Trojan Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 Zapraszam do śledzenia nowego projektu. Tym razem wymyśliłem sobie zaadoptowanie wyścigówki na wersję cywilną. Uprzedzam, że ze względu na ograniczenia sprzętowe, materiałowe i dokumentacyjne będzie to interpretacja a nie kopia istniejącego auta. Biorę na warsztat auto wyścigowe i dla zabawy modelarskiej robię z niego Cywila. W planach jest zbudowanie od podstaw wnętrza auta i możliwie dokładnego silnika. Chodzi mi po głowie pomysł by zbudować otwierane drzwi ale w tym przypadku boję się wyzwania mechanizmu zawiasów. Za cholerę nie potrafię rozkminić jak to się otwiera. Ostatecznie zostaje koncepcja z otwartymi drzwiami na stałe. Tak czy siak trzeba będzie wykonać wewnętrzne boczki drzwi. Do zastanowienia pozostaje odcięcie maski by pokazać przód i szczegóły zawieszenia bez zdejmowania całej karoserii. Nabyłem blaszki HD, które są psu na budę. Może wykorzystam 1/5. Tamiya zrobiła lepszy plastik. Natomiast carbonowe kalki ze Studio-27 są rewelacyjnie dopasowane. No to zobaczymy co z tego wyjdzie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woocasch Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Super pomysł i jeszcze lepszy początek prac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub476 Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Tutaj są dość szczegółowe zdjęcia. https://rmsothebys.com/en/auctions/MO18/Monterey/lots/r0144-1998-mercedes-benz-amg-clk-gtr/699386 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted July 10, 2019 Author Share Posted July 10, 2019 1 godzinę temu, jakub476 napisał: Tutaj są dość szczegółowe zdjęcia. Nazbierałem sporo dokumentacji i mam ten link. Ale dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bredzio Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 Cześć, a może tego typu gotowe rozwiązanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted July 17, 2019 Author Share Posted July 17, 2019 W dniu 11.07.2019 o 10:33, Bredzio napisał: Cześć, a może tego typu gotowe rozwiązanie? Pomysł super i nie wiedziałem, że takie szpeje są dostępne!!! Ale chodzi o to, że moje zawiasy łamią się pod bardzo dziwnymi kątami. W dodatku jest tu bardzo mało miejsca (zwłaszcza na przednim słupku) na zbudowanie sensownej konstrukcji. I dochodzi wspornik/siłownik wspomagający. Wyciąłem już drzwi ale zdecydowałem, że zrobię je na stałe otwarte by pokazać wnętrze. W dodatku po wycięciu okazało się, że to dopiero początek kłopotów. Tamiya uznała, że nikt nie będzie wycinał drzwi więc można sobie odpuścić pewne kwestie techniczne zgodne z oryginałem, więc dołożyłem sobie roboty. Niebawem aktualizacja prac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted July 18, 2019 Author Share Posted July 18, 2019 Prace trwają. Wnętrze z grubsza, prawie gotowe. Fotele i tunel środkowy zrobione od podstaw. Wykorzystany głównie Miliput. W desce rozdzielczej zamontowałem wloty powietrza. Spróbowałem wykorzystać imitacje śrub w obudowie dolotu z innego zestawu blaszek. Wyszło ok ale jakaś masakra z montowaniem tego. To jest tak maciupcie, że ledwo widziałem. Kleiłem na lakier bezbarwny. Jak wyżej wspomniałem, wycięte są drzwi. Ale jeszcze walczę z pomysłem zawiasów choć nie widzę większych szans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bredzio Posted July 20, 2019 Share Posted July 20, 2019 (edited) Cześć Widzę, że fajnie Ci idzie zabawa z tym modelem. Jednak ode mnie małe albo i w sumie duże ale... Prezentowany model przez Ciebie to wersja wyścigowa, torowa ( poprawcie mnie ). A środek wykonałeś od wersji "cywilnej" o ile CLK można nazwać pojazdem cywilnym. Przykładowe zdjęcie wnętrza z wersji biorącej udział w wyścigach typu Le Mans. Pozdrawiam, Przemek Mea culpa... Przepraszam za niedoczytanie. Edited July 21, 2019 by Bredzio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted July 20, 2019 Share Posted July 20, 2019 CLK Pimp My Ride Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Ciesielski Posted July 20, 2019 Share Posted July 20, 2019 Zawiasy do skali 24 robi Aber Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub476 Posted July 21, 2019 Share Posted July 21, 2019 Trojan, musisz jednak wstawić zdjęcia co budujesz, bo nikt nie czyta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 Z zainteresowaniem będę oglądał. Szczególnie jak przyjdzie dostosowac nadwozie z wyczynówki do cywilki. Bo różnic bardzo widocznych jest całkiem sporo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 (edited) Mimo przerwy wakacyjnej coś tam podłubałem. Skończone wnętrze i przednia część auta. Następny etap to poszycie otwartych drzwi, dokończenie silnika, no a potem cała reszta. Docelowo auto będzie z otwartymi drzwiami kierowcy na stałe. Dlatego jest już zamontowane mocowanie siłownika teleskopowego. Zawiasy mnie przerosły. Wychodząc naprzeciw pytaniom. Prawej strony kabiny nie robiłem. Schowa się pod drzwiami