Skocz do zawartości

Spitfire Mk. Ia


Wojtek190

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Dzień dobry,

Mam prośbę o pomoc w doborze washa. Postanowiłem zrobić model bez zbytnich zabrudzeń eksploatacyjnych (tylko to co umiem nanieść farbami).

Nie chciałbym przesadzić i ten wash chciałbym zrobić delikatny.

Jeżeli macie jakieś uwagi do modelu to chętnie z nich skorzystam :) 

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i czasu na prace modelarskie 

 

S1 (2).jpg

S1 (3).jpg

S1 (4).jpg

S1 (5).jpg

S1 (6).jpg

S1 (7).jpg

S1 (8).jpg

S1 (9).jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RAV napisał:

Jesteś pewien, że litery kodowe były w kolorze Sky, a nie MSG? Obmalowano je dość niedbale, a przecież gdyby malarz planował przemalować je, to zapewne by je zamalował kamuflażem, a potem namalował na nowo - ale wtedy nie byłoby obwódek DE (no, może wokół imienia).

Po zastanowieniu podjołem decyzję że powalczę i przemaluję ten nieszczęsny błąd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, jmx62 napisał:

A to jest na pewno Mk.I? Zawsze myślałem że w tym kamo DG/OG to już były późniejsze wersję np. Mk.II

Na Mk1 dywizjon 303 latał w dniach 25.08-07.10.1941.

Malowanie się zgadza ponieważ był on przemalowany dla tego spod Krysia wystake farba DE  

skanowanie0001.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Wojtek190 napisał:

...Co do "spitologii" to ja racczej FW 190 preferuję. ...

messerschmitt 318.jpg

Wojtku, z tym  że to nie FW 190, a Bf-109; konkretnie - Messerschmitt 109G-14/AS pozyskany przez 318 Dywizjon we wrześniu 1945 r. od Amerykanów. Wcześniej była to maszyna jednostki lotnictwa chorwackiego 2 Lovačko Jato, 1 Zrakoplovna Luka Zagreb, którą narednik (sierżant) Vladimir Sandtner zdezerterował 16 kwietnia 1945 r.

Edytowane przez Slawek_26869
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Slawek_26869 napisał:

Bf-109; konkretnie - Messerschmitt 109G-14/AS pozyskany przez 318 Dywizjon we wrześniu 1945 r. od Amerykanów. Wcześniej była to maszyna jednostki lotnictwa chorwackiego 2 Lovačko Jato, 1 Zrakoplovna Luka Zagreb, którą narednik (sierżant) Vladimir Sandtner zdezerterował 16 kwietnia 1945 r.

No, mnie też trochę interesuje ten Mesiek. Tylko mam pewno niespójne informacje - w końcu to był Bf109G-14/AS czy G-10/AS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Slawek_26869 napisał:

'Wojtku, z tym  że to nie FW 190, a Bf-109; konkretnie - Messerschmitt 109G-14/AS pozyskany przez 318 Dywizjon we wrześniu 1945 r. od Amerykanów. Wcześniej była to maszyna jednostki lotnictwa chorwackiego 2 Lovačko Jato, 1 Zrakoplovna Luka Zagreb, którą narednik (sierżant) Vladimir Sandtner zdezerterował 16 kwietnia 1945 r.

Tem Spitfire to mój 9 model w "życiu" , a  IIWW  i samolotami  interesuję się trechę dłużej.  Chciałbym zrobić FW 190 najlepiej jak umiem, a dotego trzeba kilka modeli "sp...." żeby się nauczyć. Nie pokazywałem moich pierwszych produkcji bo 🤦‍♂️.  Dlatego ten Bf-109 przed FW 190 

Edytowane przez Wojtek190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z czym są nie zgodne. Szukam ciekawych tematów żeby się uczyć bo malowanie niemieckoch samolotów z okresu IIWW to dla mnie jeszcze za trudny temat. Ok w galerii jest mój Bf 109 ale nie wszystkim się spodobał i były głosy żeby zrobić "czysty" model na pczątek. Dlatego Spitfire bo ma proste malowanie i latał nim Wojtej 😃. Przy okazji szukania informacji na temat tego samolotu znalazłem tego Bf 109.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wojtek190 napisał:

 Z czym są nie zgodne. ...

Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach :nauka: spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata :odlot:" to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Slawek_26869 napisał:

Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach :nauka: spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata :odlot:" to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model.

Ale to nie ja mam wątpliwości czy to G-14 czy G-10 tylko Sebastian. Ja na razie nie zgłębiałem tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Slawek_26869 napisał:

Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach :nauka: spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata :odlot:" to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model.

Tak na szybko (zdjęcia poniżej) to trzeba się zagłębić czym różni się wersja G-14 od G-14/AS może tu jest kucz

109 G14.jpg

bf 109 g-14.jpg

bf G-14.jpg

g10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Slawek_26869 napisał:

Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach :nauka: spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata :odlot:" to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model.

W starszych publikacjach rzeczywiście ten Bf-109 jest traktowany jako G-10/AS, ale nie zgadza się kilka rzeczy. Po pierwsze G-10 nie były wyposażane w silniki BD 605 AS i ASM, więc nie było wersji G-10/AS. Po drugie Bf-109 z 318 dywizjonu posiada cechy G-14/AS, czyli położenie pokrywy rozrusznika do zimnego rozruchu poniżej otworu na korbę (w G-10 były na tej samej wysokości) oraz pokrywy wlewu do zbiornika oleju (położenie tuż nad wlotem powietrza wskazuje na mały zbiornik typowy dla wersji AS). Poza tym ten konkretny egzemplarz posiada inne cechy G-14/AS produkcji Mtt: długa goleń podwozia, głęboka chłodnica oleju i wyoblenia na dolnej osłonie silnika. W nieistniejącym już niestety czasopiśmie Model Hobby był fajny artykuł z analizą wersji i malowania. W nr 54 Lotnictwa z szachownicą (szkoda, że też już nie wychodzi) był artykuł, w którym po raz pierwszy opublikowano zdjęcie całego lewego boku maszyny.

Edytowane przez djack
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, sebastain napisał:

No, mnie też trochę interesuje ten Mesiek. Tylko mam pewno niespójne informacje - w końcu to był Bf109G-14/AS czy G-10/AS?

Może to coś pomoże, mam nadzeję :),  daj znać  
http://www.asisbiz.com/Battles/camouflage/pages/Art-Messerschmitt-Bf-109G-mark-variants-03.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, greatgonzo napisał:

Walk away lines naniesione są błędnie. I chyba brakuje obwódki DE przy literze K. Ale nie wiem, słabo widać.

Co do linii walk away to wzorowałem się na instrukcji z edka (poniżej) i wydaje mi się że dużego błędu nie ma. Chyba że w instrukcji jest błąd. Jeżeli jest to chętnie zobaczę jak powinno być.

Co do obwódki DE przy K to zrobiłem na lewrj stronie zgodnie z rysunkiem na jakim się wzorowałem. 

 

S1 (11).jpg

S1 (8).jpg

skanowanie0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamuflaż nie jest namalowany zgodnie z przedstawionym rysunkiem i także dlatego wyszły rzeczy zupełnie nieprawdopodobne, jak np.  tło DE na plamie DG.  Obwódka liter kodowych w strefie OG to kwestia konsekwencji w sposobie przemalowywania samolotu. O kolor liter można się spierać. Moim zdaniem Sky S był OK, ale nie da się wykluczyć i szarej wersji.

Standardowy układ linii walkaway  dla wczesnych wersji Spitfire jest dobrze przedstawiony tutaj:

62f972a4fdcdb0ff58a9703e4c56aebc.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, greatgonzo napisał:

Standardowy układ linii walkaway  dla wczesnych wersji Spitfire jest dobrze przedstawiony tutaj:

 

Szkoda że Edek zrobił taki błąd 😥. Muszę niestety z tym zostać.

Dzięki za info przy następnym wczesnym Spirfire będę pamiętał. Mam nadzieję bo to będzie za dłuuuuuuugi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.