Andzin Napisano Czwartek o 17:41 Share Napisano Czwartek o 17:41 4 godziny temu, Skawinski napisał: Jest w planie. Natomiast w najbliższym pudełku (Black Box) jest samolot, na którym latał Drobiński (opcja 6) oraz samolot Forbesa, byłego dowódcy eskadry B w polskim 303 Dywizjonie. Który zresztą został w nim asem i został odznaczony Virtuti Militari. A nie mógłbyś wrzucić po polsku posta, który popełniłeś na Britmodeller na ten temat? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Czwartek o 18:52 Share Napisano Czwartek o 18:52 IBG bardzo fajnie pokazało ewolucję malowań w roku 1940 i różnice w kamuflażach między wytwórniami. Na końcu w tabelce specyfikacje maszyn których malowania zawarto w Black Box Edition: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Botan Napisano Czwartek o 19:59 Share Napisano Czwartek o 19:59 6 godzin temu, Skawinski napisał: Jest w planie. Natomiast w najbliższym pudełku (Black Box) jest samolot, na którym latał Drobiński (opcja 6) oraz samolot Forbesa, byłego dowódcy eskadry B w polskim 303 Dywizjonie. Który zresztą został w nim asem i został odznaczony Virtuti Militari. Może jeszcze estoński się załapie? L1046 z estońskiego zamówienia podczas lotu demonstracyjnego miał mieć estońskie kokardy. Tak, okrągłe kokardy zamiast trójkątów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano Czwartek o 20:10 Share Napisano Czwartek o 20:10 (edytowane) 2 godziny temu, Andzin napisał: A nie mógłbyś wrzucić po polsku posta, który popełniłeś na Britmodeller na ten temat? Wchodzisz na Britmodeller'a przez Chrome i pokazuje się okienko "angielski-polski" zaznaczasz "polski" lub klikasz prawym przyciskiem myszki i wybierasz polecenie z menu "przetłumacz na polski". Edytowane Czwartek o 20:11 przez Soris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Czwartek o 20:28 Share Napisano Czwartek o 20:28 6 godzin temu, MarCorp napisał: Tak. I do niego jest potrzebna dedykowana burta, która jest na jeszcze innej ramce. Zapytam inaczej, gdzie leży problem - czy ten fakt powoduje u kogoś niepokój? Jak będzie ta ramka w każdym pudełku z Mk.I, to nie będzie problemu i niepokoju. Niemniej nauczony błędami innego producenta pozwolę sobie zachować ograniczone zaufanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCorp Napisano Czwartek o 20:58 Share Napisano Czwartek o 20:58 3 godziny temu, Andzin napisał: Niepokój tylko o to, czy ta ramka będzie w każdym pudełku ze Spitfire I/II (i wczesnym Va), czy może IBG uzna, że wystarczą lotki metalowe. + 23 minuty temu, Tainan41 napisał: Jak będzie ta ramka w każdym pudełku z Mk.I, to nie będzie problemu i niepokoju. Niemniej nauczony błędami innego producenta pozwolę sobie zachować ograniczone zaufanie. W oferowanych pudłach IBG, ramki z odpowiednimi częściami będą takie, jakie będą potrzebne do dobranych przez IBG malowań. Po czym wnosicie, że IBG nie ogarnie jakie części są potrzebne do malowań, które samo dobiera? Dla kolegi pytam, bo mocno się zastanowił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Czwartek o 21:04 Share Napisano Czwartek o 21:04 Nie martwi mnie opracowanie merytoryczne modelu, gdyż wiem, że zostało przygotowane prima sort. Jeśli z częściami będzie jak napisałeś, to nie ma tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Piątek o 10:37 Share Napisano Piątek o 10:37 (edytowane) 19 godzin temu, Skawinski napisał: Fair point. To to tak. Sprawdziłem jeszcze raz kwestię T.R.1133 i wygląda na to, że 65 Squadron nie był w nie jeszcze wyposażony 29 pażdziernika i już był 13 listopada. Czy zatem np. 3 listopada, gdy Drobiński nim leciał, miał on już T.R.1133? Niekoniecznie. Ale gdy leciał nim 21 listopada, to już na pewno tak. W każdym razie w zestawie są oba typy radia, oba typy kontrolerów do nich i obie konfiguracje masztów antenowych, a zatem do wyboru - do koloru. 