chomick Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Cześć, moja pierwsza relacja z budowy na jakimkolwiek forum. Liczę więc na konstruktywną krytykę i uwagi 1. 2. 3. 4. W chwili obecnej jest szpachlowany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Dobra relacja to także w miarę konkretne opisy. Na zdjęciach dużo nie widać, bo kabinka już ukryta w kadłubie. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to widzę szwy na goleni podwozia. No i czy faktycznie tablica przyrządów jest tak źle spasowana z osłoną antyodblaskową, że tam taka szpara jest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 Dobra relacja to także w miarę konkretne opisy. Na zdjęciach dużo nie widać, bo kabinka już ukryta w kadłubie.Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to widzę szwy na goleni podwozia. No i czy faktycznie tablica przyrządów jest tak źle spasowana z osłoną antyodblaskową, że tam taka szpara jest? Tak, słabo pasowała. Mój błąd, że nie przymierzyłem dokładnie wcześniej. Dałoby się ją wtedy lepiej dopasować a tak pozostaje szpachlowanie. Kabina jest ukryta, bo nie od razu wpadłem na pomysł robienia relacji ;) Teraz będę dawał bardziej szczegółowe posty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Pasowanie elementów to na początek najlepsza rada jaką można przekazać, ogólnie im częściej i lepiej pasujesz elementy do siebie tym mniej pracy masz w dalszych etapach a jakość i efekt ostateczny będą na zancznie wyższym poziomie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silmeor Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Samolot będzie prezentowany w locie? Bo sugeruje to położenie sztucznego horyzontu. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 Reszta zdjęć dokumentująca obecny stan: 5. 6. Dziś pomalowałem fotel pilota. Jutro zrobię wash: 7. Co do sztucznego horyzontu, to jest dokładnie tak, jak pisze Silmeor. Myślałem, żeby go zaprezentować w locie, bo ma być zrobiony z otwartą komorą uzbrojenia i wypuszczonymi pociskami. Nie mam jednak gdzie po podwiesić :( Będzie stał na szklanej półce. Jest to mój drugi model malowany aerografem, po powrocie do modelarstwa po długiej przerwie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted October 31, 2016 Author Share Posted October 31, 2016 Problem. Fotel jest za wysoki i limuzyna nie pasuje do kadłuba. Ogólnie jest kiepsko odwzorowany, ale założeniem było zrobienie modelu "z pudełka" bez dodatków. Teraz zaczynam się zastanawiać nad zakupem... Kabina ma być zamknięta na stałe, więc może po prostu spiłować go od spodu ;)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted October 31, 2016 Share Posted October 31, 2016 ...więc może po prostu spiłować go od spodu ;)? Problem solved Uroki trumpetera - dużo obiecuje, mało daje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 Spiłuj od spodu, i tak nie będzie widać, kabina zamknięta więc nie ma co się rozczulać nad wnętrzem. Za dużo widac i tak nie będzie. Swoją drogą, niezły wynalazek ten Delta Dart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Ostatecznie zdecydowałem, że kabina będzie otwarta. Ostatnio mam trochę mniej czasu, więc dłubię powoli przy szpachlowaniu. Wiatrochron minimalnie nie zgrywa się z kadłubem, jakieś 0,25 mm. Przy przymiarce na sucho umknęły mi niedokładności w komorze podwozia i uzbrojenia. Wziąłem się dziś za poprawienie tego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 Ostatnio brak czasu spowodował przestój :( W ten weekend robię szpachlowanie, szlifowanie i naprawiam niedociągnięcia widoczne na zdjęciach. Ponieważ model ma być ćwiczeniem preshadingu proszę o poradę. Model na być pomalowany kolorem Gunze H57 Aircraft Grey. Wymyśliłem więc, by podkład zrobić Base White'em, preshading Surfacerem i na to dać kolor. Ma to sens? