Skocz do zawartości

MiG-25 1/72 Revell (ICM)


tomekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym rozpocząć swój pierwszy warsztat, liczę na wskazówki, podpowiedzi.
Jak byłem bardzo mały, na mojej osobowości wywarły piętno dwa samoloty :
pierwszy oznaczany był jako E266 (Je266), w wersji seryjnej MiG-25, dzisiaj jego oznaczenie E155 (Je155) - nie wiem czemu jest inne, a drugi to SR-71 Blackbird. Pierwszy otrzymałem w prezencie od mojej Małżonki i chciałbym go sumiennie wykonać. Do tej pory warsztat był polem wielu doświadczeń i prób, część z moich prac będę przedstawiał w galerii, gdyż jestem na finiszu (jest F104G, będzie MiG-21R, Mi-24D, jakiś fragment dioramy, jakieś autka). Teraz krok kolejny - warsztat.
Poniżej prezentacja opakowania i tego co już skleiłem, no i pytania i wątpliwości. Model Revella jest tak naprawdę produktem ICM, chyba fachowo pisze się przepak, wykonanie co do detali bardzo ładne, co do wymiarów, jeszcze nie sprawdzałem. Utknąłem na etapie pierwszych detali i ich malowania. Instrukcja z Revelle nie przekłada się na instrukcję z ICM, pomimo, że dotyczy tego samego wariantu samolotu. Szukam porady jakie powinny być kolory, może ktoś zetknął się już z tym problemem. To co można znaleźć w internecie daje jakiś pogląd na znalezione detale (kabina, dysze wylotowe itp), natomiast nie udał mi się ustalić poniższych szczegółów.  Z góry dzięki za pomoc.
P1150548.thumb.JPG.a12ce48424720b4ed2f8612fc0e96169.JPG

P1150552.thumb.JPG.0373f2a5e2e032cf9fdaeb5eae6a6f2d.JPG

P1150553.thumb.JPG.0dca9929ab103abdc8600e47f479c926.JPG

 

Poniżej widać - po lewej stronie instrukcja z ICM - dwa różne elementy (goleń podwozia, siedzisko fotela) - te same kolory, po prawej instrukcja Revell te same elementy i dwa różne kolory.

 

roznice_01.thumb.jpg.2d88ffcbacaef8918967986cf4ae55ed.jpg

 

Poniżej z lewej instrukcja z ICM - wloty powietrza jest użyty jeden kolor, a po prawej Revell i użyte są dwa kolory. W tym przypadku użyte kolory są diametralnie różne !!!

roznice_02.thumb.jpg.7ea8a41c9f58c66e59fac44accd4e112.jpg

 

Poniżej wnęki podwozia, z lewej ICM, z prawej Revell, kody kolorów także są zupełnie odmienne !!!

roznice_03.jpg.91a64b12d5f05b79f34cbe6665fb52b3.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hie hie hie, co za paskudy 😉 sa dwie szkoły, falenicka i otwocka. Otwocka mówi że w nosie masz zgodnosc z oryginałem i lecisz jak instrukcja podaje (tu masz do wyboru nawet jak kolorowo chcesz zrobic), szkoła falenicka natomiast uczy aby olać  rozpiskę farb z instrukcji, poszukać zdjec odpowiednich detali, znaleźć oficjalne instrukcje malowania, tudzież opracowania jak malowac dane maszyny, i olać to co podaje producent modelu, bo to i tak najczęściej jest bledne

Edytowane przez Moses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hie hie hie, co za paskudy  sa dwie szkoły, falenicka i otwocka. Otwocka mówi że w nosie masz zgodnosc z oryginałem i lecisz jak instrukcja podaje (tu masz do wyboru nawet jak kolorowo chcesz zrobic), szkoła falenicka natomiast uczy aby olać  rozpiskę farb z instrukcji, poszukać zdjec odpowiednich detali, znaleźć oficjalne instrukcje malowania, tudzież opracowania jak malowac dane maszyny, i olać to co podaje producent modelu, bo to i tak najczęściej jest bledne
Witam

Wolałbym jak najbardziej zbliżyć się do oryginału.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam przymierzam się do Foxbata ICMu, więc już jakies zdjęcia mam pozapisywane.

