Skocz do zawartości

1:72 AH-1G Cobra "Dr. Oldsmobile" z Wietnamu


pmroczko

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, pmroczko napisał:

A nawet myślałem o tym (H-13)... Ale nie wiedziałem, że zapotrzebowanie społeczne jest. Bo jeżeli tak, to kto wie, może się za to wezmę? Tylko najpierw muszę kilka tematów skończyć.

Pozdrawiam

Paweł

I słusznie 😎 dwa warianty, z jednym i dwoma zbiornikami 👍😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

Prace rysunkowe trwają nadal. Mam już właściwie wał wirnika głównego z tarczą sterującą:

 

image.png.13b336404b6dd8b56c208188c0366209.png

 

Spróbuję zobaczyć jak by to cenowo wyglądało, gdyby tę część wykonać w mosiądzu - to przynajmniej nie będzie strachu, że w ciepły dzień wirnik "zwiędnie".

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super.

A może da się całkowicie usunąć główny wał i docelowo zastąpić go odpowiednim fragmentem metalowym?  Tak żeby nie tracić detalu?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz na myśli, żeby wywalić tę najgrubszą walcową część i zostawić tam otwór, który każdy sobie zastąpi odpowiednim prętem, tak?

 

Brzmi dobrze, to by mogło pomóc zredukować koszty.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2022 o 10:30, Mitrandir napisał:

Ogonek do H-13 😏 byś narysował... albo do Alouette II choćby 😁

Ogonek do H-13 robił Attack Squadron, wiem, bo robiłem. Gdyby się  uśmiechnąć do chłopaków z Army, może zachowali projekt, a skoro nie robią już w tej branży,  może by go udostępnili?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Szkoda, że nie napisałeś w osobnym wątku "ogonkowym" - jest tutaj:

Jeśli masz jakiś kontakt do odpowiednich ludzi, proszę umieść go tam, albo pisz na priva.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pmroczko napisał:

Czyli masz na myśli, żeby wywalić tę najgrubszą walcową część i zostawić tam otwór, który każdy sobie zastąpi odpowiednim prętem, tak?

 

Brzmi dobrze, to by mogło pomóc zredukować koszty.

 

 

 

Dokładnie tak. Gruby wenflon na przykład

wytrzymałby dowolne obciążenie, nie będzie żadnych artefaktów czy linii łączenia form (jak w CMK), a Ty wymodelujesz tylko to czego nie da się tak po prostu wytoczyć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

 

To przygotowuję modele do druku - na razie wygląda to tak:

 

image.png.022c1c59ec8b47319cfc88024a217374.png

 

Mamy tu przekładnię do Cobry + wał wirnika głównego do Cobry z opcją wstawienia metalowej ośki.

 

Jeżeli ktoś byłby chętny, to proszę o kontakt na priva, bo muszę ustalić ile tego zamówić.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2022 o 00:17, pmroczko napisał:

 

Jeżeli ktoś byłby chętny, to proszę o kontakt na priva, bo muszę ustalić ile tego zamówić.

 

 

Priv poszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze pokażę jak te wydruki wyglądały przed wycięciem - ramki, czyli to co ma zostać wycięte, zostało pomalowane na czerwono:

tranny20.jpg

 

tranny21.jpg

 

tranny22.jpg

 

tranny23.jpg

 

Od spodu jest miejsce gdyby ktoś chciał założyć tam poly cap - czyli taką tulejkę jak Japończycy chętnie stosują, żeby zabezpieczyć wirnik przed zbyt lekkim wychodzeniem. Taki poly cap umożliwia też pomalowanie wirnika osobno i dodanie go dopiero na końcu z zachowaniem możliwości jego obracania się.

 

tranny24.jpg

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dzień dobry!

Dawno już nie pisałem w tym temacie, faktem jest też że wolno tu prace idą, ale nie jest tez tak, że nie dzieje się nic. W związku z tym chciałem napisać mały update.

Pierwsza sprawa to wirnik ogonowy - on prosto z zestawu też jest nieruchomy - to mi nie odpowiada, głównie ze względu na wrażliwość na ewentualne uszkodzenia. Zdecydowałem się od środka osadzić metalową ośkę, do której na koniec przykleję już pomalowany wirnik. Części dla takiego rozwiązania pokazuje poniższa fotografia:

 

tail01.jpg

 

Poza tym rozpocząłem przygotowania do zamknięcia kadłuba. Pomalowałem  wnętrze i wkleiłem dysze wylotową silnika (wziętą z zestawu AZmodel, jest trochę ładniejsza):

 

fuse01.jpg

 

Po zamknięciu i wstępnym oszlifowaniu kadłub wygląda tak:

 

fuse02.jpg

 

Przy okazji znalazłem też pewien błąd w modelu Special Hobby - poza tym dosyć ładnym. Chodzi o to miejsce:

 

fuse03.jpg

 

W rzeczywistości powinno być coś takiego:

 

fuse04.jpg

 

Teraz muszę się za to wziąć, ale tak, żeby nowe linie nie były o wiele brzydsze od tych zestawowych...

 

Poza tym bardzo ostrożnie dałem trochę roztopionego ołowiu do nosa (po małej kropli, więc przeżył!) i pasuję go tak, żeby zbyt dużej szczeliny nie było.

 

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dzień dobry!

Strasznie powoli się ten wątek rozwija... Udało mi się poprawić tę linię podziału, podkład powie prawdę, na razie wygląda to tak:

fuse05.jpg

 

Jak widać połączyłem też nos (wypełniony ołowiem) i skrzydła.

