Jump to content

Opel Blitz 3ton firetruck 1:24 Italeri


jawkers
 Share

Recommended Posts

  • Super Moderator

Witam.

Rozpoczynam relację budowy Opel Blitz 3ton firetruck. Model będę chciał wykonać w sposób jak by właśnie wrócił z akcji gaśniczej pożaru lasu. Czyli ubrudzony, zakurzony i (niewiem jak ok 40 lat temu dbano o sprzęt strażacki), troszkę podrdzewiały. Po pomalowaniu, za pomocą waszych rad, naniosę wash, troszkę suchych farb Tamiya i niewiem co jeszcze.

Tak wygląda model na pudełku.

937a5c0dc2198e9a.jpg

A to postępy dzisiajszej pracy.

Jeszcze nie zeszlifowałem łączenia z przednich piór.

fa818e8fad803774.jpg

962293c9db245bf7.jpg

4680a1f041a6254c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Widzę jawkers , że znowu pokażesz nam klasę tak jak z Volvem i innymi Twoimi modelami . Zasiadam w pierwszym rzędzie i pilnie obserwuję każde postępy z prac nad tym strażakiem .

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam.

Pierwsze moje pytanie do was to, jakim kolorem były malowane silniki w tych Oplach?

Może ktoś posiada w swoich zbiorach zdjęcia silnika nawet z muzeum, to proszę niech wrzuci takie zdjęcie. Ja idę szukać dalej, jakich kolwiek zdjęć.

Link to comment
Share on other sites

Nieżle się zapowiada, jak na razie

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam.

Już znalazłem zdjęcia silnika. Jest on w dwóch odcieniach zielonego koloru.

Dzisiaj wykonałem przewody hamulcowe, pomalowałem podkładem ramę, a po wyschnięciu naniosłem lakier czarny.

2dcd58fe5e83875a.jpg

6879bb6a96d2f11f.jpg

8f7207ddeb1843a9.jpg

Próbowałem też nanieść, kurz oraz rdzę za popmocą suchych farb Tamiya.

Rdza.

cdcace36e93f6430.jpg

Kurz

c270f5982cebcd34.jpg

Silnik otrzymał przewody, bo bez nich wyglądał łyso i został pomalowany podkładem.

5195e588e364b8b3.jpg

9770e1335033cfe9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam.

Kolejny dzień prac nad modelem. Dziś jest to dzień prób i błędów.

Pomalowałem rurę wydechową na srebrno, a następnie suchymi farbami w kolorze Pomarańczowa rdza oraz Rdza.

522b36799da7b6a5.jpg

6f1276d797f4f04b.jpg

Następnie silnik który już wcześniej przygotowałem,

14add0c688c46c3f.jpg

7a9732a9b229cd0f.jpg

chciałem troszkę urealistycznić. Robię to pierwszy raz (maluję metodą suchego pędzla), więc efekt jest średni. Na żywo wygląda to lepiej, niż na zdjęciach. Do pomocy, służył mi poradnik modelarski.

2f18bf4d944b7673.jpg

95283dc13bc2126c.jpg

Proszę o wypisanie wad oraz błędów jakie popełniłem, przy silniku oraz wydechu.

Czy na tak pokrytą rurę wydechową mogę nanieść, sidolux i pomalować to później lakierem matywym?

Czy można jeszcze coś dodać do tego silnika?

Link to comment
Share on other sites

Ładnie postarzyłeś wydech i silnik

Ja bym już nie malował tego ani sido i matem, tak wygląda dość realnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wydaje mi się, że przesadziłeś z suchym pędzlem.

Resory nie mogą być w takim samym kolorze jak rama. Resor w naturalny sposób w procesie hartowania są oksydowane na czary kolor. Dodatkowo dochodzi smar (grafitowy) między poszczególnymi piórami, do którego lepi się kurz.

Rama powinna być bardziej poobijana niż poobcierana.

Wał pędny - uszkodzenia lakieru to najczęściej obicia w trakcie wymiany krzyżaków.

