Jump to content
Trojan

Mercedes CLK-GTR - Tamiya, 1:24 - wersja cywilna

Recommended Posts

Zapraszam do śledzenia nowego projektu.
Tym razem wymyśliłem sobie zaadoptowanie wyścigówki na wersję cywilną.
Uprzedzam, że ze względu na ograniczenia sprzętowe, materiałowe i dokumentacyjne będzie to interpretacja a nie kopia istniejącego auta.
Biorę na warsztat auto wyścigowe i dla zabawy modelarskiej robię z niego Cywila.
W planach jest zbudowanie od podstaw  wnętrza auta i możliwie dokładnego silnika.
Chodzi mi po głowie pomysł by zbudować otwierane drzwi ale w tym przypadku boję się wyzwania mechanizmu zawiasów.
Za cholerę nie potrafię rozkminić jak to się otwiera.
Ostatecznie zostaje koncepcja z otwartymi drzwiami na stałe. Tak czy siak trzeba będzie wykonać wewnętrzne boczki drzwi.
Do zastanowienia pozostaje odcięcie maski by pokazać przód i szczegóły zawieszenia bez zdejmowania całej karoserii.
Nabyłem blaszki HD, które są psu na budę. Może wykorzystam 1/5. Tamiya zrobiła lepszy plastik.
Natomiast carbonowe kalki ze Studio-27 są rewelacyjnie dopasowane.

No to zobaczymy co z tego wyjdzie :)






 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-1.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-2.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-3.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-4.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-5.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-6.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-7.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-8.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-9.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-10.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-11.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-12.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-13.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-14.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-15.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super pomysł i jeszcze lepszy początek prac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, jakub476 napisał:

Tutaj są dość szczegółowe zdjęcia.

Nazbierałem sporo dokumentacji i mam ten link. Ale dzięki 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.07.2019 o 10:33, Bredzio napisał:

Cześć, a może tego typu gotowe rozwiązanie?

Pomysł super i nie wiedziałem, że takie szpeje są dostępne!!!
Ale chodzi o to, że moje zawiasy łamią się pod bardzo dziwnymi kątami. W dodatku jest tu bardzo mało miejsca (zwłaszcza na przednim słupku) na zbudowanie sensownej konstrukcji.
I dochodzi wspornik/siłownik wspomagający.
Wyciąłem już drzwi ale zdecydowałem, że zrobię je na stałe otwarte by pokazać wnętrze. W dodatku po wycięciu okazało się, że to dopiero początek kłopotów.
Tamiya uznała, że nikt nie będzie wycinał drzwi więc można sobie odpuścić pewne kwestie techniczne zgodne z oryginałem, więc dołożyłem sobie roboty.

Niebawem aktualizacja prac.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Prace trwają.
Wnętrze z grubsza, prawie gotowe. Fotele i tunel środkowy zrobione od podstaw. Wykorzystany głównie Miliput.
W desce rozdzielczej zamontowałem wloty powietrza.
Spróbowałem wykorzystać imitacje śrub w obudowie dolotu z innego zestawu blaszek. Wyszło ok ale jakaś masakra z  montowaniem tego.
To jest tak maciupcie, że ledwo widziałem. Kleiłem na lakier bezbarwny.
Jak wyżej wspomniałem, wycięte są drzwi. Ale jeszcze walczę z pomysłem zawiasów choć nie widzę większych szans.


 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-16.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-17.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-18.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-19.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-20.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-21.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-22.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cześć :) 

Widzę, że fajnie Ci idzie zabawa z tym modelem. Jednak ode mnie małe albo i  w sumie duże ale... Prezentowany model przez Ciebie to wersja wyścigowa, torowa ( poprawcie mnie ).

A środek wykonałeś od wersji "cywilnej" o ile CLK można nazwać pojazdem cywilnym.

Przykładowe zdjęcie wnętrza z wersji biorącej udział w wyścigach typu Le Mans.

Pozdrawiam,

Przemek

 

Mea culpa... Przepraszam za niedoczytanie. 

 

Edited by Bredzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

CLK Pimp My Ride

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trojan, musisz jednak wstawić zdjęcia co budujesz, bo nikt nie czyta. 😂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z zainteresowaniem będę oglądał. Szczególnie jak przyjdzie dostosowac nadwozie z wyczynówki do cywilki. Bo różnic bardzo widocznych jest całkiem sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mimo przerwy wakacyjnej coś tam podłubałem.
Skończone wnętrze i przednia część auta. Następny etap to poszycie otwartych drzwi, dokończenie silnika, no a potem cała reszta.
Docelowo auto będzie z otwartymi drzwiami kierowcy na stałe. Dlatego jest już zamontowane mocowanie siłownika teleskopowego.
Zawiasy mnie przerosły.
Wychodząc naprzeciw pytaniom. Prawej strony kabiny nie robiłem. Schowa się pod drzwiami więc szkoda pary.

W dniu 23.07.2019 o 20:12, Thombike napisał:

Szczególnie jak przyjdzie dostosowac nadwozie z wyczynówki do cywilki. Bo różnic bardzo widocznych jest całkiem sporo.

Tego nie zamierzam robić ortodoksyjnie.
Już na początku napisałem, że to "interpretacja". Skala przeróbek jest zbyt duża. Równie dobrze mógłbym budować to auto od podstaw. Zrobię to wszystko po swojemu na tyle blisko oryginałowi jak to możliwe.





Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-23.thumb.jpg.f10103aa0ac5bfe17956a854ba8f48af.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-24.thumb.jpg.900d54a79c5fd6a05a6fe78d9d2a48dc.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-25.thumb.jpg.b4f30e81954838e4af9b02577da814e6.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-27.thumb.jpg.00ebd88d14c9cec7d31682ed3bd08f2b.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-28.thumb.jpg.622ff65a80aeb942c1e2f938d0cc7cdf.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-29.thumb.jpg.a93d57d224909c64ce37a7b4563ae724.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-30.thumb.jpg.e63ef6bdc39a99c1e24970470b5bd067.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-31.thumb.jpg.1e0313212fe22ec2991dce83ed8d1685.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-32.thumb.jpg.f864eb01d3c0255582f4d905b54ca13d.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-33.thumb.jpg.d08d620fedab35c92145b84ea8ace06a.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-34.thumb.jpg.e9eb14c6d571aa239a850db7ffdda288.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-35.thumb.jpg.e977da0a5745d0a6d69196752cc2a928.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-36.thumb.jpg.6c53facb7d9b4828d8383db9eb31c5c5.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-26.jpg

Edited by Trojan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :)

Natomiast czuję, że z tymi otwartymi drzwiami to władowałem się na minę 😣

Po wycięciu okazało się, że to bardzo delikatny element. Ramka okna zdążyła mi już 2 razy pęknąć. Będzie mnóstwo dłubaniny 😰

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasta dostała podkładu. Tamiya Surfacer w sprayu. Podkład jest ok ale wymaga przeszlifowania przed położeniem lakieru bazowego.

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-44.thumb.jpg.d6f4300ef4fc6c9591299d544a7dcb44.jpg

Więc przetestowałem papiery ścierne na płótnie. Gradacja od 1500 do 12000.
I tu uwaga.
Po pierwsze gradacja nijak ma się do "naszej" gradacji papierów ściernych.
Po testach na mokro uważam, że płótno 1500 to jak 500 w/g naszej nomenklatury. Trzeba uważać bo mocno ingeruje w powłokę.
Zaletą jest, że nie zostawia rys. Dopiero 6000 pozwala na wyszlifowanie podkładu bez poprawek.
Na pewno ten materiał nie nadaje się do szlifowania lakieru bezbarwnego przed polerowaniem.
Sprawdzę wyższe gradacje.
Niewątpliwą zaletą, wartą 18 funtów jest to, że materiał po umyciu jest jak nowy. I jest na płótnie a nie na papierze co jest bardzo wygodne przy skomplikowanych kształtach.

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-45.thumb.jpg.7929f4ec7e8ae61e25630c71b7236fdf.jpg

 

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-46.thumb.jpg.a5ee6c4a5d5f773a02a56697ce791c3a.jpg

 

Drzwi strasznie napsuły mi krwi. Jeszcze są nieskończone.
Ramka okna w najcieńszym miejscu ma 1,3 mm. Ile razy mi to pękało to już nie wiem.
W końcu całość jest od zewnątrz wzmocniona blaszką na CA. (nie będzie widać)
Wciąż nie wiem jak je osadzić w karoserii.
 

Nigdy więcej takich eksperymentów.

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-43.thumb.jpg.b66d1be826538ecc91caf1a354274a56.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Trojan napisał:

Więc przetestowałem papiery ścierne na płótnie. Gradacja od 1500 do 12000.
I tu uwaga.
Po pierwsze gradacja nijak ma się do "naszej" gradacji papierów ściernych.
Po testach na mokro uważam, że płótno 1500 to jak 500 w/g naszej nomenklatury. Trzeba uważać bo mocno ingeruje w powłokę.
Zaletą jest, że nie zostawia rys. Dopiero 6000 pozwala na wyszlifowanie podkładu bez poprawek.
Na pewno ten materiał nie nadaje się do szlifowania lakieru bezbarwnego przed polerowaniem.
Sprawdzę wyższe gradacje.
Niewątpliwą zaletą, wartą 18 funtów jest to, że materiał po umyciu jest jak nowy. I jest na płótnie a nie na papierze co jest bardzo wygodne przy skomplikowanych kształtach.

No właśnie zawsze byłem ciekaw jak to jest określane, bo ogólnie gradacja na papierach czy płótnach ściernych powinna odpowiadać zastosowanemu ziarnu. Chociaż spotkałem się z np. gąbkami ściernymi, które opisane były jako 3000, a zastosowane było ziarno 600 :)

Jestem bardzo ciekaw jakie jest faktycznie zastosowane ziarno ścierne przy płótnie 12000, bo osobiście nie spotkałem się z mikroziarnem powyżej 2500.

A co do samego modelu to bardzo dobry postęp w pracach, tak trzymać! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update.
Karoseria pokryta bazą. To jest ten sam lakier co na AMG GT, tyle, że będzie w połysku.
Drzwi skończone.
Ale pojawił się kłopot. Karoseria lądowała w DOT-cie. Zdjęć oszczędzę. Problemem okazał się bezbarwny:

Zero Paints Problem

Teraz czekam na zamówienie i zająłem się nowym modelem.



Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-47.thumb.jpg.d54313d36c6243c8d0540f226794c19e.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-48.thumb.jpg.322235a3a135c244de6c1ee038b91923.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-49.thumb.jpg.160d9b793f3ad7bfecfe0c7dc873b6e6.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-50.thumb.jpg.cba2f29e3a597db1a32706029bc0114c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Bengal napisał:

poleciłbyś kupno farb zp ? :)

Zdecydowanie! Mają mnóstwo kolorów, które są dedykowane i dobierane z palety producentów samochodów.
A bezbarwny 2K Diamond to klasa sama w sobie. Wadą jest cena 😟

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezbarwny siadł. Nie obyło się bez kilku paproszków choć z mojej komory lakierniczej jestem zadowolony.
Zostawię go na kilka dni w spokoju a potem można zabrać się za szlifowanie i polerkę.

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-16.thumb.jpg.d8918fae3b27a4c26e24a776f6da357e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie wyszedł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.