Marudek Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Witam, Zapraszam do obejrzenia krótkiej relacji z budowy drugiego w mojej kolekcji myśliwskiego odrzutowca. Tym razem jest to model F-14D Super Tomcat z dywizjonu szkolno-rezerwowego VF-101 Grim Reapers (Ponurzy Żniwiarze). Zanim przystąpiłem do budowy postanowiłem skorzystać z wiedzy forumowej. Z wątku kolegi net_sailora dowiedziałem się że ścianki wlotów powietrza trzeba koniecznie odchudzić. Ponadto kolega pokazał jak w prosty sposób zwaloryzować chwyty powietrza dodając kierownice przed pierwszym stopniem sprężarki silnika. Z kolei z tematu kolegi pilex7 – a konkretniej wpisu kolegi Marcina Witkowskiego dowiedziałem się, że podwieszenie rakiet lub bomb byłoby błędem merytorycznym.Zresztą na żadnym ze zdjęć Grim Reapera, które udało mi się zebrać nie ma żadnego z wymienionych dodatków czasem tylko pojawiają się dodatkowe zbiorniki, jednak mój model nie będzie ich miał. Mimo braku tych "atrakcyjnych dla oka" dodatków, postanowiłem możliwie jak najdokładniej odtworzyć to co w modelu zostanie – czyli kokpit oraz wnętrza gondoli podwozia. Zabrałem się za ten model głównie po to by poćwiczyć malowanie, które nie dorównuje moim umiejętnościom "rzeźbiarskim" W malowaniu będę wzorował się głównie na poniższym zdjęciu: Oprócz modelu Revell użyłem masek Pmask, Alfa Probe z Mastera oraz dodatków własnych A tak wygląda przyspieszona relacja z budowy: Co prawda zestaw Revella daje możliwość wstawienia skrzydeł tak by można było zmieniać ich geometrię... ... ale moje modele nie są zabawkami, więc skrzydła wkleiłem na sztywno w tej pozycji: Odchudzone wloty powietrza i wspomniane kierownice: Dodatkowo na grzbiecie poprawiłem wyloty powiertza: Trochę drobnicy: I wspomniane dodatki własne, czyli owiewka vacu wraz z żywiczną ramą: Oraz osłony wnęk podwozia: Podwozie: Reszta klamotów: Pierwsze malunki: Skoro wytrwaliście aż dotąd, to zapraszam do galerii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milczacy Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Noooo fantastyczna robota Tym bardziej podziwiam, że sam aktualnie dłubie Tomcata w 1/144. Maleńkie są te części. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESP Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 (edited) Uchwyty do GRU-7A? Przecież fotele to NACES. Edited March 25, 2018 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 zatkało kakało.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 25, 2018 Author Share Posted March 25, 2018 Hej, Dzięki za komentarze Kolego ESP ja dopiero od niedawna wziąłem się za odrzutowce i nie bardzo się znam Myślałem, że robię właśnie fotele GRU-7A. Nie było w nich uchwytów to je dorobiłem z drutu. Czy F-14D nie były wyposażone w te fotele? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESP Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 F-14D były tylko z NACES'ami, właśnie takie masz w modelu (przynajmniej na takie wyglądają na twoich zdjęciach). Te uchwyty nad głową były tylko w GRU-7A. Źródło: http://www.anft.net/f-14/f14-detail-ejectionseat.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 25, 2018 Author Share Posted March 25, 2018 Czyli wystarczy że urwę uchwyty i powinno być OK? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESP Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Tak , tutaj widać ten konkretny egzemplarz i ma wyraźnie fotele NACES: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 25, 2018 Author Share Posted March 25, 2018 OK dzięki za pomoc Jutro amputuję zbędne uchwyty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Zauważ, że przedni fotel ma duże "rogi" do łamania oszklenia kabiny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woit Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Masz świetne opanowanie umiejętności tworzenia detali od podstaw. Model wygląda fajnie (w Bytomiu został nawet doceniony - gratuluję!). Jego widok cieszy mnie podwójnie. Po pierwsze, bo to F-14, po drugie bo to w 1/144 Ale wklejając komorę przedniego podwozia i potem samą goleń to przekombinowałeś kolego, to nie Su-27, tu żadnych ruchów w umiejscowieniu nie było Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 26, 2018 Author Share Posted March 26, 2018 Hej Woit, Obawiam się, że pomyliłeś mój model z jakimś innym... W Bytomiu mnie nie było, a goleń przedniego podwozia wkleiłem zgodnie z instrukcją (przynajmniej tak mi się wydaje jeszcze to sprawdzę). Mój model będzie można zobaczyć na żywo na którymś z czerwcowych festiwali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woit Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 No to czekam do czerwca, w Warszawie będzie można Cię spotkać i zobaczyć Twój dorobek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 26, 2018 Author Share Posted March 26, 2018 Na szybko zajrzałem do instrukcji i porównałem ze zdjęciami w swojej galerii. No i nie wiem co napisać na swoje usprawiedliwienie - pośpiech, brawura, jazda na pamięć Wielkie dzięki Woit że wyłapałeś tego byka Gdybyś chciał owiewkę vacu do Tomcata w 144 to daj znać. Tyle razy oglądałem zdjęcia z takiej masy ujęć, że byłem święcie przekonany, że wiem jak to powinno być... Ale na szczęście łatwo powinno się się to dać naprawić. Na Babarybę postaram się przyjechać. Może nawet zabiorę ze sobą swoje starsze ulepki na wystawę poza konkursem - zależy ile mi się ich po kieszeniach zmieści Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 Hej, Jeszcze raz wielkie dzięki za Wasze uwagi - bez nich mój model byłby nieźle sknocony Wcozraj przesunąłem goleń przedniego podwozia, usunąłem uchwyty do katapultowania i dodałem "rogi" o których wspomniał net_sailor Czyżby ich brak był przyczyną śmierci Goose'a z filmu Top Gun? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woit Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 Fajnie, teraz przednia goleń nie kłuje już w oczy. Przy kolejnym F-14, a mam nadzieję, że takiego jeszcze zrobisz, jeśli będzie to też zestaw Revella, zaszpachluj nadliczbowe kratki wentylacyjne. Niemcy zrobili cztery nie wiadomo czemu a w oryginale są dwie. Airfighters.com photo by Andreas Zeitler - Flying-Wings => kliknij miniaturkę aby obejrzeć ją w większym rozmiarze. Przy okazji możesz jeszcze podmalować krawędzie natarcia skrzydeł, oryginał miał gołe aluminium. P.S. Ja swojego żniwiarza zrobiłem w wersji pudełkowej, nic nie poprawiając, również te nieszczęsne kratki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted March 29, 2018 Author Share Posted March 29, 2018 Dzięki za wskazówki - niestety o tych kratkach doczytałem w innych wątkach już po malowaniu - dlatego tego nie poprawiałem. BTW świetnie wyszedł Twój "pudełkowy" Żniwiarz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.