Skocz do zawartości

Nashorn (wersja wczesna) 1/35 Dragon


patrykd

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny postęp z prac.  Tym razem udało mi się wykonać przednią belkę na zapasowe gąsienice. Przerobiłem osłonę pod korbę z boku kadłuba na okrągłą. No i popracowałem nad tyłem troszkę. Ta szekla to moja inwencja. Dorobiłem tam wsporniki oraz osłonę tłumika.  Polutowałem również skrzynki pod błotnikami. Na koniec  małe pytanie. Otóż wielu modelarzy w wersji wczesnej tych pojazdów dodaje do tych skrzynek błotniki i bardzo mnie kusi by to zrobić. Mimo iż wzoruję się na fotce tyłu z postu powyżej. Co o tym sądzicie. Dodało by to zapewne dodatkowego uroku. W instrukcji Dragona dla wersji wczesnej też jest błotnik.

 

Na zdjęciach przy dpodnózkach widać jeszcze szpachlę. Nie szlifowałem tego jeszcz. Czekam do wyschnięcia 😉

 

 

IMG_20211004_211357.thumb.jpg.630d4ae27d09da8bc2cf1d9cadcb457c.jpg

 

 

IMG_20211004_211247.thumb.jpg.61389fb4dd4effd76bde1c80f53745c6.jpg

 

 

IMG_20211004_211219.thumb.jpg.69fee156f8a22052d6da7a6a01952e38.jpg

 

IMG_20211004_211521.thumb.jpg.a98a5974e6bd9719f98d4e24d50e28cc.jpg

 

Edytowane przez patrykd
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2021 o 15:51, patrykd napisał:

1) Na tłumiku w wersji wczesnej Hornisse jest blacha osłonowa. Czy ktoś wie jak była ona przymocowana do tłumika?

 

Mocowanie do śrub w czterech miejscach.1328599111_meser262@mocowanieosony.thumb.jpg.dfb2153b442bee3c677cc868e2237983.jpg

Popatrz na obejmy - zielone oznaczenia.

W dniu 2.10.2021 o 15:51, patrykd napisał:

2) do czego służył ten gadżet? 

 

W dniu 2.10.2021 o 16:33, Evildead napisał:

... tylne światło konwojowe

Dokładnie.

 

W dniu 4.10.2021 o 21:28, patrykd napisał:

Otóż wielu modelarzy w wersji wczesnej tych pojazdów dodaje do tych skrzynek błotniki i bardzo mnie kusi by to zrobić. Mimo iż wzoruję się na fotce tyłu z postu powyżej. Co o tym sądzicie.

Na fotkach widać że są mocowane - ALE już w pojazdach w wersjach po modernizacyjnych. Twój jest nie modernizowany.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Greif napisał:

20211007_002558.thumb.jpg.ad31339cdb97949495a7781678d55062.jpg

zdjęcie w celach dyskusji, ebay - Krzysztof proszę o ocenę co my tu mamy 😉

 

 

Patrząc na koła napędowe, travel locka, ukłąd mocowania pod linki holownicze, brak błotników a zamiast tego skrzynka pod spodem, dodatkową osłonę w kształcie łuku na górze armaty wygląda mi to na pojazd, który właśnie buduję. Czyli druga połowa marca 43 roku. Jest to wersja bardzo wczesna po pierwszej delikatnej modyfikacji. Pojazd zapewne pomalowany dunkelgelb tylko bez żadnego kamuflarzu.  Chyba gdzieś zdjęcie na terenie byłego ZSRR zrobione, bo ta wieżyczka przypomina CERKIEW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, patrykd napisał:

 

 

Patrząc na koła napędowe, travel locka, ukłąd mocowania pod linki holownicze, brak błotników a zamiast tego skrzynka pod spodem, dodatkową osłonę w kształcie łuku na górze armaty, kształt otworów wentylacyjnych pod hamulce  wygląda mi to na pojazd, który właśnie buduję. Czyli druga połowa marca 43 roku. Jest to wersja bardzo wczesna po pierwszej delikatnej modyfikacji. Pojazd zapewne pomalowany dunkelgelb tylko bez żadnego kamuflarzu.  Chyba gdzieś zdjęcie na terenie byłego ZSRR zrobione, bo ta wieżyczka przypomina CERKIEW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2021 o 01:28, Greif napisał:

20211007_002558.thumb.jpg.ad31339cdb97949495a7781678d55062.jpg

zdjęcie w celach dyskusji, ebay - Krzysztof proszę o ocenę co my tu mamy 😉

Produkcja najpóźniej z końca marca 1943 roku - od kwietnia nie montowano skrzynek pod tylnymi błotnikami.

