nałożyć kalki?? Powinienem wcześniej polakierować model jakoś żeby zabezpieczyć powłokę malarską?

Jak pisał mig przed nałożeniem kalek model należy polakierować najlepiej lakierem błyszczącym. Ja stosuje trzy płyny do kalek Micro Set i Sol pod i na kalki, a na grube i oporne kalki mam Tamiya Mark Fit Strong.

Fajnie, że do nas dołączyłeś. Czytaj, pytaj, zakładaj warsztaty i sklejaj modele, z każdym kolejnym nabierasz doświadczenia.  Powodzenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2019 o 18:00, Lethias napisał:

Dzięki za rady.

Myślę, że w następnym modelu zakupię maski. Do Heinkela He70 F-2 widziałem do kupienia za 25 zł. Z racji iż to model testowy nie chciałem inwestować i postanowiłem spróbować sam to ogarnąć bez masek. Być może to problem taśmy. Kupię porządną Tamiya i na pewno będę praktykował. A co do rodzaju farby? Wydawało mi się, że ta akrylowa jakoś słabo kryje, nie lepiej do tego zastosować emalię??

Farba mogła być za gęsta bo nie rozcieńczałem jej wcale... Jedynie przemieszałem. Zawsze należy rozcieńczać? Jak dobrać proporcje?

Co do areografu to oczywiście 150 zł na sam areograf z igłami itp... Kompresor już posiadam.

 

Zastanawiam się, dlaczego taki wybór modelu na początek. Jest to moim zdaniem jeden z trudniejszych modeli nawet dla zaawansowanych modelarzy. I to w obydwu wersjach pakowanych przez Revella - stareńkiego Matchboxa oraz nowego wypustu ICM. Polecam nowe wypusty Airfixa lub Hobbybossa. Nawet Hasegawa czy Tamiya w 1:72 nie wychodzi teraz drogo, czy choćby Weekend edition z Eduarda, a jakość sklejania nieporównywalnie lepsza.

Co do malowania, generalnie jak już koledzy napisali - kilka warstw, i raczej na krzyż. Tzn. jedna warstwa wzdłuż skrzydeł, druga w poprzek itp. Na Youtube można znaleźć bardzo fajne warsztaty, gdzie koledzy malują pędzlem. Efekt końcowy jest lepszy nawet, niż u niektórych po malowaniu aerografem.

Przy malowaniu pędzlem maski za bardzo nie pomagają, jeśli farba jest rzadka, to wpłynie pod maskę.

Prosty aerograf tzw. pseudo-iwatę mogę Ci sprezentować - mam jedną z uszkodzoną igłą, więc za cenę igły możesz mieć aerograf. Napisz PW. Coś do aerografu jeszcze dorzucę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.