Skocz do zawartości

"Trofiejny" TYGRYS w Afryce 1:35 RFM 5001U oraz w bonusie jego brat mniejszy - PzIV J Border BT-008


martinello

Rekomendowane odpowiedzi

 

W dniu 3.04.2021 o 13:51, martinello napisał:

Jasne - reakcja poszła na priv :)

Czego nie wykorzystam w moim modelu to wystawię za darmo - bo niedługo chcę zrobić remanent niepotrzebnych mi części.

Zapisuję się na remanent.  Na święta trochę gadających głów:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2021 o 11:21, Seb napisał:

Zacytuję siebie z innego tematu:

"Uwaga co do gąsienic MC.

Są za wąskie o ok 1 mm i będzie to doskonale widoczne od przodu na kole napędowym.

Moja rada to musiałbyś "zwęzić" koło napędowe, a że składa się z dwóch połówek to robota prosta.

Oczywiście najpierw sobie sprawdź na sucho. O ile dobrze pamiętam trzeba też będzie się trochę nasiłować żeby koła jezdne wlazły między zęby gąsek."

 

Dziś dotarły mastercluby.

IMG_20210406_110426.jpg.38452172f9ce17679490aa591ed63aff.jpg

Szczęśliwie pasują na koło napędowe i optycznie pasują do plastikowych z zestawu. Nie są kompatybilne (to znaczy nie można połączyć plastiku z metalem bez mocnego szlifowania) - ale kto by łączył ogniwa metalowe z plastikowymi w takie hybrydy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@martinelloChyba jednak nie do końca.

 Capture.thumb.JPG.72dd48b356117f7dc8c017a630eb9127.JPG

 

U siebie na szybko spr i do Tamki pasują ok z Dragona i Trumpka tylko porównywałem na oko ogniwo do ogniwa i tez wygląda ok 

 

20210406_232332_copy_2016x1512.thumb.jpg.5e67bbc2fd5ded7bb78aff8691b09f73.jpg

 

Do RFM już nie koniecznie. Zwróć uwagę że ledwo wchodzą "na ząb"

 

20210406_234122_copy_1512x2016.thumb.jpg.e9a30e228667c435851d1861889367bc.jpg

20210406_234152_copy_1512x2016.thumb.jpg.d3651c232d1be9c9741530d8b1f3e586.jpg

 

Na upartego to możesz je dać i będzie po Japońsku "jako tako".

 

@Sebchyba o to ci chodzi tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to dokładnie jak polepię układ jezdny, martwi mnie ciut mniejszy odstęp pomiędzy zębami gąsienic o którym pisał SEB . Na razie - na koło napędowe weszły u mnie bez problemów.

Ja mam model 5001U jak "ulepszony" - więc może coś poprawili ?

 

Edytowane przez martinello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, robertmodelarz napisał:

...Powstanie kolejny wielki i groźny afrykański  Tiger.

Nie taki groźny, zdobyty przez tych dobrych :)

 

Swoją drogą - jest to odskocznia od tego co zazwyczaj lepię. Te wielkie proste płaszczyzny połączone grubaśnymi spawami, zapadająca się płyta górna kadłuba wymagająca wzmocnienia od spodu, podwozie sprawiające wrażenie snu szaleńca (po cholerę im tyle kół) a na dodatek z jednej strony wahacze pracują "pod prąd" i gąsienice które z jednej strony jadą do przodu a z drugiej do tyłu...

Szaleństwo

 

Mały off-top. Poradzcie co można by zrobić z niemieckiej pancerki - ale w polskim, zdobycznym malowaniu. Do głowy przychodzi mi Pz.IIIJ z Afryki (ale jest kłopot z podstawowym modelem), Pantera "Bij wroga jego własną bronią" (ale nie wiem jaki model i jak malowany) oraz jakiś powojenny Pz.IV (uwagi jak przy panterze). Może coś jeszcze ?