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 A jaki efekt chcesz uzyskać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 Delikatne cieniowanie linii podziału blach, połączenia skrzydło-kadłub i kadłub-statecznik pionowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 No to raczej jasnoszary preshading na białym tle zostanie zamalowany ciemniejszym kolorem kamuflażu. Raczej nie radzę kombinować, tylko położyć klasyczny szary Surfacer, na to linie ciemnoszarym kolorem (ja z reguły używałem tamkowy German Gray), wtedy efekt może być zbliżony do oczekiwanego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 Raczej nie radzę kombinować, tylko położyć klasyczny szary Surfacer, na to linie ciemnoszarym kolorem (ja z reguły używałem tamkowy German Gray), wtedy efekt może być zbliżony do oczekiwanego. Rzeczywiście to lepsza kombinacja. Niestety, jakoś mi nie szło równe modulowanie krycia na liniach, więc ostatecznie zdecydowałem się nie robić preshadingu. W międzyczasie znalazłem zdjęcie przedstawiające maszyny z tej jednostki, co potwierdziło słuszność decyzji. Poprawiłem malowanie wnęk. Wyszedł problem na górnej powierzchni skrzydeł. Powłoka farby wyszła chropowata, spróbuję to ostrożnie zeszlifować papierem wodnym. Co zrobiłem źle? W tym tygodniu domaluję detale kadłuba, zainstaluję hamulec aero, położę połysk pod kalki i wash wnęk. Wg producenta krawędzie wlotów i tylna krawędź kadłuba wokół dyszy mają być pomalowane kolorem Gunze H159 Super Silver. Zastąpię go metalizerem Model Master 1781E (Aluminium). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Preshading wyszedł całkiem zgrabnie, niepotrzebnie go zamalowałeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chomick Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 Nie wyszło mi równe pokrycie preshadingu. Wolałem nie ryzykować kiepskiego efektu. Poćwiczę na jakimś modelu za 30 zł albo kupię w kiosku jakiś ZTS Plastyk ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Niepotrzebnie się boisz, ładnie Ci szło. Pokrywaj preshading mocno rozcieńczoną farbą, transparentnymi warstwami, aż pokrycie będzie odpowiednie. To naprawdę nic trudnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Zawsze możesz odwrócić technikę PS'u i zropić postshading jest to bardziej wymagająca technika ale przy odrobinie chęci i cierpliwości da bardzo fajny efekt. A jak widzę po tym co zrobiłeś nie powinna sprawić Ci problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Atlis Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Ja tam uważam, że fajnie, że przykryłeś. Delta Darty są nawet na śmietniku czyste. Żaden pre- ani postshading. Delikatnie zapuścisz linie jasnym szarym i będzie fajnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Większość maszyn z pozoru wygląda na czyste i z gładką powłoką lakierniczą. Malowanie bez żadnych efektów wygląda fatalnie, więc trudno się zgodzić z Twoją radą. Na BB byś nie narzekał, co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Atlis Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Czy Ci się to podoba czy nie, F-106 miały powłokę nieskazitelną. Zabrudzenia były w formie zacieków, czasami różnił się delikatnie kolorem jakiś panel, ale znaleźć brudną F-106 graniczy z cudem. I nawet te z Bonyard tak wyglądają. I jako że ja preferuję modele wykonane tak, by odzwierciedlały rzeczywistość, nie pisanki czy kafelki, to akurat w tym przypadku jednolita powierzchnia z drobnymi zabrudzeniami jest jak najbardziej w porządku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Wiem że były gładkie, ale gładki model wygląda po prostu źle. Nie trzeba brudzić modelu żeby trochę zróżnicować powierzchnię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Czy Ci się to podoba czy nie, F-106 miały powłokę nieskazitelną. Zabrudzenia były w formie zacieków, czasami różnił się delikatnie kolorem jakiś panel, ale znaleźć brudną F-106 graniczy z cudem. I nawet te z Bonyard tak wyglądają. ... Nie wiem jak to jest ale mnie to zająło jakąś minutę... Trudno taką powłokę uznać za "nieskazitelną"... A, i nie był to cud, jest tych zdjęć trochę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Atlis Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 To co pokazałeś są zacieki/kurz w pofalowanej powierzchni skrzydeł, ewentualnie odciski od butów. Jeśli chcesz pokazać zużyty F-106, to masz: Standardowo F-106 wyglądały tak: (świetny przykład innego odcienia blachy, nie linii podziału - bardzo dobry sposób na zróżnicowanie) I tu widać jak falowała blacha również na spodzie delty: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.