Skocz do zawartości

FM-2 Wildcat 1:72 Arma Hobby


Roland_Sebastian

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz to dałeś mi do myslenia. Z tego co się orientuje w okolicach 43-44, mniej wiecej wtedy gdy wprowadzono jednokolorowy kamuflaż, nakazano malowanie burt od paneli bocznych w góre na kolor czarny. spojzalem na IPMS stockholm i tam piszą ze cały kokpit ma być w Interior Greenie. Pozwól ze spojze jeszcze w jedno opracowanie, do którego mam najwieksze zaufanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

SR-I5c, with an effective date of October 10, 1944, expanded the Instructions for interior finishes. Interior surfaces of the cockpit above the level of the bottom of the Instrument panel were to be painted Instrument Black.
Interior surfaces below this line were to be painted with the standard Interior green

Za "Official Monogram US Navy & Marine Corps Aircraft Color Guide Vol II 1940-1949"

 

Czyli wszystko zależy od tego z jakiego okresu jest maszyna. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mam do was kolejne pytanie, ponieważ jednak coś tam zacząłem dłubać to wrzucam fotki dotychczasowej pracy.

Wyciąłem i oczyściłem elementy kokpitu, wywierciłem też otwory ulgowe w tylnej wrędze. Przygotowałem także elementy fototrawione.

IMG_8872.thumb.JPG.77ba43046fbeff91d3d87a9d0f72281f.JPG

 

Następnie tablica zegarów, pasy i inne drobiazgi trafiły na swoje miejsce:

 

IMG_8874.thumb.JPG.187f96e16298f6ef1ecfa65be4b64ee2.JPG

 

I elementy przygotowane do malowania:

IMG_8876.thumb.JPG.9374a21e354e1383e885c75e73f477cd.JPG

 

W tej chwili części schną. Postanowiłem nałożyć czarny jako podkład. Postaram się dzięki temu wyciągnąć nieco cieni odpowiednio nakładając następnie kolor wnętrza. Przy okazji przeglądając dalsze etapy budowy zacząłem się zastanawiać co to i na jaki kolor powinny być pomalowane zaznaczone elementy:

IMG_8878.thumb.JPG.2e50d070c96e808f53398238112608b3.JPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.scharch.org/Ed_Scharch/usn-aircraft/F4F-Wildcat/FM2_1940s_cockpit-2.jpg

 

 

To po lewej w kolorze pasów, bo wygląda mi to na kieszeń z materialu, a po prawej czarnym ja bym maznął.

 

Edytowane przez Moses
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy pomalowane, teraz czas na kalkomanie. Starałem się nieco zróżnicować zielony kolor wnętrza, dałem lekkie przetarcia srebrnym tu i tam.

IMG_8881.thumb.JPG.006422b58a146fffb157ea22520a5d55.JPGIMG_8880.thumb.JPG.886d0c3f6cad9f1625270df2d7e03380.JPG

Teraz czas na kalki. 
 

Do tego zabrałem się za biżuterię :)

IMG_8882.thumb.JPG.0942f88757b91739ed1ba8b8d4de06ee.JPG

Edytowane przez Roland_Sebastian
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Roland_Sebastian napisał:

Do tego zabrałem się za biżuterię

Śliczna kolia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalki, wash i lakier satynowy nałożone. 

Uwielbiam te kalki od AH do wnętrza kokpitu. Wygląda to o wiele lepiej niż blachy eduarda do Hellcata. Do tego świetnie się je kładło i niemal nie wymagały płynów zmiękczających.  Tym razem też użyłem ciemnozielonego washa zamiast czarnobrązowego i też to chyba lepiej wygląda.

IMG_8884.thumb.JPG.03f4df5ad3af8d271a1849957a9a20d3.JPGIMG_8887.thumb.JPG.4590aa5ebf32246030b1bbe589941300.JPGIMG_8886.thumb.JPG.5655c574109f9390ec5644ce12d1d183.JPGIMG_8885.thumb.JPG.76d94670b81bb5c7f2df25758c0a356a.JPG

 

Teraz biorę się za nitowanie kadłuba.

Znalazłem świetną stronę z planami wildcata i nimi właśnie zamierzam się posiłkować. :)
http://soyuyo.main.jp/fm2/fm2e-1.html

 

 

  • Like 7
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kokpitu to blachy nie zawsze są dobrym wyborem, w wielu przypadkach kalki wyglądają lepiej niż blachy (np. w Edkowym Fw-190, gdzie blachy do bocznych paneli są płaskie jak stół, natomiast panele przygotowane pod kalki mają bardzo ładne detale przycisków, przełączników itp, i gdy położymy na to kolor + kalki uzyskamy efekt  dużo lepszy niż blachy) :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, martinello napisał:

A takie pytanie poboczne - czy Arma planuje F4F-3 ?


Na swojej stronie na 2022 rok zapowiedzieli Mustanga P-51D/K i F4F-3. :)

 

 

Edytowane przez Roland_Sebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się poskładać kokpit do końca z zadowalającym mnie efektem:

IMG_8892.thumb.JPG.459834f6c0418cdc3bfa479bfee0865c.JPGIMG_8902.thumb.JPG.1b56c8b8c166e69700d0e88c4828f4f2.JPGIMG_8900.thumb.JPG.64aeaa36232730f4c703c01868ee511f.JPGIMG_8897.thumb.JPG.f75f3e43177092db927bb82baeaf8186.JPGIMG_8896.thumb.JPG.15d718e55679729a0ab7d02acbcedca9.JPGIMG_8895.thumb.JPG.ace958fdddbfafe2ff04176c4acfad83.JPGIMG_8894.thumb.JPG.211505acf0b73e080566f42a518f6c0e.JPG

Ponadto zabrałem się za dziurkowanie kadłuba:

IMG_8890.thumb.JPG.18b099ed58eba826b842d6d25010db46.JPG

 

Na obecną chwilę, mam przenitowane obie połówki kadłuba i stateczniki. Zostały jeszcze skrzydła. :)


IMG_8891.thumb.JPG.2709f327a85119dff6bee3e81c283569.JPG


 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żmudna praca, ale powinna się opłacić. Gdzieś czytałem, żeby nitując niesklejone połówki uważać na to, czy rzędy nitów równo schodzą się ze sobą.

