Wojtek190 Napisano 4 Grudnia 2020 Share Napisano 4 Grudnia 2020 Cześć, Dzień dobry, Mam prośbę o pomoc w doborze washa. Postanowiłem zrobić model bez zbytnich zabrudzeń eksploatacyjnych (tylko to co umiem nanieść farbami). Nie chciałbym przesadzić i ten wash chciałbym zrobić delikatny. Jeżeli macie jakieś uwagi do modelu to chętnie z nich skorzystam Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i czasu na prace modelarskie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2020 Co do koloru to pewnie masz rację i zrobiłem DUŻĄ wtopę Będę musiał z tym niestety zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2020 1 godzinę temu, RAV napisał: Jesteś pewien, że litery kodowe były w kolorze Sky, a nie MSG? Obmalowano je dość niedbale, a przecież gdyby malarz planował przemalować je, to zapewne by je zamalował kamuflażem, a potem namalował na nowo - ale wtedy nie byłoby obwódek DE (no, może wokół imienia). Po zastanowieniu podjołem decyzję że powalczę i przemaluję ten nieszczęsny błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmx62 Napisano 7 Grudnia 2020 Share Napisano 7 Grudnia 2020 A to jest na pewno Mk.I? Zawsze myślałem że w tym kamo DG/OG to już były późniejsze wersję np. Mk.II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2020 52 minuty temu, jmx62 napisał: A to jest na pewno Mk.I? Zawsze myślałem że w tym kamo DG/OG to już były późniejsze wersję np. Mk.II Na Mk1 dywizjon 303 latał w dniach 25.08-07.10.1941. Malowanie się zgadza ponieważ był on przemalowany dla tego spod Krysia wystake farba DE 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmx62 Napisano 7 Grudnia 2020 Share Napisano 7 Grudnia 2020 Wojtek dzięki za pojaśnienie. Co do Kryśki to z kolei byłem przekonany że to Mk.V. No ale ja nie jestem wybitnym spitologiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PioBan Napisano 7 Grudnia 2020 Share Napisano 7 Grudnia 2020 Ale to bardzo słuszne przekonanie. Były co najmniej dwa mk.V z imieniem Krysia namalowanym dokładnie taką samą czcionką. Konkretnie maszyny z numerami W3765 i BL670. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2020 Zgadza się Krysia w Mk V jak najbardziej jest mile widziana Co do "spitologii" to ja racczej FW 190 preferuję. Ale znalazłem taki projekt (w załączeniu) i chyba sprubuję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 7 Grudnia 2020 Share Napisano 7 Grudnia 2020 (edytowane) 27 minut temu, Wojtek190 napisał: ...Co do "spitologii" to ja racczej FW 190 preferuję. ... Wojtku, z tym że to nie FW 190, a Bf-109; konkretnie - Messerschmitt 109G-14/AS pozyskany przez 318 Dywizjon we wrześniu 1945 r. od Amerykanów. Wcześniej była to maszyna jednostki lotnictwa chorwackiego 2 Lovačko Jato, 1 Zrakoplovna Luka Zagreb, którą narednik (sierżant) Vladimir Sandtner zdezerterował 16 kwietnia 1945 r. Edytowane 7 Grudnia 2020 przez Slawek_26869 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastain Napisano 7 Grudnia 2020 Share Napisano 7 Grudnia 2020 14 minut temu, Slawek_26869 napisał: Bf-109; konkretnie - Messerschmitt 109G-14/AS pozyskany przez 318 Dywizjon we wrześniu 1945 r. od Amerykanów. Wcześniej była to maszyna jednostki lotnictwa chorwackiego 2 Lovačko Jato, 1 Zrakoplovna Luka Zagreb, którą narednik (sierżant) Vladimir Sandtner zdezerterował 16 kwietnia 1945 r. No, mnie też trochę interesuje ten Mesiek. Tylko mam pewno niespójne informacje - w końcu to był Bf109G-14/AS czy G-10/AS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2020 (edytowane) 30 minut temu, Slawek_26869 napisał: 'Wojtku, z tym że to nie FW 190, a Bf-109; konkretnie - Messerschmitt 109G-14/AS pozyskany przez 318 Dywizjon we wrześniu 1945 r. od Amerykanów. Wcześniej była to maszyna jednostki lotnictwa chorwackiego 2 Lovačko Jato, 1 Zrakoplovna Luka Zagreb, którą narednik (sierżant) Vladimir Sandtner zdezerterował 16 kwietnia 1945 r. Tem Spitfire to mój 9 model w "życiu" , a IIWW i samolotami interesuję się trechę dłużej. Chciałbym zrobić FW 190 najlepiej jak umiem, a dotego trzeba kilka modeli "sp...." żeby się nauczyć. Nie pokazywałem moich pierwszych produkcji bo . Dlatego ten Bf-109 przed FW 190 Edytowane 7 Grudnia 2020 przez Wojtek190 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 7 Grudnia 2020 Share Napisano 7 Grudnia 2020 No z tym akurat faktycznie nie wszystkie "zeznania" są zgodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2020 Z czym są nie zgodne. Szukam ciekawych tematów żeby się uczyć bo malowanie niemieckoch samolotów z okresu IIWW to dla mnie jeszcze za trudny temat. Ok w galerii jest mój Bf 109 ale nie wszystkim się spodobał i były głosy żeby zrobić "czysty" model na pczątek. Dlatego Spitfire bo ma proste malowanie i latał nim Wojtej . Przy okazji szukania informacji na temat tego samolotu znalazłem tego Bf 109. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 7 Grudnia 2020 Share Napisano 7 Grudnia 2020 2 minuty temu, Wojtek190 napisał: Z czym są nie zgodne. ... Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata " to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2020 1 minutę temu, Slawek_26869 napisał: Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata " to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model. Ale to nie ja mam wątpliwości czy to G-14 czy G-10 tylko Sebastian. Ja na razie nie zgłębiałem tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 7 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2020 19 minut temu, Slawek_26869 napisał: Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata " to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model. Tak na szybko (zdjęcia poniżej) to trzeba się zagłębić czym różni się wersja G-14 od G-14/AS może tu jest kucz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 8 Grudnia 2020 Share Napisano 8 Grudnia 2020 (edytowane) 11 godzin temu, Slawek_26869 napisał: Mianowicie z tym czy to wersja G-14 czy G-10; w kilku źródłach spotkałem różne wersje, a że ten Mesiek również od dłuższego czasu za mną "lata " to próbuję doprecyzować te "zeznania" ażeby zaopatrzyć się w odpowiedni model. W starszych publikacjach rzeczywiście ten Bf-109 jest traktowany jako G-10/AS, ale nie zgadza się kilka rzeczy. Po pierwsze G-10 nie były wyposażane w silniki BD 605 AS i ASM, więc nie było wersji G-10/AS. Po drugie Bf-109 z 318 dywizjonu posiada cechy G-14/AS, czyli położenie pokrywy rozrusznika do zimnego rozruchu poniżej otworu na korbę (w G-10 były na tej samej wysokości) oraz pokrywy wlewu do zbiornika oleju (położenie tuż nad wlotem powietrza wskazuje na mały zbiornik typowy dla wersji AS). Poza tym ten konkretny egzemplarz posiada inne cechy G-14/AS produkcji Mtt: długa goleń podwozia, głęboka chłodnica oleju i wyoblenia na dolnej osłonie silnika. W nieistniejącym już niestety czasopiśmie Model Hobby był fajny artykuł z analizą wersji i malowania. W nr 54 Lotnictwa z szachownicą (szkoda, że też już nie wychodzi) był artykuł, w którym po raz pierwszy opublikowano zdjęcie całego lewego boku maszyny. Edytowane 8 Grudnia 2020 przez djack 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 8 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 8 Grudnia 2020 18 godzin temu, sebastain napisał: No, mnie też trochę interesuje ten Mesiek. Tylko mam pewno niespójne informacje - w końcu to był Bf109G-14/AS czy G-10/AS? Może to coś pomoże, mam nadzeję , daj znać http://www.asisbiz.com/Battles/camouflage/pages/Art-Messerschmitt-Bf-109G-mark-variants-03.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 8 Grudnia 2020 Share Napisano 8 Grudnia 2020 Warto poszukać "Messerschmitt Bf 109 G-1 to K-4 Engines Fittings" Jean-Claude'a Mermeta. Tam są fajnie wytłumaczone różnice pomiędzy osłonami silnika jakie występowały w Bf 109 G i K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 11 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2020 Poprawiłem litery kodowe na MSG. Położyłem lakier bezbarwny i teraz najtrudniejsza sprawa dla mnie nakładanie kalek. Zawsze coś "spie..." , nie umiem tego wytłumaczyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Grudnia 2020 Share Napisano 11 Grudnia 2020 Walk away lines naniesione są błędnie. I chyba brakuje obwódki DE przy literze K. Ale nie wiem, słabo widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 11 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2020 20 minut temu, greatgonzo napisał: Walk away lines naniesione są błędnie. I chyba brakuje obwódki DE przy literze K. Ale nie wiem, słabo widać. Co do linii walk away to wzorowałem się na instrukcji z edka (poniżej) i wydaje mi się że dużego błędu nie ma. Chyba że w instrukcji jest błąd. Jeżeli jest to chętnie zobaczę jak powinno być. Co do obwódki DE przy K to zrobiłem na lewrj stronie zgodnie z rysunkiem na jakim się wzorowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Grudnia 2020 Share Napisano 11 Grudnia 2020 Kamuflaż nie jest namalowany zgodnie z przedstawionym rysunkiem i także dlatego wyszły rzeczy zupełnie nieprawdopodobne, jak np. tło DE na plamie DG. Obwódka liter kodowych w strefie OG to kwestia konsekwencji w sposobie przemalowywania samolotu. O kolor liter można się spierać. Moim zdaniem Sky S był OK, ale nie da się wykluczyć i szarej wersji. Standardowy układ linii walkaway dla wczesnych wersji Spitfire jest dobrze przedstawiony tutaj: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek190 Napisano 11 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2020 2 godziny temu, greatgonzo napisał: Standardowy układ linii walkaway dla wczesnych wersji Spitfire jest dobrze przedstawiony tutaj: Szkoda że Edek zrobił taki błąd . Muszę niestety z tym zostać. Dzięki za info przy następnym wczesnym Spirfire będę pamiętał. Mam nadzieję bo to będzie za dłuuuuuuugi czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 11 Grudnia 2020 Share Napisano 11 Grudnia 2020 Nie zapomnij o prawidłowej geometrii podwozia do drugiego miejsca po przecinku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.