Skocz do zawartości

Mig 1.44-zdjęcia


Gość artoorkap

Rekomendowane odpowiedzi

1) MiG-25 z założenia miał zwalczać bombowce strategiczne na dużych dystansach od granic ZSRR, stąd taka prędkość lotu i stosunkowo mała zwrotność (ale czy przeciążenie 3g przy Ma=2.5 to mało pozostaje sprawą do rozważenia indywidualnego), ale uzbrojenie i radar o dużym zasięgu. W przewidzianej dla niego roli zwalczania B-52 i później B-1 ani zwrotność, ani dobra widoczność z kabiny do niczego nie były potrzebne, to że przyszło tym samolotom walczyć z innym wrogiem i na innych zasadach to odrębna kwestia.

2) F-15 dla odmiany konstrukcyjne zoptymalizowany do walk manewrowych (profil skrzydła), a także do walk na średnich dystansach, stąd też i w tym celu zastosowany radar i uzbrojenie rakietowe.

3) Żeby nie było wątpliwości: to rosyjscy (radzieccy) konstruktorzy są twórcami skrzydła pasmowego! MiG-29 i Su-27 jako pierwsze na świecie zdolne były do utrzymywania stateczności na nadkrytycznych kątach natarcia. F-16 i F-18 skonstruowane były później, i amerykanie garściami czerpali z materiałów uzyskanych różnymi drogami z biur rosyjskich.

4) Z tego co pamiętam Kfir przeprojektowany został na podstawie nie do końca legalnie zdobytych kopii rysunków konstrukcyjnych Mirage'a. Kwestie polityczne.

 

Wracając do MiG'a 1.44

 

Konstrukcja o tyle ciekawa, że jest to samolot wyposażony w największą ilość powierzchni sterowych na świecie. A sprawa posypała się z powodu kryzysu gospodarczego w Rosji w latach 90tych. Tak jak pisze kolega PKG4GA, projektowane do niego silniki nigdy nie powstały, te zastosowane w prototypie (prototypach ?) miały za mały ciąg. Samolot polatał, generałowie siępozachwycali, i projekt skasowano...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wcześniej od czego? ;)

 

Poza tym F-17 o ile się orientuję jest "postacią medialną", nie rzeczywistym samolotem, a F-5 nie ma skrzydła pasmowego, tylko niewielki napływ przed płatem, który nie generuje wirów, tak jak ma to miejsce w skrzydle pasmowym.

 

Swoją drogą, Chińczycy swego czasu, podobnie jak ma o miejsce w motoryzacji, na modelu MiG 1.44 nanieśli chińskie znaki rozpoznawcze i chwalili się nim jako "nowym super-myśliwcem". Jak przejrzę starsze numery Lotnictwa i Nowej techniki Wojskowej, podam Wam nazwę tego plagiatu, i spróbuję wynaleźć zdjęcia w necie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny dzień grzebania w sieci zaowocował trzema jeszcze nie pokazywanymi tu zdjęciami. Możecie być pewni że w najbliższym czasie pojawią się zdjęcia kolejnych maszyn latających "na papierze" albo i nawet filmowych wymysłów...jeśli oczywiście chcecie widzieć takie cuda jak np stareńki AIRWOLF lub BLUE THUNDER:D

c3014d9f7bcda093m.jpg4a9eedb14a795422m.jpg5de71e0e1d6ca770m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do chińczyków...oni nie nałożyli znaków na Mig-a 1.44. Oni stworzyli makietę nowego samolotu nie da się ukryć że odpatrzoną od miga 1.44.Wygląda to jak (5%)X-32+(15%)F-22+(80%)Mig 1.44 + szczypta Su-27. Oto ona:

d11b4b980532627c.jpg

A tu kawałek artykułu na temat tego cuda. Całkiem ładny samolot byłby gdyby istniał:)

0922bcc2993b1086m.jpg

A teraz 3 rzuty oraz wersja komputerowa:

b89e4a02b470ae2b.jpg

49ae1e46e9ef408f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli oczywiście chcecie widzieć takie cuda jak np stareńki AIRWOLF lub BLUE THUNDER:D
TAK!!!