Proszę bardzo zdjęcia komór podwozia i samego podwozia:
26220788_225436521333170_875942248552217

 

http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_18.jpg

 

26220979_225436561333166_148200035057041

 

http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_19.jpg

 

26757158_225436564666499_547233114345149

 

995be0a1004b4ef7c420554efcae0268.jpg

 

Wlot powietrza:

http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_14.jpg

 

Generalnie w trakcie produkcji a później w trakcie remontów kolory tych elementów mogły się zmieniać. Ciężko jednoznacznie stwierdzić, które są odpowiednie nie mając kolorów konkretnego egzemplarza - dlatego często trzeba założyć, że były takie jak na wielu innych zdjęciach znalezionych w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Matys napisał:

Sam przymierzam się do Foxbata ICMu, więc już jakies zdjęcia mam pozapisywane.

Proszę bardzo zdjęcia komór podwozia i samego podwozia:
26220788_225436521333170_875942248552217

 

http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_18.jpg

 

26220979_225436561333166_148200035057041

 

http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_19.jpg

 

26757158_225436564666499_547233114345149

 

995be0a1004b4ef7c420554efcae0268.jpg

 

Wlot powietrza:

http://svsm.org/albums/mig25sz/MiG_25_Monino_14.jpg

 

Generalnie w trakcie produkcji a później w trakcie remontów kolory tych elementów mogły się zmieniać. Ciężko jednoznacznie stwierdzić, które są odpowiednie nie mając kolorów konkretnego egzemplarza - dlatego często trzeba założyć, że były takie jak na wielu innych zdjęciach znalezionych w internecie.

Witam

 

Bardzo  Ci dziękuje, jak tylko będę coś miał to wrzucę na warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na razie mam wrażenie, że mój warsztat będzie trochę powolny ze względu na czas, a raczej jego brak, pewne jednak ustalenia poczyniłem. Co do wnęk podwozia to mam wrażenie bliskie przekonaniu że będzie to kolor Tamiya X-32.  Co do kabiny to chyba nikt nie ma wątpliwości że jest to Mr. Hobby C391. 

Zastanawiałem się nad tym, czy nie kupić gotowych wnęk, ale spróbuje je samodzielnie zwaloryzować, jak się nie uda to się wytnie. 

Mam jeszcze dylemat z waloryzacją od Eduarda i chodzi mi o kabinę, jak robiłem MiG-21 to nie do końca odpowiadają mi te kolorowe blaszki z którymi nie bardzo jest co zrobić żeby były takie "trójwymiarowe", a z kolei jak malowałem ręcznie F-104 i brudziłem i srebrzyłem, to efekt bardziej mnie przekonywał. Wiem że to kwestia gustu, a o gustach się nie rozmawia, ale rzucam taką luźną myśl. Mam jeszcze pytanie, czy ktoś używał lub ma, bogatszą blaszkę od Eduarda do MiG-25 i czy jest w stanie mi powiedzieć, czy warto, czy też np. rury wydechowe to kupić od ResKit-a.

 

Wnęki podwozia i kolor farbki

P1020721.thumb.jpg.c83e7302b9b090aacd214fb86b829e7a.jpgP1020768.thumb.jpg.5f155ea6219f07a9820288c87334c208.jpgP1020771.thumb.jpg.3dc5ed9f116b2eeaa50c1ad716c67fd9.jpgX32.jpg.b4fd35a3b9fcbc7d495374b1a2b4527a.jpg

 

"Zielony" do kabiny.

C391.jpg.13fc31af36334c0c358a219b2d491d56.jpg

 

Wnęki podwozia.

wneki_podwozia_ResKit.jpg.2515946e0dfeb295c3c1a1be94a75a61.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ruskach nie siedzę, ale po zdjęciach nie wygląda mi to na srebrny, raczej jakiś szary. 

Z kolorowymi blaszkami jest tak ze kolor niekoniecznie musi pasować do koloru którym powinno być pomalowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli idziesz w stronę dokładnego odwzorowania oryginalnej maszyny, i przestajesz się opierać na instrukcji, musisz się przygotować na spędzenie dużej ilości czasu w Googlach na researchu. Na szybko znalazłem coś takiego

 

Cytat

On post NMF Soviet aircraft, the wheel wells are usually painted the same color as the bottom of the aircraft. Wheel hubs are usually a bright medium to dark green.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy ten kolor tamiya pasuje do wnęk, ja w nich nie widzę odcienia titanium. Musisz natomiast zwrócić uwagę, że to jest emalia, jeśli dasz bezpośrednio na nią olejny wasch, to będzie problem. 
Witam

Ja na emalię daję błyszczący lakier Hataki i nie miałem jeszcze problemu z washem, poza tym staram się tylko zakraplać linie Panel linem z Tamii.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Moses napisał:
Jeżeli idziesz w stronę dokładnego odwzorowania oryginalnej maszyny, i przestajesz się opierać na instrukcji, musisz się przygotować na spędzenie dużej ilości czasu w Googlach na researchu. Na szybko znalazłem coś takiego
 
Cytat
On post NMF Soviet aircraft, the wheel wells are usually painted the same color as the bottom of the aircraft. Wheel hubs are usually a bright medium to dark green.