Edytowane przez zaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, zaruk napisał:

Gdzieś czytałem, żeby nitując niesklejone połówki uważać na to, czy rzędy nitów równo schodzą się ze sobą.

I czy w ogóle się schodzą. Osobiście takie miejsca nituję dopiero po sklejeniu kadłuba lub skrzydeł. A wnętrze całkiem, całkiem :super:.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, zaruk napisał:

Gdzieś czytałem, żeby nitując niesklejone połówki uważać na to, czy rzędy nitów równo schodzą się ze sobą.


Dlatego najbardziej newralgiczne miejsca nitowałem po złożeniu połówek kadłuba ze sobą, zresztą te nity i tak będę musiał jeszcze poprawić w kilku miejscach, ale to po podkładzie jak już będzie widać dokładnie gdzie jest tragicznie, a gdzie tylko źle :).

 

 

17 godzin temu, barszczo napisał:

Osobiście takie miejsca nituję dopiero po sklejeniu kadłuba lub skrzydeł.


Skrzydła już poszły pod nitowadło po sklejeniu. :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nity - u mnie ten moment dopiero się zbliża, ale za to wielkimi krokami.

Dobra robota!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć i czołem po dłuższej przerwie 😉
Nareszcie udało mi się poświęcić więcej czasu na modelarstwo, w przerwach pomiędzy nitowaniem wziąłem się za wnękę podwozia głównego. W pierwszej kolejności nałożyłem srebro od gunze jako podkład, a na to docelowy kolor:

 

IMG_9048.thumb.JPG.479e6f6df27c63e30be628bb5c82c7c1.JPG

 

IMG_9052.thumb.JPG.dec2fb85ea3a6387e667e8313b6a9764.JPG

 

Łańcuchy maznąłem gunmetalem, a na to poszedł ciemnobrązowy wash:


IMG_9059.thumb.JPG.c09a251764b2ea75501db21e9b39d8ad.JPG

 

Na tym etapie mogłem już zamknąć kadłub:

 

IMG_9061.thumb.JPG.92109347ef11d63fda78ca6ab4181475.JPG

 

Jak widać srebro, które zostało w aerografie wypsikałem na kadłub, bo byłem ciekawy jak prezentuje się nitowanie. Wydaje mi się, że jest ok. W kilku miejscach przydałyby się drobne poprawki.

 

Kolejnym krokiem był przedział silnika, przygotowałem potrzebne elementy

 

IMG_9036.thumb.JPG.c651e07bffd5c4210730d0fe51c0848c.JPG


 W trakcie pierwszych przymiarek natknąłem się na coś takiego:
 

IMG_9037.thumb.JPG.bd3d38b723c7e1ea7eb43a93313c688e.JPG

 

W sumie to spodziewałem się tego niespasowania, czytałem już o tym problemie w kilku relacjach. Widać, że z przodu cylindry opierają się na przedniej części osłony.

 

IMG_9039.thumb.JPG.cb45b34d18e7b8e371986ec78c372329.JPG


Cóż, skalpel dłoń i operujemy, pacjent przeżył, przy okazji nawierciłem też rury wydechowe. :)
IMG_9041.thumb.JPG.4766ff677299ec9748d88fd0e9f75e4e.JPG

 

A tak prezentują się wspomniane części po operacji.

 

 IMG_9043.thumb.JPG.351d3baa045fe3fc69ec66f91b9e64e2.JPG

 

Następnie przyszła pora na blaszki

 

IMG_9044.thumb.JPG.32e4d4011904196626fd791a7456249a.JPG

 

A tak prezentuje się po złożeniu i pomalowaniu. Zostały jeszcze tabliczki znamionowe w postaci kalek i wash na karter.

 

IMG_9057.thumb.JPG.7b670461cf6ddb5a7a291039b3afec60.JPG

 

Na koniec jeszcze fotka skrzydeł, z warstwą srebrnego podkładu:

 

IMG_9055.thumb.JPG.da50e0c3e392595a11671f390f6c2c39.JPG

 

Tyle na razie.
Przede mną dopieszczenie nitowania, końcowy montaż i malowanie.

Edytowane przez Roland_Sebastian
  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E no Panie, podoba się, obawiałem się nitów kadłubowych a wyszły ciekawie. Silnik ładny. Natomiast skrzydła każą mi niezmiennie zachęcać do korzystania z szablonów do nitowania - odnoszę wrażenie, że ciągnąłeś z ręki... Niemniej ogólnie bardzo korzystnie 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mikolaj75 napisał:

Natomiast skrzydła każą mi niezmiennie zachęcać do korzystania z szablonów do nitowania - odnoszę wrażenie, że ciągnąłeś z ręki...


Próbowałem wyznaczać linie grubszą taśmą winylową, czy nitować wzdłuż kawałka cienkiej blaszki, ale wychodziło strasznie koślawo. Ostatecznie zaznaczyłem wszystkie linie ołówkiem i jechałem nitowaniem wzdłuż. Nie jest idealnie , ale według mnie najlepiej z wszystkich stosowanych dotąd metod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.