 

Mówisz masz:D ze mną jak z dzieckiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daty oblotów maszyn(wg. wikipedi):

F-16 2 luty 1974r

YF-17 9 czerwca 1974 ( późniejszy F-18 listopad 1978r)

SU-27 20 czerwca 1977

MIG-29 6 października 1977

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daty oblotów maszyn(wg. wikipedi):

F-16 2 luty 1974r

YF-17 9 czerwca 1974 ( późniejszy F-18 listopad 1978r)

SU-27 20 czerwca 1977

MIG-29 6 października 1977

Owszem, ale MiG-21 w eksperymentalnej wersji "Analog" na którym testowano skrzydło pasmowe, chyba nawet pod kątem zastosowania w Tu-144 a nie w myśliwcach, latał już pod koniec lat 60-tych (1968, czy coś koło tego).

Swoją drogą, inżynierowie pracujący w biurze MiG'a, którzy w ramach zajęć "po godzinach" wynaleźli skrzydło pasmowe o mało co dyscyplinarnie nie wylecieli z roboty (anegdotka zasłyszana kiedyś tam od kogoś tam ;) )

 

AMC48005.01.jpg

ot, takie ładne zdjątko, w sam raz na to forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ważne który był pierwszy oblatany?

Ja uważam że Mig-29 i Su 27 to najpiękniejsze maszyny i w dodatku zabójczo niebezpieczne dla przeciwnika

 

Chodzi tylko o wyjasnienie niescislosci z postu Mikele, ktory napisal, ze bylo inaczej.

W walory Su-27 i Mig-29 nie watpie, a czy sa piekne, czy nie to juz kwestia gustu. Ja nie mam nic przeciwko tym interesujacym konstrukcjom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie ciekawe kiedy, i kto wynalazl skrzydlo pasmowe ? Mikele wiesz w jakim to biurze mialo miejsce ? MiG Analog to faktycznie latajace labolatorium na ktorym badano rozwiazanie dla Tu-144. Jednak juz w latach 50-tych badano na zachodzie w tunelach takie konfiguracje - przykladowo jeden z wariantow Bristol'a 198 wygladal tak: http://www.chew76.fsnet.co.uk/filton/concorde/bris3.jpg

a Bristol 223 tak: http://www.chew76.fsnet.co.uk/filton/concorde/bris4.jpg

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co znalazlem na szybko to Analog 144 mial tzw. skrzydla ostrolukowe. Tak samo jak Concorde i, rzecz jasna, Tu-144.

 

Nie sadze aby skrzydla ostrolukowe i pasmowe to bylo to samo.

 

Anegdoty maja to do siebie, ze sa anegdotami. Zwykle zaczynaja sie slowami "Podobno itd....". Doceniam osiagniecia radzieckich konstruktorow w roznych dziedzinach, ale w tym przypadku (skrzydla pasmowe) mam watpliwosci, ze byli pierwsi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co znalazlem na szybko to Analog 144 mial tzw. skrzydla ostrolukowe. Tak samo jak Concorde i, rzecz jasna, Tu-144.

 

Nie sadze aby skrzydla ostrolukowe i pasmowe to bylo to samo.

 

Skrzydlo ostrolukowe - skrzydlo trojkatne, z krawedzia natarcia o skosie zmiennym wzdluz rozpietosci.

 

Skrzydlo pasmowe - skrzydlo bedace kombinacja skrzydla trapezowego o zaokraglonej krawedzi natarcia ze skrzydlem trojkatnym o bardzo malym wydluzeniu i ostrej krzywoliniowej krawedzi natarcia.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale wetnę się w dyskusję w kolejnymi zdjęciami bohatera tematu drugie zdjęcie to stacja radarowa Phazotron-NIIR dla Miga 1.44

1e9d32ccea54a145m.jpg6da37fd8f556e86bm.jpgb6c365af481797c4m.jpg

bce4a1a30cfa1680m.jpga40f724302f3f5cam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie to samo.

Mikele - Twoj ruch

Różnica w kwestii technologicznej owszem, w kwestii generowania wirów przez przednią część płata niekoniecznie.

