tomekk Napisano 11 Lutego 2021 Share Napisano 11 Lutego 2021 Witam Chciałbym rozpocząć swój pierwszy warsztat, liczę na wskazówki, podpowiedzi. Jak byłem bardzo mały, na mojej osobowości wywarły piętno dwa samoloty : pierwszy oznaczany był jako E266 (Je266), w wersji seryjnej MiG-25, dzisiaj jego oznaczenie E155 (Je155) - nie wiem czemu jest inne, a drugi to SR-71 Blackbird. Pierwszy otrzymałem w prezencie od mojej Małżonki i chciałbym go sumiennie wykonać. Do tej pory warsztat był polem wielu doświadczeń i prób, część z moich prac będę przedstawiał w galerii, gdyż jestem na finiszu (jest F104G, będzie MiG-21R, Mi-24D, jakiś fragment dioramy, jakieś autka). Teraz krok kolejny - warsztat. Poniżej prezentacja opakowania i tego co już skleiłem, no i pytania i wątpliwości. Model Revella jest tak naprawdę produktem ICM, chyba fachowo pisze się przepak, wykonanie co do detali bardzo ładne, co do wymiarów, jeszcze nie sprawdzałem. Utknąłem na etapie pierwszych detali i ich malowania. Instrukcja z Revelle nie przekłada się na instrukcję z ICM, pomimo, że dotyczy tego samego wariantu samolotu. Szukam porady jakie powinny być kolory, może ktoś zetknął się już z tym problemem. To co można znaleźć w internecie daje jakiś pogląd na znalezione detale (kabina, dysze wylotowe itp), natomiast nie udał mi się ustalić poniższych szczegółów. Z góry dzięki za pomoc. Poniżej widać - po lewej stronie instrukcja z ICM - dwa różne elementy (goleń podwozia, siedzisko fotela) - te same kolory, po prawej instrukcja Revell te same elementy i dwa różne kolory. Poniżej z lewej instrukcja z ICM - wloty powietrza jest użyty jeden kolor, a po prawej Revell i użyte są dwa kolory. W tym przypadku użyte kolory są diametralnie różne !!! Poniżej wnęki podwozia, z lewej ICM, z prawej Revell, kody kolorów także są zupełnie odmienne !!! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 11 Lutego 2021 Share Napisano 11 Lutego 2021 (edytowane) Hie hie hie, co za paskudy sa dwie szkoły, falenicka i otwocka. Otwocka mówi że w nosie masz zgodnosc z oryginałem i lecisz jak instrukcja podaje (tu masz do wyboru nawet jak kolorowo chcesz zrobic), szkoła falenicka natomiast uczy aby olać rozpiskę farb z instrukcji, poszukać zdjec odpowiednich detali, znaleźć oficjalne instrukcje malowania, tudzież opracowania jak malowac dane maszyny, i olać to co podaje producent modelu, bo to i tak najczęściej jest bledne Edytowane 11 Lutego 2021 przez Moses Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 11 Lutego 2021 Autor Share Napisano 11 Lutego 2021 Hie hie hie, co za paskudy sa dwie szkoły, falenicka i otwocka. Otwocka mówi że w nosie masz zgodnosc z oryginałem i lecisz jak instrukcja podaje (tu masz do wyboru nawet jak kolorowo chcesz zrobic), szkoła falenicka natomiast uczy aby olać rozpiskę farb z instrukcji, poszukać zdjec odpowiednich detali, znaleźć oficjalne instrukcje malowania, tudzież opracowania jak malowac dane maszyny, i olać to co podaje producent modelu, bo to i tak najczęściej jest bledneWitamWolałbym jak najbardziej zbliżyć się do oryginału.Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 11 Lutego 2021 Share Napisano 11 Lutego 2021 Sam przymierzam się do Foxbata ICMu, więc już jakies zdjęcia mam pozapisywane. Proszę bardzo zdjęcia komór podwozia i samego podwozia: http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_18.jpg http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_19.jpg Wlot powietrza: http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_14.jpg Generalnie w trakcie produkcji a później w trakcie remontów kolory tych elementów mogły się zmieniać. Ciężko jednoznacznie stwierdzić, które są odpowiednie nie mając kolorów konkretnego egzemplarza - dlatego często trzeba założyć, że były takie jak na wielu innych zdjęciach znalezionych w internecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 11 Lutego 2021 Autor Share Napisano 11 