Vieh_san Napisano 28 Marca 2022 Share Napisano 28 Marca 2022 Dzień dobry. Zaczynam kolejny warsztat, który zajmie mi pewnie trochę więcej czasu niż poprzedni, gdyż wracam do pracy na pełne obroty. Nie mam jeszcze koncepcji w jakim malowaniu ma być ten samolot. Jak dotąd nie robiłem żadnego Spitfire'a, a to trochę moim zdaniem obowiązkowa pozycja dla modelarza samolotowego. Dobrze by było mieć w barwach PSP, z drugiej strony nie wiem czy ten model się do tego nadaje. Jeszcze nie przeglądałem dokumentacji żadnej. Revell daje kalkomanie na jedno malowanie. Do tego dokupiłem zestaw Big Ed, który widać poniżej. Nity na osłonie silnika, już na pierwszy rzut oka wydają mi się zbyt duże, więc trzeba by bylo je co najmniej troszkę zeszlifować, albo zrobić nowe. Dziś bardziej rozgrzewka i nie wiem czy w ogóle wezmę klej w ręce, ale zdjęcia mogłem zrobić i o to one. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 28 Marca 2022 Share Napisano 28 Marca 2022 Super, będzie i mniejsza Złośnica. Na polskiego na pewno się nadaje, wystarczy dokupić np. takie kalki: https://www.mojehobby.pl/products/Spitfire-I-II-in-Polish-service-15195130.html Biorąc pod uwagę śmigło jakie jest w zestawie możesz zrobić PK-H lub PK-K z dywizjonu 315 z pięknymi dużymi szachownicami odziedziczonymi po dywizjonie 308. Możesz też bez problemu zrobić wersję Mk.I RF-P z 303 dywizjonu z czarnym od spodu lewym skrzydłem. Blaszki mówią że będzie na bogato, podglądam zatem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 28 Marca 2022 Autor Share Napisano 28 Marca 2022 Miejmy nadzieję, że podołam. @barszczo Twój warsztat też bacznie oglądam ale muszę dopiero zgłębić się w szczegóły (na moim poziomie ;D nie wiem czy będę dorabiał przewody itp.) Chyba więc pójdę w tę stronę dywizjonu 315, będzie to dla mnie bezpieczniejsze budując z instrukcji niż robiąc Mk.I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 29 Marca 2022 Autor Share Napisano 29 Marca 2022 (edytowane) Zagwozdka dla mnie. Zdecydowałem się, że będę robił samolot PSP z 315 dywizjonu PK-Krysia. Nie wiem co zrobić z pasami i miejscem za fotelem pilota. Trochę mi to wygląda jakbym miał użyć tych co zaginają się i wchodzą za fotel (te dłuższe). Poza tym nie wiem co powinno się znaleźć i być widoczne w szybce za kabiną. Według instrukcji blaszek Eduarda takie mam opcje A potem po złożeniu połówek ma być tak i to wszystko A tak wygląda tył ramy fotela Co to za urządzenie, czego mam szukać, żeby spróbować to odtworzyć, bo bez tego to pusto tam będzie. Edytowane 29 Marca 2022 przez Vieh_san Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 29 Marca 2022 Share Napisano 29 Marca 2022 Pytanie "prawie w temacie" - czy to jest najlepszy model wczesnego spitfire'a w tej skali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 29 Marca 2022 Autor Share Napisano 29 Marca 2022 12 minut temu, martinello napisał: Pytanie "prawie w temacie" - czy to jest najlepszy model wczesnego spitfire'a w tej skali ? Nie mam pojęcia ;D Kupiłem go chyba 2 lata temu w Auchan, bo po świętach była promocja i kosztował chyba 15zł ;D Jeśli wierzyć stronie scalemates, to jest to najnowszy (z nowych form) model tej wersji, bo z 2016r. Na mojehobby widzę, że z tych wczesnych to oprócz revella jest Tamiya Mk. I, ale wygląda już trochę staro i KP też Mk. I, który widzę ma duży wybór śmigieł, kołpaków, nawet 2 zestawy skrzydeł. Ale czy da się z niego zrobić Mk II, to ja już nie wiem, zielony jestem z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 29 Marca 2022 Share Napisano 29 Marca 2022 (edytowane) No właśnie. Stoję w rozkroku i nie wiem który produkt wybrać... ... liczę na poradę który z modeli ma największy potencjał. Edytowane 29 Marca 2022 przez martinello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 29 Marca 2022 Share Napisano 29 Marca 2022 (edytowane) Urządzenie to regulator napięcia, ale niewłaściwy dla tej wersji. Tu powinien być wcześniejszy model, z wyglądu coś jak filtr oleju w motocyklu. Taki cylinderek, odrobinę większy od zagłówka. Uprząż pilota: Edytowane 29 Marca 