Thalgonis Napisano 20 Sierpnia 2018 Share Napisano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) Czółko, za długi urlop, już mi się nudziło bez smrodu kleju, więc czas wracać do ulubionej czynności, czyli "obróbki tworzywa sztucznego i składania tegoż w coś, co ma chociaż przypominać oryginał" Biorę na warsztat stary wypust Hasegawy w skali 1/48. Stary, ale wcale nie taki zły pod względem jakości wykonania wyprasek. Ma trochę delikatniejsze linie podziału blach od eduardowej 110, którą robiłem ostatnio, więc trzeba będzie uważać z farbą... Ten model będzie moim poligonem do washa i "brudzingu" - w poprzednim warsztacie tych efektów nie robiłem. Model ma być pudełkowy. Użytkowany w Stab/SG2, pilot - Rudel Hans-Ulrich Na początek zawartość pudełka: Edytowane 21 Sierpnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abominus Napisano 20 Sierpnia 2018 Share Napisano 20 Sierpnia 2018 Siadam i obserwuję jejeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Pomalowałem wnętrze kabiny na RLM66. Teraz bym chciał je trochę "rozjaśnić". Chciałbym w poniższe szpary blachy falistej (fotka) psiknąć ten sam RLM66 plus jakieś 30-40% białego (czy to się bodajże postshading nazywa?). Wiem że bardzo wąskim i małym strumieniem farby z aero, ale 1. jakie ciśnienie? 2. zdjąć te osłonę iglicy w aerku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 21 Sierpnia 2018 Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Chcesz rozjaśniać w szparach, gdy wszelkie zagłębienia powinny być raczej ciemniejsze. Na tym etapie raczej "suchy pędzel", rozjaśniając wystające elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 21 Sierpnia 2018 Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Kolega ma rację, suchy pędzel. Tylko proszę nie srebrną farbą. Szary o ton , dwa jaśniejszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Nie chodzi mi o technikę suchego pèdzla, którą znam... Na którymś z filmików mistrzów na YT widziałem jak gość pryska wnętrze właśnie farbą wnętrza rozjaśnioną białą farbą - muszę poszukać a teraz nie jestem przy kompie... To mu dało bardzo ładny efekt. Poszperam i dam linka bo chyba źle opisałem co bym chciał uzyskać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 21 Sierpnia 2018 Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Można psikając od góry, tak jak pada światło. Ale rzeczywiście ma się to niewiele do tego, co pisałeś na początku:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2018 I chyba właśnie o to chodzi - takie psikanie z góry w kierunku padania światła. Sorka za błędne opisanie "potrzeby". Ten efekt na końcu, jak już kadłub jest sklejony, bardzo ładnie "doświetla" wnętrze sklejonego kokpitu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 21 Sierpnia 2018 Super Moderator Share Napisano 21 Sierpnia 2018 hmm takie czary to w 1/32 można, w 1/72 i tak jakość oszklenia jest raczej na tyle "pancerna" że wszelakie takie sztuczki raczej znikną pod nim ewentualnie jeśli planujesz otwartą lub wymianę na np vacu... to może i tak- ale jak zamykasz kabinę szkoda wysiłku- samolot zacny skala mniej ale pooglądam co tam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Oj, nie dałem w tytule że ten Ju87 jest w 1/48... Można poprawić tytuł wątku czy już po ptokach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert Kendziorek Napisano 21 Sierpnia 2018 Share Napisano 21 Sierpnia 2018 hmm takie czary to w 1/32 można, w 1/72 i tak jakość oszklenia jest raczej na tyle "pancerna" że wszelakie takie sztuczki raczej znikną pod nim ewentualnie jeśli planujesz otwartą lub wymianę na np vacu... to może i tak- ale jak zamykasz kabinę szkoda wysiłku- samolot zacny skala mniej ale pooglądam co tam ;) To pryskanie jasnym i ciemnym odcieniem kierując się padaniem światła stosują też modelarze figurkowi w całkiem małych skalach, zdumiewający efekt uzyskany w relatywnie prosty sposób. Choć moim zdaniem suchy pędzel by tu wystarczył, chyba można zresztą pokusić się o podobny efekt padania światła, zachowując jeden kierunek pracy pędzlem - z góry na dół. Co do suchego pędzla, ja używam olejnych farb Abteilung, akryle słabo się u mnie spisywały. Będę zaglądał, jakoś Stukas do tej pory mnie nie kręcił, może się skuszę. Z pozdrowieniami Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 21 Sierpnia 2018 Super Moderator Share Napisano 21 Sierpnia 2018 zmienione ;) @kendzhub sęk w tym że oglądane malowanie na żywo będzie jak najbardziej ok ale jak zamkniesz pod "szklarnią" to już inna inszość ;) niestety większość oszklenia ma paskudną cechę zniekształcania tego co się widzi- efekt mało co się widzi ( ja mam w 32 Ju z Trumpka i nawet tam jest no tak sobie...) dodatkowo kadłubek jak kajak... ale można spróbować czy będzie widać? To "wyjdzie w praniu"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 21 Sierpnia 2018 Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Oj, no przecież modelarska zasada - czy widać, czy nie widać, sie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2018 Greif, dziękuję za poprawienie w tytule Co do psikania... no... tak sobie... psiknąłem... I w sumie to g... widać Jeszcze jak połączyłem na sucho te połówki kadłuba z włożonym kokpitem, to absolutnie potwierdza się to co Greif napisał, że w tym kajaku to wsio rawno co się wsadzi Jutro pobawię się blaszkami od Edka dla tego