Edytowane przez martinello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez napinki to możesz zrobić Panzer IV J - malowany na zielono:

Obrazek

Obrazek

Polecam artykuł Zbigniewa Lalaka "Oddziały zdobyczy wojennej w Wojsku Polskim 1943-1945" zamieszczony w magazynie Poligon nr 3/2007. Co do czwórek to jest tam informacja o Pz.Kpfw.IV Ausf.J o numerze 101155 lub 110155 używanym w 5 samodzielnym dywizjonie artylerii samobieżnej ze składu 6DP. Razem z innymi niemieckimi pojazdami znajdował się na stanie tej jednostki przez pewien czas po zakończeniu wojny. Co ciekawe czwórka została pod koniec lat 40-tych przekazana PKP i uzytkowana po zdjęciu wieży jako ciągnik. Podobno był jeszcze w uzyciu w latach 80-tych.

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - Pz.IV w malowaniu LWP może być. Nie szukam w takim razie innego.

Oczywiście kluczowe pytanie - jaki to jest pz. IV J i jakiego modelu użyć najlepiej - Border, Miniart czy coś innego ? Idealny byłby zestaw "wszystkomający" - bez konieczności przeróbek, skreczy itp,

Liczę na wskazówki dotyczące wyboru modelu podstawowego nieocenionego Mesera262 lub wskazanie jakiegoś tematu w którym sprawa była już omawiana. Szczegóły pewnie wypłyną w warsztacie...

 

Edytowane przez martinello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2021 o 01:01, kzugaj napisał:

 

Do RFM już nie koniecznie. Zwróć uwagę że ledwo wchodzą "na ząb"

20210406_234122_copy_1512x2016.thumb.jpg.e9a30e228667c435851d1861889367bc.jpg

U mnie wygląda to tak:

IMG_20210408_080338.jpg.c63a61b77f90761873153b4d65a6b0e4.jpg

Płaszczyzna zewnętrzna koła napędowego pokrywa się z "krawędzią" gąsienicy. Więc ten problem współpracy model RFM - Masterclub chyba jest rozwiązany.

Problem z tymi gąsienicami jest gdzie indziej (co prognozował SEB). Drugie i trzecie koło, licząc po kolei od kadłuba na zewnątrz (części C2, C4) nie mieszczą się pomiędzy zęby gąsienicy. Prawdopodobnie będzie trzeba troszkę zeszlifować koła od strony kadłuba aby całe (skomplikowane) zawieszenie jakoś siadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kzugaj napisał:

Dobrze ze do RMF-u mam zlepione oryginalne gąski i nie musze MC dopasowywać

A ja myślałem, że będzie lepiej i kupiłem mastercluby 😞

 

Ostateczne rozwiązanie zastosowania gąsienic Masterclub MTL35006 z modelem RMF 5001U:

IMG_20210408_130917.jpg.ac715a053e262b152314a89e16ebb2f2.jpg

Koło (element C4) przed i po usunięciu fragmentu "felgi". To jest drugie koło od kadłuba, spiłowana jest część wewnętrzna - więc nie będzie taka bardzo widoczna...

Na widocznych osiach (przód i tył) usunę tylko fragmenty stykające się z gąsienicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jeszcze w planach innego Tygrysa np Tamka Czy Dragon?

 

Moze sklej te co są w pudelku i po sprawie :) no tak ze dwa wieczory i po sprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, byłoby za prosto :)

Troszkę uzupełnię wnętrze (bo widać silnik z tyłu przez otwartą pokrywę, bo być może będzie widać przód przez otwarte włazy) i lecę dalej z robotą :)

 

W planach nie mam więcej tygrysów...