Brak mocowań na dodatkowe koła jezdne z przodu wskazuje na pojazd po wczesnej modyfikacji. 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy dalej z tematem. Skończyłem rury wydechowe. Poprawiłem zapinki rur z tyłu pojazdu bo kolega Krzysztof zwrócił na nie uwagę Blacha na tłumiku czeka na modyfikację. Zająłem się w tym tygodniu działem i jego otoczeniem. Pobawiłem się też w detalizowanie siedziska załoganta. Polutowałem też wsporniki osłony przedniej działa. Efekty prac poniżej. 

 

IMG_20211010_212821.thumb.jpg.b29c74b79d89e6945682a99b8f27c1c3.jpg

 

 

IMG_20211010_212748.thumb.jpg.4007e170b86dd401495aa16e39d61b5f.jpg

 

 

IMG_20211010_213104.thumb.jpg.a6e5a3ce574c6dd4a1debb44d2ae928f.jpg

 

IMG_20211010_213138.thumb.jpg.7de0bcd16d41d00e7bdcd83003915de3.jpg

 

IMG_20211010_212930.thumb.jpg.e1c232a27019b1587a0fd9b9d1e25a5f.jpg

 

IMG_20211010_213030.thumb.jpg.c5d4b3bd38c8d083a1ca98550856c5a7.jpg

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden szybki update. Udało mi się polutować żaluzje wentylatorów. Robota łatwa i przyjemna dzięki profesjonalnemu przyrządowi do lutowania 😉

 (jego zdjęcie poniżej również). Plastikowe żaluzie z zestawu do porównania.

 

IMG_20211016_124856.thumb.jpg.dca17ccb7eaa488f32117bc1e5e3a5a5.jpgIMG_20211016_124851.thumb.jpg.17e279c18d8b58c45f24aff2935af360.jpgIMG_20211016_141906.thumb.jpg.ca3cf9eff725197a12dc1886de5ae477.jpgIMG_20211016_141831.thumb.jpg.c1d581f5a5d9ea753228111e421d1c3e.jpg

Edytowane przez patrykd
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Evildead napisał:

Rozszalałeś się z tym lutowaniem 🙂,  elegancko wychodzi

 

Doszedłem do wniosku, że lepiej lutować niż w przyszłości patrzeć jak się wszystko rozpada. A propo klejenia metalowych detali do modelu  tutaj też zrobiłem mały update. Zamiast standardowego kleju kropelka poszedłem teraz w Loctite 438, który nie dość, że jest  wzmocniony w stosunku do standardowego CA to jeszcze jest koloru czarnego, przez co łatwo widać gdzie debonderem trzeba go usunąć. Ponoć tworzy też elastyczne wiązanie w przeciwieństwie do sztywnej zwykłej kropelki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, patrykd napisał:

 

Doszedłem do wniosku, że lepiej lutować niż w przyszłości patrzeć jak się wszystko rozpada. A propo klejenia metalowych detali do modelu  tutaj też zrobiłem mały update. Zamiast standardowego kleju kropelka poszedłem teraz w Loctite 438, który nie dość, że jest  wzmocniony w stosunku do standardowego CA to jeszcze jest koloru czarnego, przez co łatwo widać gdzie debonderem trzeba go usunąć. Ponoć tworzy też elastyczne wiązanie w przeciwieństwie do sztywnej zwykłej kropelki. 

No fakt, i dobrze wiedzieć z tym klejem, te zwykłe Ca to faktycznie bez szału jak się skleja metal do metalu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zaruk napisał:

I jak oceniasz ten klej?

Patrząc na dane producenta w stosunku do zwykłej kropelki (Loctite 406) klej ma wytrzymałość na ściananie większą o około 20%. Jeśli Chodzi natomiast o moją praktykę, zdecydowanie ciężej jest mi zerwać jakiś przyklejony detal w stosunku do standardowego CA. Klej jest z dodatkiem kauczuku co sprawia że jego spoina jest bardziej elastyczna. Słowem klucz jest tu po prostu elastyczność. Można poszukać tańszych zamienników bo takowych jest wiele. Ja mam ten klej za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, patrykd napisał:

Patrząc na dane producenta w stosunku do zwykłej kropelki (Loctite 406) klej ma wytrzymałość na ściananie większą o około 20%. Jeśli Chodzi natomiast o moją praktykę, zdecydowanie ciężej jest mi zerwać jakiś przyklejony detal w stosunku do standardowego CA. Klej jest z dodatkiem kauczuku co sprawia że jego spoina jest bardziej elastyczna. Słowem klucz jest tu po prostu elastyczność. Można poszukać tańszych zamienników bo takowych jest wiele. Ja mam ten klej za darmo.