 
Co do dokładnego odwzorowania to nie mam szans, muszę realnie ocenić swoje możliwości, czas, to co zauważymy na Warsztacie i co będzie w moim zasięgu to zrobię.
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Co do koloru to wygląda że oświetlenie wnęk podczas robienia zdjęć trochę narozrabialo. Mam jakby wrażenie że jest srebro, żółty, szarość, ten tytan był blisko, ale sam pod srebro nie będzie dobrze, będzie brakować żółci... a może faktycznie coś jest w tym, że spód (co prawda dotyczy to całego samolotu) malowany tak jak wnęki kół ? Nie ewidentnie na zdjęcia widać jak odcień się odcina od spodu samolotu.  Teraz to już zupełnie zrobił się bałagan, bo ten odcień RC336 w ogóle nie przypomina tego ze spodu MiG-a, bardziej do wnęk podwozia pasuje.

image.png.991679c4dfb7bd0fb0326550ffa22904.pngimage.png.80e13337dcec7b950e8b16f636577751.png

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez tomekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał poglądowy jeśli chodzi o rzuty zebrałem, na razie wychodzi że wymiarowo nie ma błędów. Trzeba jeszcze złożyć parę rzeczy na sucho i wtedy ocenić. Fajne fotki ściągnąłem, można by zrobić wariant z otwartym lukiem aparatury rozpoznawczej. Wrzucam parę zdjęć i planów. 

mig25rbt-7.jpg

mig25rbt-8.jpg

mig25rbt-9.jpg

mig-25-6.png

mig25rbt-1.gif

mikoyan-gourevitch-mig-25-foxbat-2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez parę dni niewiele robiłem, ale coś zawsze. Pierwsze co istotne to kupiłem "sreberka" samoprzylepne w formie bloku dla dzieci z różnymi kolorami w sklepie papierniczym.  Dlaczego o tym piszę, bo w Warsztacie Kolegi @Mitrandir o takie rzeczy pytałem.

Pomalowałem elementy kabiny na gotowo, natomiast wnęki podwozia głównego podkładem : SF-288 Mr.Finishing Surfacer 1500 Black (bardzo dobrze mi się z nim pracuje). Wnękę przedniego podwozia uzupełniłem o drobiazgi, ale raczej tak w ogólnym zarysie. Klapy serwisowe, które były prostokątne zastąpiłem kwadratowymi panelami ze "sreberka".

 

Blok ze "sereberkami"

P1150712.thumb.JPG.93b060f53f0bb6418ec60dd3f053a59c.JPG

 

P1150714.thumb.JPG.c6b568267b80a5ee6852d865c5733a22.JPG

 

P1150713.thumb.JPG.bca3736e21bc3c8340fd83b793f8c4d1.JPG

 

Elementy kabiny.

 

IMG_20210304_203907.thumb.jpg.7463291cfbaba33fbb8f6309b1c0c2ca.jpg

 

Wnęki głównego podwozia.

IMG_20210304_203711.thumb.jpg.48c9b248fb96c97dc66031da5a6cb4cf.jpg

 

IMG_20210304_203847.thumb.jpg.e2daf8afa466c801233c919ff25278c8.jpg

 

Wnęka podwozia przedniego i wspomniane klapy serwisowe.

IMG_20210304_203742.thumb.jpg.11e3d861b937c65c8e4c30cc67044287.jpg

 

IMG_20210304_203751.thumb.jpg.b6c23fcf4211afc3059044ee007076b0.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem, pooglądałem - wnioski. Po pierwsze, to zakupiłem dodatkowe elementy :
- blaszki Edurarda do MiG25RBT dla ICM
- zestaw "silnikowy" ResKit, to co było w zestawie nie ma co porównywać
- rurka Pitot
- małe wlociki powietrza, bo z tego co zauważyłem to nie wszystko jest odwzorowane w modelu.

