Jump to content
Bartas89

Aerograf z dolnym zbiorniczkiem

Recommended Posts

Też jestem ciekaw. Mój Paashe robi wrażenie, jakby można było nim i gwoździe wbijać, ale to prostszy model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Tap-chan napisał:

A jak się to objawia? Jestem ciekaw aerografów Paasche więc chętnie się dowiem co tam bywa nie tak.

Raz lecą bąble w zbiorniczku, raz pluje farbą, raz w ogóle maluje. Spust się blokuje mimo nasmarowania. Aero czyszczony w całości. Już mi się nie chce z nim męczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Bartas89 napisał:

… Już mi się nie chce z nim męczyć.

Jeśli dobrze pamiętam circa rok temu oferowałem, że go do ciebie odkupię po cenie stosownej do twojego narzekania.

Mam Paasche TG z dyszami #2 i #3 plus TAF-3. Nie mam z nim problemów, które ty tutaj zgłaszasz.

Mam Paasche VJR z dyszą #1. Nie mam z nim problemów, które ty tutaj zgłaszasz.

Edited by kjp_a_man

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Bartas89 napisał:

Raz lecą bąble w zbiorniczku, raz pluje farbą, raz w ogóle maluje. Spust się blokuje mimo nasmarowania. Aero czyszczony w całości. Już mi się nie chce z nim męczyć.

A w ogóle to jakimi farbami malujesz i jakie modele? Bo jeśli wlejesz do Iwaty jakieś błoto, typu Mig Jimenez czy coś w ten deseń, to i Japoniec nie pomoże na dłuższą metę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Solo napisał:

A w ogóle to jakimi farbami malujesz i jakie modele? Bo jeśli wlejesz do Iwaty jakieś błoto, typu Mig Jimenez czy coś w ten deseń, to i Japoniec nie pomoże na dłuższą metę.

Tamiya i Mr.Paint

 

2 godziny temu, kjp_a_man napisał:

Jeśli dobrze pamiętam circa rok temu oferowałem, że go do ciebie odkupię po cenie stosownej do twojego narzekania.

Mam Paasche TG z dyszami #2 i #3 plus TAF-3. Nie mam z nim problemów, które ty tutaj zgłaszasz.

Mam Paasche VJR z dyszą #1. Nie mam z nim problemów, które ty tutaj zgłaszasz.

  • To zazdroszczę :) Może po prostu nie umiem się obchodzić z aerkami? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zresetuj go całkowicie. Tzn znajdź na stronie paashe instrukcje, rozbierz całkowicie, wyczyść do połysku każdy element zewnątrz i wewnątrz, sprawdź czy dysza nie jest gdzieś pęknięta wzdłuż - bo takie objawy może dawać,  złóż i sprobuj najpierw nim pomalować coś jakim tuszem albo woda zabarwiona. Koniecznie sprawdz gdzie powinny byc fabryczne uszczelnienia. Jesli bedzie równo rozpylal, zacznij go oswajac z farbami 😉
 

Edited by Qz9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętam, że miał problem z podkładem Mr.Painta, którego teoretycznie nie trzeba było rozcieńczać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  1. Obrazek pobrany stąd.tgx-schm.thumb.png.fe57ce29b36df849a9b731037a6a2739.png
    Moduł zaznaczony na zielono rozebrałem raz, albo zero razy. Bardzo dbam aby go wykręcić przed myciem i aby nie miał styczności z farbą.
  2. Obrazek pobrany stąd. Wiem, że to TG, a nie TGX.
    talon-parts-.thumb.jpg.5dd13a4749faa37dff48e7e13887685b.jpg
    Dbam aby części „F”=„4”, „F”=„21”, „E”=„6” i „L”=„22” nie miały styczności z chemią ostrzejszą niż IPA.
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bartas89 napisał:

Pamiętam, że miał problem z podkładem Mr.Painta, którego teoretycznie nie trzeba było rozcieńczać.

podkłady tego typu przy dyszy 0,6 to bardziej kwestia  czy twoja sprężarka daje wystarczająco duzo powietrza, żeby gęstsze z dyszy wyssać 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszła do mnie Iwata, ale za cholerę nie wiem jak mam tym dołączonym kluczem dyszę odkręcić. On jest za mały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze to nie odkręcaj dyszy bo nie ma potrzeby. Dysze w Iwatach są malutkie i łatwo je ukręcić (to przy zbyt silnym dokręcaniu), a w ogóle to nie ma potrzeby ich ruszać zbyt często, przy intensywnym malowaniu można je wyczyścić w środku powiedzmy raz na tydzień czy dwa.
Klucz jest na pewno ok, a jeśli dalej uważasz że nie, to pokaż zdjęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz nie chciałem odkręcać, tylko sprawdzić czy klucz pasuje. Możesz pokazać jak u Ciebie wchodzi ten klucz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ten klucz tak nie chce za nic w świecie wejść. Wydaje się jakby szczelina w nim była dosłownie o 0,5mm za wąska. A nie chce wciskać go na siłę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ciekawe. Mam kilka Iwat i w każdej kluczyk jest chyba taki sam, bez problemu każdym odkręcam dysze.
Gdzie kupiłeś ten aerograf? Może warto kluczyk reklamować, on musi pasować, bo dyszę czasami jednak trzeba odkręcić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bartas89, pokaz zdjęcie tego twojego aero, to jest cos bardzo dziwnego...pisałeś że kupowałes z polskiej dystrybucji?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam Tamiyowskiego kluczyka do Proconów.Jest w moim odczuciu lepszy od tego wrzucanego do Proconów.A wziąłem go z zestawu Tamiya do czyszczenia i konserwacji aero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem w Fine Art. Pudełko było zaplombowane, więc raczej nikt nie podmienił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie zakładać nowego tematu, to napiszę tutaj. Mam kompresor AS 186. Jak na jego manometrze mam odczytywać ilość barów? Mam na nim tylko skalę w jednostkach przeływu (litry na minutę i stopy sześcienne na godzinę).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

CZERWONE cyfry na manometrze te od 0 wzwyż  do 7 to BARy.Powinno się używać do aero tak ciut powyżej 1,1.5 bara.Czasem nawet mniej niż 1bar jest ok.Te czarne cyfry to psi.Ale ja tam uwielbiam skalę w barach.Z ta skalą w jednostkach na minutę to nie zawracaj sobie tym gitary stary.POTRZEBNE TOBIE TO JAK KOTU BUTY.

Edited by push-up78

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Napisałem te czerwone cyferki to BARy.Jak też mam ale na innym manometrze firmy Tekma u mnie główna podziałka ma na zewnętrznym ,,zegarze czarne cyferki TO BARY.Nie ma tam napisu bar.To jest dla osób co mają trochę wiedzy ta skala.Jest ta druga czarna al;e ona podaje w psi.To tak jak Farenheit temp. I Celsjusz. Dlatego Tobie wyjaśniam właśnie ,że masz czytać dla swojej wygody te podziałkę z czerwonymi cyferkami.Chyba,że lubisz odczyt  psi sprawa gustu.

Edited by push-up78
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

48 minut temu, Bartas89 napisał:

… i tam nie ma barów.

Ilea Barów równa się 1kPa×100?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.