2022 przez greatgonzo 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 29 Marca 2022 Autor Share Napisano 29 Marca 2022 Czyli to bardziej wygląda jakbym miał wykorzystać oba pasy opisane jako V i Y, a nie jako opcja. Ten schemat mocowania będzie poprawny? Tak wygląda jakby pas V był połączony, jakimś cięgnem/liną do tej belki/poprzeczki u góry. To jest ten regulator napięcia tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 29 Marca 2022 Share Napisano 29 Marca 2022 Regulator - tak. V-stripe połączony jest z linką napinającą. W miejscu łączenia mamy linkę podtrzymującą podwieszoną pod beleczkę osłony kabiny. Linka biegnie do ogona do mechanizmu napinającego. Od mechanizmu, z powrotem do kabiny biegnie cięgno Bowdena zakończone dźwigienką blokującą/odblokowującą mechanizm napinający. Odblokowany mechanizm pozwalał na swobodę ruchów w kabinie. Przed walką pilot dociskał plecy do oparcia, sprężyna naciągała V-stripe i można było tego Suttona zablokować przestawiając dźwigienkę. To mają na myśli piloci RAF, którzy w wspomnieniach piszą o 'podciąganiu' pasów przed starciem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 29 Marca 2022 Autor Share Napisano 29 Marca 2022 @greatgonzo podsumowując i pożytkując się schematem, który wrzuciłem wyżej: linka napinająca biegnąc do napinacza przechodzi przez jakąś przelotkę, a z mechanizmu napinającego biegnie bokiem cięgno Bowdena (czyli zwykła linka stalowa w pancerzu? Taka jak np. linka gazu w moto?) i wychodzi z prawej strony w kabinie. Czy cięgno Bowdena było cały czas przymocowane do pasów? Czy łączyło je się z zapięciem dopiero przy ich zakladaniu? Bo jakbym je poprowadził to nie wiem czy ma gdzieś zwisać, czy być przymocowane do któregoś z pasów? I muszę znaleźć jakieś zdjęcia z wnętrza tylnej części kadłuba, bo chyba gdzieś takie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 29 Marca 2022 Autor Share Napisano 29 Marca 2022 Znalazłem, co prawda nie z Mk. IIa, ale chyba mogę się wzorować. Widzę, że cięgno było w uchwycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 30 Marca 2022 Autor Share Napisano 30 Marca 2022 Wnętrze z grubsza pomalowane, teraz będę kombinował z tymi pasami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 30 Marca 2022 Autor Share Napisano 30 Marca 2022 Kadłub zamknięty, dodane blaszki do wnęk podwozia i wycięte miejsca na eduardowe klapy. Teraz zabiorę się za ołówek i linijkę żeby wyznaczyć linie nitów. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 30 Marca 2022 Share Napisano 30 Marca 2022 (edytowane) Model fotela, który wykonałeś przedstawia wersję metalową siedziska, malowaną w kolorze wnętrza. Taki fotel w MkII jest bardzo mało prawdopodobny. Taki fotel w kolorze krzesła plastikowego jest całkowicie niemożliwy. Zatem kolor masz prawidłowy, tylko element błędny. Nie bardzo widać też jak poprowadziłeś te pasy, ale układ fotel/płyta pancerna i forma modelika fotela sprawiają, iż można podejrzewać, że nie bardzo jest jak zrobić to dobrze. Edytowane 30 Marca 2022 przez greatgonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 30 Marca 2022 Autor Share Napisano 30 Marca 2022 @greatgonzo niestety zestawowy fotel dla mnie był zbyt toporny, dlatego zdecydowałem się użyć tego co proponuje blaszka Eduarda podpisana dla Mk.IIa (to się walnęli). Jeśli chodzi o pasy to według tego co się dowiedziałem biodrowe zamocowałem tak: prawy przez otwór w fotelu i po środku, a lewy po prostu pośrodku. Bo doczytałem, że po skosie z tyłu te biodrowe pasy były montowane w późniejszych wersjach, a Y i V stripe tak jak na rysunku, który przedstawiłeś. Y za fotel, a V na niego i tak żeby pasowały klamrami. No było ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 30 Marca 2022 Share Napisano 30 Marca 2022 To może być. Wydawało mi się, że za fotelem mogą się nie zmieścić. Trzeba jednak było fotel na zielono. Mógłbyś się tłumaczyć, że to element wymieniony w służbie, co nie jest wykluczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 30 Marca 2022 Autor Share Napisano 30 Marca 2022 Ech, wydawało