 

Po drugie, wnęki głównego podwozia poprawiłem wstawiając część blaszek, szczególnie górna część była zupełnie błędna. Dokleiłem blaszki na wlotach powietrza do silników. Tablicy przyrządów i ściany kabiny nie będę robił, więc jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam. Zostawiam sobie resztę do fotela, to co jest dookoła kabiny i do owiewki.  Mnie nie podobają się gotowe, kolorowe blachy na tablicy przyrządów, zrobiłem w MiG-21 i nie jestem zachwycony.

 

Po trzecie - kolory wnęk podwozia, wlotów powietrza. Wnęki robię na aluminiowo (AK 480), czytałem trochę i z tego co widzę, że odcień szary jest i owszem, ale na zdjęciach pokrywa tabliczki znamionowe, więc mógł zostać namalowany np. w muzeum. Miejsca te różnią się odcieniem z głębszą częścią wnęk, gdzie tabliczki nie są pomazane. Poza tym widać, że na połączeniach blach w przedniej wnęce jest używany jakiś siuwaks do uszczelnień w kolorze mieniącym się srebrem / aluminium. Czy nity są robione z metali lekkich - duraluminium ? Jeszcze jedno, jakoś tak mi utkwiła jedna informacja na temat tego samolotu, że jest z tytanu...

 

Po czwarte - kolor podwozia i wnętrz klap podwozia. W informacjach modelarskich i na zdjęciach przewija się kolor Light Gull Gray (Mr.Color 11) , albo Light Gray (Revell 75). Na zdjęciach goleni ten pierwszy jest jakby bardziej pewny. Co do klap to mam wrażenie że jednak ten drugi.

 

Jeżeli macie jakieś inne sugestie to zapraszam, jak ustalę to o czym napisałem, będę mógł przejść etap malowania i wnęk, zamknięcia kabiny i wnęk kół.

IMG_20210311_191224063.jpg

IMG_20210311_191244047.jpg

IMG_20210311_191308128.jpg

IMG_20210311_191331999.jpg

IMG_20210311_191151562_HDR.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne dni pracy. Moje spostrzeżenia co do modelu - bardzo miękkie tworzywo, bardzo łatwo o uszkodzenia, czy też nadmiarowe zebranie nożykiem krawędzi. Koła główne mają linie wklęsłe, a mniejsze podwozia przedniego wypukłe. Próbowałem zeszlifować te wklęsłe, jest lepiej. Mam też pytania o poradę. Po zmontowaniu połówek kadłuba z kabiną i wnęką podwozia przedniego są szpary pomiędzy elementami, nie są duże ale trzeba coś z tym zrobić - zaznaczone na czerwono.  Łączenia połówek kadłuba nie były jeszcze obrabiane. Rury do silników są bardzo ładnie odwzorowane, na razie są lakierem błyszczącym pociągnięte i nic jeszcze nie robiłem z nimi więcej. Wnętrze wlotów zostało zwaloryzowane blaszką , tak samo wylotach rur zamiast żywicznych deflectorów (niech mnie ktoś poprawi, to takie "druciane" koła zielonego koloru) zamieściłem te z blaszek Eduarda. Uważałem je za bardziej oryginalne. Poniżej zdjęcia. Uwagi mile widziane.

 

Wyloty rur - kopia i oryginał

IMGP7426.thumb.JPG.4580eab0d572130f2992fe5ed2671e27.JPG

P1020821.thumb.jpg.7b264bc00a25d816972dcb80e55887c8.jpg

 

Wloty powietrza - kopia i oryginał

IMGP7428.thumb.JPG.27dfb81e95a921e01d1f7716f437e1b3.JPG

P1020707.thumb.jpg.c7820f613911adac7e595e53efd0bf74.jpg

 

Wnęki podwozia głównego

IMGP7420.thumb.JPG.904871171e17afe0b9d760f9b6668712.JPG

IMGP7429.thumb.JPG.bcde7c1c8c712b229112b056f0b9f841.JPG

 

Wnęka przednia i problematyczne łączenia

IMGP7447.thumb.JPG.9346ec0de32cba2847ddc889b7ca11b6.JPG

IMGP7451.thumb.JPG.74033db40cca922c792ac2e5caee8102.JPG

IMGP7453.thumb.JPG.93d992c6c503104327ceef0ac022020c.JPG

 

Wlot powietrza

IMGP7431.thumb.JPG.07712469a155bf61eb3bea46a03d71b3.JPG

 

