tombie01 Napisano 8 Kwietnia 2012 Share Napisano 8 Kwietnia 2012 tak dokładnie - często przy okazji tej operacji zmieniam nożyk tak aby końcówka była bardzo ostra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 8 Kwietnia 2012 Share Napisano 8 Kwietnia 2012 dzięki wielkie ;) Zamówię nowe ostrza bo przy moim się końcówka urwała i jak próbowałem tak ciąć to mi szarpało taśmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 8 Kwietnia 2012 Share Napisano 8 Kwietnia 2012 Hmm tylko czy taka metoda nie uszkadza przy okazji owiewki ? Po pomalowaniu i zdjęciu mask nie ma rys ? Ja stosuję nieco inną technikę, nieco bardziej pracochłonną ale chyba bezpieczniejszą. Też używam taśmy Tamiya, ale nakładam ją w małych kawałeczkach tj. najpierw naklejam odmierzone paseczki po obwodzie tworząc brzegi i wypełniam kolejno środek kolejnymi kawałkami taśmy. Wszystko wycinam na macie, nie na owiewce. W ewentualne milimetrowe ubytki nakładam Maskol. Efekt zadawalający Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Marcin ma rację ,ja przycinając na modelu porysowałem oszklenie w Mi-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 chyba ostatnie. Jak malować koła żeby zrobić to równo, czyli żeby nie namazać czarną farbą na białą felgę albo odwrotnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toff Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 Jak malować koła żeby zrobić to równo Ostrożnie. Albo wyciąć okrąg z taśmy maskującej i zakleić felgę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajur Napisano 11 Kwietnia 2012 Share Napisano 11 Kwietnia 2012 Odwrotnie. Najpierw pomalować opony, następnie najlepiej w twardej tekturze wyciąć okrąg aby zamaskować opony i pozostawić felgę, a następnie felgę pomalować na kolor jaki się chce. Dla leniwych są szablony (można znaleźć w sieci) dedykowane do konkretnych pojazdów, ale to kosztowna zabawka. Kolega Toff wskazał Ci - moim zdaniem - metodę trudniejszą i bardziej pracochłonną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cav Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 Witam, mam pytanie odnośnie chropowatej powierzchni, maluję olejnymi model master i powierzchnie płaskie wychodzą mi całkiem dobrze, problem z chropowatością występuje tylko gdy maluję bardziej skomplikowane kawałki modelu, jakieś zagłębienia i ogólnie słabo dostępne kawałki. Tam właśnie powstaje ten nalot mimo tego, że na reszcie modelu malując tą samą mieszanką jest ok. Co jest tego powodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 Mam to samo jak zdarzy mi się malować olejnymi (których mam dużo ale skłaniam się ku akrylom). Powiem tak, nie testowałem ale można spróbować delikatnie filcem albo papierem ściernym 2500 Na chłopski rozum powinno działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cav Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 Nalot udało mi się zredukować poprzez napylanie rozcieńczalnika (jeszcze trochę go widać ale jest wiele lepiej) tylko to nie rozwiązuje niestety samego problemu. Może ciśnienie nie jest odpowiednie? Niestety nie sprawiłem sobie jeszcze manometru przy reduktorze więc tak na oko ustawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 w takich miejscach jak np centropłat-kadłub powstają zawirowania powietrza z aero i powstaje chropowata powierzchnia ,nie wiem czy jest na to inny sposób niż papier ścierny lub napylenie rozpuszczalnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cav Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 Pokombinowałem z ciśnieniem, dość sporo je obniżyłem a samą farbę rozcieńczyłem trochę mocniej. Pomogło, i jest już dobrze, ale dziękuję za porady i odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 A na jakim ciśnieniu malowałeś jak ta chropowatość powstała i jakim aerkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cav Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 Jak chropowatość powstawała było pewnie coś koło 2 atmosfer, teraz obniżyłem do 1,2-1,5. Aerograf mam taki najzwyklejszy MAR-POL EW-550A, dopiero zaczynam przygodę z aerografem i pomalowałem nim dopiero 2 modele, jak coś się z nim stanie to 55 zł szkoda nie będzie i rozejrzę się za czymś trochę lepszym. Myślę, że taki aerek całkiem nieźle nadaje się do nauki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 28 Kwietnia 2012 Share Napisano 28 Kwietnia 2012 Zaszalałes z ciśnieniem do tej psikawki ,mam taki to mój pierwszy prawdziwy aero/wcześniej był rusek/ i malując akrylami