Berni Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Serwusik. Pora założyć jakiś warsztacik...bo narzędzia rdzewieją... Warsztat zbiorczy dla kilku modeli: W planach mam dokupić jeszcze jednego LRDG 30cwt Chevrolet Truck z inną konwersją BD i Jeepa Tamiya z żywicami od Miniatures Mantis...ale to pieśń przyszłości. Na dzień dzisiejszy trafiają Jeepy z Dragona wsparte żywicami od Legenda, choć część z nich wykorzystana została do Jeep SAS Tamiya(którego można obejrzeć w Galerii): Koła z Dragona i Legenda: Różne fazy klejenia ramy i zawieszenia wszystko 3x: Wszelakie uwagi i sugestie...oraz krytyka mile widziane Do następnego... Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrivecs Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Podoba się... Pierwsi "specjalsi"... Parę pytań: Rozumiem, że wszystkie wozy w teatrze działań Afryki... (Bo pierwszy model to Europa)..? Masz zamiar wykonać jakieś konkretne egzemplarze..? Bo ja poszedłbym w tę stronę... Kleisz prosto z pudła, czy stosujesz niezbędne przeróbki (dodany zbiornik paliwa, przeróbka układu wydechowego) ? Tutaj masz rozpoczęty mój warsztat - co prawda budowy dopiero początek, ale jest poruszonych sporo kwestii zmian konstrukcyjnych jeepów SAS (przynajmniej tych z Europy - przygotowywanych do zrzutów spadochronowych) i dość dobrze obfotografowany jeden z egzemplarzy... viewtopic.php?f=87&t=46801 Podglądam..! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makinen Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 No Panie Berni- we mnie masz również wiernego widza. Mariusz już zapytał o konkrety, wiec ja tylko patrzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrivecs Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Widzę, że pokleiłeś już wszystkie ramy - standardowo masz wydech z prawej strony pod fotelem pasażera. Nie wiem jak w Afryce, ale w Europie często pod siedzeniem pasażera montowano dodatkowy zbiornik paliwa, a tłumik przerabiano i wypuszczano z tyłu pojazdu. Dodatkowo usuwano co się tylko da, żeby zmniejszyć gabaryty i masę pojazdu (do zrzutu spadochronowego). Popatrz na zdjęcia w moim warsztacie i poszukaj w sieci... A często konfiguracja była indywidualna dla konkretnej załogi. Dlatego właśnie szedłbym w konkretny egzemplarz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 Seryjna produkcja. A może zrobisz małą scenkę z tego słynnego rajdu na lotnisko polowe? Do tego jakiś rozwalony samolot... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted April 20, 2018 Author Share Posted April 20, 2018 Serwusik. Podoba się... Pierwsi "specjalsi"... Dzięki. Parę pytań:Rozumiem, że wszystkie wozy w teatrze działań Afryki... (Bo pierwszy model to Europa)..? Dwa wozy będą z Afryki a jeden z Europy. Jeśli chodzi o Jeepy. Masz zamiar wykonać jakieś konkretne egzemplarze..? Bo ja poszedłbym w tę stronę... "Personalizacja" nastąpi dopiero na poziomie obwiesznia pojazdu wyposażeniem i bambetlami.... Kleisz prosto z pudła, czy stosujesz niezbędne przeróbki (dodany zbiornik paliwa, przeróbka układu wydechowego) ? Widzę, że pokleiłeś już wszystkie ramy - standardowo masz wydech z prawej strony pod fotelem pasażera. Nie wiem jak w Afryce, ale w Europie często pod siedzeniem pasażera montowano dodatkowy zbiornik paliwa, a tłumik przerabiano i wypuszczano z tyłu pojazdu. Dodatkowo usuwano co się tylko da, żeby zmniejszyć gabaryty i masę pojazdu (do zrzutu spadochronowego). Popatrz na zdjęcia w moim warsztacie i poszukaj w sieci... A często konfiguracja była indywidualna dla konkretnej załogi. Dlatego właśnie szedłbym w konkretny egzemplarz... Tak, do tej pory wszystko poklejone jest z pudła... ale modele uwzględniają różnice między Afryką i Europą a instrukcja przejrzyście pokazuje które elementy należy odciąć w przypadku ETO, jak przebudować układ wydechowy, jest i również drugi zbiornik paliwa dla tej wersji. Tutaj masz rozpoczęty mój warsztat - co prawda budowy dopiero początek, ale jest poruszonych sporo kwestii zmian konstrukcyjnych jeepów SAS (przynajmniej tych z Europy - przygotowywanych do zrzutów spadochronowych) i dość dobrze obfotografowany jeden z egzemplarzy... viewtopic.php?f=87&t=46801 Podglądam...tyle że zdjęcia nieaktywne...ale już wiem, że z dużym prawdopodobieństwem będę miał model z kołem zapasowym na masce.... No Panie Berni- we mnie masz również wiernego widza. Mariusz już zapytał o konkrety, wiec ja tylko patrzę. Dzięki makinen...tylko patrzaj głośno i wyraźnie...jak by Ci się coś przyszło na myśl... Seryjna produkcja. A może zrobisz małą scenkę z tego słynnego rajdu na lotnisko polowe? Do tego jakiś rozwalony samolot... Pomysł świetny...ale za cienki ze mnie zlepiacz plastiku na takie projekty.... Dziś niewiele...tylko chłodnice, silnik i jego komora... Ale i tak tego nie będzie widać... Do następnego. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrivecs Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 O wydechu pisałem dla tego, że na jednym z pierwszych zdjęć widać poklejone ramy i wszystko trzy są identyczne, żaden nie jest przerobiony. A sam chętnie popatrzę jak należy to zrobić, żebym mógł przerobić w swojej Italerce. Co do zdjęć z FB w warsztacie, to zainstaluj łatkę na przeglądarkę, bo inaczej będziesz skutecznie odcięty od zawartości starszych warsztatów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 jest fajny zestaw akcesoriów do tego chevroleta, mało brakło i sam bym go kupił miło że samego chevroleta nie mam :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrivecs Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Waloryzacja do Chevroleta rewelka. Co to za producent i numer zestawu..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 człowiek ze Warszawy takie rzeczy zrobi: http://www.dariusminiatures.com/ DA35001 L.R.D.G. CHEVROLET ACCESORIES / Price: 19 Euro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted April 30, 2018 Author Share Posted April 30, 2018 Serwusik. jest fajny zestaw akcesoriów do tego chevroleta, mało brakło i sam bym go kupił miło że samego chevroleta nie mam :P Zestaw zacny i godny zainteresowania, szczególnie ta czaszka bawołu robi wrażenie, a że producent ze Stolicy... Coś tam udało się posklejać... Wszelakie uwagi, sugestie, krytyka, mile widziane. Pozdrawiam, Do następnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makinen Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Fajna banda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted May 12, 2018 Author Share Posted May 12, 2018 Serwusik. Specjalnie dla mandrivecs różnice jakie uwzględnił Drago miedzy pustynnymi a europejskimi wersjami: Odcięty tłumnik I doklejony nowy wg. jedynego zdjęcia i to modelu: Zderzak: "Kosze" na błotnikach: Dodatkowy zbiornik paliwa: Brak uchwytów. poszpachlowane miejsca ich mocowania: Zaślepiony jeden reflektor: Wersja europejska: Wersje pustynne: pierwsza Druga: Razem: Pozdrawiam. Do następnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams M1A1 Posted May 12, 2018 Share Posted May 12, 2018 Wszystkie mają tak samo wycięte żebra w atrapach chłodnic, ja bym na Twoim miejscu to trochę zróżnicował np. w jednym z tych 2-óch pustynnych wyciął wszystkie żebra , a np. jedno dokleił w tym z ETO. A jako że to pojazdy używane na bezdrożach pustyni to i przydałoby się je trochę zdewastować (np. powyginać zderzaki, błotniki itp.)Pozdr. A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrivecs Posted May 13, 2018 Share Posted May 13, 2018 Co do szpachlowania niewykorzystanych otworów po mocowaniach wszelakich to usuń szpachel. Z wozów odkręcano/usuwano co się tylko da, żeby zmniejszyć masę do zrzutu i nikt nie zaślepiał powstałych w ten sposób otworów montażowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb Posted May 13, 2018 Share Posted May 13, 2018 Co do szpachlowania niewykorzystanych otworów po mocowaniach wszelakich to usuń szpachel. Z wozów odkręcano/usuwano co się tylko da, żeby zmniejszyć masę do zrzutu i nikt nie zaślepiał powstałych w ten sposób otworów montażowych. Jakieś foto archiwalne z dziurami ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrivecs Posted May 13, 2018 Share Posted May 13, 2018 Otwórz mój warsztat, do którego wklejałem linka. Masz zdjęcia pojazdu na którym się wzorowałem. Tylko zainstaluj patcha, żeby otwierał się zdjęcia z PhotoBucket. Dwa to logika. Jeśli ktoś na prędce przygotowywał seryjne willysy do zrzutu, nawet kosztem ożebrowania chłodnicy to raczej nie szpachlował otworów, bo po co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted May 14, 2018 Author Share Posted May 14, 2018 Serwusik. Logika logiką...ale na tych zdjęciach nie widać otworów po uchwytach... Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted June 16, 2018 Author Share Posted June 16, 2018 Serwusik. Mała aktualizacja: Teraz pora na tobołkowanie które powoli, bardzo powoli się maluje Następnie lakier matowy, pigmenciki, znowu lakier i koniec pierwszego etapu projektu Wszelakie sugestie mile widziane. Do następnego... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted June 29, 2018 Author Share Posted June 29, 2018 Serwusik. Zapraszam do galerii... Następny model na warsztat: Pierwsze cięcie już wkrótce... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted July 5, 2018 Author Share Posted July 5, 2018 Serwusik. Lecimy dalej z koksem Tamiya 35219 - Jeep Willys MB + MM MAC08 Accessories for LRDG/SAS Jeep + dedykowane blaszki edka Do następnego. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted July 6, 2018 Share Posted July 6, 2018 Robi się poważne stadko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted August 13, 2018 Author Share Posted August 13, 2018 Serwusik. Pchamy relację z ulepku dalej: troszkę blaszek doszło... W podkładzie: I malowanko: Dalsze malowanie i łosz tylko na kadłubie: Teraz aby jeszcze płukanka na tobołkach, bambetlach i detalach, podmalować szczegóły i poprawki, pokleić w całość, matowy lakier i pigmenty i KONIEC Pozdrawiam Do następnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted August 16, 2018 Author Share Posted August 16, 2018 Serwusik. Zapraszam do galerii W następnym odcinku oto takie cudaki będę lepić: Pozdrawiam Do następnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Serwusik... Lecimy dalej z tematem LRDG: Pozdrawiam. Do następnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.