mi się, że mam taki sam ten fotel jak u kolegi barszczo i za dużo się nie wgłębiając w to machnąłem go tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myszaty Napisano 30 Marca 2022 Share Napisano 30 Marca 2022 @Vieh_sansorry za offtop, ale piłka której używasz to coś w ten deseń? https://pl.aliexpress.com/item/1005002656032347.html Jak się to sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 30 Marca 2022 Autor Share Napisano 30 Marca 2022 3 minuty temu, myszaty napisał: @Vieh_sansorry za offtop, ale piłka której używasz to coś w ten deseń? https://pl.aliexpress.com/item/1005002656032347.html Jak się to sprawdza? Luz, tak dokładnie ta. Nie mam porównania z innymi, bo to pierwsza moja, ale tnie ładnie, tylko musiałem się nauczyć troszkę. Najlepiej się tnie ciągnąc "brzeszczot" do siebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 30 Marca 2022 Share Napisano 30 Marca 2022 (edytowane) 56 minut temu, Vieh_san napisał: Ech, wydawało mi się, że mam taki sam ten fotel jak u kolegi barszczo i za dużo się nie wgłębiając w to machnąłem go tak. O ile w tej skali fotel można by uznać za plastikowy, a w związku z tym jego kolor za właściwy, to kolor blachy pancernej za fotelem już nie. Powinna być szarozielona jak wnętrze. Położenie wajchy od podwozia wskazuje że jest zamknięte ale tego już raczej też nie poprawisz . Nie zapomnij o małej łezce po prawej stronie za śmigłem tak jak na zdjęciu poniżej. To znak rozpoznawczy wersji Mk.II. Poza tym tempo zawrotne . Edytowane 30 Marca 2022 przez barszczo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myszaty Napisano 30 Marca 2022 Share Napisano 30 Marca 2022 48 minut temu, Vieh_san napisał: Najlepiej się tnie ciągnąc "brzeszczot" do siebie. To specyfika japońskich pił. Oni tak mają - tną ciągnąc, nie pchają. Już nie mieszam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 30 Marca 2022 Autor Share Napisano 30 Marca 2022 48 minut temu, barszczo napisał: O ile w tej skali fotel można by uznać za plastikowy, a w związku z tym jego kolor za właściwy, to kolor blachy pancernej za fotelem już nie. Powinna być szarozielona jak wnętrze. Położenie wajchy od podwozia wskazuje że jest zamknięte ale tego już raczej też nie poprawisz . Nie zapomnij o małej łezce po prawej stronie za śmigłem tak jak na zdjęciu poniżej. To znak rozpoznawczy wersji Mk.II. Poza tym tempo zawrotne . Łeee, no wychodzi niedostateczna znajomość tematu ;/ Łezka jest już "fabrycznie" na modelu. No cóż człowiek cały czas się uczy. A propos tempa, nocka była łaskawa, więc jak przyszedłem o 7 do domu to miałem cały dzień wolny na grzebanie, ale to tylko jeszcze jutro, a potem już nie będzie takiego tempa. @myszaty a to ciekawe, nie wiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieh_san Napisano 30 Marca 2022 Autor Share Napisano 30 Marca 2022 Nituję sobie i widzę, że tutaj będę wpuszczał cięgna do steru wysokości? Na zdjęciu nr 1. A czym jest nr 2? Jest tylko na lewej stronie, wygląda jak jakiś korek. I czy powinienem te cięgna poprowadzić u siebie czy nie? Na niektórych schematach Mk. II jest a na niektórych nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 30 Marca 2022 Share Napisano 30 Marca 2022 (edytowane) 6 godzin temu, barszczo napisał: O ile w tej skali fotel można by uznać za plastikowy Gdybym musiał dobre modelarstwo sprowadzić do jednej zasady, byłoby to nierelatywizowanie błędów. A elementy różniące fotele są,. swoją drogą, większe niż ta aerodynamiczna osłonka przekładni startera Coffmana. 1. to gniazdo anteny drutowej IFF MkII. Jeśli samolot jest z okresu gdy dywizjon działał operacyjnie nad Francją to obecność systemu jest w zasadzie pewna. Jeśli był na 'wypoczynku' to różnie mogło być. Lepiej coś znaleźć na zdjęciach. Przy braku IFF gniazdo zaślepiano naklejką, najprawdopodobniej przyciętą z gotowca do zaklejania wylotów blast tubes Browningów i rury wyrzutnika Plesseya. 2. Niestety nie bardzo widać, a nie mam pojęcia co by tam miało być. Skaza? Edytowane 30 Marca 2022 przez greatgonzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.