Gość Napisano 16 Marca 2008 Share Napisano 16 Marca 2008 No tym razem to pewnie potężnie narażę się znawcom i krytykom rosyjskiej techniki lotniczej. Nie piszę tych słów z ironią, raczej z żalem że wiem o wiele mniej od nich(czytałem dyskusję pt "miłośnicy pokoju").W tym temacie chciałbym wrzucić zdjęcia prototypu rosyjskiego samolotu bojowego Mig 1.44. Uważam że jest wart tego by mieć swoje miejsce na forum(po prostu, jak dla mnie to piękny samolot). Najpierw trochę o maszynie. Wiem tyle co wyczytałem z internetu.Są bardzo duże rozbieżności (wyglądające na tzw szum informacyjny)w danych więc skłoniłem się raczej ku suchym faktom.Korekta mile widziana:) MiG 1-44 Dane techniczne Napęd 2 silniki turbowentylatorowe Liulka AL-41F o ciągu 155 kN każdy Wymiary Rozpiętość 16,5 m Długość 21,7 m Wysokość 5,45 m Masa Własna 18 000 kg Startowa 28-35 000 kg Osiągi Prędkość max. 2500 km/h Prędkość przelotowa 1500-1700 km/h Pułap 17 000 m Zasięg 2500 km (z prędkością naddźwiękową) 4500 km (z prędkością poddźwiękową) MiG 1-44 (inne nazwy to: MFI, MiG 1.44) - projekt radzieckiego/rosyjskiego myśliwca przewagi powietrznej znajdującego się obecnie w stadium prototypu(chyba już tak zostanie). Powstawał jeszcze w ZSRR, ale pierwszy oblot nastąpił w 2001 r. Ma cyfrowy układ sterowania, silniki o zmiennym wektorze ciągu, zmniejszoną wykrywalność (nie widać czoła sprężarek silników, pokryty prawdopodobnie farbą pochłaniającą fale radarowe, coś rosjanie mówili na temat jakowejś plazmy co ma dać całkowitą niewidzialność, nie wiem na ile to prawda).Ponoć został bardzo szybko okrzyknięty "Zabójcą Raptorów". Posiada ponoć możliwość atakowania 20 celów jednocześnie. Część uzbrojenia częściowo zagłębiona w kadłubie, pozostałe na węzłach podskrzydłowych. Projekt został wstrzymany w 2004 roku z powodu braku funduszy na dalszy rozwój.Cały ten samolot to jedna niewiadoma.Wiadomo że jest ale nie wiadomo czy poleciał. Są filmy z lotu w internecie ale coś słyszałem że to fotomontaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 Masz rację- to piekna maszyna, szkoda ze faktycznie ja tylko wykolowano na plyte dla dziennikarzy i publicznosci, a o lotach glucho. Z ta niewykrywalnoscia to chyba tez przesada bo raczej ma klasyczne kraglosci w strategicznych miejscach. Swoja droga przydalby sie Rosjanom jakis dobry mysliwiec jako przeciwwaga dla f-22 i f-35. Wyglad ma dobry, a sadzac po ksztalcie to zwrotnosc tez by byla jego mocna strona. Owiewke kabiny mogliby zrobic wieksza i jednoczesciowa, bo ta chyba zdarta prosto z miga-29. Parametry techniczne tez robia wrazenie, ale szkoda ze to wszystko tylko na papierze. Swoja droga to ten projekt chyba nigdy nie wystartuje i pozostanie uziemiony, bo panstwo faworyzuje Suchoja z jego T-50, a Mig raczej nie ma az tylu pieniedzy na ciagniecie samemu tak duzego projektu. No chyba ze malymi kroczkami do celu... pozdrawiam Wielbicieli wspolczesnych maszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 Swoja droga przydalby sie Rosjanom jakis dobry mysliwiec jako przeciwwaga dla f-22 i f-35. panstwo faworyzuje Suchoja z jego T-50 Ostatnio w prasie fachowej (w tej chwili nie pamiętam, czy było to Lotnictwo, Aero, czy NTW) pojawiła się wizualizacja T-50, oraz wzmianka o jego wprowadzeniu do służby za kilka lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 Swoja droga przydalby sie Rosjanom jakis dobry mysliwiec jako przeciwwaga dla f-22Kiepskie zdjatko, malutkie, ale fajne porownanie - fotomontaz: Uderzajace podobiennstwo, prawda? Fotka ze strony http://letectvi.wz.cz/clanky/stealth Na czeskim forum juz chlopaki rozstrzasaja co i jak... http://www.palba.cz/viewtopic.php?