Skocz do zawartości
jawkers

F-16A Fighter 1:32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kilka lat temu, kupiłem ten model i do dzisiaj przeleżał w poczekalni.

Postanowiłem skleić go, iż zajmuje dużo miejsca w magazynie, a na jego miejsce wejdą dwa mniejsze modele

RblZQNI.jpg

 

Kilka dni temu, udało mi się do niego kupić kalkomanie i to jest drugi powód, by skleić wyrób tej nie najlepszej firmy do kupy.

b4M6tu6.jpg

 

Malowanie będzie podobne do tego jak poniżej prezentuje zdjęcie.

shcwEbh.jpg

Model będzie prosto z pudła, może z kilkoma dodatkami.

 

Jako że kompletnie nie odróżniam model f-16A od B, C, D...., wybaczcie moje wpadki i potknięcia.

Jest to model Science-Fiction, ma tylko kształtem i wyglądem przypominać model f-16.

Nie jest to Tamiya, ale postaram się jakoś w miarę go posklejać i pomalować.

 

Komentarze, jak najbardziej wskazane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie malujesz kamuflażu z pudełka, bardzo oryginalny i miły dla oka.

Kamo ze zdjęcia to malowanie które sprawia, że F-16 to chyba najnudniejsze maszyny jakie może zrobić modelarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda że nie malujesz kamuflażu z pudełka, bardzo oryginalny i miły dla oka.

Kamo ze zdjęcia to malowanie które sprawia, że F-16 to chyba najnudniejsze maszyny jakie może zrobić modelarz.

Zobaczymy, może zmienię zdanie

Racja, nudne jest to malowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To kamo pudełkowe jest super - napisy pomalujesz od masek i będzie naprawdę kozacki model.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrz, jaki fajny był w rzeczywistości:

 

aaq.jpg?m=1371925523

50745.jpg?m=1371926793

972a4986802d0d854f4e88aba136dede---years-f--falcon.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadam się, że to kolorowe pudełkowe jest dużo ładniejsze. Będzie trochę maskowania, ale na koniec satysfakcja z takiego malowania dużo większa.

 

Gdybyś jednak nie zmienił zdania to jest dokładnie ten samolot ze "świnką" z dodatkowego zestawu kalkomanii, więc całkowite S-F też nie musi być:

https://get.google.com/albumarchive/108800211788834498582/album/AF1QipNWS68o4hGdHdUqHTwiu74Z-RYn8bv7oN6MqA6k/AF1QipMHygFHzdMLQTeDifhywNs_26u8GvFWN1IWOn07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo przecież ten zestaw ze świnką nie jest wymyślony, tylko to malowanie konkretnej maszyny.

W sumie to nie wiem czemu Jawkers napisał że to ma być s-f.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zestawowe kalki, więc nie muszę nic maskować.

Napisałem sf, ponieważ nie wiem czy w pudle jest model zgodny z wersją A.

A moimi błędami nie chciałem wywołać, niepotrzebnych sprzeczek.

Dobrze zlikwiduję sf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wielkie napisy lepiej by wyglądały zrobione od masek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to może i kolory bym już miał.

tjlkG9d.jpg

 

Może nie są identyczne, jak na zdjęciach.

Chociaż ze zdjęć, nie wiadomo jaki jest poprawny odcień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zestawowe kalki, więc nie muszę nic maskować.

Napisałem sf, ponieważ nie wiem czy w pudle jest model zgodny z wersją A.

A moimi błędami nie chciałem wywołać, niepotrzebnych sprzeczek.

Dobrze zlikwiduję sf.

 

Samolot na boxarcie pudełka to YF-16 z silnikiem GE F-101DFE ( rozpoznawalny m.in po szerokich piórach dyszy) i wąskim wlotem powietrza. ze statecznikami poziomymi bez charakterystycznych skośnych podcięć na krawędzi spływu.

Maszyna z linku który zamieścił net_sailor to seryjny F-16A Block15 z silnikiem Pratt&Whitney F-100-220. Tu z kolei pióra są węższe., ale wlot też wąski-czyli zachowana konfiguracja znana z wersji seryjnych-silnik PW z wąskim wlotem tzw.small mouth i wersje z silnikiem GE i powiększonym chwytem powietrza (shark mouth).

Samolot ze stylizowaną głową dzika z nr. seryjnym z kalkomanii masz tu:

http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/1241

Nie uwzględniając drobnych różnic w wyposażeniu prototypu i seryjnego możesz zrobić ten model z kalkami SSI po wymianie dyszy-o ile uda ci się taką znaleźć i wykonaniu tych skośnych podcięć na statecznikach poziomych.

