Skocz do zawartości

Aerograf z dolnym zbiorniczkiem


Bartas89

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, arhtus napisał:

Jak jesteś taki cwaniak? to wyjmij jakiegoś Tomcata 1/48 ze swojego składzika i pomaluj go od zera tylko Iwatą HP-BH.. ciekawe w którym momencie dojdziesz do wniosku, że czegoś Ci jednak w tej Iwacie brakuje ?

Pomalowałem nie jeden samolot w 1:48 dyszą 01,5 i 0,2mm, lepiej czy gorzej, ale cały. A konkretnie to nawet wszystkie jakie do tej pory zrobiłem. I w ogóle nie uważałem tego kalibru za ograniczenie, a wręcz za coś pomocnego, bo w przypadku lotnictwa przynajmniej, nie maluje się modelu jedną warstwą na raz, tylko buduje się powłokę z wielu warstw i detali. Tak więc trafiłeś kulą w płot, bo wszelkie efekty różnicowania powierzchni lakierniczej na takim modelu łatwiej i wygodniej (choć to bardzo pracochłonne, ale coś za coś) robi się małym, a nie dużym kalibrem. Tak to u mnie wygląda.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Bartas89 napisał:

Tak, w Fine Art. Ale aero użyłem już z trzy razy...

To nowy aerek, możesz ewentualnie spróbować sprzedać go na forum, nie stracisz na nim zapewne jakoś bardzo dużo.
Ale skoro chcesz malować różne rzeczy, to on Ci się i tak przyda. Jak kupisz samego PS-290 to zapomnij o malowaniu jakichkolwiek detali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Solo napisał:

Pomalowałem nie jeden samolot w 1:48 dyszą 01,5 i 0,2mm, lepiej czy gorzej, ale cały. A konkretnie to nawet wszystkie jakie do tej pory zrobiłem. I w ogóle nie uważałem tego kalibru za ograniczenie, a wręcz za coś pomocnego, bo w przypadku lotnictwa przynajmniej, nie maluje się modelu jedną warstwą na raz, tylko buduje się powłokę z wielu warstw i detali. Tak więc trafiłeś kulą w płot, bo wszelkie efekty różnicowania powierzchni lakierniczej na takim modelu łatwiej i wygodniej (choć to bardzo pracochłonne, ale coś za coś) robi się małym, a nie dużym kalibrem. Tak to u mnie wygląda.
 

 

Chopie czy Ty przeczytałeś to co napisałem?!!!!  ?

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rzeczy samej.  Jeśli masz na myśli kwestię zbiorniczka to faktycznie jest on dość mały, ale to żaden problem przy 48. Znam ludzi którzy malują aerkami i wyjmują z nich zbiorniczki, malując kilkoma kroplami poszczególne obszary modelu, budując z tego warstwy. Tak, BH nadaje się do malowania całych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Solo napisał:

W rzeczy samej.  Jeśli masz na myśli kwestię zbiorniczka to faktycznie jest on dość mały, ale to żaden problem przy 48. Znam ludzi którzy malują aerkami i wyjmują z nich zbiorniczki, malując kilkoma kroplami poszczególne obszary modelu, budując z tego warstwy. Tak, BH nadaje się do malowania całych modeli.

Wiesz jak się uprzesz to i pędzelek się nadaje do malowania całych modeli... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież na samym początku napisałeś że chcesz Iwatę do 1000 zł. Zaproponowano Ci HP-CH i BH, ale ze wskazaniem na CH. Nie było więc wziąłeś BH, nie czekając na ewentualne sprowadzenie CH. Teraz się okazuje, że potrzebujesz sprzęt do malowania skali 1:12. No nie miej pretensji, ale trochę nieprecyzyjny byłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arhtus napisał:

Wiesz jak się uprzesz to i pędzelek się nadaje do malowania całych modeli... ?

