Skocz do zawartości

Spitfire Mk.IIa - Eduard 1:48


barszczo

Rekomendowane odpowiedzi

Sugerowałbym orczyk z podwójną półką. Zmiana jest z września 1940, dłuuugo przed wyprodukowaniem tego egzemplarza.

Moim zdaniem wszystkie seryjne MkII mogły mieć te nowsze pedały, ale to jedynie spekulacja.

Jednak pojedyncze też da się bronić, bo takie są w instrukcji do MkII.

Fotel plastikowy, mam nadzieję?

 

O pierwowzór pytam, bo ten tu to chyba wiem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam za OT, ale w związku z pokazanymi zdjęciami nurtuje mnie pytanie. Dlaczego zrobiono nity wypukłe i wklęsłe? W większości modeli oglądałem wklęsłe co pozwala je łatwo wyeksponować zalewając łoszem, ale jest (o ile nie błądzę) niezgodne z rzeczywistością gdzie nity są wypukłe. Te wypukłe, jeśli już są na modelu, jak się podkreśla? Suchym pędzlem? I, jeszcze raz zapytam, po co ten miks wklęsło-wypukły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nity wklęsłe to umowna prezentacja nitów wpuszczonych, z łbem płaskim. Tak się przyjęło, może źle, może dobrze. W wykonaniu różnych producentów różnie z tym bywa, czasem wygląda to karykaturalnie, rzadko lepiej niż dobrze zrobione nitowanie ręczne. Część ogonowa kadłuba wczesnych Spitfire kryta była blachą na zakładkę, montowaną do konstrukcji nitami z łbem wypukłym.

Edytowane przez greatgonzo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i jednopoziomowe pedały.  W instrukcji do Mk IIa/IIb też tak jest na zdjęciach i dopiero w tekście pojawiają się rysunki TR-1133 obok TR-9D. To kwestia czasu, na początku 1941 nie bardzo byłoby jak gadać przez radio HF, gdy cały Fighter Command  od pół roku działał już na VHF.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, greatgonzo napisał:

Mnie mniej. Udowe w zupełnie dziwnym miejscu. I tapicerka też po uważaniu. Ale prezentuje się ładnie.

 

Ale że coś nie tak? To jedno z wielu zdjęć którymi się podpierałem:

 

001.JPG.3e3a0035c7438407e75052e674b0fead.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesunięcie pasów udowych do tyłu (wtedy stały się biodrowymi) nastąpiło dużo później. W tym czasie pasy udowe mocowane były i przebiegały jak na czarno białym zdjęciu.

Tapicerka nasuwana była na oparcie trochę jak rękawiczka.  Może masz dobrze i tylko zdjęcie mnie myli grą światła?

 

 

SpitIXseatwsuttonharness.jpg

 

 

PICT0023-1.jpg

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tapicerka faktycznie u mnie nie halo, ale jak to było z tymi pasami udowymi. Otwór w fotelu po prawej i sprawa jasna, a po lewe szedł górą? I dla potomności, od kiedy wprowadzono boczne montowanie pasów, cobym kolejne dobrze zrobił?

Edit: wrzucam zdjęcia fotela z muzealnej Mk.I. Być może wymieniony, ale to mi dało podstawy do szukania kolejnych zdjęć z bocznym mocowaniem pasów:

001.thumb.JPG.309e75d04bc1705afb5afa614755d92a.JPG

Edytowane przez barszczo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak górą.

Fotel wymieniony. Takie mocowanie wymagało wzmocnienia jego konstrukcji.

Pasy naramienne mogą być jak u Ciebie. Niby powszechnie przyjmuje się, ze przechodziły przez otwór w oparciu, jak na zdjęciu ode mnie, ale to nie jest jednoznacznie rozstrzygnięte. Taka wersja też jest niewykluczona.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.