Skocz do zawartości

M1114 GROM Bronco 1:35


makinen

Rekomendowane odpowiedzi

Warsztat będący konsekwencją pewnych założeń i zdarzeń, oraz jednocześnie kontynuacją i początkiem krótkiej serii, Ostatnimi czasy wraz ze Zderzakiem uaktywniliśmy się tu i ówdzie, czego efektem było nawiązanie ciekawych znajomości z obecnymi i byłymi operatorami GROM i JWK. Idąc za ciosem udało nam się zdobyć kilkanaście unikatowych zdjęć pojazdów dość dobrze sfotografowanych. W planie mam 4 pojazdy.
A. M1114 
B. M1025 dumvee GROM o nazwie własnej ŻUKU
C. Jeszcze jeden M1025 dumvee GROM w małe centki podobnie jak tytułowy M1114
D. M1025 JWK- będzie to model pamiątka dla operatora JWK. Mam zdjęcia od autora pokazujące etap przerabiania w polowym warsztacie M1025 na dumvee .
Na zdjęciach są conajmniej 3 takie pojazdy różniące się uzbrojeniem (M2/H&K), charakterystycznymi elementami jak zabudowa tyłu wieży, lub zderzak. Na pewno jeden M1114 nie jest pomalowany w ciapki cały- dach, maska i bagażnik są gładkie. Ten podoba mi się najbardziej. Dla porządku oryginały (części zdjęć nie mogę publikować).
49288516831_5b87ec2210_c.jpg
49288729057_5f4d9b9a06_c.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2019 o 20:34, mandrivecs napisał:

M1114 budujesz na pełnym wypasie, tj. z dodanymi śrubami na wahaczach, tylną wyciągarką, opancerzeniem spodu etc..? 

Bez śrub na wahaczach, ale z czymś takim pod spodem 

21883850-9A70-4D8B-B19E-172EEF7DEB51.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mi się nasuwa:
1. Proponuję wymienić bądź zaszpachlować/wyrównać siedziska foteli - te zestawowe są mocno "wyciśnięte".
2. Proponuję wymienić koła na żywicę - przydało by się ugięcie opony. Tutaj też, szczególnie na ostatnim zdjęciu widać, że za głęboko wcisnąłeś element będący bokiem koła - dookoła bieżnika masz widoczny rant. Na zdjęciu w pierwszym przypadku jest GoodrichBaya prawda..?
3. Na ostatnim zdjęciu widać, że na przedniej i tylnej oponie z lewej strony masz odwrotnie bieżnik - albo wszystko w jednym kierunku, albo zmiana stronami, żeby zmylić kierunek jazdy po śladach. Zmiana kierunku na osiach przód-tył nie ma sensu...
4. Nie wkleiłeś płyty pancernej na środku przedziału w kabinie - masz jakieś foto na takie rozwiązanie w M1114 Frag 5..?
5. Widzę, że szlifowałeś otwór pod obrotnicę w dachu - rozumiem, że ta z RFM od M-ATV jest szersza..?
6. W Bronco otwór w dachu na obrotnicę powinien być przesunięty ok 4mm do przodu wozu (błąd zestawu) - masz jeszcze szansę to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mandrivecs napisał:

Co mi się nasuwa:
1. Proponuję wymienić bądź zaszpachlować/wyrównać siedziska foteli - te zestawowe są mocno "wyciśnięte".
2. Proponuję wymienić koła na żywicę - przydało by się ugięcie opony. Tutaj też, szczególnie na ostatnim zdjęciu widać, że za głęboko wcisnąłeś element będący bokiem koła - dookoła bieżnika masz widoczny rant. Na zdjęciu w pierwszym przypadku jest GoodrichBaya prawda..?
3. Na ostatnim zdjęciu widać, że na przedniej i tylnej oponie z lewej strony masz odwrotnie bieżnik - albo wszystko w jednym kierunku, albo zmiana stronami, żeby zmylić kierunek jazdy po śladach. Zmiana kierunku na osiach przód-tył nie ma sensu...
4. Nie wkleiłeś płyty pancernej na środku przedziału w kabinie - masz jakieś foto na takie rozwiązanie w M1114 Frag 5..?
5. Widzę, że szlifowałeś otwór pod obrotnicę w dachu - rozumiem, że ta z RFM od M-ATV jest szersza..?
6. W Bronco otwór w dachu na obrotnicę powinien być przesunięty ok 4mm do przodu wozu (błąd zestawu) - masz jeszcze szansę to poprawić.

