Piter Napisano 8 Września 2010 Share Napisano 8 Września 2010 Panowie a czy naprawdę nie prościej kupić farbki artystyczne i terpentynę? Jak już wspomniałem washa można robić praktycznie wszystkim tylko zawsze pojawiają się spekulacje czym to rozcieńczyć, jaki lakier pod to zastosować czy też jak szybko będzie wysychał etc... Sidoluxu nic nie zje (poza cleanluxem) o ile jest dobrze położony i dokładnie. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 8 Września 2010 Share Napisano 8 Września 2010 mi uniwersalny nie rozpuścił modelu zmywałem nim nadmiar olejnego MM i wystko poszło jak chciałem ;) w nadmiarze nie radzę używać No widzisz, a ja swoim kleiłem plastik jak na nitro. Więc po co ryzykować? Piter wszystko ładnie przedstawił powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszKnight Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Nie będę kombinować, zrobie jak w poradniku pokazano, czyli dobrze pokryć Sidoluxem, White Spirit i raczej spróbuje humbrola czarnego plakatówki jeszcze gdzieś mam, to jakby nie wyszło to mam coś zastępczego. Dzięki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matthew Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Ja robię wash White Spirit + Oleje artystycznie Van Gogha i wychodzi bardzo dobrze, lepiej o wiele niż oleje renesansu i lepiej niż emalie typu Humbrol czy nawet MM. Więc polecam Ci LukaszKnight - zakup Oleje artystyczne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszKnight Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Jak uda mi sie dostać te farby, czyli znaleźć sklep i mieć czas do niego iść, to to zrobie. Widziałem ładego Spitfire'a zrobionym washem z humbrola.. i macie racje, lepiej kupić coś normalnego Dzięki, Pozdrawiam, Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 17 Września 2010 Share Napisano 17 Września 2010 a co myślicie o rozcieńczaniu farby acetonem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartass. Napisano 18 Września 2010 Share Napisano 18 Września 2010 ja ostatnio w sklepie z mat. dla plastyków kupiłem na "spoóbę" rozpuszczalnik bezzapachowy Renesansu . Rewelacyjny do rozcieńczania wszystkich farb olejnych (dla plastyków, revelowskich, humbrolowskich itp...), super do washa. Jest dearomatyzowany, przeznaczony dla alergików - sama przyjemność, nie śmierdzi Polecam, cena 3,50zl/75ml... ot takie moje odkrycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 13 Października 2010 Share Napisano 13 Października 2010 Na warsztat wziąłem Tomcata w 1:48 i zależy mi, by go nie zepsuć eksperymentowaniem, dlatego zapytam dla pewności. Otóż, pomalowałem skrzydła Pactrą, teraz chciałbym zapuścić linie podziału farbą olejną (czerń kostna firmy Renesans) - czy przed tym muszę zabezpieczyć powierzchnię? Czy po zapuszczeniu linii również mam pomalować całość Sidoluxem? Kalki nakładać na powierzchnię "sidoluxowaną" i następnie je zabezpieczyć kolejną warstwą tego specyfiku? Mając bezbarwny lakier Pactry - gdzie go wcisnąć? Na sam koniec, zamiast sido, czy w ogóle nie używać? Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszKnight Napisano 14 Października 2010 Share Napisano 14 Października 2010 W pierszym poście opisano to dokładnie, z tego co pamiętam to sido, kalki, sido, wash i sido. a jak już masz lakier to możesz chyba zamiast, tylko zależy jak grubo on kryje, by sobie nie pozalewać tych szparek do washu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 14 Października 2010 Share Napisano 14 Października 2010 No wiem, że było w pierwszym poście, ponieważ przeczytałem w zasadzie całość. Wolę jednak upewnić się 2 razy. Więc tak, czy po malowaniu, sido i kalkach mogę zamiast sido dać lakier? Czy nie odejdzie mi od powierzchni wcześniej zabezpieczonej sidoluxem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 15 Października 2010 Share Napisano 15 Października 2010 Sidolux, jak to już kilkakrotnie, powtarzałem na forum jest pancerny i poddaje się tylko w przypadku clenluxa i wszelkiej maści szlifierkom . Rozumie, że chcesz zrobić washa więc na kalki lepiej położyć na sido i pokryć jeszcze raz sido by ich nie uszkodzić podczas zalewania olejami. Dopiero po washu nałóż bezbarwny lakier. W skrócie sido -> kalki -> sido -> wash -> lakier . Nie martw się o jakiekolwiek reakcje bo sidolux jest odporny na wszystkie specyfiki które wymieniłeś. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszKnight Napisano 15 Października 2010 Share Napisano 15 Października 2010 Nie testowałem na modelu, ale ze wszystkich innych powierzchni dało sie go łatwo zdrapać, np biórko, zabawka, opakowanie z sidoluxa To tylko zauwazyłem jako wade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 15 Października 2010 Share Napisano 15 Października 2010 Dziękuję serdecznie za pomoc Wziąłem się za prace, zabezpieczyłem kolor sidoluxem itd. Jestem na etapie brudzenia, ale zamiast artystycznie upapranego skrzydła, zrobiłem coś bardziej na wzór stołu Durczoka :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 15 Października 2010 Share Napisano 15 Października 2010 Nie testowałem na modelu, ale ze wszystkich