Tu kluczem jest świetne lutowanie, Ty  sobie z nim przednio radzisz  , lepszy klej to już tylko dodatek, swoją drogą 90 dych to też nie tanie, konkluzja taka że jak się potrafi to jednak lepiej/taniej  lutować

Edytowane przez Evildead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Evildead napisał:

Tu kluczem jest świetne lutowanie, Ty  sobie z nim radzisz , lepszy klej to już tylko dodatek, swoją drogą 90 dych to też nie tanie, konkluzja taka że jak się potrafi to jednak lepiej/taniej  lutowć

 

Tak jak wspomniałem ja ten klej mam za darmo więc nie patrzę na cenę. Trzeba jakoś przytwierdzać blaszki do modelu przecież.  Aczkolwiek kleje CA elastyczne są dostępne bez problemu u innych producentów. Nawet VMS ma CA elastyczny , a ten producent jest generalnie drogi. A mimo to jego klej jest dużo tańszy niż LOCTITE. Co do lutowania mój zestaw już znasz więc wiesz czym lutuję 😉 Nigdy nie miałem większego doświadczenia w lutowaniu. Trochę praktyki, dobry grot  i sukces murowany :) 

Edytowane przez patrykd
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Potrzebowałbym małej pomocy. Otóż zastanawiam się co montowane było na ściankach bocznych nadbudówki. W instrukcji Dragona na prawej burcie powinna być montowana część B8, która wygląda mi na antenę, co całkowicie kłóci  mi się z moją wiedzą, gdyż dodatkowa radiostacja była montowana w przedziale bojowym tylko dla wersji dowódczych pojazdu. No chyba, że to nie jest antena. Może być również tak, że to antena dla radia radiooperatora, który siedział obok kierowcy w wannie pojazdu. Proszę o pomoc w tej kwestii. 

image.thumb.png.9f2a673bd4b4ab8023f62022f5e7d874.png

 

Kolejna zagwostka to z kolei to co mam w instrukcji dla blaszek fototrawionych. Tam z kolei mam części 52, F29 i 53, które wypadają w analogicznym miejscu jak w instrukcji DRAGONA (tam gdzie jest ta antena?). Czy to są uchwyty montażowe do tej anteny, o której wspominałem powyżej?

 

image.thumb.png.9671a5e46535f79eaf5b21eb6d2e29ff.png

 

 

Przechodząc z kolei do lewej burty pojazdu. Wg instrukcji DRAGONA mam tam dwie części, które powinny są tylko dla pojazdu dowódczego (RF19 i RF20) i to jest jasne i ich nie montuję. Zastanawia mnie natomiast część B6. Jest to jakaś puszka elektryczna (zastanawiam się do czego służyła)  W instrukcji producenta blaszek (screen poniżej) też ona występuje jako część o nazwie AC. W czym tkwi moje pytanie, otóż producent blaszek wskazuje, że taka puszka powinna znaleźć się również na tylnej ściance pojazdu, natomiast u DRAGONA na tylnej ściance nie ma już takiej puszki (trzeci obrazek pod spodem). Niebieskim zaznaczyłem to miejsce. A tak przy okazji to co z tyłu( tam gdzie takie niebieskie kółko przeze mnie zaznaczone) jest za gadżet (tak jakby linka z śmigiełkiem). Po obu stronach tylnej burty jest taki sam pierdołek.

image.png.6bcce7b0a7a35452365da356d26f8365.png

 

image.thumb.png.25542fc153bd5f3949e24abcd1eee175.png

 

image.png.52a56c62810fdad024193796bc805072.png

 

No i ostatnie pytanie. W instrukcji producenta blaszek jest część F36 (zaznaczona zielonym kółkiem patrz dwa screeny powyżej). Gdzie powinna być zamontowana?

 

Mam nadzieję, że napisałem to zrozumiale 😉

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, patrykd napisał:

W instrukcji producenta blaszek jest część F36 (zaznaczona zielonym kółkiem patrz dwa screeny powyżej). Gdzie powinna być zamontowana?

Musisz połączyć część F36 i F37. Cześć F36 powinna obracać się na tym trzpieniu w części F37. Do części F36 była montowana lornetka nożycowa.

Edit: zdjęcia tylko w celu dyskusji

20211017-225322.jpg

20211017-225341.jpg

20211017-225405.jpg

Pozdrawiam 

Grzesiek 

Edit: zdjęcia tylko w celu dyskusji

Edytowane przez Gregory
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.