1. Z fotelami nic nie będę robil

2. temat koł się toczy- jeszcze bez rozwiązania. 
3. zastanowię się 

4. stelaża tez jeszcze nie wkleilem

5. minimalnie - ułamki mm

6. nic nie ruszam z dziurą  w dachu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, makinen napisał:

1. Z fotelami nic nie będę robil

2. temat koł się toczy- jeszcze bez rozwiązania. 
3. zastanowię się 

4. stelaża tez jeszcze nie wkleilem

5. minimalnie - ułamki mm

6. nic nie ruszam z dziurą  w dachu.

 

1. Idziesz na skróty,
2. Proponuję DEF Model GoodrichBaya i ew. wydłubać co drugą śrubę (lepsze to niż źle sklejone plastiki Bronco),
3. Zmiana w punkcie 2 rozwiąże problem w punkcie 3,
4. Ok - a masz jakieś zdjęcia wnętrza tego wozu..?
5. Ok,
6. Może jednak warto, bo sam pierwowzór bardzo ciekawy..? Kuba chyba to robił przy swoim USMC z pancerzem MAK..! Tym bardziej, że chcesz dodać opancerzenie spodu...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem w czarnej dupie. Okazało się, ze w zestawie brakuje jednej małej ramki „L” na której są zamki drzwi, oraz elementy zewnętrzne tychże do dwóch drzwi. 
Kto ma Bronco na stanie i może pożyczyć tę ramkę do skopiowania? :o :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze na 90% gotowe. Teraz czas na kable, brudzenie. Dorobiony system gaśniczy AFES (gasnica i kontroler. Druga gaśnica będzie w bagażniku). Pasy bezpieczeństwa z przodu. Pod kierownicą nawiew, kolumna kierownicy, włącznik długich świateł i trochę kabli. Oczywiście kompletnie nie umiem tego oddać na zdjęciu. Radio RADMOR Fast Net. Wewnętrzna strona drzwi po lakierze bezbarwnym czeka na washa.
49338667792_a995a62c50_c.jpg
49338445991_d80839e683_c.jpg
49338667177_d1186a130f_c.jpg
49338667067_4e04d29fc6_c.jpg
49337985553_da80cc5404_c.jpg
49338666727_3cf6cbf043_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo Twojego wcześniejszego sarkazmu pomęczę Cię dalej, o paru rzeczach nie miałem wcześniej pojęcia:

1. M1114 też mają w bagazniku druga gaśnicę systemu AFES (tak jak M1151)..? Nie słyszałem o tym wcześniej - możesz rozwinąć temat..?
2. Skąd wziąłeś radio RADMOR..? Rozumiem, że żywica..? Możesz dać zbliżenie na ten element..? Możemy przyjąć, że ta radiostacja będzie pasować do wszystkich humvee GROM z Afganistanu..?
3. Tobołki, skrzynki i reszta wyposażenia jest zgodna z wyposażeniem JW Grom..? Można bez obaw stosować w innych modelach?
4. Fotele nie są trochę za jasne w stosunku do wnętrza.?
5. I co z kołami..? Chyba nie chcesz zostawić tych toto teraz co założyłeś..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kubisz napisał:

Piotrek, poważnie? To słabe jak cholera było...

No dobrze. Mojemu Guru się nie odmawia. Może rzeczywiście było słabe- co nie zmienia faktu, że Orła bym zobaczył, zwłaszcza, ze jak Mariusz zeznał- drzwi zmontowane, wiec zakładam, ze na dość pokaźnym etapie prac.

1. tak, M1114 ma również gaśnicę w bagazniku

2. zbliżenia nie zrobię, bo zdjęcia robię do dupy. Na wyposażeniu JWK, GROM była rożna elektronika w zależności od okresu i pierwotnego źródła pochodzenia pojazdu. Obie jednostki korzystają tez z M-ATV.