Silnik - kolektor wydechowy powinien być cały zardzewiały (myślę o samochodzie w wieku ok 20 lat) Rdza powinna być raczej matowa i nałożona powinna być tylko na kolektor. U Ciebie wydaje mi się że, podrdzewiłeś też głowicę. Postaraj się zróżnicować kolory, jakieś tłuste plamy przy wlewie oleju, wypolerowany rękami korek. Przewody lepiej wyglądały by w innym kolorze ( wymienia się je częściej niż remontuje silnik) Jakiś mały ślad po wycieku spod głowicy. Filtr powietrza prawdopodobnie był tam mokry (wycieki ) i pasek napędu pompy wody i prądnicy raczej powinien być w kolorze gumy. Rozrusznik i prądnica też mogły by się odcinać kolorystycznie od bloku silnika ( patrz przewody)

Rura wydechowa jak żywa choć można by było ją troszkę przepalić przy tłumiku (cienkie okopcenia)

Inna sprawa to czy taki zakurzony wóz strażacki miałby racje bytu ?

Przewody hamulcowe w tamtych wozach nie były robione z tekalanu tylko metalowe. Idą równo wzdłuż ramy, co jakiś czas mocowane na sztywno do ramy, gięte są pod kontem prostym, nie łagodnym łukiem jak tekalan, średnica ok 10- 12 mm, jedynie do koła dochodził przewód gumowy (ok 60 cm długi) i on powinien być puszczony łukiem tak by umożliwić ruch koła góra-dół oraz skręt.

Oczywiście wszystko to co napisałem to ewidentne czepiactwo , ale 20-30 letnie ciężarówki to mój chleb powszedni.

Link to comment
Share on other sites

hmmm. Corsair chlopak ma swoja wizje i to calkiem oki.wytłumacz mi jakie wycieki sa z filtra powierza bo nie bardzo wiem o co chodzi?czy wydzial ktos "wyciek" z filtra powietza?...

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Corsair nie uważam twojej wypowiedzi, za czepiactwo. Podobają mi się twoje rady, wiesz robię to pierwszy raz a każda uwaga jest dla mnie na wagę złota. Możesz dać mi rady na temet brudzenia nadwozia, byłbym bardzo wdzięczny.

a co do zakurzania, to dużo kurzu nie dałem, tylko jak malowałem bezbarwnym matowym, to powstał taki pyłek i on robi wrażenie jak bym ramę przykurzył.

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?t=6488&highlight=

Zobacz fotki tego sprzętu. Jest to samochód prawie z tej samej "stajni". Podpatrz sobie układ przewodów itp. Zwróć uwagę na wygląd silnika (zabrudzenia), pozostawiony jest w oryginalnym malowaniu, nie myty. Samochód służył w wojsku, ma niewielki przebieg. Daj znać jeśli chciałbyś jeszcze jakieś dodatkowe fotki. Postaram się znaleźć jakiegoś "modela".

Link to comment
Share on other sites

tak na szybko mi się coś przypomniało... kiedyś przysiadłem do analizy tegoż fire truck'a i obiło mi się o twarz kilka fotek właśnie takiej wersji i wszędzie inaczej jak w modelu zamocowane było zwijadło z odcinkami, czyli w modelu mamy poprzecznie do osi podwozia, zaś w oryginale widziałem wzdłużnie, ale to już moje takie drobne "coś", co akurat mi się otarło kiedyś o oczy, oczywiście, jak dopadnę w ręce to opracowanie, w którym znalazłem takie rozwiązanie, natychmiast tu umieszczę;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Super Moderator

Witam.

Z braku czasu, ostatnio rzadko zasiadam do klejenia.

Dzisiaj udało mi się troszkę zrobić, przy Oplu.

Oto co zrobiłem.

Rama już gotowa, koła są na swoim miejscu i tak to się prezentuje.

7868113a9f385dc0.jpg

1484af0df1d6daa6.jpg

5c5b0fcbe5205847.jpg

785a657d15be1bee.jpg

Nadszedł czas na wykonanie nadwozia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.