więc szkoda pary. W dniu 23.07.2019 o 20:12, Thombike napisał: Szczególnie jak przyjdzie dostosowac nadwozie z wyczynówki do cywilki. Bo różnic bardzo widocznych jest całkiem sporo. Tego nie zamierzam robić ortodoksyjnie. Już na początku napisałem, że to "interpretacja". Skala przeróbek jest zbyt duża. Równie dobrze mógłbym budować to auto od podstaw. Zrobię to wszystko po swojemu na tyle blisko oryginałowi jak to możliwe. Edited August 26, 2019 by Trojan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Ciesielski Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Podoba mi się bardzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted September 1, 2019 Author Share Posted September 1, 2019 Silnik gotowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Browarek90 Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Robi wrażenie Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted September 3, 2019 Author Share Posted September 3, 2019 Dzięki Natomiast czuję, że z tymi otwartymi drzwiami to władowałem się na minę Po wycięciu okazało się, że to bardzo delikatny element. Ramka okna zdążyła mi już 2 razy pęknąć. Będzie mnóstwo dłubaniny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted September 12, 2019 Author Share Posted September 12, 2019 Kasta dostała podkładu. Tamiya Surfacer w sprayu. Podkład jest ok ale wymaga przeszlifowania przed położeniem lakieru bazowego. Więc przetestowałem papiery ścierne na płótnie. Gradacja od 1500 do 12000. I tu uwaga. Po pierwsze gradacja nijak ma się do "naszej" gradacji papierów ściernych. Po testach na mokro uważam, że płótno 1500 to jak 500 w/g naszej nomenklatury. Trzeba uważać bo mocno ingeruje w powłokę. Zaletą jest, że nie zostawia rys. Dopiero 6000 pozwala na wyszlifowanie podkładu bez poprawek. Na pewno ten materiał nie nadaje się do szlifowania lakieru bezbarwnego przed polerowaniem. Sprawdzę wyższe gradacje. Niewątpliwą zaletą, wartą 18 funtów jest to, że materiał po umyciu jest jak nowy. I jest na płótnie a nie na papierze co jest bardzo wygodne przy skomplikowanych kształtach. Drzwi strasznie napsuły mi krwi. Jeszcze są nieskończone. Ramka okna w najcieńszym miejscu ma 1,3 mm. Ile razy mi to pękało to już nie wiem. W końcu całość jest od zewnątrz wzmocniona blaszką na CA. (nie będzie widać) Wciąż nie wiem jak je osadzić w karoserii. Nigdy więcej takich eksperymentów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woocasch Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 11 godzin temu, Trojan napisał: Więc przetestowałem papiery ścierne na płótnie. Gradacja od 1500 do 12000. I tu uwaga. Po pierwsze gradacja nijak ma się do "naszej" gradacji papierów ściernych. Po testach na mokro uważam, że płótno 1500 to jak 500 w/g naszej nomenklatury. Trzeba uważać bo mocno ingeruje w powłokę. Zaletą jest, że nie zostawia rys. Dopiero 6000 pozwala na wyszlifowanie podkładu bez poprawek. Na pewno ten materiał nie nadaje się do szlifowania lakieru bezbarwnego przed polerowaniem. Sprawdzę wyższe gradacje. Niewątpliwą zaletą, wartą 18 funtów jest to, że materiał po umyciu jest jak nowy. I jest na płótnie a nie na papierze co jest bardzo wygodne przy skomplikowanych kształtach. No właśnie zawsze byłem ciekaw jak to jest określane, bo ogólnie gradacja na papierach czy płótnach ściernych powinna odpowiadać zastosowanemu ziarnu. Chociaż spotkałem się z np. gąbkami ściernymi, które opisane były jako 3000, a zastosowane było ziarno 600 Jestem bardzo ciekaw jakie jest faktycznie zastosowane ziarno ścierne przy płótnie 12000, bo osobiście nie spotkałem się z mikroziarnem powyżej 2500. A co do samego modelu to bardzo dobry postęp w pracach, tak trzymać! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted September 29, 2019 Author Share Posted September 29, 2019 Mały update. Karoseria pokryta bazą. To jest ten sam lakier co na AMG GT, tyle, że będzie w połysku. Drzwi skończone. Ale pojawił się kłopot. Karoseria lądowała w DOT-cie. Zdjęć oszczędzę. Problemem okazał się bezbarwny: Zero Paints Problem Teraz czekam na zamówienie i zająłem się nowym modelem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted September 29, 2019 Share Posted September 29, 2019 poleciłbyś kupno farb zp ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted September 30, 2019 Author Share Posted September 30, 2019 16 godzin temu, Bengal napisał: poleciłbyś kupno farb zp ? Zdecydowanie! Mają mnóstwo kolorów, które są dedykowane i dobierane z palety producentów samochodów. A bezbarwny 2K Diamond to klasa sama w sobie. Wadą jest cena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 Bezbarwny siadł. Nie obyło się bez kilku paproszków choć z mojej komory lakierniczej jestem zadowolony. Zostawię go na kilka dni w spokoju a potem można zabrać się za szlifowanie i polerkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 Ładnie wyszedł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.