Lutego 2021 Godzinę temu, Matys napisał: Sam przymierzam się do Foxbata ICMu, więc już jakies zdjęcia mam pozapisywane. Proszę bardzo zdjęcia komór podwozia i samego podwozia: http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_18.jpg http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_19.jpg Wlot powietrza: http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_14.jpg Generalnie w trakcie produkcji a później w trakcie remontów kolory tych elementów mogły się zmieniać. Ciężko jednoznacznie stwierdzić, które są odpowiednie nie mając kolorów konkretnego egzemplarza - dlatego często trzeba założyć, że były takie jak na wielu innych zdjęciach znalezionych w internecie. Witam Bardzo Ci dziękuje, jak tylko będę coś miał to wrzucę na warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juffre Napisano 11 Lutego 2021 Share Napisano 11 Lutego 2021 Daję plusika za temat. Ten samolot ma w sobie to coś - jest tak brzydki, że aż ładny. Jak coś to polecam ten walkaround: http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?cid=62 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psar77 Napisano 12 Lutego 2021 Share Napisano 12 Lutego 2021 Ponieważ i mnie się coraz bardziej podobają te MiGi z ICMu to sobie zasiądę i pooglądam - a co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 17 Lutego 2021 Autor Share Napisano 17 Lutego 2021 Witam Na razie mam wrażenie, że mój warsztat będzie trochę powolny ze względu na czas, a raczej jego brak, pewne jednak ustalenia poczyniłem. Co do wnęk podwozia to mam wrażenie bliskie przekonaniu że będzie to kolor Tamiya X-32. Co do kabiny to chyba nikt nie ma wątpliwości że jest to Mr. Hobby C391. Zastanawiałem się nad tym, czy nie kupić gotowych wnęk, ale spróbuje je samodzielnie zwaloryzować, jak się nie uda to się wytnie. Mam jeszcze dylemat z waloryzacją od Eduarda i chodzi mi o kabinę, jak robiłem MiG-21 to nie do końca odpowiadają mi te kolorowe blaszki z którymi nie bardzo jest co zrobić żeby były takie "trójwymiarowe", a z kolei jak malowałem ręcznie F-104 i brudziłem i srebrzyłem, to efekt bardziej mnie przekonywał. Wiem że to kwestia gustu, a o gustach się nie rozmawia, ale rzucam taką luźną myśl. Mam jeszcze pytanie, czy ktoś używał lub ma, bogatszą blaszkę od Eduarda do MiG-25 i czy jest w stanie mi powiedzieć, czy warto, czy też np. rury wydechowe to kupić od ResKit-a. Wnęki podwozia i kolor farbki "Zielony" do kabiny. Wnęki podwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Lutego 2021 Share Napisano 17 Lutego 2021 W ruskach nie siedzę, ale po zdjęciach nie wygląda mi to na srebrny, raczej jakiś szary. Z kolorowymi blaszkami jest tak ze kolor niekoniecznie musi pasować do koloru którym powinno być pomalowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giberes Napisano 17 Lutego 2021 Share Napisano 17 Lutego 2021 Nie wiem, czy ten kolor tamiya pasuje do wnęk, ja w nich nie widzę odcienia titanium. Musisz natomiast zwrócić uwagę, że to jest emalia, jeśli dasz bezpośrednio na nią olejny wasch, to będzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Lutego 2021 Share Napisano 17 Lutego 2021 Jeżeli idziesz w stronę dokładnego odwzorowania oryginalnej maszyny, i przestajesz się opierać na instrukcji, musisz się przygotować na spędzenie dużej ilości czasu w Googlach na researchu. Na szybko znalazłem coś takiego Cytat On post NMF Soviet aircraft, the wheel wells are usually painted the same color as the bottom of the aircraft. Wheel hubs are usually a bright medium to dark green. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 17 Lutego 2021 Autor Share Napisano 17 Lutego 2021 Nie wiem, czy ten kolor tamiya pasuje do wnęk, ja w nich nie widzę odcienia titanium. Musisz natomiast zwrócić uwagę, że to jest emalia, jeśli dasz bezpośrednio na nią olejny wasch, to będzie problem. WitamJa na emalię daję błyszczący lakier Hataki i nie miałem jeszcze problemu z washem, poza tym staram się tylko zakraplać linie Panel linem z Tamii.Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 17 Lutego 2021 Autor Share Napisano 17 Lutego 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, Moses napisał: Jeżeli idziesz w stronę dokładnego odwzorowania oryginalnej maszyny, i przestajesz się opierać na instrukcji, musisz się przygotować na spędzenie dużej ilości czasu w Googlach na researchu. Na szybko znalazłem coś takiego Cytat On post NMF Soviet aircraft, the wheel wells are usually painted the same color as the bottom of the aircraft. Wheel hubs are usually a bright medium to dark green. Co do dokładnego odwzorowania to nie mam szans, muszę realnie ocenić swoje możliwości, czas, to co zauważymy na Warsztacie i co będzie w moim zasięgu to zrobię. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do koloru to wygląda że oświetlenie wnęk podczas robienia zdjęć trochę narozrabialo. Mam jakby wrażenie że jest srebro, żółty, szarość, ten tytan był blisko, ale sam pod srebro nie będzie dobrze, będzie brakować żółci... a może faktycznie coś jest w tym, że spód (co prawda dotyczy to całego samolotu) malowany tak jak wnęki kół ? Nie ewidentnie na zdjęcia widać jak odcień się odcina od spodu samolotu. Teraz to już zupełnie zrobił się bałagan, bo ten odcień RC336 w ogóle nie przypomina tego ze spodu MiG-a, bardziej do wnęk podwozia pasuje. Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka Edytowane 17 Lutego 2021 przez tomekk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 22 Lutego 2021 Autor Share Napisano 22 Lutego 2021 Witam W ubogich wnękach kół dorabiam w wersji uproszczonej fragmenty instalacji, na razie w z prawej strony. Poniżej zdjęcia mojej pracy. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackriver Napisano 22 Lutego 2021 Share Napisano 22 Lutego 2021 https://www.themodellingnews.com/2013/12/finished-kittyhawks-148th-mig-25-foxbat.html - tu masz również sporo informacji w jednym miejscu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 25 Lutego 2021 Autor Share Napisano 25 Lutego 2021 Materiał poglądowy jeśli chodzi o rzuty zebrałem, na razie wychodzi że wymiarowo nie ma błędów. Trzeba jeszcze złożyć parę rzeczy na sucho i wtedy ocenić. Fajne fotki ściągnąłem, można by zrobić wariant z otwartym lukiem aparatury rozpoznawczej. Wrzucam parę zdjęć i planów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 4 Marca 2021 Autor Share Napisano 4 Marca 2021 Przez parę dni niewiele robiłem, ale coś zawsze. Pierwsze co istotne to kupiłem "sreberka" samoprzylepne w formie bloku dla dzieci z różnymi kolorami w sklepie papierniczym. Dlaczego o tym piszę, bo w Warsztacie Kolegi @Mitrandir o takie rzeczy pytałem. Pomalowałem elementy kabiny na gotowo, natomiast wnęki podwozia głównego podkładem : SF-288 Mr.Finishing Surfacer 1500 Black (bardzo dobrze mi się z nim pracuje). Wnękę przedniego podwozia uzupełniłem o drobiazgi, ale raczej tak w ogólnym zarysie. Klapy serwisowe, które były prostokątne zastąpiłem kwadratowymi panelami ze "sreberka". Blok ze "sereberkami" Elementy kabiny. Wnęki głównego podwozia. Wnęka podwozia przedniego i wspomniane klapy serwisowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 11 Marca 2021 Autor Share Napisano 11 Marca 2021 Poczytałem, pooglądałem - wnioski. Po pierwsze, to zakupiłem dodatkowe elementy : - blaszki Edurarda do MiG25RBT dla ICM - zestaw "silnikowy" ResKit, to co było w zestawie nie ma co porównywać - rurka Pitot - małe wlociki powietrza, bo z tego co zauważyłem to nie wszystko jest odwzorowane w modelu. Po drugie, wnęki głównego podwozia poprawiłem wstawiając część blaszek, szczególnie górna część była zupełnie błędna. Dokleiłem blaszki na wlotach powietrza do silników. Tablicy przyrządów i ściany kabiny nie będę robił, więc jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam. Zostawiam sobie resztę do fotela, to co jest dookoła