Jump to content

JS-2 mod. 1944


KubaRo95
 Share

Recommended Posts

Cześć!

Znalazłem jeszcze takiego JS'ka 2, model to bardzo stary dragon, bardzo... Mimo to fajnie się go sklejało i myślę, że wygląda w miarę porządnie.

 

oV3lkN.jpg

 

no2aoy.jpg

 

7mzDGj.jpg

 

xIgglg.jpg

 

oSuoeh.jpg

 

8hc0tO.jpg

 

Można się pastwić

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na model dopowiedziałem sobie historię, uszkodzone błotniki tak bardzo że zbiorniki musiały ulec zniszczeniu dlatego wymienione na nowe, prawie nie używane :-)

Rosyjski "kotek" ładnie zrobiony.

Pozdrawiam

Wal

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na model dopowiedziałem sobie historię, uszkodzone błotniki tak bardzo że zbiorniki musiały ulec zniszczeniu dlatego wymienione na nowe, prawie nie używane :-)

Rosyjski "kotek" ładnie zrobiony.

Pozdrawiam

Wal

Czytasz w moich myślach, dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Parafrazując: "Nie rosyjski, a sawiecko-polski", bo to malowanie z 1 P.Cz.Ciężkich z 1 AWP. Niestety, jak cała 1 B.Cz., ta jednostka miała spore problemy kadrowe tak i tu gross jednostki stanowili Rosjanie o polsko brzmiących nazwiskach.

O modelu: Na zaczepach na wierzy, na uchwycie/podporze działa widoczne szwy - to samo klakson. Zbiorniki jak już wcześniej wspomniano za czyste - nawet jak na "nowe" z innej rozbitej maszyny ( bo funkel nówek z fabryki na bank nie dostali). Kolejna sprawa brudzenie - nie realistyczne: Dolne powierzchnie uciaprane błotem od linijki, natomiast górne w okolicy gąsienic czyściutkie i dopieszczone szmateczką i plakiem. Popraw to brudzenie i będzie git. Również zdało by się troszkę przydymić płytę nad silnikiem, w okolicy wydechów bo też taka za czysta.

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie bardzo mi się podoba .

Mam jednak małe uwagi co do wydechów - raczej tak nie korodowały w IS-2 oraz brakuje mi "wyplutego" zaolejenia i czarnej sadzy za tymi wydechami.

Poza tym, wydaje mnie się, że kadłub jest w wersji najpóźniejszej, czyli spawana płyta czołowa - w polskim 434 była wg mnie odlewana z widocznymi śladami odcinania od wlewek.

Mam też wątpliwości, czy powinny być uchwyty na płycie stropowej wieży .

Link to comment
Share on other sites

neptun1939 - tak w kwestii formalnej nie było czegoś takiego jak 1 P.Cz.Ciężkich czy 1 B.Cz. Jednostka do której należał omawiany czołg to 4 pułk czołgów ciężkich. A 1 B.Cz to pewnie miała być 1 Brygada Pancerna im. Bohaterów Westerplatte, w żaden sposób nie powiązana z 4 pułkiem czołgów ciężkich.

Co do kopcia przy wylotach - niezbędny! Wiadomo że jeżeli W-2 (lub któryś z pochodzących od niego nowszych silników) nie pluje olejem to należy natychmiast dolać oleju.

Link to comment
Share on other sites

Michał_G - faktycznie mój błąd, przyznaję się pomieszałem kilka nazw/jednostek w jedną.

Link to comment
Share on other sites

Model mimo wad jest b.ładny w odbiorze i nieżle pomalowany ale trochę nieprzemyślane ślady eksploatacji.

 

Uwagi:

-przesadzona faktura odlewu na kadłubie i brak śladów "odkrawania" nadlewek

-jak już pisano na zbliżeniach widać szwy na na klaksonie(! przecież to minuta pracy), zbiornikach z lewej strony i lufie, zakładam że takich miejsc jest więcej.

-jak już pisano nieco przesadzone zacieki na płycie (przy jednoczesnym ich braku w innych miejscach)

-brak łosza w kratkach nad silnikiem oraz na tylnej płycie

-brak okopcenia wydechów, które przy wysokoprężnych ISach były bardzo mocne jak już pisano wyżej

-brak błota nad biegiem gąsienic z tyłu, (a nie wiem czemu dużo błota jest natomiast na płycie tylnej)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.