zloty Napisano 29 Października 2019 Share Napisano 29 Października 2019 Ostatnio popełniony szorti. Syjamski kuc na sterydach. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 29 Października 2019 Share Napisano 29 Października 2019 A co jak jeden chce lecieć w lewo, a drugi w prawo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 29 Października 2019 Autor Share Napisano 29 Października 2019 Wtedy prawy wyłącza lewego i lecą na prawo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmx62 Napisano 29 Października 2019 Share Napisano 29 Października 2019 Ciekawe z czego ta niebieska podpórka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 31 Października 2019 Autor Share Napisano 31 Października 2019 (edytowane) W dniu 29.10.2019 o 22:18, jmx62 napisał: Ciekawe z czego ta niebieska podpórka? Taka tam szklana magiczna butelczyna z czymś od Panoramiksa , do wymyślania głupawych tytułów galerii. Edytowane 31 Października 2019 przez zloty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 6 Listopada 2019 Autor Share Napisano 6 Listopada 2019 Żeby dopiąć temat jeszcze trochę opisu.Rysa historyczna kol. obłoka. North American XP-82 „Twin Mustang” - pierwszy prototyp (44-83886) oblatany 12 czerwca 1945 r. Kontrakt na budowę 4 prototypów podpisano 15 stycznia 1944 r. z opcją na zbudowanie 500 egzemplarzy seryjnych. Samolot projektowano do eskorty bombowców B-29, które ze względu na swój zasięg latały w wielu przypadkach bez osłony. Projektowany zasięg bez zbiorników podwieszanych miał wynosić 4020 km (9,5 godziny w powietrzu), zaś podwieszenie 4 zewnętrznych zbiorników miało go powiększyć do 11.260 km.! Samolot nie był prostym połączeniem dwóch kadłubów P-51 „Mustang”, ale projektowano go od nowa wykorzystując doświadczenia z budowy P-51. Konstrukcja kadłuba była oparta o projekt XP-51 F, zewnętrzne części skrzydeł i osłonę kabiny zapożyczono z P-51 H, konstrukcję gondoli silnikowych wzięto z XP-51 F i XP-51 G. Postępy w wojnie na Pacyfiku zahamowały rozwój samolotu i pierwszy prototyp ukończono dopiero w maju 1945 r. Próby wojskowe zakończyły się 11 września 1945 r. Samolot osiągnął prędkość 753 km/h na wysokości 6950 m., zasięg bez zbiorników dodatkowych wynosił 2236 km (4 godziny lotu), zaś ze zbiornikami podwieszanymi osiągał 5543 km (14,4 godziny lotu). Obydwie kabiny były wyposażone w pełny zestaw wyposażenia do pilotowania, jeden z pilotów mógł przejmować zadania nawigatora. Pierwszy prototyp pozostawał na stanie sił powietrznych do 6 kwietnia 1946 r., po czym został przekazany do NACA i był używany do badań, stacjonując w bazie Langley Field w Virginii. Dnia 5 października 1955 r. samolot został złomowany po wylataniu 296 godzin. Zbudowano jeszcze dwa kolejne prototypy: drugi XP-82 i jedyny XP-82 A z innymi silnikami. W kolejnych latach zbudowano ok. 300 egzemplarzy P-82 kolejnych wersji seryjnych, które wycofano z linii do 1953 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 12 Listopada 2019 Share Napisano 12 Listopada 2019 ciekawy samolocik ,_) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WujekAlice Napisano 12 Listopada 2019 Share Napisano 12 Listopada 2019 Ciekawy samolot, fajny model - bardzo elegancki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obłok Napisano 21 Czerwca 2020 Share Napisano 21 Czerwca 2020 North American XP-82 „Twin Mustang” - pierwszy prototyp (44-83886) oblatany 12 czerwca 1945 r. Kontrakt na budowę 4 prototypów podpisano 15 stycznia 1944 r. z opcją na zbudowanie 500 egzemplarzy seryjnych. Samolot projektowano do eskorty bombowców B-29, które ze względu na swój zasięg latały w wielu przypadkach bez osłony. Projektowany zasięg bez zbiorników podwieszanych miał wynosić 4020 km (9,5 godziny w powietrzu), zaś podwieszenie 4 zewnętrznych zbiorników miało go powiększyć do 11.260 km.! Samolot nie był prostym połączeniem dwóch kadłubów P-51 „Mustang”, ale projektowano go od nowa wykorzystując doświadczenia z budowy P-51. Konstrukcja kadłuba była oparta o projekt XP-51 F, zewnętrzne części skrzydeł i osłonę kabiny zapożyczono z P-51 H, konstrukcję gondoli silnikowych wzięto z XP-51 F i XP-51 G. Postępy w wojnie na Pacyfiku zahamowały rozwój samolotu i pierwszy prototyp ukończono dopiero w maju 1945 r. Próby wojskowe zakończyły się 11 września 1945 r. Samolot osiągnął prędkość 753 km/h na wysokości 6950 m., zasięg bez zbiorników dodatkowych wynosił 2236 km (4 godziny lotu), zaś ze zbiornikami podwieszanymi osiągał 5543 km (14,4 godziny lotu). Obydwie kabiny były wyposażone w pełny zestaw wyposażenia do pilotowania, jeden z pilotów mógł przejmować zadania nawigatora. Pierwszy prototyp pozostawał na stanie sił powietrznych do 6 kwietnia 1946 r., po czym został przekazany do NACA i był używany do badań, stacjonując w bazie Langley Field w Virginii. Dnia 5 października 1955 r. samolot został złomowany po wylataniu 296 godzin. Zbudowano jeszcze dwa kolejne prototypy: drugi XP-82 i jedyny XP-82 A z innymi silnikami. W kolejnych latach zbudowano ok. 300 egzemplarzy P-82 kolejnych wersji seryjnych, które wycofano z linii do 1953 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myszaty Napisano 21 Czerwca 2020 Share Napisano 21 Czerwca 2020 Model bardzo fajny, bez zarzutu, podoba się. ale nie potrafię zrozumieć sensu tej konstrukcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.