kabiny i do owiewki. Mnie nie podobają się gotowe, kolorowe blachy na tablicy przyrządów, zrobiłem w MiG-21 i nie jestem zachwycony. Po trzecie - kolory wnęk podwozia, wlotów powietrza. Wnęki robię na aluminiowo (AK 480), czytałem trochę i z tego co widzę, że odcień szary jest i owszem, ale na zdjęciach pokrywa tabliczki znamionowe, więc mógł zostać namalowany np. w muzeum. Miejsca te różnią się odcieniem z głębszą częścią wnęk, gdzie tabliczki nie są pomazane. Poza tym widać, że na połączeniach blach w przedniej wnęce jest używany jakiś siuwaks do uszczelnień w kolorze mieniącym się srebrem / aluminium. Czy nity są robione z metali lekkich - duraluminium ? Jeszcze jedno, jakoś tak mi utkwiła jedna informacja na temat tego samolotu, że jest z tytanu... Po czwarte - kolor podwozia i wnętrz klap podwozia. W informacjach modelarskich i na zdjęciach przewija się kolor Light Gull Gray (Mr.Color 11) , albo Light Gray (Revell 75). Na zdjęciach goleni ten pierwszy jest jakby bardziej pewny. Co do klap to mam wrażenie że jednak ten drugi. Jeżeli macie jakieś inne sugestie to zapraszam, jak ustalę to o czym napisałem, będę mógł przejść etap malowania i wnęk, zamknięcia kabiny i wnęk kół. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 16 Marca 2021 Autor Share Napisano 16 Marca 2021 (edytowane) Kolejne dni pracy. Moje spostrzeżenia co do modelu - bardzo miękkie tworzywo, bardzo łatwo o uszkodzenia, czy też nadmiarowe zebranie nożykiem krawędzi. Koła główne mają linie wklęsłe, a mniejsze podwozia przedniego wypukłe. Próbowałem zeszlifować te wklęsłe, jest lepiej. Mam też pytania o poradę. Po zmontowaniu połówek kadłuba z kabiną i wnęką podwozia przedniego są szpary pomiędzy elementami, nie są duże ale trzeba coś z tym zrobić - zaznaczone na czerwono. Łączenia połówek kadłuba nie były jeszcze obrabiane. Rury do silników są bardzo ładnie odwzorowane, na razie są lakierem błyszczącym pociągnięte i nic jeszcze nie robiłem z nimi więcej. Wnętrze wlotów zostało zwaloryzowane blaszką , tak samo wylotach rur zamiast żywicznych deflectorów (niech mnie ktoś poprawi, to takie "druciane" koła zielonego koloru) zamieściłem te z blaszek Eduarda. Uważałem je za bardziej oryginalne. Poniżej zdjęcia. Uwagi mile widziane. Wyloty rur - kopia i oryginał Wloty powietrza - kopia i oryginał Wnęki podwozia głównego Wnęka przednia i problematyczne łączenia Wlot powietrza Koła główne i wklęsłe pozostałości linii Kółko przednie Kabina pilota i problematyczne połączenia Dysze wylotowe (zielona jest do środka tej stalowej). Na razie kolor bazowy i lakier błyszczący. Wyloty w oryginale Edytowane 16 Marca 2021 przez tomekk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 16 Marca 2021 Share Napisano 16 Marca 2021 Ta szpara w kabinie najprawdopodobniej zostanie przesłoniona przez oszklenie więc bym się nią nie martwił. Przy podwoziu przednim masz większy kłopot. Masz kilka wyjść, zaszpachlować (szpachla, CA) i szlifować - uszkodzisz już położoną farbę, a z przodu pewnie też te delikatne elementy na ścianie komory; zaszpachlować i po lekkim przeschnięciu zmyć nadmiar szpachli np. Leveling Thinerem - zmyje się przy okazji farba w luku; wkleić kawałki plastiku a następnie odciąć nadmiar plastiku równo z krawędzią komory - uszkodzisz delikatnie farbę, a po polakierowaniu znów na srebrno będzie widać miejsce tej operacji. Ostatnie i chyba najlepsze wyjście to zostawić to tak jak jest bo i tak nie będzie tego specjalnie widać, a na przyszłość zapamiętać, że te łączenia w modelach są często problematyczne i warto przed sklejeniem dokładnie sprawdzić spasowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 17 Marca 2021 Autor Share Napisano 17 Marca 2021 Przed sklejeniem przymierzałem się i raczej dobrze to wyglądało. Przyczyną chyba będzie zła kolejność klejenia i lekkie zdeformowanie się owalu kadłuba podczas klejenia. Trzeba było mi najpierw wkleić wnęki podwozia do