miałem ciśnienie ok 1.5atm i mimo wszystko czasami powierzchnia chropowata była ,a Ty przy olejach pojechałeś na 2atm ,teras mam H&S Ultra i zszedłem na 1 a nawet poniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 30 Kwietnia 2012 Share Napisano 30 Kwietnia 2012 Czym mogę odzyskać szybkę ? Rozchodzi się o to że za dużo pomalowałem i podczas zmywania farby acetonem szybka zaszła mgłą i do dupy to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 30 Kwietnia 2012 Share Napisano 30 Kwietnia 2012 Jak acetonem to już nic nie zrobisz z szybką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gadas_75 Napisano 1 Maja 2012 Share Napisano 1 Maja 2012 Czym mogę odzyskać szybkę ? Rozchodzi się o to że za dużo pomalowałem i podczas zmywania farby acetonem szybka zaszła mgłą i do dupy to wygląda. Kiedyś używało się kredowych past do zębów Nivea albo Pollena, ale chyba już takich nie produkują, więc pozostaje pasta polerska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 2 Maja 2012 Share Napisano 2 Maja 2012 Pasta polerska sprawdziła by się przy rysach na owiewce, ale aceton to co innego, zmatowił plastik i nic na to się nie poradzi. Kościan96 - jeśli to mały kawałek o nieskomplikowanym kształcie (boczne okienko itp.) to użyj np. kawałek przeźroczystego plastiku z pudełka po czymś, albo folia do bindowania. Całe owiewki często można dokupić, tzw. vacu (wykonane metodą próżniową) poszukaj po modelarskich sklepach internetowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 2 Maja 2012 Share Napisano 2 Maja 2012 Spróbuj zeszlifować owiewkę papierem 800 w górę do 2500 na mokro i potem pasty polerskie. Jeśli owiewka jest uszkodzona tylko powierzchniowo, to da się to spokojnie uratować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 4 Maja 2012 Share Napisano 4 Maja 2012 Pasta do zębów sprawdza się i dzisiaj pod warunkiem, że jest ona bez żadnych "udziwnień" typu mikrogranulki etc... Ostatnio zapodziałem gdzieś Tamiye, więc na szybko polerowałem zwykłym białym Colodentem - efekt porównywalny z pastą polerską tylko trzeba się więcej napocić. Na koniec owiewkę można zanurzyć w sidoluksie - błyszczy się jak wiadomo co i wygląda lepiej niż oryginalna. Jeśli owiewka nie jest popękana, to w 90% przypadków odratujesz ją metodą kolegi Karambolisa + pasta do zębów i sidoluks. Przeszklenia vacu można sobie robić samemu, w domu bez używania jakiejś kosmicznej technologii. Wystarczy zrobić kopyto (np. na podstawie uszkodzonej owiewki), perforowany kawałek dykty, folia do bindowania i odkurzacz. Nie będę się tutaj rozpisywał - tutoriale są w necie (na naszym forum też gdzieś jest). Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub97 Napisano 19 Lipca 2012 Share Napisano 19 Lipca 2012 Mam pytanie czy panowie wiedzą jak łatwo przykurzyć model, czołg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 26 Lipca 2012 Share Napisano 26 Lipca 2012 Czyli uważasz ,że polscy modelarze to cieniasy i nie potrzebnie rozcieńczają V Air skoro producent pisze ,że są do aerografu bez posrednio ? Ja tak uważam. Rozcieńczać Valleyo Air Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 15 Października 2012 Share Napisano 15 Października 2012 Temat wałkowany, nie mniej jednak, nie znalazłem nigdzie satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mam pytanie odnośnie tego, jakiej gęstości ( czy ma być rzadka, czy nie), na jakim ciśnieniu robić cienkie linie ( tak od 02,mm do 0,5mm) za pomocą aerka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregorq Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 Mam pytanie pewnie dla większości oczywistość ale dopiero co zakupiłem areograf z kompresorkiem do malowania. Otóż mam zamiar pomalować czołg Tygrys który już jakiś czas temu skleiłem i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać...chodzi mi szczególnie o pomalowanie kół(ponieważ nakładają się na siebie i niewiem czy próbować zdjąć czy malować na złożonym modelu)?? I czy mielibyście jakieś wskazówki na początek, bo szkoda byłoby go zniszczyć jakimś szpetnym malowaniem jak widziałem niektóre "okazy" na forum. Proszę o pomoc i z góry dzięki za odpowiedź. Skala modelu 1:35. P.S. W sklepie modelarskim gdzie wszystko kupowałem jakoś nie potrafił mi wytłumaczyc jak malować i powiedział mi że najpierw pomalować kolorem bazowym bez podkładu, a poźniej kolejne kolory. Mam farby akrylowe italeri, a na forum nic o nich nie znalazłem. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.