modelu, wtedy pokaże zdjęcia. Pewno jak w przypadku 110-ki będę się tłumaczył że "dlatego źle bo to pierwszy raz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 21 Sierpnia 2018 Super Moderator Share Napisano 21 Sierpnia 2018 @Thalgonis nie przejmuj się ja mam 1/32 i sam doszedłem do wniosku że jak nie zmienisz szkła- nie wiem może w jakiejś kosmiczniej technologi może by się dało... ale - na chwilę obecną większość szybek tak ma że g.. potem widać a już sukcesem jest jak nie masz soczewek- np jak wsadziłeś pilota do stareńkiego Airfixa i choćbyś nie wiem jak pomalował pilota, pod szybką wyglądał jakbyś go nabił na pal a nie posadził na fotelu ;) bo praktycznie każda szybka robiła za soczewkę i kabina wyglądała jak przez oko owada ;) co okiennko to inna wizja Także nie przejmuj się dawaj dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dide Napisano 22 Sierpnia 2018 Share Napisano 22 Sierpnia 2018 Dawaj, dawaj siadam i kibicuję. Ja swojego robię ale z Italerki. Zrobiłem mu fajny silnik ale po przyjżeniu się okazało, że pokrywy osłony silnika wcale nie sa zdetalowane :( i...stanąłem w martwym punkcie. Więc albo go odkryje całkowicie albo bedzie zakryte wsio. Co do wnetrza po zamknięciu obu połowek, rzeczywiście niewiele widać w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 23 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2018 No to kokpit zrobiony. Jednak muszę przyznać, że: a) nie spodziewałem się po Hasegawie tak kijowego spasowania - no bo sami zobaczcie: i co ja mam teraz z tą szparą po prawej zrobić?!? Szpachlówką uświnię całą ładnie (a co! podoba mi się!) wykonaną kabinę… Nie wiem jeszcze czy szklarnia nie zasłoni tych dziur, ale chciałbym robić wersję otwartą, więc te dziury gdzieś na pewno wyjdą… b) pierwsze dłubanie z elementami fototrawionymi - nie wiedziałem, że one są takie kruche! Pasy przy fotelu pilota są w trzech miejscach sztukowane, bo za mocno zgiąłem. U strzelca pokładowego już się bałem wyginać te blachy i pasy nie są ładnie ułożone na tej „kratownicy”… Są jakieś sposoby „wzmocnienia” blaszek przed ich klejeniem i układaniem w danym miejscu modelu? No i w zasadzie tyle z wrażeń z pierwszego etapu budowy sztukaska PS. Clearfix od Humbrola jest po prostu gienialny! Prosty w obsłudze a efekty super. Na zdjęciach tego nie widać ale te zegary, jak się patrzy pod odpowiednim kątem, są naprawdę zakryte „za szybką” jakby powiedział Czereśniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 23 Sierpnia 2018 Share Napisano 23 Sierpnia 2018 Można spróbować na kawałku ramki - potraktuj przez chwilę ogniem, np nad świeczką, zapalniczką, najlepiej nad kuchenką. Blacha staje się bardziej plastyczna, nie tak krucha. Tylko ostrożnie i na krótko, można łatwo przepalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 23 Sierpnia 2018 Share Napisano 23 Sierpnia 2018 Te filety na burty najlepiej przyklejać osobno. Jeżeli blaszki są gotowe/ malowane to odpada podgrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 23 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2018 Te filety na burty najlepiej przyklejać osobno. Acha, czyli PRZED przyklejaniem do nich blach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 23 Sierpnia 2018 Share Napisano 23 Sierpnia 2018 Ja wklejam już gotowe. Malując filety, maluję też to co widać po ich wklejeniu Przyklejam do górnej krawędzi, wtedy po złożenie w całość z kadłubem można spokojnie doszczelnić podłogę. Wszystko trzeba wstępnie spasować razem z tablicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 24 Sierpnia 2018 Autor Share Napisano 24 Sierpnia 2018 W jednym z poprzednich postów narzekałem na spasowanie Hasegawy - teraz znowu to samo. Bez takiego napinania skrzydeł jak poniżej robią się dosyć duże szpary na górnej cześci płata przy łączeniu z kadłubem A druga sprawa - mam pytanie. W dolnej części kadłuba prawie zaraz za śmigłem mamy wlot powietrza dla chłodzenia oleju (z lewej patrząc z przodu) oraz glikolu (z prawej). Z drugiej strony tego elementu kadłuba jest... czarna dziura. Tak ma być? Tam nic nie było? Dysponuję wydawnictwem Monografie lotnicze nr 19 i tam mam same zdjęcia z przodu... Hasegawa nic tu nie przewidziała do wklejenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 24 Sierpnia 2018 Share Napisano 24 Sierpnia 2018 Na szpary miedzy kadłubem i skrzydłami często wystarczy rozpórka w kadłubie. W obu przypadkach rozpórka/ taśma trzeba pilnować geometri czyli właściwego wzniosy skrzydeł. O chłodnicy nic nie powiem, nie znam się na germańskich wynalazkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 1 Września 2018 Autor Share Napisano 1 Września 2018 Słuchajcie, zaczynam już podpatrywać tu i ówdzie metody lakiernicze modeli, bo się powoli szykuję na pierwsze warstwy u siebie. I coś mnie zainteresowało - czemu ma służyć takie „marmurkowanie” jak tu (w 9:20 filmu) Najczęściej widywałem na YT preshading na liniach łączenia a potem ew. rozjaśnianie każdej płyty blachy osobno. Dopiero na koniec przykrywane to było cienkimi warstwami głównego koloru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Września 2018 Share Napisano 1 Września 2018 To służy zróżnicowaniu powierzchni. Black basing i pochodne to chyba jedne z najlepszych metod uzyskania zróżnicowanej kolorystycznie powłoki lakierniczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.