Skocz do zawartości

Problem z Fengda BD-207K


tlb

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz to kupić to nie, ale skoro już wydałeś kasę to miejsce pactry jest właśnie na jakiejś brudnej gazecie. Uczyć się czyszczenia dyszy też lepiej, zdrowiej i taniej wyjdzie na Fengdzie BD-207 niż Iwacie CM-C Plus. 

Co nie zmienia faktu, że w międzyczasie należy zaopatrzyć się w minimum Sparmaxa SP-35 i farby Tamki (no ale ich czyszczenie śmierdzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tap-chan napisał:

Co nie zmienia faktu, że w międzyczasie należy zaopatrzyć się w minimum Sparmaxa SP-35 i farby Tamki (no ale ich czyszczenie śmierdzi).

Czyli jednak. :)
Ja bym polecał Ultrę.

Edytowane przez Solo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, z racji tego, że miałem przerwę w robocie kilkugodzinną, skończyłem do modelarskiego i kupiłem jakiś czyścik-płyn do aero. Nie wiem czy pomogl bo jeszcze nie malowalem, za krotka przerwa w robocie i nie mam zaczętego modelu(mam na ukończeniu i na dniach galeria, w galerii wszystko będzie opisane) .

Po drugie:Jeżeli te farby mrp, tylko wlewam i maluję i nic nie kombinuje dalej poza czyszczeniem aero to jestem skłonny się pochylić nad nimi...

Trzecią kwestia: ten spust i uszczelkę potraktowała jakimś olejkiem do el.trymera i odskakuje elegancko, jak nówka sztuka.

Po kolejne: już rozgladalem się za nowym aero w plus minus 300pln, i upatrzyłem h&s , ale nie moge sobie na razie kupic. Za kilka miesiecy ma urodziny, to sobie moze sprawię jak ten doprowadzi mnie do szału;-)

Konkluzja: podejrzewam, że błędy laika.

P.s. przepraszam za znaki diakrytyczne, pisze z telefonu A telen czasami pisze głupoty.

Edytowane przez tlb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tlb napisał:

Po drugie:Jeżeli te farby mrp, tylko wlewam i maluję i nic nie kombinuje dalej poza czyszczeniem aero to jestem skłonny się pochylić nad nimi...

To prawda, ale te lakiery mają dość mocny zapach, więc jeśli to jest dla Ciebie ważne, to weź to pod uwagę.
H&S Ultra to dobry wybór - to był mój pierwszy aerek i nie zamieniłbym go raczej na nic innego w tej cenie.

Trzeba tylko go od pierwszego użycia dokładnie płukać i co jakiś czas dokładnie czyścić, to będzie chodzić jak złoto.

Edytowane przez Solo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...Ten zapach.  No nic, na razie ogarnę to co mam. Przyjdą wakacje będę myślał co dalej. No właśnie myślałem o h&s ultra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bobra, chyba znalazłem w czym tkwi problem. Otóż przed chwilą polakierowałem samolot lakierem micro, z trudem, ale się udało. (Wieczorem galeria). Po skończeniu malowania, spust, który wczoraj działał na sucho, znowu przestał odskakiwać. Doszedłem do wniosku, że kanał doprowadzający powietrze do dyszy, wiecie o co chodzi;-) ,musi być zapchany, oraz same dysze i osłonki, i wszystko sie cofa paskudząc cały aerografu. Hello napisał, żeby wrzucić to do jakiegoś silnego specyfiki, istotnie tak zrobiłem. Właśnie blok(?) aerografu i większość  jego części moczy się w alkoholu z firmy chematic.  zobaczę co to da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tlb napisał:

Hello napisał, żeby wrzucić to do jakiegoś silnego specyfiki, istotnie tak zrobiłem. Właśnie blok(?) aerografu i większość  jego części moczy się w alkoholu z firmy chematic.

Nie znam budowy Twojego aerografu . Zwróć uwagę , że ja pisałem o dobrym namoczeniu najpierw tylko dyszy. Jeśli moczysz cały aero to zgoda ( nie wiem też co to jest alkohol chematic ) , pod warunkiem że nie ma uszczelek w aero . Jeśli są uszczelki to może lepiej nie moczyć ich razem z resztą . Chłopaki piszą , że gumowe uszczelki mogą się rozlecieć , a też nie wiem jakie są w Fengcie .

