Skocz do zawartości

F-14D Super Tomcat Grim Reapers 1:144 Revell + dodatki


Marudek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zapraszam do obejrzenia krótkiej relacji z budowy drugiego w mojej kolekcji myśliwskiego odrzutowca. Tym razem jest to model F-14D Super Tomcat z dywizjonu szkolno-rezerwowego VF-101 Grim Reapers (Ponurzy Żniwiarze). Zanim przystąpiłem do budowy postanowiłem skorzystać z wiedzy forumowej. Z wątku kolegi net_sailora dowiedziałem się że ścianki wlotów powietrza trzeba koniecznie odchudzić. Ponadto kolega pokazał jak w prosty sposób zwaloryzować chwyty powietrza dodając kierownice przed pierwszym stopniem sprężarki silnika. Z kolei z tematu kolegi pilex7 – a konkretniej wpisu kolegi Marcina Witkowskiego dowiedziałem się, że podwieszenie rakiet lub bomb byłoby błędem merytorycznym.Zresztą na żadnym ze zdjęć Grim Reapera, które udało mi się zebrać nie ma żadnego z wymienionych dodatków czasem tylko pojawiają się dodatkowe zbiorniki, jednak mój model nie będzie ich miał. Mimo braku tych "atrakcyjnych dla oka" dodatków, postanowiłem możliwie jak najdokładniej odtworzyć to co w modelu zostanie – czyli kokpit oraz wnętrza gondoli podwozia.

 

Zabrałem się za ten model głównie po to by poćwiczyć malowanie, które nie dorównuje moim umiejętnościom "rzeźbiarskim" W malowaniu będę wzorował się głównie na poniższym zdjęciu:

 

atNQBhf.jpg

 

Oprócz modelu Revell użyłem masek Pmask, Alfa Probe z Mastera oraz dodatków własnych

 

Xxki0mX.jpg

 

A tak wygląda przyspieszona relacja z budowy:

 

M08n9WG.jpg

JWoYCnV.jpg

 

Co prawda zestaw Revella daje możliwość wstawienia skrzydeł tak by można było zmieniać ich geometrię...

 

25plDQO.jpg

 

... ale moje modele nie są zabawkami, więc skrzydła wkleiłem na sztywno w tej pozycji:

 

a14g9L1.jpg

 

Odchudzone wloty powietrza i wspomniane kierownice:

 

70wnU8i.jpg

yYunQrC.jpg

xfJmsCs.jpg

 

Dodatkowo na grzbiecie poprawiłem wyloty powiertza:

 

POWvPcl.jpg

 

Trochę drobnicy:

 

TT4DRjY.jpg

HpEUHF0.jpg

4a7ZVPV.jpg

 

I wspomniane dodatki własne, czyli owiewka vacu wraz z żywiczną ramą:

 

S7JNNsT.jpg

A8Dy0vq.jpg

EAt3xHx.jpg

C8oL1wF.jpg

 

Oraz osłony wnęk podwozia:

 

9TwZkdn.jpg

yz57GzQ.jpg

mmZNjs4.jpg

cnKSvzt.jpg

SISeD0q.jpg

 

Podwozie:

 

F0Uf6w8.jpg

DJZQsmz.jpg

 

Reszta klamotów:

 

Eanaelh.jpg

DMkL83c.jpg

oDNpf3y.jpg

 

Pierwsze malunki:

 

HBkhguD.jpg

hJ3QRj3.jpg

GPpHQqI.jpg

Ny3pb2G.jpg

jfGXlJl.jpg

TcnR1O8.jpg

yzfznvu.jpg

rjyY9wx.jpg

luUOLjz.jpg

 

Skoro wytrwaliście aż dotąd, to zapraszam do galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Dzięki za komentarze Kolego ESP ja dopiero od niedawna wziąłem się za odrzutowce i nie bardzo się znam Myślałem, że robię właśnie fotele GRU-7A. Nie było w nich uchwytów to je dorobiłem z drutu. Czy F-14D nie były wyposażone w te fotele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz świetne opanowanie umiejętności tworzenia detali od podstaw. Model wygląda fajnie (w Bytomiu został nawet doceniony - gratuluję!). Jego widok cieszy mnie podwójnie. Po pierwsze, bo to F-14, po drugie bo to w 1/144

Ale wklejając komorę przedniego podwozia i potem samą goleń to przekombinowałeś kolego, to nie Su-27, tu żadnych ruchów w umiejscowieniu nie było

doc2-409.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Woit,

 

Obawiam się, że pomyliłeś mój model z jakimś innym... W Bytomiu mnie nie było, a goleń przedniego podwozia wkleiłem zgodnie z instrukcją (przynajmniej tak mi się wydaje jeszcze to sprawdzę). Mój model będzie można zobaczyć na żywo na którymś z czerwcowych festiwali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko zajrzałem do instrukcji i porównałem ze zdjęciami w swojej galerii. No i nie wiem co napisać na swoje usprawiedliwienie - pośpiech, brawura, jazda na pamięć Wielkie dzięki Woit że wyłapałeś tego byka Gdybyś chciał owiewkę vacu do Tomcata w 144 to daj znać. Tyle razy oglądałem zdjęcia z takiej masy ujęć, że byłem święcie przekonany, że wiem jak to powinno być... Ale na szczęście łatwo powinno się się to dać naprawić.

 

Na Babarybę postaram się przyjechać. Może nawet zabiorę ze sobą swoje starsze ulepki na wystawę poza konkursem - zależy ile mi się ich po kieszeniach zmieści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za Wasze uwagi - bez nich mój model byłby nieźle sknocony Wcozraj przesunąłem goleń przedniego podwozia, usunąłem uchwyty do katapultowania i dodałem "rogi" o których wspomniał net_sailor Czyżby ich brak był przyczyną śmierci Goose'a z filmu Top Gun?

 

HKlaPed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, teraz przednia goleń nie kłuje już w oczy. Przy kolejnym F-14, a mam nadzieję, że takiego jeszcze zrobisz, jeśli będzie to też zestaw Revella, zaszpachluj nadliczbowe kratki wentylacyjne. Niemcy zrobili cztery nie wiadomo czemu a w oryginale są dwie.

POWvPcl.jpg

 

0000041763.jpg

 

911-0278_09_zeitler.jpg

Airfighters.com photo by Andreas Zeitler - Flying-Wings => kliknij miniaturkę aby obejrzeć ją w większym rozmiarze.

 

Przy okazji możesz jeszcze podmalować krawędzie natarcia skrzydeł, oryginał miał gołe aluminium.

 

P.S. Ja swojego żniwiarza zrobiłem w wersji pudełkowej, nic nie poprawiając, również te nieszczęsne kratki.

Fzn6XMy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.