Trojan Napisano 9 Lipca 2019 Share Napisano 9 Lipca 2019 Zapraszam do śledzenia nowego projektu. Tym razem wymyśliłem sobie zaadoptowanie wyścigówki na wersję cywilną. Uprzedzam, że ze względu na ograniczenia sprzętowe, materiałowe i dokumentacyjne będzie to interpretacja a nie kopia istniejącego auta. Biorę na warsztat auto wyścigowe i dla zabawy modelarskiej robię z niego Cywila. W planach jest zbudowanie od podstaw wnętrza auta i możliwie dokładnego silnika. Chodzi mi po głowie pomysł by zbudować otwierane drzwi ale w tym przypadku boję się wyzwania mechanizmu zawiasów. Za cholerę nie potrafię rozkminić jak to się otwiera. Ostatecznie zostaje koncepcja z otwartymi drzwiami na stałe. Tak czy siak trzeba będzie wykonać wewnętrzne boczki drzwi. Do zastanowienia pozostaje odcięcie maski by pokazać przód i szczegóły zawieszenia bez zdejmowania całej karoserii. Nabyłem blaszki HD, które są psu na budę. Może wykorzystam 1/5. Tamiya zrobiła lepszy plastik. Natomiast carbonowe kalki ze Studio-27 są rewelacyjnie dopasowane. No to zobaczymy co z tego wyjdzie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocasch Napisano 10 Lipca 2019 Share Napisano 10 Lipca 2019 Super pomysł i jeszcze lepszy początek prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 10 Lipca 2019 Share Napisano 10 Lipca 2019 Tutaj są dość szczegółowe zdjęcia. https://rmsothebys.com/en/auctions/MO18/Monterey/lots/r0144-1998-mercedes-benz-amg-clk-gtr/699386 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 10 Lipca 2019 Autor Share Napisano 10 Lipca 2019 1 godzinę temu, jakub476 napisał: Tutaj są dość szczegółowe zdjęcia. Nazbierałem sporo dokumentacji i mam ten link. Ale dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bredzio Napisano 11 Lipca 2019 Share Napisano 11 Lipca 2019 Cześć, a może tego typu gotowe rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 17 Lipca 2019 Autor Share Napisano 17 Lipca 2019 W dniu 11.07.2019 o 10:33, Bredzio napisał: Cześć, a może tego typu gotowe rozwiązanie? Pomysł super i nie wiedziałem, że takie szpeje są dostępne!!! Ale chodzi o to, że moje zawiasy łamią się pod bardzo dziwnymi kątami. W dodatku jest tu bardzo mało miejsca (zwłaszcza na przednim słupku) na zbudowanie sensownej konstrukcji. I dochodzi wspornik/siłownik wspomagający. Wyciąłem już drzwi ale zdecydowałem, że zrobię je na stałe otwarte by pokazać wnętrze. W dodatku po wycięciu okazało się, że to dopiero początek kłopotów. Tamiya uznała, że nikt nie będzie wycinał drzwi więc można sobie odpuścić pewne kwestie techniczne zgodne z oryginałem, więc dołożyłem sobie roboty. Niebawem aktualizacja prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 18 Lipca 2019 Autor Share Napisano 18 Lipca 2019 Prace trwają. Wnętrze z grubsza, prawie gotowe. Fotele i tunel środkowy zrobione od podstaw. Wykorzystany głównie Miliput. W desce rozdzielczej zamontowałem wloty powietrza. Spróbowałem wykorzystać imitacje śrub w obudowie dolotu z innego zestawu blaszek. Wyszło ok ale jakaś masakra z montowaniem tego. To jest tak maciupcie, że ledwo widziałem. Kleiłem na lakier bezbarwny. Jak wyżej wspomniałem, wycięte są drzwi. Ale jeszcze walczę z pomysłem zawiasów choć nie widzę większych szans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bredzio Napisano 20 Lipca 2019 Share Napisano 20 Lipca 2019 (edytowane) Cześć Widzę, że fajnie Ci idzie zabawa z tym modelem. Jednak ode mnie małe albo i w sumie duże ale... Prezentowany model przez Ciebie to wersja wyścigowa, torowa ( poprawcie mnie ). A środek wykonałeś od wersji "cywilnej" o ile CLK można nazwać pojazdem cywilnym. Przykładowe zdjęcie wnętrza z wersji biorącej udział w wyścigach typu Le Mans. Pozdrawiam, Przemek Mea culpa... Przepraszam za niedoczytanie. Edytowane 21 Lipca 2019 przez Bredzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 20 Lipca 2019 Share Napisano 20 Lipca 2019 CLK Pimp My Ride Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 20 Lipca 2019 Share Napisano 20 Lipca 2019 Zawiasy do skali 24 robi Aber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 21 Lipca 2019 Share Napisano 21 Lipca 2019 Trojan, musisz jednak wstawić zdjęcia co budujesz, bo nikt nie czyta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 23 Lipca 2019 Share Napisano 23 Lipca 2019 Z zainteresowaniem będę oglądał. Szczególnie jak przyjdzie dostosowac nadwozie z wyczynówki do cywilki. Bo różnic bardzo widocznych jest całkiem sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Share Napisano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) Mimo przerwy wakacyjnej coś tam podłubałem. Skończone wnętrze i przednia część auta. Następny etap to poszycie otwartych drzwi, dokończenie silnika, no a potem cała reszta. Docelowo auto będzie z otwartymi drzwiami kierowcy na stałe. Dlatego jest już zamontowane mocowanie siłownika teleskopowego. Zawiasy mnie przerosły. Wychodząc naprzeciw pytaniom. Prawej strony kabiny nie robiłem. Schowa się pod drzwiami więc szkoda pary. W dniu 23.07.2019 o 20:12, Thombike napisał: Szczególnie jak przyjdzie dostosowac nadwozie z wyczynówki do cywilki. Bo różnic bardzo widocznych jest całkiem sporo. Tego nie zamierzam robić ortodoksyjnie. Już na początku napisałem, że to "interpretacja". Skala przeróbek jest zbyt duża. Równie dobrze mógłbym budować to auto od podstaw. Zrobię to wszystko po swojemu na tyle blisko oryginałowi jak to możliwe. Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez Trojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 26 Sierpnia 2019 Share Napisano 26 Sierpnia 2019 Podoba mi się bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 1 Września 2019 Autor Share Napisano 1 Września 2019 Silnik gotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Browarek90 Napisano 2 Września 2019 Share Napisano 2 Września 2019 Robi wrażenie Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 3 Września 2019 Autor Share Napisano 3 Września 2019 Dzięki Natomiast czuję, że z tymi otwartymi drzwiami to władowałem się na minę Po wycięciu okazało się, że to bardzo delikatny element. Ramka okna zdążyła mi już 2 razy pęknąć. Będzie mnóstwo dłubaniny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 12 Września 2019 Autor Share Napisano 12 Września 2019 Kasta dostała podkładu. Tamiya Surfacer w sprayu. Podkład jest ok ale wymaga przeszlifowania przed położeniem lakieru bazowego. Więc przetestowałem papiery ścierne na płótnie. Gradacja od 1500 do 12000. I tu uwaga. Po pierwsze gradacja nijak ma się do "naszej" gradacji papierów ściernych. Po testach na mokro uważam, że płótno 1500 to jak 500 w/g naszej nomenklatury. Trzeba uważać bo mocno ingeruje w powłokę. Zaletą jest, że nie zostawia rys. Dopiero 6000 pozwala na wyszlifowanie podkładu bez poprawek. Na pewno ten materiał nie nadaje się do szlifowania lakieru bezbarwnego przed polerowaniem. Sprawdzę wyższe gradacje. Niewątpliwą zaletą, wartą 18 funtów jest to, że materiał po umyciu jest jak nowy. I jest na płótnie a nie na papierze co jest bardzo wygodne przy skomplikowanych kształtach. Drzwi strasznie napsuły mi krwi. Jeszcze są nieskończone. Ramka okna w najcieńszym miejscu ma 1,3 mm. Ile razy mi to pękało to już nie wiem. W końcu całość jest od zewnątrz wzmocniona blaszką na CA. (nie będzie widać) Wciąż nie wiem jak je osadzić w karoserii. Nigdy więcej takich eksperymentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocasch Napisano 13 Września 2019 Share Napisano 13 Września 2019 11 godzin temu, Trojan napisał: Więc przetestowałem papiery ścierne na płótnie. Gradacja od 1500 do 12000. I tu uwaga. Po pierwsze gradacja nijak ma się do "naszej" gradacji papierów ściernych. Po testach na mokro uważam, że płótno 1500 to jak 500 w/g naszej nomenklatury. Trzeba uważać bo mocno ingeruje w powłokę. Zaletą jest, że nie zostawia rys. Dopiero 6000 pozwala na wyszlifowanie podkładu bez poprawek. Na pewno ten materiał nie nadaje się do szlifowania lakieru bezbarwnego przed polerowaniem. Sprawdzę wyższe gradacje. Niewątpliwą zaletą, wartą 18 funtów jest to, że materiał po umyciu jest jak nowy. I jest na płótnie a nie na papierze co jest bardzo wygodne przy skomplikowanych kształtach. No właśnie zawsze byłem ciekaw jak to jest określane, bo ogólnie gradacja na papierach czy płótnach ściernych powinna odpowiadać zastosowanemu ziarnu. Chociaż spotkałem się z np. gąbkami ściernymi, które opisane były jako 3000, a zastosowane było ziarno 600 Jestem bardzo ciekaw jakie jest faktycznie zastosowane ziarno ścierne przy płótnie 12000, bo osobiście nie spotkałem się z mikroziarnem powyżej 2500. A co do samego modelu to bardzo dobry postęp w pracach, tak trzymać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 29 Września 2019 Autor Share Napisano 29 Września 2019 Mały update. Karoseria pokryta bazą. To jest ten sam lakier co na AMG GT, tyle, że będzie w połysku. Drzwi skończone. Ale pojawił się kłopot. Karoseria lądowała w DOT-cie. Zdjęć oszczędzę. Problemem okazał się bezbarwny: Zero Paints Problem Teraz czekam na zamówienie i zająłem się nowym modelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 29 Września 2019 Share Napisano 29 Września 2019 poleciłbyś kupno farb zp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 30 Września 2019 Autor Share Napisano 30 Września 2019 16 godzin temu, Bengal napisał: poleciłbyś kupno farb zp ? Zdecydowanie! Mają mnóstwo kolorów, które są dedykowane i dobierane z palety producentów samochodów. A bezbarwny 2K Diamond to klasa sama w sobie. Wadą jest cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 2 Października 2019 Autor Share Napisano 2 Października 2019 Bezbarwny siadł. Nie obyło się bez kilku paproszków choć z mojej komory lakierniczej jestem zadowolony. Zostawię go na kilka dni w spokoju a potem można zabrać się za szlifowanie i polerkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 4 Października 2019 Share Napisano 4 Października 2019 Ładnie wyszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 4 Października 2019 Share Napisano 4 Października 2019 super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.