Koła główne i wklęsłe pozostałości linii

IMGP7454.JPG.481c61328e31d8dd2c8c1bd703064d11.JPGIMGP7457.JPG.aa8e95134cd5c88a26a237028625b82b.JPG

 

Kółko przednie

IMGP7456.JPG.834a025bcb9e872456251661e6de8afe.JPG

 

Kabina pilota i problematyczne połączenia

IMGP7440.thumb.JPG.e3eb2c9cde227df978833538af342df9.JPGIMGP7443.thumb.JPG.41194460a70de6ce20bda945d66d4fec.JPGIMGP7445.thumb.JPG.fcb2d95703e700d34ca308604ed4d4a0.JPG

 

Dysze wylotowe (zielona jest do środka tej stalowej). Na razie kolor bazowy i lakier błyszczący.

IMGP7434.JPG.6274c1506a5f678ad8af5c2dce810a8f.JPG

IMGP7435.thumb.JPG.18fc1752117a59b056506125b70752f4.JPG

IMGP7432.thumb.JPG.3d73e29540028d9f2823eab0bd2ffb27.JPG

 

Wyloty w oryginale

P1020818.thumb.jpg.fb953c493e4aeffa4acf3819138f3ddf.jpg

 

 

Edytowane przez tomekk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta szpara w kabinie najprawdopodobniej zostanie przesłoniona przez oszklenie więc bym się nią nie martwił. 

Przy podwoziu przednim masz większy kłopot. Masz kilka wyjść, zaszpachlować (szpachla, CA) i szlifować - uszkodzisz już położoną farbę, a z przodu pewnie też te delikatne elementy na ścianie komory; zaszpachlować i po lekkim przeschnięciu zmyć nadmiar szpachli np. Leveling Thinerem - zmyje się przy okazji farba w luku; wkleić kawałki plastiku a następnie odciąć nadmiar plastiku równo z krawędzią komory - uszkodzisz delikatnie farbę, a po polakierowaniu znów na srebrno będzie widać miejsce tej operacji. Ostatnie i chyba najlepsze wyjście to zostawić to tak jak jest bo i tak nie będzie tego specjalnie widać, a na przyszłość zapamiętać, że te łączenia w modelach są często problematyczne i warto przed sklejeniem dokładnie sprawdzić spasowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed sklejeniem przymierzałem się i raczej dobrze to wyglądało. Przyczyną chyba będzie zła kolejność klejenia i lekkie zdeformowanie się owalu kadłuba podczas klejenia. Trzeba było mi najpierw wkleić wnęki podwozia do połówek kadłuba z osobna, przed ich przyklejeniem do grodzi kabiny, która przechodzi do podwozia, albo kleić bez malowania. Tutaj jednak bałem się że nie dotrę prawidło z farbą. Coś spróbuję poprawiać i tak muszę krawędzie kadłuba w tym miejscu podretuszować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Podczas pracy zauważyłem takie nieścisłości :

- brak w zestawie siłownika zamykania klapy podwozia (do zrobienia)

- źle zrobiona pokrywa przedniego podwozia (poprawione)

- brak szkła do do piątego obiektywu (zrobione)

 

Elementy do rur wylotowych bardzo ładnie są spasowane, troszkę trzeba musnąć papierem, żeby weszły obok elementu pod zasobnikiem spadochronu hamującego. Klejąc połówki kadłuba dobrze jest dodać płytki plastikowe dla zwiększenia powierzchni dla kleju. Elementy fototrawione bardzo fajnie spasowane. Kokpit pilota - uzupełniłem szparę i wkleiłem boki z blaszki - do poprawki lakierem.

 

Kokpit pilota.

IMGP7470.thumb.JPG.be8f23839ef88277edbc79401250d213.JPG

 

Poprawiona pokrywa przedniego podwozia (oryginał, model).

P1020714.thumb.jpg.5067e2cfb40a4c5586769eadd3fd650b.jpg

IMGP7479.thumb.JPG.c1f93aa4d7a09eb1c6ff5cc26b3d5851.JPG

 

Brakujący siłownik klapy podwozia głównego.