innych powierzchni dało sie go łatwo zdrapać, np biórko, zabawka, opakowanie z sidoluxa ja to traktuję jako szlifierkę - stopy podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 16 Października 2010 Share Napisano 16 Października 2010 Witam, Jako , że ukończyłem swój 3 model czas na washa ale mam problem. Kupiłem farbkę van gogha i rozcieńczam ja benzyną do zapalniczek no i wszystko fajnie dopóki nie nałożę na model, wtedy zaczyna się mój problem. Po nałożeniu i odczekaniu chwili zaczynam ścierać ją patyczkiem do uszu bądź wacikiem z modelu ale farba znika również z zagłębień i nie wiem dlaczego? Czy to wina za płytkich linii podziałowych czy to ja coś robię źle? Może dłużej powinna schnąć Załączam zdjęcia dla zilustrowania jak to wygląda u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 4 Listopada 2010 Share Napisano 4 Listopada 2010 Kto robił łosza z tempery i wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumo Napisano 4 Listopada 2010 Share Napisano 4 Listopada 2010 Nie wymieszasz terpentyny z wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 4 Listopada 2010 Share Napisano 4 Listopada 2010 Temperę nie terpentynę. tempera to farba rozcińczalna wodą, które po wyschnięciu można ponownie rozpuścić w wodzie przeznaczone do malowania na powierzchniach chłonących wodę np. papier, karton, drewno, płótno ce:bip:e sie trwałymi, odpornymi na światło kolorami, wysoką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 4 Listopada 2010 Share Napisano 4 Listopada 2010 GreeN, po Twoich postach widzę, żeś niegłupi chłop, a i jestem pod wrażeniem Twojego modelu biorąc pod uwagę, że pierwszy, więc jeśli chcesz, napisz do mnie na GG i pomoge Ci w czym potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kriston Napisano 5 Listopada 2010 Share Napisano 5 Listopada 2010 Witam mam pytanie maluję pędzlami i farbami olejnymi humbrol, czy jeśli użyję washa z tego linku http://www.hobby.szeroka5.pl/product_info.php/info/p8366_AK-interactive-012-Zacieki-brudu.html na farbach olejnych to czy mogę go zmywać patyczkiem bez ryzyka uszkodzenia farby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 5 Listopada 2010 Share Napisano 5 Listopada 2010 Nie uszkodzisz, jeżeli zostanie polakierowane sidoluxem, co było wspominane na co drugiej tego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 6 Listopada 2010 Share Napisano 6 Listopada 2010 Kriston - już tu wałkowaliśmy wielokrotnie takie tematy. Wash kładzie się na lakier błyszczący tak jak kolega Moses napisał. Oczywiście da się też i bezpośrednio na farbę ale troszkę inna bajka. Na połysku znacznie lepiej się rozlewa po modelu. Sidolux to najprostsze rozwiązanie bo (i tu znowu się powtórzę) jest odporny na większość specyfików, idealnie się nakłada wszystkimi metodami oraz daje świetną, gładką, błyszczącą powierzchnie. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kriston Napisano 6 Listopada 2010 Share Napisano 6 Listopada 2010 Okej dziękuję bardzo za informacje. Pozostaje mi zakupić te farby olejne sidolux do pcv i lakier matowy. Mam jescze takie pytanie czy farby akrylowe pactra nadają się do malowania pędzlem czy lepiej pozostać przy olejnych humbrolach w zasadzie chodzi o nieprzyjemny zapach po zabawach z tymi farbkami i rozpuszczalnikiem. I drugie pytanie jak te olejne van goghy się sprawują pod względem zapachowym bo jest to dla mnie niestety dość ważna kwestia mam zamiar kupić do nich ten white spirit. I trzecie pytanie czy używał ktoś z Was tych farb H2Oil ? http://www.szal-art.pl/farby-olejne-wodorozcienczalne-h2oil-40ml_756_2545/ czy różnią się od tych olejnych zwykłych? Bo tu nie ma problemu z zapachem rozcieńcza się jak akryle wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toudi211 Napisano 23 Listopada 2010 Share Napisano 23 Listopada 2010 Ja z kolei mam inny problem. Kupiłem farby oleje Renesans w kolorach sugerowanych w pierwszym poście i dodatkowo biel cynkową do wykonywania zimowego kamo. Dodatkowo white spirit jako rozpuszczalnik. model zasidoluxowałem. Pierwsze próby zrobiłem na BA-3, pokryłem go kolorem biel cynkowa. W zamyśle miało to być zimowe maskowanie wapnem. Do rozcieńczenia użyłem white spiryt. Pomijając fakt ze farba biel cynkowa słabo oddaje zamierzony prze zemnie efekt ( biel wpada w odcień srebrno-perłowy) to jeszcze okazało się że po wyschnięciu farba nie trzyma się powierzchni,można ją zdmuchnąć czy zetrzeć pędzlem. Model wygląda jak wytarzany w mące. Zastanawiam się jaka jest tego przyczyna. Czy użyłem niewłaściwego rozcieńczalnika, czy też kolor biel cynkowa nie trzyma się białych powierzchni? Z pozostałymi kolorami na razie nie eksperymentowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 24 Listopada 2010 Share Napisano 24 Listopada 2010 Kriston- farby Pactra jak najbardziej nadają się pod pędzel, nie mniej jedak należy pamiętać o ich rozcieńczaniu przy malowaniu, a z efektów naprawdę będziesz zadowolony. toudi211-aby zabezpieczyć farbę olejną, którą położyłeś na modelu, nalezy go ponownie zabezpieczyć lakierem, to nie będzie ona schodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.