Najpierw na 200 procent musisz mieć idealna dyszę .

Pozdrawiam Hello

 

Edytowane przez Hello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tlb napisał:

Doszedłem do wniosku, że kanał doprowadzający powietrze do dyszy, wiecie o co chodzi;-) ,musi być zapchany, oraz same dysze i osłonki, i wszystko sie cofa paskudząc cały aerografu.

Kanał doprowadzający powietrze zapchany? Jeżeli już, to od tyłu. Od strony spustu jeśli tam dostaje się farba.

Ale skoro paskudzi ci się spust, to oznacza zaciąganie farby z kanału farbowego, do tyłu, wzdłuż iglicy. A to wskazuje na nieszczelność uszczelki otaczającej iglicę. Można ją lekko dokręcić i zobaczyć jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka uszczelka otaczająca iglicę. Rozłożyłem cały aerograf i nie bardzo wiem o co chodzi....albo gdzie szukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej skład aerografu

20190430_205351.thumb.jpg.8b44c7e9e750cb3a334ecc7a88fd5199.jpg

 

oraz jedna z dwóch uszczelek (druga jest przy dyszy) jakie były od początku, więcej nie ma

20190430_205703.thumb.jpg.1fbad88d57fae2722fa60b641e917780.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w korpusie, pomiędzy zbiornikiem a spustem. Odkręca się ją od tyłu, śrubokrętem wykręcając mocowanie. W zależności od tego jak mocowanie dokręcisz tak mocno uszczelka ściskać będzie igłę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest to co jest zaznaczone na zdjęciu - śrubka z uszczelką w srodku, trzeba śrubokrętem odkręcić.

Iwata-Airbrush-Maintenance-Kit-C.jpg.9e9c94d4621c4c0f613569eaddfb2cce.jpg

Uszczelka ma być czysta w środku. Jak mocniej dokręcisz śrubę to ona ściska uszczelkę  i ta zaciskając się na iglicy zapobiega ucieczce farby w tył. 

Edytowane przez Qz9
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HKK napisał:

Jak wyciągasz igłę po malowaniu, to jest mocno brudna od farby? Jak tak, to chyba rzeczywiście nic tam nie ma. Wtedy musisz z tym żyć i czyścić aero po każdym użyciu.

Brudna prawie do połowy, i od zawsze tak było.

 

2 minuty temu, Qz9 napisał:

to jest to co jest zaznaczone na zdjęciu - śrubka z uszczelką w srodku, trzeba śrubokrętem odkręcić

Poważnie nie ma czegoś takiego u mnie

 

2 minuty temu, Solo napisał:

Albo kupić coś markowego z czym życie modelarskie stanie się nagle bardzo przyjemne.

tak, myślę o tym trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tlb napisał:

Nie, tam nic nie ma...

Przyglądam się temu zdjęciu i wydaje mi się jednak, że masz tam przewężenie. Ja bym włożył cienki śrubokręt, delikatnie poobracał i sprawdził czy nie "zaskoczy". Tym bardziej, że w modelu BD-207 powinno uszczelnienie być (nr 6 i 7):

aerograf-fengda-BD-207__czesci_zamienne.jpg

Edytowane przez HKK
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, mieliście racje z tymi "uszczelnieniami" i wychodzi na to, że aerograf jest upie....ny w farbie i dlatego nie chce mi malować.

DSC06610.thumb.JPG.c20fd48cb371b8bfb3f960830d8339f1.JPG

Tylko jest jedno "ale", ten biały "cósik" w ogóle nie przypomina uszczelki, ponieważ jest to kawałek plastiku

DSC06611.thumb.JPG.ec1f5d583f27900a0366da29270afa64.JPG

ale mam nową sztukę, bo kiedyś kupowałem zapas wszystkich uszczelek do aerografu, także jak będę miał możliwość pobawienia się aerografem to oczywiście dam znać jaki jest finał mojego braku doświadczenia z aero. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, dlatego napisałem, że "to nie przypomina uszczelki" , ale dzięki za info;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.