 

Przy okazji pytanie do tych, którzy sklejali już RFM - czy koła jezdne są prawidłowo osadzone na ośkach ? Bo mi składane na sucho wychodzą jakieś takie niesymetryczne - w znaczeniu mają nieówne przerwy między kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2021 o 10:09, martinello napisał:

Oczywiście kluczowe pytanie - jaki to jest pz. IV J i jakiego modelu użyć najlepiej - Border, Miniart czy coś innego ? Idealny byłby zestaw "wszystkomający" - bez konieczności przeróbek, skreczy itp,

Jest to pojazd w wersji późnej (late) - nie ostatni (last). Choć w większości w modelach są części potrzebne do tego planowanego modelu.

Trzy rolki podtrzymujące(1) + koło napinające spawane (wczesne) (2) + otwory chłodzące we włazach nad przekładnią (3) itp.

Nie ma dodatkowych uchwytów na czołowym pancerzu (X).983532699_meser262@IVJwLWP-2a.thumb.jpg.7bd85c960a36ceb3daadc543a60a5c0a.jpg

Czyli generalnie pojazdy Pz.Kpfw.IV ausf.J LATE - Dragon ; Border Model ; Mini Art ; Rye Field Model itd.
Obecnie znalazłem dwa dostępne z potrzebnymi częściami  do budowy tego pojazdu bez przeróbek - 
- Border Model BT008 Pz.Kpfw.IV Ausf.J Late
- Rye Field Model RM-5033 PZ.KPFW.IV AUSF.J LATE PRODUCTION /PZ.BEOB.WG.IV AUSF.J 2 IN 1 W/WORKABLE TRACK LINKS

Z tych dwóch atrakcyjniejszą cenę ma  Border Model i to tego bym wybrał.
 

Pozdrawiam

Krzysztof

PS. Pojazd jest z ostatnich serii produkcyjnych, ale części są z wersji późnej. 

Edytowane przez meser262
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Seb napisał:

A zrobiłeś "ruchome" zawieszenie, czy wkleiłeś wahacze na sztywno?

Na razie składam na sucho, dopasowuję do gąsek. Ale w planach mam "sztywne" zawieszenie.

 

39 minut temu, meser262 napisał:

Jest to pojazd w wersji późnej (late) - nie ostatni (last). Choć w większości w modelach są części potrzebne do tego planowanego modelu.

...

Obecnie znalazłem dwa dostępne z potrzebnymi częściami  do budowy tego pojazdu bez przeróbek - 
- Border Model BT008 Pz.Kpfw.IV Ausf.J Late
- Rye Field Model RM-5033 PZ.KPFW.IV AUSF.J LATE PRODUCTION /PZ.BEOB.WG.IV AUSF.J 2 IN 1 W/WORKABLE TRACK LINKS

Z tych dwóch atrakcyjniejszą cenę ma  Border Model i to tego bym wybrał.
 

Pozdrawiam

Krzysztof

PS. Pojazd jest z ostatnich serii produkcyjnych, ale części są z wersji późnej. 

Wielgachne dzięki. Pooglądam te zestawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • martinello changed the title to "Trofiejny" TYGRYS w Afryce 1:35 RFM 5001U oraz w bonusie jego brat mniejszy - PzIV J Border BT-008

W ramach treningu przed tygrysem kupiłem model Pz.IV J Bordera - który chcę wykonać w polskim malowaniu przedstawionym w tym wątku nieco wcześniej.

https://www.mojehobby.pl/products/Pz.Kpfw.IV-Ausf.J-Late.html

 

Wiem, to szaleństwo rozgrzebywać kolejny model, mając tyle już zaczętych, ale - chcę potrenować niuanse niemieckiej techniki czołgowej na innym (prostszym ?) modelu. Plan jest na sklejenie z pudła i bezstresowo.

Z pudła i bezstresowo nie znaczy błędnie - a Border pozostawia wiele możliwości wyboru. Dlatego nieśmiało występuje z listą alternatyw instrukcyjnych i rozwiązań występujących w pojeździe który chcę zrobić...