%20t=1829 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 faktycznie podobienstwo uderzajace ale podobnie bylo Mig-25 vs F-15 and Mig-29 vs F-18. Chyba Amerykanie maja wspolnych konstruktorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 z Rosjanami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 Piotrek, edytuj swoje posty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 o co chodzi z ta edycja? nie korzystam czesto z foro internetowiych i nie wiem za bardzo o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 W prawym gornym rogu kazdego swojego posta masz taki guziczek "Zmien". Sluzy on do wprowadzania zmian w swoich wlasnych postach. Jezeli cos ci sie przypomni, chcesz cos dodac, gdzies sie pomyliles, to nie mususz pisac kolejnego posta, tylko mozesz wprowadzic poprawke. Dotyczy to oczywiscie pisania kilku postow w krotkim czasie. Bo jak np. prowadzisz relacje i nie bylo zadnych komentarzy pomiedzy jedna czescia, a druga, to wiadomo, nie ma przeciwskazan, zeby pisac post pod postem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 faktycznie podobienstwo uderzajace ale podobnie bylo Mig-25 vs F-15 and Mig-29 vs F-18. Chyba Amerykanie maja wspolnych konstruktorow No nie, tak głupiego tekstu już dawno nie słyszałem. Przecież te samoloty (Mig-25 i F-15, Mig-29 i F-18) w ogóle nie są do siebie podobne. No chyba, że ktoś jest ślepy i jest laikiem w dziedzinie lotnictwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 No to wyobraź sobie, że podczas walk z lotnictwem libańskim amerykańscy piloci miewali problemy z rozróżnieniem Migów-25 i F-15. Weź poprawkę na to, że jak się wywija fikołki przy prędkości ok 800 km/h to nie ma za wiele czasu na przyglądanie się ;) Poza tym, gabarytowo oba samoloty to inna liga, ale ogólny kształt, trapezowe skrzydła, zdwojone usterzenie pionowe, wloty powietrza do silników, czy kształt przedniej części kadłuba... bliźniaki to to nie są, ale podobieństwo jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 No to wyobraź sobie, że podczas walk z lotnictwem libańskim amerykańscy piloci miewali problemy z rozróżnieniem Migów-25 i F-15. - chodzilo Ci pewnie o libijskie lotnictwo? Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 ogólny kształt, trapezowe skrzydła, zdwojone usterzenie pionowe, wloty powietrza do silników, czy kształt przedniej części kadłuba... bliźniaki to to nie są, ale podobieństwo jest. Karoseria metalowa, silnik z tyłu, napęd na tylną oś, kabina czteroosobowa- Pf 126p i Porsche 911. Niby takie same, a jakie różne. Sama idea to nie wszystko, by stwierdzić że coś jest do siebie podobne, lub coś na czymś jest wzorowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 No to wyobraź sobie, że podczas walk z lotnictwem libańskim amerykańscy piloci miewali problemy z rozróżnieniem Migów-25 i F-15. - chodzilo Ci pewnie o libijskie lotnictwo? Pozdr. Pawel Ja pierdziu, zdecydowanie o libijskie dzięki za zwrócenie uwagi, "polska język, trudna język" ;) @PiterATS, widzę, że lubisz uogólnienia ;) Ja tylko przytaczam wypowiedzi pilotów cytowanie w artykule "Boeing F-15 A/B/C/D Eagle (cz. II) z lutowego numeru Lotnictwa. Jeśli masz ochotę, możesz teraz mówić, że piloci latający na F-15 nie są spostrzegawczy. ps. a metalową karoserię posiada całkiem sporo samochodów ;) ...więcej luzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 Co do miga 1.44. Su-27,33,35 to były naprawdę śliczne samoloty, i w dodatku oryginalne, jak na ZSRR. A ten mig to taki rosyjski Eurofighter. Nie