Toteż nikt tutaj nie twierdzi że BH to weapon of choice do malowania takich modeli, ale nadaje się.
Gdybym dziś miał kupić coś uniwersalnego, absolutnie jeden aerek to faktycznie byłby to HP-CH 0,3 mm, ale jako że mam to szczęście iż mogę sobie pozwolić na więcej narzędzi, to mam różne aerografy do różnych zadań. Bo żaden, w moim mniemaniu, nie jest narżedzie w 100% uniwersalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bartas89 napisał:

Mogłem kupić Infinity i teraz by nie było problemu ?

Akurat tego to bym absolutnie nie żałował, wręcz powinieneś się cieszyć, że nie kupiłeś Infinity. Masz tego Paascha, daj go komuś obeznanemu niech zrobi mu przegląd i zobaczy czy jest sprawny, ewentualnie co trzeba w nim wymienić i będziesz miał problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Bartas89 napisał:

HP-CH nie do dostania teraz w Polsce bo to importują z Włoch. I można czekać 2-3 miechy albo i więcej. I nie mam pretensji do nikogo tylko do siebie ?

Podpowiadałem Ci żeby kupić to na eBaju, byłoby i tanio i szybciej. Choć inna sprawa że niedługo potem Hong Kong zamknął połączenie pocztowe do Polski, więc może byłoby tanio ale już nie tak szybko.
Ale zawsze lepiej poczekać niż kupić nieodpowiednie narzędzie.
Moja rada: nie pozbywaj się tego BH, to świetny aerograf, przyda Ci się. Rozważ kupno czegoś o większym kalibrze jako drugi aerek. Nie tylko do motocykli w 1:12. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Solo napisał:

Ło matko, to co tam jeszcze masz skitrane o czym nie wiemy? :)

 

Ja mam dwie lewe ręce jeśli chodzi o aero i ogólnie o malowanie. Dlatego się tak z tym miotam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niepotrzebnie, tu trzeba spokoju. Każdy aerograf jest do opanowania.
Spróbuj z tą Evolution, skoro masz 0,4 mm. Ja swego czasu Ultrę z 0,4 mm stosowałem do podkładu, nie mam niestety doświadczenia w malowaniu motocykli w 1:12, ale podejrzewam że może się nadawać. Przy 0,4 mm nie powinno być problemów z zapychaniem się aerka itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Solo napisał:

Odradzam PS-290 do malowania czegokolwiek poza podkładami i werniksem. ....

Bzdura totalna, nie warto sluchac. 
I tak skonczysz na jakims aero 0,5, arthus dobrze pisze reszta chlopakow rowniez ktora doradza Ci cos wiekszego. Masz 0,2 to dokup cos z 0,5 i tyle.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Qz9 napisał:

Do bezproblemowego kładzenia na samochody czy motocykle błysku to w ogóle ani 0,2 ani 0,3 sie nie nadaje, jeden pies czy chińczyk czy japończyk czy niemiec.

Do tego potrzebujesz dyszy 0,5 mm. Wybory masz w zasadzie dwa:

1) kupujesz https://mrhobby.pl/ps-266-mr-procon-boy-lwa-0-5-mm-1752.html i będziesz w miarę zadowolony

samochody są twoją miłościa i będziesz je lakierował na błysk:

2) kupujesz https://mrhobby.pl/ps-290-mr-procon-boy-lwa-trigger-type-0-5-mm-1758.html i masz dodatkowo owalna plamkę, która wydatnie ułatwia kładzenie lakier z połyskiem.

Cała reszta to półśrodki i opowieści z mchu i paproci, że można, że się da, że trzeba precyzyjnie paski malować. 

Potrzebujesz narzędzia, którym robiąc 2-3 przejścia kłądziesz równą warstwę lakieru na dużej powierzchni w porównaniu z tym co może aero z dyszą 0,3.

Popatrz sobie na nową klasyfikację aero na stronie Iwaty. Oni wyrażnie podzielili aerografy z zależności od aplikacji.

https://www.iwata-airbrush.com/learn-the-5-ways-to-spray.html

Kupiłes aero do roboty z detalami ( HP-BH będzie w przegródce FINE) a potrzebujesz do tej roboty co najmniej WIDE. czyli Eclipse 0,5 mm będzie pierwszym aerkiem Iwaty, który sie do tego nadaje. Potem masz HP-TH  - Procon 290 jest jego niezłym zamiennikiem no i dalej to już  prawdziwe pistolety lakiernicze ale to chyba już do samochodów RC co maja po pół metra ma sens, do modeli samochodów 1:24 czy 1:18 to jak strzelanie z armaty do komara.