 

1. Napinacze - 2 krok instrukcji - który wariant - części A26/A28 czy A27/A29 ?

2. Kołka podtrzymujące gąsienice - border dał 5 typów - skłaniam się ku Eb31/Eb32 ?

3 Koło napinające - F36/F37 - tu raczej jestem pewny :),

4. Klapy nad przekładnią - wariant z wywiewami - tak jak na zdjęciu referencyjnym,

5. Nie będę montował k-emów i w kadłubie i  wieży oraz p-lot przy włazie dowódcy,

6. Wyposażenie na błotnikach - raczej widzę puste mocowania po narzędziach. Zapewne pojazd nie ma też liny.

7. Błotniki z zewnątrz mają po 6 "dystansów do osłon" (?) - spiłuję,

8. Osłon oczywiście nie montuję - pozostawię tylko punkty mocować na wieży i kadłubie,

9. Kopułka dowódcy - widzę jeden otwarty i jeden zasłonięty peryskop. W modelu zrobię miks.

10. hamulec armaty - wg mnie okrągły - części A63 / A66

11. Boczne włazy do wieży - widzę na nich peryskopy - a więc zastosuję odpowiednie.

Na razie tyle - liczę na pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to składak jest totalny , rolki podtrzymujące trzy na stronę ,koła stalowe ale z osiami możesz zrobić miksa koło napinajåce od strony ze zdjęcia takie jak w wersji H z drugiej może być od J albo każde inne. Właz dowódcy ostatnia wersja z włazem jak w Panther A/G tylko płaski. Włazy boczne wieży na dużym powiększenie wychodzi ,że tylko pierwsze drzwi mają peryskop a drugie nie, druga strona albo też składak albo gładkie z wersji J .Przednia ściana wieży wersji finalnej bez wizjera z lewej strony tej od kierowcy to tyle na szybko pozdrawiam OLO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki OLO.

Zdaję sobie sprawę z ograniczeń w identyfikacji wynikających z braku widoku od każdej strony. Mam jeszcze nadzieję, że jest to jakoś w miarę kompletna konfiguracja którejś z montowni. W końcu znamy (prawdopodobnie) numer seryjny...

Edytowane przez martinello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada praktyczna dla tych, którzy planują podobną przeróbkę - model RFM (z dwóch, które polecał Messer262) jest o tyle lepszy, że stelaż do fartuchów przykleja się na styk do  kadłuba i w otwory na wieży. W borderze, który kupiłem, niestety w stropie kadłuba i wieży są niefajne do zaszpachlowania duże otwory na krawędzi blachy i spawu...

Oczywiście nie odnoszę się do merytoryki zestawów a do "sklejalności"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, martinello napisał:

... występuje z listą alternatyw instrukcyjnych i rozwiązań występujących w pojeździe który chcę zrobić...

1 - 26/271904809857_meser262@napinaczek.thumb.jpg.d17e716a12745b9c3387c2ecead00a34.jpg


2 - 31/32
3 - 36/37
4 - z otworami
5 - OK
6 - tak brak sprzętu
7 - na pewno miał te elementy zamontowane fabrycznie - teraz zdemontowane - powinny być otwory po śrubach mocujących.
8 - tak punkty mocowań pozostawić - te elementy zamontowane fabrycznie.
9 - OK
10 - 62/66 - pierwszy ścięty (zielona strzałka) drugi okrągły

808587228_meser262@tumikarmaty.thumb.jpg.8b7606b3c97f5ab72c76d5c30f4517e3.jpg
11 - OK

Dodam na razie

12 - ściąć uszy z przodu i przykleić haki z boku nadbudowy1675232831_meser262@hakizprzodu.thumb.jpg.66264111c1008f330d48ea2d0386f058.jpg

 

13 - ściąć dwie śruby środkowe mocujące wózki - nie widać tego na fotkach, ale zapewne ich nie miał.1356469937_meser262@wzkijezdnebezrubiotworw.jpg.c0858cd3a4b8a679318cdf8218b71558.jpg

 

W tym czasie - luty 1945 roku tylko jedna montownia składała Pz.Kpfw.IV - Nibelungenwerk.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.