18 godzin temu, letalin napisał: Taka mała dygresja bez związku z R6775. Tylko po to, żeby podkreślić trudności i niepewności jakie pojawiają się przy rekonstrukcji ze szczątków informacji jakie mamy do dyspozycji. Regulaminy regulaminami, a znalazłem zdjęcia Hurricane z lutego 1941 z czarnymi kołpakami, bez pasa przed usterzeniem i pewnie bez czarnego lewego skrzydła. Może świeżo dostarczony, może inna przyczyna. Nie znam zdjęcia, więc ciężko powiedzieć, ale ze swej strony dodam, że w przypadku Spitfire'a, fabryki nie wprowadziły tych elementów aż do połowy 1941 roku czy nawet dalej. A czarnego skrzydła nigdy. Wszystko było nadrabiane w MU lub w dywizjonach. 17 godzin temu, Andzin napisał: A nie mógłbyś wrzucić po polsku posta, który popełniłeś na Britmodeller na ten temat? Cieszę się, ze Ci się spodobał. W końcówce napisałem, że jeśli kogoś interesuje jakaś inna maszyna z zestawu, to mogę opisać, ale było zero odzewu, więc myślałem, że takie podsumowanie jest jednak średnio przydatne i nikogo nie interesuje ten poziom detalu. Co do tłumaczeń - to bardzo pracochłonna rzecz i na dobrą sprawę zbędna dzięki technologii. Jak słusznie napisał Soris: 14 godzin temu, Soris napisał: Wchodzisz na Britmodeller'a przez Chrome i pokazuje się okienko "angielski-polski" zaznaczasz "polski" lub klikasz prawym przyciskiem myszki i wybierasz polecenie z menu "przetłumacz na polski". 14 godzin temu, Botan napisał: Może jeszcze estoński się załapie? L1046 z estońskiego zamówienia podczas lotu demonstracyjnego miał mieć estońskie kokardy. Tak, okrągłe kokardy zamiast trójkątów. Tak, gdzieś czytałem, że miał okrągłe kokardy, ale pytanie jak one wyglądały? Małe? Duże? W tym czasie dla RAFu produkowano Spity z tymi małymi kokardami, czy takie same były te estońskie? I jaka była kolejność kolorów, bo i ją mogli pomieszać, skoro nie potrafili prawidłowej formy utrzymać. 13 godzin temu, Tainan41 napisał: Nie martwi mnie opracowanie merytoryczne modelu, gdyż wiem, że zostało przygotowane prima sort. Jeśli z częściami będzie jak napisałeś, to nie ma tematu. Tekst w poście na FB (z 11 sierpnia) dość jasno (?) stwierdza, że to są ramki zawarte w Black Boxie, więc raczej nie powinno być problemu: IBG Models 1/72 Supermarine Spitfire Mk.I & Mk.II - Great Britain 1940 - Black Box Edition - zdjęcia ramek! Ten podwójny zestaw będzie zawierał 2 komplety takich ramek, wraz z elementami drukowanymi 3d które pokażemy w osobnych postach. W sklepach już za 2 tygodnie! Edytowane Piątek o 10:58 przez Skawinski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andzin Napisano Piątek o 11:44 Share Napisano Piątek o 11:44 Godzinę temu, Skawinski napisał: Co do tłumaczeń - to bardzo pracochłonna rzecz i na dobrą sprawę zbędna dzięki technologii. Chyba się nie zrozumieliśmy, ale OK, rozumiem że pisanie po forach nie jest Twoim obowiązkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cypis Napisano Piątek o 12:05 Share Napisano Piątek o 12:05 (edytowane) Godzinę temu, Skawinski napisał: Tak, gdzieś czytałem, że miał okrągłe kokardy, ale pytanie jak one wyglądały? Małe? Duże? W tym czasie dla RAFu produkowano Spity z tymi małymi kokardami, czy takie same były te estońskie? I jaka była kolejność