MiG_25_Monino_28.thumb.jpg.bcd83b11b964e8c48aefd6039a707596.jpg

 

Brakujący 5 obiektyw aparatu foto (oryginał, model)

mig25rbt-3.thumb.jpg.ce89b7d0849f0420188748e53379344b.jpg

mig25rbt-7.thumb.jpg.d8cbc75037fdcb51dbae6e9c0b8e9060.jpg

IMGP7475.thumb.JPG.27ee85d5423e570a894b43555d224ad8.JPG

 

Elementy dysz wylotowych i zasobnik spadochronu (oryginał, model)

P1020813.thumb.jpg.79225761bc6ea4f52f35060d185dbf9f.jpgIMGP7472.thumb.JPG.e97cd6b605abdbb2a8d4ef3e2322ebdd.JPGIMGP7474.thumb.JPG.2cf1fadd18536de5625eeba747d4cc80.JPG

 

Dodatki na przedniej części kadłuba, elementy klap podwozia przedniego, oraz rurka pitot z wstawką z igły.

IMGP7489.thumb.JPG.608bf518ccbf63cc971ba4016b666519.JPG

IMGP7484.thumb.JPG.6c581161342b6c6b069cdafa0fb0c031.JPG

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Prace posuwają się powoli, ale  do przodu. Podkład szary pomalowany, kolejne będą cieniowania (pre-shading). O ile kolor w odcieniu szarego nie jest problemem, to głowię się nad tylną częścią silników, które w wykonaniu kilku modelarzy są w kilku wariantach odcieni od aluminium a skończywszy na aluminium z odcieniem brązu.  Robiłem testy na podstawie jednego z rozwiązań, aluminium (AK 480), do tego brązowy lub wręcz rdzawy wash i na sucho przetrzeć, faktycznie wychodzi taka przecierka aluminium z odcieniem brązu. Ja zacząłem zastanawiać się na odcieniem Titanium (AK 669), który już ma leciutki odcień brązu-różu. Stalowy (STEEL Mr.Color) z dodatkiem srebra (Previus Silver MR.Color) raczej pasuje na końce dysz, już przepalonych. Próbowałem jeszcze Pale Burn Metal (ALC-104) i też jest niezły, a przynajmniej nie ma takiego połysku jak aluminium i lepiej będzie wyglądać z rdzawym washem.  Zamieszczam zdjęcie próbek kolorów, zdaję sobie sprawę że nie są w 100% odzwierciedleniem rzeczywistości, ale może dadzą pogląd o co mi chodzi. 317 i 331 to są odcienie szarego do malowania fragmentów kadłuba, R336 AK to jest kolor całości, a reszta tak jak opisałem. Zamieszczam jeszcze zdjęcie jednego z wykonawców modelu MiG-25 żeby zobrazować ten element malowania. W międzyczasie przyjechał Władimir Władimirowicz do pilotowania. Czy ktoś ma pomysł na chłopaków z obsługi w czapkach uszankach ? Chciałbym model umieścić w scence lotniska w zimie. Zacząłem jeszcze robić zestaw aparatów fotograficznych, które umieszczone będą na opuszczanym elemencie kadłuba, ale muszę jeszcze nad tym pomyśleć.

 

Na tych zdjęciach jest aluminium z przecierką z washa (skala 1/48).

silniki01.jpg.ca7733c6f8165eacef692ecaa6072365.jpg

silniki02.jpg.7624a2a426b37d708662ba20ded014e0.jpg

 

na tym zdjęciu jest Burn Metal (skala 1/72)

silniki03.jpg.b13d75c51ddf544f5d8866b226f3fad7.jpg

silniki04.jpg.cbef2067f1d6321728b530d051f8e5bd.jpg

 

Aparaty foto.

mig25rbt-8.jpg.5662834c3afe884327159f30fa799f71.jpg

IMGP7500.thumb.JPG.2eaf6aee644e4ce4d58369b39fa170e6.JPG

 

Kolory próbne.

IMGP7516.thumb.JPG.8623a630c5a5380fcc8bac87c22c4367.JPG

 

 

 

 

mig25rbt-2.jpg

mig25rbt-3.jpg

IMGP7514.JPG

IMGP7494.JPG

IMGP7496.JPG

MiG-25_zima.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zaczęło być kolorowo. Za radą Kolegi wyżej, pod metaliczne kolory położyłem czarny GX Mr.Color. Końce kadłuba przed dyszami to titanium z dodatkiem brass AK, sama końcówka kadłuba przed dyszami to aluminium Mr.Color, natomiast większa część to Burnt Metal Alclad II. Cieniowania i czarne panele Hataka.

IMG_20210425_131011136.jpg

IMG_20210425_155243451.jpg

IMG_20210425_212601435.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.