3. pudło Pelican Case używane, skrzynki amunicyjne standard, MRE również. Plecak ok. Uzbrojenie M4.

4. Fotele nie są za jasne. Materiał plowial w słońcu, kurz, pot itd. Temat kolorów foteli, to jak temat kolorów Shermana.

5. koła zostają zestawowe.

Edytowane przez makinen
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kubisz napisał:

Piotrek, poważnie? To słabe jak cholera było...

Nie mniej poważne niż celowe wielokrotne omijanie niewygodnego pytania przez kogo innego. Dlatego równie dobrze Piotrek mógłby wzorem osoby pytającej zlewać i nie udzielać odpowiedzi.

Jest dobrze Piotr, na forum Humvee wskazałem Ci kilka rzeczy do zastanowienia się i może poprawienia. Cieszę się, że wątek jest aktualizowany i jest wręcz pewność, że akurat tutaj skończy się nie tylko na obietnicach:piwo:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Zderzak napisał:

Nie mniej poważne niż celowe wielokrotne omijanie niewygodnego pytania przez kogo innego. Dlatego równie dobrze Piotrek mógłby wzorem osoby pytającej zlewać i nie udzielać odpowiedzi.

A to było jeszcze słabsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, makinen napisał:

Zanim odpowiem, to chętnie zobaczę Twojego M1114.

Pisałem Ci już wcześniej, że jeśli cokolwiek zobaczysz, to dopiero w galerii... kontynuacji warsztatu nie będzie - wiesz o tym dobrze.

 

18 godzin temu, makinen napisał:

1. tak, M1114 ma również gaśnicę w bagazniku

...

5. koła zostają zestawowe.

 

20 godzin temu, makinen napisał:

Wnętrze na 90% gotowe. Teraz czas na kable, brudzenie. Dorobiony system gaśniczy AFES (gasnica i kontroler. Druga gaśnica będzie w bagażniku). Pasy bezpieczeństwa z przodu. Pod kierownicą nawiew, kolumna kierownicy, włącznik długich świateł i trochę kabli.

Trochę szkoda, bo model mógł być z wielką pompą - odwzorowanie rzeczywistego pojazdu - na podstawie niedostępnych dla zwykłych śmiertelników zdjęć, a działasz (moim zdaniem) szybko i niekonsekwentnie - dorabiasz AFES, radio, przewody, pasy bezpieczeństwa, a zostawiłeś chyba najgorsze wyciśnięte siedzenia (można było zaszpachlować, wymienić na inne etc.) i koła raz że z nieprawidłowym bieżnikiem opony to do tego słabo sklejone - pisałem już o rancie na bokach i bieżnikach każdy w swoją stronę. Małe rzeczy, a poprawiły by odbiór miniatury.

18 godzin temu, Zderzak napisał:

Nie mniej poważne niż celowe wielokrotne omijanie niewygodnego pytania przez kogo innego. Dlatego równie dobrze Piotrek mógłby wzorem osoby pytającej zlewać i nie udzielać odpowiedzi.

Jest dobrze Piotr, na forum Humvee wskazałem Ci kilka rzeczy do zastanowienia się i może poprawienia. Cieszę się, że wątek jest aktualizowany i jest wręcz pewność, że akurat tutaj skończy się nie tylko na obietnicach:piwo:.

...napisał ktoś, kto najpierw dorobił tysiące śrubek na podwoziu swojego M1165, a potem zalał lusterka srebrną farbą i wmawiał do okoła, że i tak są zajefajne, a w ogóle to ich prawie nie widać (a rzeźbione podwozie to niby było widoczne ???). Za grosz konsekwencji Panie Konstruktorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mandrivecs napisał:

...napisał ktoś, kto najpierw dorobił tysiące śrubek na podwoziu swojego M1165, a potem zalał lusterka srebrną farbą i wmawiał do okoła, że i tak są zajefajne, a w ogóle to ich prawie nie widać (a rzeźbione podwozie to niby było widoczne ???). Za grosz konsekwencji Panie Konstruktorze...