Tutaj masz jeszcze zdjęcie lepiej ilustrujące maszynę prototypową z kalkomaniami które masz w pudle:

http://www.f-16.net/f-16_versions_article11.html

Zdjęcie które zmieściłeś z planowanym schematem malowania to z kolei jedna z nowszych wersji F-16:

http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/4334/

Tyle w skrócie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Veto! Boxart pudła przedstawia F-16 FSD 50745, a nie Yf-16. Różnił się od Yf-16 tym, ze posiadał radar (wieksza osłona). Nadal posiadął ten sam silnikF100-PW200. W późniejszym czasie wszyastkie F-16 FSd przebudwano na dwie wersje: F-16/79 i F-16/101. To właśnie na pierwszym F-16A FSD w (75-0745) zamontowano silnik F-101 DFE i obltano z pelnym sukcesem 19 grudnia 1980 r. Maszyna ta harakterysowala się okolicznościowym malowaniem statecznika pionowego

0c3PctkC_t.png

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Veto! Boxart pudła przedstawia F-16 FSD 50745, a nie Yf-16. Silnik się zgada, ale wlot już nie - jest szeroki w tej maszynie. http://www.f-16.net/g3/f-16-photos/album11/album12/50745

Z vetem nie do końca się zgodzę. O ile ył to faktycznie samolot przedseryjny w ramach programu full scale development, to zdjęcie z linku który zamieściłeś przedstawia maszynę z wąskim wlotem powietrza. Różnice widać wyraźnie, np.:

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=9678

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wkleiłem zdjęcia tej konkretnej maszyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z vetem nie do końca się zgodzę. O ile ył to faktycznie samolot przedseryjny w ramach programu full scale development, to zdjęcie z linku który zamieściłeś przedstawia maszynę z wąskim wlotem powietrza. Różnice widać wyraźnie, np.:

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=9678

Tego nie neguję, ten sam silnik i ten sam wlot. Dopiero przy zabudowie silnika F-101DFE zmieniono wlot na większy. W ten sposob powstała wersja f-16/101.

Pudło przedstawia F-16 FSD 75-0745.

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jawkers masz kibica i trzymam kciuki ,ponieważ w moich planach tez jest F-16 ,tylko w 1:48 .Postaraj sie o dobry warsztat ,bo będzie służył mi pomocą. Choćby z tego względu ,ze zaglądają tu znawcy tematu. Nie stresuj sie ja tez nie odróżniam rożnych wersji samolotów i nie tylko F-16. Wszystkich

Poluje na zestaw Tamki ,podobno najlepszy 61098

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rób go w barwach NSAWC . Mały wlot. Statecznik pionowy w wersji A. Nic tylko budować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziękuję panowie i cieszę się, że tylu się was wypowiedziało , przez co się dużo dowiedziałem o tym jakże ciekawym samolocie.

 

Jeżeli wybiorę wersję pudełkową, to jakie mam możliwości śladów eksploatacyjnych?

Bo jak wiadomo samolot był na etapie testów, to zbyt brudny nie był, a ja jestem na etapie, że czyste modele mi się nie za bardzo podobają a nie chciał bym by wyglądał nie ciekawie.

Nie wiem, czy ktoś zrozumiał o co mi chodzi?

 

Dzisiaj posklejałem elementy kokpitu.

Fotel musiałem lekko pod pieścić, ponieważ nie był on dobrze spasowany.

bHd7UmJ.jpg

W środkowej części, na samej górze, brakuje przycisków.

Plastik rozlał się w formie i był jeden wielki glut, który ściąłem a na jego miejsce dorobię przyciski z ramek.

d0tav0C.jpg

Fotel trzyma się na Blutack'u.

TaGeA3c.jpg

Uchwyt katapultowania dorobiłem z drutu miedzianego, bo zestawowy jest masakryczny. Na zdjęciu go nie widać, bo go nie ma.

oL1eNbl.jpg

Joystick był kwadratowy, musiałem go troszkę porzeźbić.

x93SqVx.jpg

 

Dziękuję wszystkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle go nie brudź.

Zrób czyste malowanie, black basing pod każdym kolorem, żeby zróżnicować powierzchnię.

Potem tylko wash i jeśli model skleisz i pomalujesz czysto, to będzie poezja dla oczu.

Ale przy takim kamuflażu musi być perfekcyjna powierzchnia lakiernicza, wszystko gładko i równo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o X-22 albo GX-100.

Ale czy on był w połysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 2 zdjęciu które wkleiłem widać że raczej był w połysku.

Ale ja bym go zrobił w półmacie, bo połysk to nigdy nie jest chyba dobre rozwiązanie dla modelu samolotu, przynajmniej na mój gust.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pooglądałem zdjęcia archiwalne tego f-16 i powłoka świeci się.

Jak pomaluję, położę kalki to się będzie decydowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych kolorach w połysku bedzie wyglądał bardzo dobrze tylko to musi być połysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały błyszczący model to będzie wyglądać jak zabawka.

Zdecydowanie odradzam kłaść połysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.