jestem zachwycony. Eurofighter tez nie jest moim ulubieńcem, ale przynajmniej jest orginalny:-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 Cieszę się że mój wątek ma takie wzięcie:) http://www.youtube.com/watch?v=Ktx2WbNBEKA no powiedzmy że to jest lot nowego miga:) nie potrafię rozpoznać fotomontażu. Może ktoś dostrzeże i powie w którym momencie coś nie jest tak jak powinno:)jak dla mnie leci:D i kolejne dwa zdjęcia. Przymierzam się do włączenia Miga 1.44 do mojego magazynu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 @PiterATS, widzę, że lubisz uogólnienia ;) Ja tylko przytaczam wypowiedzi pilotów cytowanie w artykule "Boeing F-15 A/B/C/D Eagle (cz. II) z lutowego numeru Lotnictwa. Jeśli masz ochotę, możesz teraz mówić, że piloci latający na F-15 nie są spostrzegawczy. No wiesz, trudno mówić tu o spostrzegawczości, skoro jak już wspomniałeś samoloty latały po 800km/h. Ale nie zmienia to faktu, że każdy może mieć inne zdanie na ten temat i ja takie mam. Dla mnie te samoloty są do siebie w ogóle nie podobne, ale to jak podkreślam tylko moja opinia. A tak na marginesie, to może skupmy się w tym temacie na Migu 1.44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 T-50 już na pierwszy rzut oka jest tylko kiepską i brzydką widzialną wersją "Raptora", któremu trudno odmówić klasy !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krys Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 Su-27 i Mig-29 nie były czasem rosyjskim skopiowaniem F-14 Tomcat? Gdzieś czytałem, że Su-27 to powiększony Tomcat, a Mig-29 pomniejszony. Wszystkie 3 samoloty są zewnętrznie bardzo podobne (m.in takie same wloty powietrza), zróżnic to jedynie skrzydła, tomcat miał ruchome, a Mig i Su stałe. Jak pierwszy raz zobaczyłem Mig 1.44 to myślałem, że to Typhoon, albo Rafale, skapnąłem się dopiero jak spojrzałem na stateczniki pionowe(zdjęcie było w widoku od dziobu). Wtedy nie znałem jeszcze dokładnego wyglądu Typhoona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkijak Napisano 17 Marca 2008 Share Napisano 17 Marca 2008 faktycznie podobienstwo uderzajace ale podobnie bylo Mig-25 vs F-15 and Mig-29 vs F-18. Chyba Amerykanie maja wspolnych konstruktorow Moim skromnym zdaniem to MIG-29 jest podobny do F-15, a nie F-18. No tak z tym T-50 to troche przegina, tak jak z B-1 i TU-160 (ogolny ksztalt bo oczywiscie ten drugi jest duzo wiekszy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 No nie, tak głupiego tekstu już dawno nie słyszałem. Przecież te samoloty (Mig-25 i F-15, Mig-29 i F-18) w ogóle nie są do siebie podobne. No chyba, że ktoś jest ślepy i jest laikiem w dziedzinie lotnictwa. chyba kolega Piter sam jest niedowidzący i powinien lepiej zostac przy swoich zainteresowaniach zwiazanych z II wojna sw. jesli nie widzi podobienstwa miedzy mig-25 i f-15, podczas gdy wielu specjalistow uwaza ze wyglad f-15 byl po prostu zerzniety z mig'a-25. wystarczy przejrzec pierwsza lepsza monografie dot. f-15. chodzilo mi poza tym o ogolny wyglad- czyli podwojne usterzenie, skrzydla, rozmieszczenie silnikow, a nie szczegoly budowy i techniki w jednym sie jednak z kolega Piter'em zgadzam ze za bardzo odeszlismy od tematu i wysylam ciekawy jpg wyglad naprawde robi wrazenie, szkoda tylko ze nie na rosyjskich decydentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 T-50 już na pierwszy rzut oka jest tylko kiepską i brzydką widzialną wersją "Raptora", któremu trudno odmówić klasy !!! Czy jest kiepski, tego nie wiem, brzydki jest tak samo jak Raptor, a Amerykanie z pewnoscia byli pierwsi.! Gdzieś czytałem, że Su-27 to