kolorów, bo i ją mogli pomieszać, skoro nie potrafili prawidłowej formy utrzymać. Tutaj jest dyskusja nt. estońskich spitów , https://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=32747 Autor napisał : "15 lat temu korespondowałem z Imperial War Museum w Londynie - i powiedziano mi, że podczas inspekcji samolotu w lipcu - Brytyjczycy popełnili mały błąd - przypadkowo namalowali estońskie oznaczenia (farbami zmywalnymi wodą) na samolocie L1046 w stylu brytyjskiego RAF - okrągłe oznaczenia, a nie estońskie trójkąty (tablica kolorów SP-C v1)." Edytowane Piątek o 12:05 przez Cypis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano Piątek o 12:40 Share Napisano Piątek o 12:40 (edytowane) 2 godziny temu, Skawinski napisał: Nie znam zdjęcia, więc ciężko powiedzieć, ale ze swej strony dodam, że w przypadku Spitfire'a, fabryki nie wprowadziły tych elementów aż do połowy 1941 roku czy nawet dalej. A czarnego skrzydła nigdy. Wszystko było nadrabiane w MU lub w dywizjonach. Fabryki reagowały z opóźnieniem. Day Fighter Scheme wprowadzony był w połowie sierpnia 41, a Hurricane wychodziły z fabryki w TLS jeszcze w listopadzie tamtego roku. Tu masz zdjęcia Hurri z 306 z nieregulaminowanymi oznakowaniami, czy raczej ich brakiem. Film z lutego 41. Zdołali namalować godło dywizjonu, a kołpak został czarny. Zrzuty z tego filmu. https://film.iwmcollections.org.uk/record/1795 Gdyby kogoś interesowały radiostacje na Spitfire, to tu jest dobre opracowanie: http://www.clubhyper.com/reference/Supermarine Spitfire Comms-Part One.pdf Edytowane Piątek o 12:52 przez letalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano Piątek o 12:51 Share Napisano Piątek o 12:51 Na ostatnim zdjęciu, kołpak jest raczej biało czarny, tak jak na przedostatnim zdjęciu.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Botan Napisano Piątek o 13:00 Share Napisano Piątek o 13:00 2 godziny temu, Skawinski napisał: Tak, gdzieś czytałem, że miał okrągłe kokardy, ale pytanie jak one wyglądały? Małe? Duże? W tym czasie dla RAFu produkowano Spity z tymi małymi kokardami, czy takie same były te estońskie? I jaka była kolejność kolorów, bo i ją mogli pomieszać, skoro nie potrafili prawidłowej formy utrzymać. W tym roku wyszła książka "Estonian Aviation to 1940", autorstwa Arvo Lennart Vercamer i Roger M.M. Tisdale. Zdjęć nie ma, jest profil boczny razem z wieloma innymi "what-if" więc ciężko powiedzieć czy wiarygodny. Z opisu wynika Vickers oznaczył estońskie Spiffire jako Typ 332 oraz Browningi miały być produkcji FN. Dwa samoloty, L1046 (260 wyprodukowany) i L1047 (261) miały być gotowe wczesnym 1939. Wg Imperial War Museum jeden z nich (najprawdopodobniej L1046) wykonał lot demonstracyjny z estońskimi kolorami "na ogonie" oraz z oznaczeniami na skrzydłach i kadłubie w postaci kokardy niebiesko-czarno-białej. Później dostawa się opóźniła, bo Estończycy zażyczyli sobie trójłopatowe śmigło zamiast dwułopatowego. Instrumenty miały być w systemie metrycznym. Po wybuchu wojny oba miały trafić do No. 603 Squadron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano Piątek o 13:04 Share Napisano Piątek o 13:04 12 minut temu, India napisał: Na ostatnim zdjęciu, kołpak jest raczej biało czarny, tak jak na przedostatnim zdjęciu.. Tak, raczej dwa kolory. Coś tam majaczy jasnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano Piątek o 16:45 Share Napisano Piątek o 16:45 Nie mogę tego zrozumieć ; po chu.... steczke IBG robi tak gęsto nity . Rzadsze wyglądają o niebo lepiej ,a że odstępy są ,,niezgodne'';same nity to fikcja do kwadratu , ale u Edka wygląda to -jak dla mnie -zdecydowanie ,,prawdziwiej" !!! Ciężko IBG przemówić z tymi ich nitami do rozsądku . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano Piątek o 18:23 Share Napisano Piątek o 18:23 Jak nie zrobisz, to komuś nie pasuje... Ale będzie z gładkimi skrzydłami Mustanga AH..... 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Piątek o 18:27 Share Napisano Piątek o 18:27 Na FB pojawiły się zdjęcia z bliska. Będę marudził, bo mogę, ale nie podoba mi się rozwiązanie mocowania stateczników poziomych (klasyczny że slotem jest moim zdaniem bardziej stabilizujące). Zastanawia mnie jeszcze po co szatkować przejście kadłub-skrzydło przy krawędzi natarcia? Przecież mógłby to być element kadłuba (tak jak to zrobiła Tamiya w swoim nowym Spitfire Mk.I). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano Piątek o 18:28 Share Napisano Piątek o 18:28 4 minuty temu, India napisał: Ale będzie z gładkimi skrzydłami Mustanga AH..... a da sie dopasowac do Spita? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Piątek o 18:29 Share Napisano Piątek o 18:29 1 godzinę temu, zatras napisał: Nie mogę tego zrozumieć ; po chu.... steczke IBG robi tak gęsto nity . Rzadsze wyglądają o niebo lepiej ,a że odstępy są ,,niezgodne'';same nity to fikcja do kwadratu , ale u Edka wygląda to -jak dla mnie -zdecydowanie ,,prawdziwiej" !!! Ciężko IBG przemówić z tymi ich nitami do rozsądku . Dlatego, jak mi się nie spodoba to dziurkowanie, już mam nowy słoiczek płynnej szpachli Gunze. Wydłuży to proces budowy, ale chyba jakoś się ogarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano Piątek o 19:24 Share Napisano Piątek o 19:24 Z Mustangowymi skrzydłami chodzi mi o komentarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano Piątek o 19:36 Share Napisano Piątek o 19:36 sorry to byl tylko zart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano Piątek o 19:54 Share Napisano Piątek o 19:54 Godzinę temu, India napisał: Jak nie zrobisz, to komuś nie pasuje... Ale będzie z gładkimi skrzydłami Mustanga AH..... Godzinę temu, BRAVO112 napisał: a da sie dopasowac do Spita? Ponoć taki jeden India kiedyś dopasował -jemu wszystko jedno jak jest zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano Piątek o 21:28 Share Napisano Piątek o 21:28 Fanem nitów nie jestem - albo były wypukłe, albo robione na gładko. I to konstrukcja decyduje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano Piątek o 23:04 Share Napisano Piątek o 23:04 4 minuty temu, India napisał: Fanem nitów nie jestem - albo były wypukłe, albo robione na gładko. I to konstrukcja decyduje... Też nie jestem fanem nitów w 1/72. W tej skali wszystko jest przerysowane i linie i nity. Tu jednak decyduje bardziej wizja projektanta, pracującego według swoich wyobrażeń o oczekiwaniach modelarzy. Skrzydło Spitfire było w istocie dość gładkie. Z 5 metrów gołym okiem nie widać płaskich nitów wcale. Z "przyłożenia" widać miejsca gdzie są w postaci szparek o szerokości ułamka milimetra, o kształcie łuków, rzadko kiedy pełnych kółek wokół główki nita. Szpachla, szlif i farba robiły swoje. Ja uznaję brak odwzorowania płaskich nitów w 1/72 za bardziej realistyczny. Tamiya jest dla mnie najlepszym producentem i oni są b.oszczędni w nitowaniu i nie wynika to przecież z ograniczeń technologii. Mnie przekonują. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano Sobota o 06:46 Share Napisano Sobota o 06:46 Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.