Zeszlifowałem też spód na gładko i zrobiłem nowe linie podziału i przykleiłem blaszki - głównie na wikol, tylko te zagięte na ogonie są klejone na CA:

 

fuse06.jpg

 

Mam osłonę kabiny vacu z Pavli, teraz staram się ją dopasować, zastanawiam się też nad wieżyczką z uzbrojeniem, czy nie zrobić jej obrotowej.

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

To tym razem szybciej update - chciałbym pokazać jak pasowałem owiewkę z tego zestawu:

1239479-33840-45-pristine.jpg

 

Prosto z pudełka wygląda to tak:

canopy01.jpg

 

I jeszcze raz na wzorzystym tle, żeby można było ocenić przezroczystość:

 

canopy02.jpg

 

Najpierw jubilerską piłka włośnicową odciąłem przód i tył:

 

canopy03.jpg

 

canopy04.jpg

 

Potem boki. Żeby odciąć ten nadmiar z tyłu wybiłem dwa okrągłe otwory :

 

canopy05.jpg

 

canopy06.jpg

 

Potem trzy proste cięcia i miałem owiewkę z grubsza wyciosaną. Chyba nie muszę pisać, że trzeba tu cały czas zachowywać ostrożność i lepiej kilka razy zebrać za mało niż raz za dużo...

 

Jak już główny kształt został wydłubany, to zaczęło się wielokrotne przymierzanie i zdejmowanie nadmiaru albo ostrymi nożyczkami (bardzo ostrożnie!), papierem ściernym i pilnikiem, albo skalpelem (właściwie tylko skrobanie):

 

canopy07.jpg

 

canopy08.jpg

 

I w którymś momencie można było takie pasowanie na sucho osiągnąć:

 

canopy09.jpg

 

canopy10.jpg

 

No to teraz mam zamiar potraktować szkło sidoluksem i do końca wyposażyć wnętrze.

 

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

 

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dzień dobry!

Jak to u mnie - długo to trwało, ale w końcu wnętrze owiewki jest. Ramki zrobiłem z pasków kalkomanii, najpierw pomalowanej na kolor, potem ciętej na odpowiednią szerokość (szare - ok. 1,5mm, żółte - ok. 0,7mm). Klamki zrobione z drutu 0,5mm przełożonego przez otwory wywiercone w owiewce. Te malutkie dźwigienki zrzutu drzwi z arkusza blaszek MPM i klejone na wikol, tak jak większość małych detali, rączki zrobione z papieru malowanego na brązowo. Przy okazji jeszcze raz wielkie dzięki dla @Robertas- zdjęcia, które wkleił na początku tego wątku były bezcenne. Całość wygląda teraz tak:

 

canopy11.jpg

 

canopy12.jpg

 

canopy13.jpg

 

No to chyba teraz czas zamknąć tę kabinę... Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

🙏 O Panie.....

Czy nie wygodniej było malować zewnętrzną powierzchnię owiewki najpierw żółtą, a potem szarą?

Edytowane przez Lipstein
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Dzięki za komentarz!

Powiem tak - nie wiem jakie jest Twoje wyobrażenie wygody... Ale to by musiało wyglądać tak, że najpierw wklejam te wszystkie pierdy od wewnątrz (bez  namalowanych ramek - utrudnione celowanie!), potem zamykam kabinę, starannie maskuję żółte obwódki (wyklejam od wewnątrz = środek szyby i od zewnątrz = krawędzie drzwi), maluję żółtym, a potem muszę jeszcze raz zamaskować - przesunąć przynajmniej niektóre krawędzie i pojechać szarym... No nie wiem. Z plusów takiego podejścia było by to, że potem ewentualnie można by już maski zostawić do malowania na zielono - kolorem zewnętrznym. Z minusów - wszystkie ramki są po zewnętrznej stronie szkła.

 

Ja się zdecydowałem na wyklejanie kalkomanią (już drugi raz - wypróbowałem tę metodę przy okazji OH-6), bo daje ona opcję przesuwania i do pewnego stopnia wyginania linii przed jej ostatecznym utrwaleniem no i przy samym nakładaniu nie używa się chemii która mogła by trwale uszkodzić szkło. Poza tym jest to o tyle fajne, że malujesz kawałek czystej kalkomanii na kolor, to schnie a potem od linijki ostrym nożykiem robi się ładne, równe linie - nie trzeba się martwić o ładne, równe krawędzie. Podsumowując - osobiście uważam, że ta metoda jest lepsza od maskowania i malowania od zewnątrz - ale to oczywiście ja, jeśli ktoś woli inaczej to serdecznie zachęcam.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia!

 

Paweł

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Dzień dobry!

Po dłuższej przerwie powróciłem do projektu. Jedna z rzeczy, które chciałem przerobić w tym modelu była zmiana mocowania wieżyczki z uzbrojeniem na takie, żeby można było ja osobno pomalować, ale też żeby była bardziej odporna na uszkodzenia. Początkowo chciałem spróbować jakoś zamontować w tej wieżyczce poly cap, ale niedawno olśniła mnie myśl, że można by wykorzystać nietypowy materiał - klocki LEGO! Oni mają przecież takie super rozłączne połączenia obrotowych elementów! Tak się złożyło, że dziecko ma uszkodzony detal z COBI (właśnie miałem zamawiać części zamienne), miałem też kilka nadprogramowych kółek:

legos.jpg

 

Ośkę wyciąłem z części, opiłowałem na okrągło i wkleiłem w odpowiednio wywiercony otwór w spodzie kadłuba. Z kółka zdjąłem oponę, wypreparowałem z niego piastę i wkleiłem ja do wieżyczki:

 

turret02.jpg

 

Efekt końcowy wygląda tak:

 

turret03.jpg

 

Miejmy nadzieję, że teraz już się uda tę Cobrę szybko i sprawnie dokończyć - pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.