Mariusz, jeśli Kuba napisał, że nasze wypowiedzi były słabe, to Twoje doczepianie się przy każdej możliwej okazji jakie są? Już któryś raz z kolei piszesz o tym konstruktorze, naprawdę tak Cię to boli żeby kilka razy to wypominać? To nie jest normalne. 

Zapowiadałeś kilka razy, że nie będziesz ze mną rozmawiał, komentował moich modeli, to po jaką cholerę znowu wypisujesz bzdury? Nie możesz żyć bez zaczepek? Bądź raz w życiu konsekwentny, a nie piszesz innym o jej braku! 

Dlaczego bzdury? Dlatego, że po raz kolejny kłamiesz i publicznie mnie próbujesz oczerniać. Oto mój cały komentarz odnośnie lusterek, wyłącznie odpowiedź na komentarz innej osoby, nigdzie nie wmawiałem, że są zajefajne tak jak piszesz:

Próbowałem coś kombinować z folią aluminiową ale źle mi to wychodziło w narożnikach, a dodatkowo już mocno zmęczony tym modelem poszedłem na skróty i pomalowałem je po prostu na srebrno. Fakt, można by to było zrobić lepiej, ale osobiście w ogóle mi to nie przeszkadza"

Tutaj cały wątek:

http://humvee-models.com/viewtopic.php?f=4&t=1688

Już wyzywałeś mnie publicznie od idiotów, teraz znowu zaczynasz jakieś zaczepki. Dziwi mnie, że Kuba trzyma Twoją stronę, ale ja nie pozwolę sobie abyś pisał wymyślone przez siebie rzeczy i publicznie mnie oczerniał lub obrażał tak jak to robiłeś na forum Humvee. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się pierwszy wpiąłeś do mnie dwa posty wyżej, a teraz znowu robisz z siebie ofiarę..? Proszę, nie żartuj... Sam komentujesz z zgryźliwy sposób każdy mój wpis na wszystkich forach do okoła... Prosiłem Cię, żebyś sobie darował,ale do Ciebie nie dociera. Zejdź że mnie, to nie będę musiał bronić się przed Twoimi zaczepkami, proste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zderzak napisał:

Dziwi mnie, że Kuba trzyma Twoją stronę

Źle mnie zrozumiałeś, Przyjacielu. Trzymam stronę Mariusza tylko i wyłącznie jeśli chodzi o źródło Waszego przedziwnego konfliktu. Teraz, kiedy obaj tak sobie słodzicie, żadnej strony już nie trzymam dla własnego zdrowia psychicznego - tego i tak się już odkręcić nie da. Tylko nieśmiało zaproponuję, żeby już nie robić makinenowi śmietnika w warsztacie.

Wracając do meritum wątku - pozostawienie zestawowych kół nie będzie błędem, jeżeli autor jako wzór wykorzysta pojazd, który takie koła posiadał. Koła same w sobie nie są też przecież złe, a przy cenie niemal stówy za żywicę, to całkiem zrozumiałe. Wystające leciuchno ranty jakoś tam uda się "nie widzieć".

Edytowane przez kubisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z dopasowaniem kół do konkretnego pojazdu polega na tym, że kilka zdjęć w moim posiadaniu pokazuje rozmaite pojazdy z różnych okresów i na rozmaitym etapie ewolucji wyposażenia. Mam 2 zdjęcia tego samego pojazdu z koszem na wieży i bez. Druga sprawa, to ciężko dopasować przód pojazdu z jednego zdjęcia z tyłem pojazdu z innego foto. Szukam salomonowego rozwiązania, ale kompromis coraz bliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak- temat środka pojazdu jest enigmatyczny. W walkaroundzie polskiego pojazdu (dzięki za super materiał) jest stolik o joystick sterowania wieżą w podłodze. To rozwiązanie mnie nie przekonuje. Na zdjęciach wnętrza „Orła” sytuacja ma się inaczej. Tak wiec- zostaje stolik z systemem AFES, Motorola na ramie okna, podest strzelca i joystick w wieży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.