połówek kadłuba z osobna, przed ich przyklejeniem do grodzi kabiny, która przechodzi do podwozia, albo kleić bez malowania. Tutaj jednak bałem się że nie dotrę prawidło z farbą. Coś spróbuję poprawiać i tak muszę krawędzie kadłuba w tym miejscu podretuszować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 30 Marca 2021 Autor Share Napisano 30 Marca 2021 Podczas pracy zauważyłem takie nieścisłości : - brak w zestawie siłownika zamykania klapy podwozia (do zrobienia) - źle zrobiona pokrywa przedniego podwozia (poprawione) - brak szkła do do piątego obiektywu (zrobione) Elementy do rur wylotowych bardzo ładnie są spasowane, troszkę trzeba musnąć papierem, żeby weszły obok elementu pod zasobnikiem spadochronu hamującego. Klejąc połówki kadłuba dobrze jest dodać płytki plastikowe dla zwiększenia powierzchni dla kleju. Elementy fototrawione bardzo fajnie spasowane. Kokpit pilota - uzupełniłem szparę i wkleiłem boki z blaszki - do poprawki lakierem. Kokpit pilota. Poprawiona pokrywa przedniego podwozia (oryginał, model). Brakujący siłownik klapy podwozia głównego. Brakujący 5 obiektyw aparatu foto (oryginał, model) Elementy dysz wylotowych i zasobnik spadochronu (oryginał, model) Dodatki na przedniej części kadłuba, elementy klap podwozia przedniego, oraz rurka pitot z wstawką z igły. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 15 Kwietnia 2021 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2021 Prace posuwają się powoli, ale do przodu. Podkład szary pomalowany, kolejne będą cieniowania (pre-shading). O ile kolor w odcieniu szarego nie jest problemem, to głowię się nad tylną częścią silników, które w wykonaniu kilku modelarzy są w kilku wariantach odcieni od aluminium a skończywszy na aluminium z odcieniem brązu. Robiłem testy na podstawie jednego z rozwiązań, aluminium (AK 480), do tego brązowy lub wręcz rdzawy wash i na sucho przetrzeć, faktycznie wychodzi taka przecierka aluminium z odcieniem brązu. Ja zacząłem zastanawiać się na odcieniem Titanium (AK 669), który już ma leciutki odcień brązu-różu. Stalowy (STEEL Mr.Color) z dodatkiem srebra (Previus Silver MR.Color) raczej pasuje na końce dysz, już przepalonych. Próbowałem jeszcze Pale Burn Metal (ALC-104) i też jest niezły, a przynajmniej nie ma takiego połysku jak aluminium i lepiej będzie wyglądać z rdzawym washem. Zamieszczam zdjęcie próbek kolorów, zdaję sobie sprawę że nie są w 100% odzwierciedleniem rzeczywistości, ale może dadzą pogląd o co mi chodzi. 317 i 331 to są odcienie szarego do malowania fragmentów kadłuba, R336 AK to jest kolor całości, a reszta tak jak opisałem. Zamieszczam jeszcze zdjęcie jednego z wykonawców modelu MiG-25 żeby zobrazować ten element malowania. W międzyczasie przyjechał Władimir Władimirowicz do pilotowania. Czy ktoś ma pomysł na chłopaków z obsługi w czapkach uszankach ? Chciałbym model umieścić w scence lotniska w zimie. Zacząłem jeszcze robić zestaw aparatów fotograficznych, które umieszczone będą na opuszczanym elemencie kadłuba, ale muszę jeszcze nad tym pomyśleć. Na tych zdjęciach jest aluminium z przecierką z washa (skala 1/48). na tym zdjęciu jest Burn Metal (skala 1/72) Aparaty foto. Kolory próbne. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juffre Napisano 16 Kwietnia 2021 Share Napisano 16 Kwietnia 2021 Cieakwie podchodzisz do tematu silników. Te metalizery najepiej kłaść na czarnym, błyszczącym podkładzie. Taka baza wyciąga połysk i głębię z metalizerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 26 Kwietnia 2021 Autor Share Napisano 26 Kwietnia 2021 Zaczęło być kolorowo. Za radą Kolegi wyżej, pod metaliczne kolory położyłem czarny GX Mr.Color. Końce kadłuba przed dyszami to titanium z dodatkiem brass AK, sama końcówka kadłuba przed dyszami to aluminium Mr.Color, natomiast większa część to Burnt Metal Alclad II. Cieniowania i czarne panele Hataka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.