Jak nie chcesz dalej brnąć w pierdu pierdu o aerografach to prosze bardzo link do stronki, gdzie określasz sobie do czego będziesz używać aero - po przejsciu ekranów wyboru  masz odpowiednie  do twoich potrzeb Iwatki - system zawsze pokazuje kilka opcji i jest mądrzejszy niż wszyscy podpowiadacze, ? ? .

https://www.iwata-airbrush.com/airbrush-selector.html 

Jak cię stac to kupuj sobie wg tych wyborów jak nie to znajdż analogiczny aerograf z innej japonskiej firmy (Tamiya/Procon/Olympos) i używaj na zdrowie. 

Bartas89  przeczytaj jeszcze raz i wybierz.

Edytowane przez Bobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Procona 270-0,2mm  i 266 -0.5mm .Ten duet uważam na dzień dzisiejszy za najlepsze rozwiązanie .ZAOSTAW  tę Iwate co masz na zaś do detali z pewnością się przyda i zakup coś z dyszą 0,5.Jeden kolega tu robi Woblery i doradziłem mu tez Procona 266 i zakupił szukał coś z dysza 0,4.maluje spore rybki bardzo ładnie z resztą i ten Procon z dyszą 0,5 w sam raz mu podszedł.

Tu masz na szybko możliwości  tego z dysza 0.5

image.thumb.jpeg.b6833db12d73549ff475119af647d311.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się do tego swojego starego Paasche. Jeśli farba leci po samym puszczeniu powietrza to znaczy, że dysza jest walnięta? I czy jak mam lekki zadzior na iglicy to też może mieć negatywny wpływ? Ale taki minimalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może syfek oblepił dysze i nie domyka się iglica i dlatego takie zjawisko ma miejsce przeważnie tak jest.Nie wierze,że nie da się doprowadzić do używalności te aerografy dobre co masz.

Edytowane przez push-up78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy ze igła nie jest dopchnięta do końca i nie wypełnia całkowicie otworu w dyszy. a zadzior musisz  naprostowac bo mal wplyw na wielkość plamki lub tego co tam się pojawia w tym wypadku.


Rozkrec i wyszysc z farfocli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co odbiega od normalności może mieć negatywny wpływ na malowanie. Bez zdjęć ofiary to będziemy Ci tutaj wymyślać różne scenariusze i metody rozwiązania problemów. Ja stawiam na uszkodzenie dyszy, ewentualnie skrzywioną iglicę na tyle, że nie układa się w dyszy tak jak powinna. Bardzo też możliwe, że z jakiś innych powodów jak np. wspomniane wcześniej  zabrudzenie, czy po prostu niewystarczające dopchnięcie iglicy (choć z tym trzeba ostrożnie) nie blokuje ona przepływu farby w czasie spoczynku.

Napiszę też nieco mocniejsze słowa. Z tego co widzę i co sam opisujesz to największym problemem jest niestety sam operator sprzętu. Najlepiej to wymyj tą Iwatę dokładnie i odłóż na jakiś czas do pudełka, bo jak czarnowyrokuję zaraz będziesz pytał gdzie dokupić części zapasowe do Iwaty ? sorry taki żarcik. 

Co by nie mówić to jednak i ten Paashe i Evolution z którymi miałeś do czynienia to takim ostatnim badziewiem nie są.

Dobra rada, przywróć te aerografy do życia, przecież to jest bardzo przyzwoity sprzęt (zwłaszcza ten Paasche) do wydaje mi się Twoich potrzeb. Oddaj je do przeglądu komuś obeznanemu w temacie, zamiast je gdzieś trzymać w szufladzie bo, aż szkoda. 

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.