Skocz do zawartości

Reggiane Re. 2005 | 1:48 Sword


Hubert Kendziorek

Rekomendowane odpowiedzi

Jedna z moich ulubionych maszyn z okresu II Wojny Światowej, więc jak tylko pokazał się w handlu - musiałem go mieć. No i mam.

5MSiTb.jpg

Wziąłem pudełko na ferie, a gdy wpadło wieczorem trochę czasu...

poaiIH.jpg

 

Detale typowe dla "shortrunowej" produkcji, ale spasowanie elementów na ogół dobre.


1y12kO.jpg

Pozdrawiam, Hubert

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Nikolasyev napisał:

Jednak pierwszy raz słyszę o firmie Sword..mam za małe doświadczenie widocznie ? .

 

Robią kilka bardzo fajnych maszyn w 1/72. Oprócz Hellera to chyba tylko oni robią P47N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Nikolasyev napisał:

Szykuje się ciekawy temat. Jednak pierwszy raz słyszę o firmie Sword..mam za małe doświadczenie widocznie ? .

Powodzenia!

Toś mnie nieźle zaskoczył :D . Faktem jest, że w 1:48 Sword do tej pory niewiele wydawał (BAC Lightning w wersji dwumiejscowej, piękny model, trudno składalny), ale w małej skali to naprawdę niezła marka wśród "shortrunów". O ich kolekcji Reggiane od Re. 2000 do Re. 2006 nie wspominając. 

5 godzin temu, mig napisał:

Fajnie, że wziąłeś na warsztat coś włoskiego.:super:

Dzięki, lubię samoloty z tej wytwórni, niestety mała podaż modeli... dobrze, że Sword wydał, bo wypusty Falcona czy Flying Machines, choć mają ciągle swój urok, są jednak albo trudne do złożenia, albo do zdobycia w normalnej cenie. Bezskutecznie szukam też Re. 2005 z PCM w 1:32 w cenie rozsądnej, na eBayu ceny zaporowe...

W 2016 zrobiłem Re.2002 z Italeri

xShZ63.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Hubert Kendziorek napisał:

Dzięki, lubię samoloty z tej wytwórni, niestety mała podaż modeli...

Niebawem pojawią się chyba wszystkie pod szyldem Special Hobby. I tylko to mnie wstrzymuje przed zakupem Sworda. Chcę zobaczyć, który będzie lepszy.

Twój warsztat będę bacznie obserwował.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Xmen napisał:

Jak mogłeś.:rozga: 

 

16 godzin temu, Hubert Kendziorek napisał:

Toś mnie nieźle zaskoczył :D .

Wiecie.. nie każdy skleja modele 2 albo 5 czy 10 lat, nawet jak nie dłużej ?.Natomiast ja zajmuje się tym profesjonalnie  z odpowiednim sprzętem i chęciami może z pół roku.

Człowiek się uczy całe życie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Nikolasyev napisał:

Wiecie.. nie każdy skleja modele 2 albo 5 czy 10 lat, nawet jak nie dłużej ?.Natomiast ja zajmuje się tym profesjonalnie  z odpowiednim sprzętem i chęciami może z pół roku.

Człowiek się uczy całe życie.

Się kolega nie obraża.Pisałem bez złośliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Hubert Kendziorek napisał:

Dzięki, lubię samoloty z tej wytwórni, niestety mała podaż modeli... dobrze, że Sword wydał, bo wypusty Falcona czy Flying Machines, choć mają ciągle swój urok, są jednak albo trudne do złożenia, albo do zdobycia w normalnej cenie. Bezskutecznie szukam też Re. 2005 z PCM w 1:32 w cenie rozsądnej, na eBayu ceny zaporowe...

W 2016 zrobiłem Re.2002 z Italeri

xShZ63.jpg

 

 

Tak samoloty z wytwórni Reggiane były bardzo ładne. Mam w Reggiane Re.2000 z Italeri. Re.20001 i 2002 ze Sworda tyle, że w mniejszej skali. Sword robi szortruny ale dobrej jakości, nie ma tyle piłowania co przy Amodel.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat także podglądam z zainteresowaniem ? powodzenia 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa mieć kręćka na punkcie Reggiane .9 sztuk wszystkie Sworda.Gdybyś potrzabował jakiś materiałów to coś powinienem mieć.

IMG_20200210_153620.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Xmen napisał:

[...] Gdybyś potrzabował jakiś materiałów to coś powinienem mieć.

Ładna kolekcja, robią też wielopak - tyle że to już niestety nie moja skala, poza skrajnymi wyjątkami. A Swordowy Re. 2001, niedokończony,  gdzieś zalega w pudełkach.

Ze źródeł mam Ali d'Italia, Aviolibri i trzeci tom historii Reggiane i Caproni od Re. 2002 do 2005, zakładając że nie będzie tu "superdetalingu", powinny wystarczyć.
Ale plany z rysunkiem nitów chętnie bym przytulił - to co jest w tych źródłach albo jest bez nitowania, albo jest niekonsekwentne, niby są linie w miejscach, gdzie są nity, ale są na tych samych rysunkach całe połacie poszycia bez nitowania...  :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Xmen napisał:

To się nazywa mieć kręćka na punkcie Reggiane .9 sztuk wszystkie Sworda.Gdybyś potrzabował jakiś materiałów to coś powinienem mieć.

IMG_20200210_153620.jpg

Do tego wielopaka tez się przymierzam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej późno, niż wcale :) Dzięki, przyglądnę się temu jeszcze. Po zdjęciach zachowanego fragmentu kadłuba trudno jakoś jednoznacznie ocenić, może faktycznie jakby beżowo szary. Rysunki wnętrza we włoskich monografiach raczej sugerują ten zielonkawy.

Edit: na stronie 49 Aviolibri  nr 04 piszą, że wnętrze kokpitu i komory podwozia malowano antykorozyjnym zielonym. 

Edytowane przez Hubert Kendziorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorowankom to nie ufaj  ? . Zgodnie z instrukcją od 42 roku ujednolicono malowanie wnętrz. Zarówno nowe jak i remontowane maszyny miały być malowane od wewnątrz na szaro. GAC właśnie. 

Edit:

69804_1291221776.thumb.jpg.d0703f103891aef6fd94c305fe1e454f.jpg

Edytowane przez MIRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Napisano (edytowane)

Przemalowane, kolor z palety Lifecolor.
Przygotowałem sobie też szablony do nitowania.

XEPfQO.jpg

Mam pewien kłopot z pasami. Mam oba style włoskich pasów, ale żaden nie pasuje mi do tego, co widać na bodaj dwóch znanych mi zdjęciach, które pokazują choćby ich fragment.

Zg7vbF.jpg


ZYMNUG.jpg

 

 

A tak to widać na zdjęciu.

1l5ujQ.jpg

Coś chyba wydziergam z tych późnych, ale nie tak, jak pokazuje instrukcja.

 

Edytowane przez Hubert Kendziorek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te późne są nieco bliższe prawdzie. Brakuje tego elementu http://www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/pa_miana_lib.velivoli/macchimc.205v-cn_flip/macchimc.205v-cn.html#p=250 . Te pasy powinny łączyć się z pasami mocowanymi do "poduchy" oparcia i to właśnie ten element widać na Twoim zdjęciu. Dorzuć też poduchę na siedzisku. 

Ciekawy jest ten jasny kolor owiewki.

Edit:strona 250, bo cóś się źle linkuje.

Edytowane przez MIRO
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.