 

Mój ruch, no ok, ale ostatni, bo nie chce mi się"kłócić" i uprawiać zabawy w "internetowego wojownika", a poza tym śmiecimy w temacie kolegi artoorkap, a to nieładnie, sorry

 

Program PFI oficjalnie ruszył w 1969 roku, zwycięzcę konkursu, późniejszy Su-27 wybrano w 1972 roku. Pomijając daty oblotów prototypów, czy to samolotów sowieckich, czy amerykańskich pomysł zastosowania skrzydeł pasmowych powstał wcześniej, na deskach kreślarskich i w tunelach aerodynamicznych. I to jest wiedza, którą ja posiadam, i na podstawie której wyrobiłem sobie swoją własną opinię. I tyle z mojej strony.

 

W ramach rehabilitacji ;) tego rysunku jeszcze w temacie nie widziałem, a myślę, że będzie na miejscu:

MiG-MFI-3view-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze aby skrzydla ostrolukowe i pasmowe to bylo to samo.

Dokładnie, nie jest to samo. Wygląda podobnie. Działanie w zakresie ograniczenia wędrówki środka parcia przy prędkości ponaddźwiękowej podobne lecz skrzydło pasmowe wytwarza wir - strefę wysokiego podciśnienia, zwiększając siłę nośną na dużych kątach natarcia. W tym celu jest stosowane. To tyle w telegraficznym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem niczego takiego na myśli , absolutnie NIE Dyskusja jest bardzo OK , przynajmniej dowiem się więcej.Chciałem tylko napisać że przerywam wątek skrzydeł by wkleić zdjęcia. Sorry że zabrzmiało to jak jakaś aluzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na nowego MiG-a, odnosze wrazenie, ze Szwedzi to maja leb, nie?

 

Co do klotni, Mikele, to nie o to chodzi. Ja np. jestem daleki od ocen typu: wszystko co radzieckie to kradzione, podpatrzone, skopiowane i bog wie jeszcze co. Twoj post mnie zaintersowal i zaczalem szperac w moich materialach. Chcialem sprawdzic, czy to co piszesz o Analogu 144 to prawda. No i w ten sposob natknalem sie na te skrzydla ostrolukowe.

Ponadto, kwestia kto tak naprawde pierwszy naszkicowal, obliczyl czy wymodelowal skrzydlo pasmowe jest, w sumie, malo istotna i w zasadzie niemozliwa do stwierdzenia. Wszelkie poszlaki, czy dowody wskazuja ze Zachod byl szybszy niz Rosjanie. Podpieram sie tu datami oblotow itp. W koncu programy amerykanskie tez "wystartowaly" wczesniej niz prototypy i tez musialyby byc opracowane jakies koncepcje, w tym nowy rodzaj skrzydla.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kolejne fotki...co do szwedów...fakt trochę jest tu i z Gripena i z Viggena.Na zdjęciach widoczny (co prawda na rysunku ale zawsze coś) spód samolotu.Na przedostatnim zdjęciu pilot testowy Władimir Gorbunov.Według danych z BBC a podanych przez rosjan samolot w pierwszym locie wzniósł się na wysokość 1000m ,zatoczył nad lotniskiem 2 kręgi z prędkością 500-600km/h po czym wylądował.Lot trwał 18 minut.Ostatnie zdjęcie to archiwalne czarno białe ujęcie "nowego" Mig-a:D

ba27fb0b86b41559m.jpg6be301f1d27b427em.jpg0fd37d989fcbb825m.jpg

d0a9ee8194315fa2m.jpg81108f1a3100d840m.jpga6a02569919dd64dm.jpg

8bf0c62ef53710f8m.jpg67069072550041bfm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do chińczyków...oni nie nałożyli znaków na Mig-a 1.44. Oni stworzyli makietę nowego samolotu nie da się ukryć że odpatrzoną od miga 1.44.Wygląda to jak (5%)X-32+(15%)F-22+(80%)Mig 1.44 + szczypta Su-27. Oto ona:

d11b4b980532627c.jpg

b89e4a02b470ae2b.jpg

Stary, gdzie ty masz oczy ??????

Naprwdę, nie widzisz tu YF-23???, A jeśli chodzi o układ kaczki, to mig1,44 nie jest jedynym samolotem o tym układzie :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.