powiększony Tomcat, a Mig-29 pomniejszony. Jasne, Iryda to Alfa Jet, Mig-21 to Mirage a Su-22 to Tornado. Maja w koncu tak samo ruchome skrzydla, tylko troche inny kadlub. Co do Kfira i Mirage V, no tu mialbym watpliwosci. wyglad naprawde robi wrazenie, szkoda tylko ze nie na rosyjskich decydentach No, ale wyglad to chyba nie najwazniejsze w bojowej maszynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 No, ale wyglad to chyba nie najwazniejsze w bojowej maszynie. jasne ze nie , ale aerodynamiczny wyglad typu kaczka + cyfrowy układ sterowania czynnego ksu-142, zmienny wektor ciagu i silnili Lulki o ciagu na dopaleniu 175 kN daja mozliwosci. Chociaz to wszystko tylko na papierze, podobnie jak mozliwosc prowadzenia walki powietrznej przy predkosci naddzwiekowej mi sie osobiscie podoba, choc owiewka powinna byc wieksza i jednoczesciowa Mimo, ze najprawdopodobniej nidgy nie bedzie sluzyl w WWS FR, to na pewno jest to ciekawy samolot i cenny dla prowadzenia na nim badan nowych technologii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 Panowie jaki to T-50 ? Takich "renderek" jest pelno w sieci - hobbysci sie nudza i tworza wizje w programach 3D. Jedyna ktora moze miec cos wspolnego z tym projektem pojawila sie, jakis czas temu, na oficjalnej stronie firmy ktora ma robic silniki. Wrzucilem ja kiedys na forum - viewtopic.php?t=2759&highlight=saturn Ciekawe ze obecnie na stronie Saturna jest juz inna - bardziej ATF'ska MiG 1.44 latal. Wykonal pare lotow (bodajze dwa) - jednak brak czesci (silownikow systemu sterowania), ktore potracily gwarancje itd. doporowadzilo do wieczystego uziemienia maszyny. Sam samolot to wizualizacja koncepcji aerodynamicznej z wczesnych lat 80-tych, wiec obecnie szalu nie robi. Plazma Pod koniec lat 90-tych pojawily sie przecieki na ten temat. Na zachodzie pisali ze na Su-27IB testowano takie rozwiazanie. Z jakimi efektami - tajemnica Generalnie rozwiazanie ma spore wady (podobnie jak klasyczny Stealth), trudno tez powiedziec czy obecna technologia pozwala na zastosowanie w maszynach bojowych takiego maskowania... Wiecej tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Plasma_stealth F-15 podobny do MiG-25 - za PRL'u w kazdej publikacji o F-15 stalo ze uklad aerodynamiczny zostal zerzniety z MiG-25. Czy tak bylo - trudno powiedziec. Rysunki koncepcyjne nowych ukladow powstawaly/powstaja caly czas, prezentujac najrozniejsze konfiguracje. Istnieja amerykanskie rysunki z poczatku lat 60-tych przedstawiajace platowiec w takim ukladzie. Jednak oba samolotu zostaly zbudowane do zupelnie roznych zadan (F-15 mysliwiec przewagi, MiG-25 przechwytujacy - bez mozliwosci wykonania pelnej akrobacji) - ze trudno je porownywac. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 18 Marca 2008 Share Napisano 18 Marca 2008 1. F-15 mógł być inspirowany Migiem -25 ale to samolot o zupełnie odmiennej filozofii. W samolotach USA pilot odgrywa dużo wiąkszą role niż w samolotach Rosyjskich. F-15 to świetny myśliwiec, projektowany przez myśliwca, dla myśliwców :-) Co zdaje egzamin. . Mig-25 to toporna samoloto-rakieta. Ale podobieństwa sylwetki są Rosjanie, nie wiedzieć czemu dopiero przy Su-27 dostrzegli koniecznośc, dobrej widoczności z kabiny. W USA tylko Phantom II miał kiepską widoczność. A pilot mysliwca manewrowego musi miec świetną widoczność, mozliwosc sledzenia kilku celów na raz ,dobre systemy naprowadzania rakiet,silna konstrukcję, zwrotnośc, przyspieszenie, zasięg itp. Mig 25 był niewątpliwie szybki, ale to była chyba jego jedyna zaleta :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.