Skocz do zawartości

Scharnhorst 1:200 1943 Trumpeter


zoltan1

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle udało mi się wydłubać z najnowszego produktu Trampka.

Podsumowując, model wykonany za pomocą książki Anatomia Okrętów autorstwa Stefana Dramińskiego,czyli doskonałe zródło.

Schemat malowania różni się od tego co proponuje trampek,ja pomalowałem go według schematu z książki z operacji Ostfront z 1943 roku.

Dotyczy to również układu swastyk na pokładzie.

Jako dodatki wpadły blaszki do szalup i motorówek z Bismarcka.Przerobiłem maszty,przedni cały metalowy,tylny od połowy w górę.

Wypada to zrobić,inaczej plastikowe maszty wygną się po założeniu olinowania.

Wyleciały też dalmierze z wieży A.

Śruby przerobiłem na przeciwbieżne.

Ogólnie model bardzo fajny trzyma jakość choć już nie taką jak przy wcześniejszych produktach trampka ale to pierdoły,

wiec jest ok.

Wymiary modelu.

Długość 117,5 cm

Szerokość 15 cm

Wysokość 30 cm

Dodatkowo kilka fotek burta w burtę ze swoim większym baratem.

Pozdrawiam.

20210517_120106.jpg

20210517_120301.jpg

20210517_110543.jpg

20210517_100247.jpg

20210517_095944.jpg

20210517_102457.jpg

20210517_102432.jpg

20210517_102222.jpg

20210517_102242.jpg

20210517_102306.jpg

20210517_102340.jpg

20210517_102415.jpg

20210517_112233.jpg

20210517_112305.jpg

20210517_112317.jpg

Edytowane przez zoltan1
  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypucowany jak na defiladę. Olinowanie naprawdę fajne i tutaj przeróbka masztów przyniosła efekt :super:. Mi brakuje troszkę jakiegoś washa na pokładzie i reszcie. Nie wiem może warto w tej skali jak już używasz  dodatki pokusić się o drewniany pokład. Kamuflaż fajny i model spoko i na żywo na pewno robi wrażenie:piwo:

Edytowane przez Adamo722
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie .200 dopiero na żywo robią wrażenie.Kloce są faktycznie więc wiele osób po prostu nie ma na nich miejsca. Foty też są kiepskie w rzeczywistości  modele wyglądają znacznie lepiej,więc słabo widać zacieki i cieniowanie .Fotografem  nie zostanę jak już pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie zrobiony model, ale żeby 200-ka robiła pełne wrażenie to jak napisał Autor musi być oglądana na żywo. Takie ponad metrowe giganty kojarzą mi się zawsze z kartonówkami, które obecnie przy dostępnych technikach i dodatkach nie ustępują plastikowi. Fotografowanie takich wielkich obiektów w warunkach domowych tak żeby było równomierne oświetlenie, odpowiednia głębia ostrości i rozpiętość tonalna to duża sztuka i całkiem dobrze to się tu udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny model ładnego okrętu. Te giganty mają coś w sobie. W 200 to są zdecydowanie wielkie kloce. Ja robiąc kiedyś kartonówki lubiłem 300. Teraz nie wiadomo czemu brak opracowań w tej skali . Widać ogrom pracy, olinowanie świetne! Gratulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki.

Kloce są mało manewrowe w przenoszeniu i fotografowaniu.Mam tylko tą ścianę do robienia fotek,choć spora to i tak 200 zajmują jej większą część.

Tak się przyzwyczaiłem do robienia fotek w świetle dziennym i wychodzi jak wychodzi.

Teraz z innej beczki może to dla kogoś będzie pomocne dotyczy to malowania kamo na Bismarcku i w innych modelach.

Nie jest to proste,paski muszą się zgrywać,więc wpadłem na pomysł wykorzystania poziomicy laserowej.

Po ustawieniu nadbudówek poziomicę ustawiamy  pod odpowiednim kątem tak żeby zgadzała się z linią pasków i w bardzo prosty sposób można np ołówkiem odznaczyć sobie linie na burtach i nadbudówkach.

Sprawdzi się w 200 i 350 nie wiem czy to znany sposób ale może to komuś ułatwić życie.

 

Edytowane przez zoltan1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zoltan1 napisał:

Nie jest to proste,paski muszą się zgrywać,więc wpadłem na pomysł wykorzystania poziomicy laserowej.

 

:super:

kiedyś tak oznaczałem wodnice żeby równo było, ale ostatecznie zainwestowałem w przyrząd z ołówkiem bo do poziomych linii jednak dużo wygodniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wodnice tu faktycznie ołówek i podstawka jest lepszym rozwiązaniem,lecz o skośne kamo na burtach i nadbudówkach.

Większość z tych poziomic ma blokadę pozwalającą na wyświetlanie promienia lasera pod dowolnym kątem,nie tylko w poziomie.

Więc układa się nadbudówki do samego dalmierza(przykład na przedniej nadbudówce Bismarcka),laser z boku modelu dobieramy odpowiedni skos od burty do dalmierza i laser pięknie wyświetla linie na każdym elemencie.

Następnie tak jak pokazuje linia lasera wystarczy zaznaczyć na każdym elemencie nadbudówki ołówkiem kreseczki,całość pózniej rozebrać okleić taśmą pomalować i powinno wyjść idealnie.  

Bardzo ułatwia prace nie trzeba się pózniej martwić że kamo wyszło krzywo.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie się zgadzam - przy skośnych to niezły patent jest. Na pewno przetestuje na 350, jak to się sprawdza przy gabarytach ~15x15cm.

A nawet jak nie do rysowania, to potem do weryfikacji czy maskowanie jest w równej linii

Edytowane przez M.A.V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

700 raczej będzie z tym problem, przy 350 może się udać.Testowane na 200 i bardzo ułatwia to prace.

Tak czy inaczej można oszczędzić  sporo nerwów.

Edytowane przez zoltan1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.