Super Moderator jawkers Posted June 28, 2008 Super Moderator Share Posted June 28, 2008 Witam. Rozpoczynam relację budowy Opel Blitz 3ton firetruck. Model będę chciał wykonać w sposób jak by właśnie wrócił z akcji gaśniczej pożaru lasu. Czyli ubrudzony, zakurzony i (niewiem jak ok 40 lat temu dbano o sprzęt strażacki), troszkę podrdzewiały. Po pomalowaniu, za pomocą waszych rad, naniosę wash, troszkę suchych farb Tamiya i niewiem co jeszcze. Tak wygląda model na pudełku. A to postępy dzisiajszej pracy. Jeszcze nie zeszlifowałem łączenia z przednich piór. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Widzę jawkers , że znowu pokażesz nam klasę tak jak z Volvem i innymi Twoimi modelami . Zasiadam w pierwszym rzędzie i pilnie obserwuję każde postępy z prac nad tym strażakiem . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janex Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Zasiadam w pierwszym rzędzie bo też mam zamiar kiedyś skleić ten model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Zapowiada sie ciekawa relacja Jakie opony są w zestawie, gumowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted June 28, 2008 Author Super Moderator Share Posted June 28, 2008 Niestety opony są z plastiku. Może skusze się zrobić gumowe, ale nie wiem czy mi się uda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted June 29, 2008 Author Super Moderator Share Posted June 29, 2008 Witam. Pierwsze moje pytanie do was to, jakim kolorem były malowane silniki w tych Oplach? Może ktoś posiada w swoich zbiorach zdjęcia silnika nawet z muzeum, to proszę niech wrzuci takie zdjęcie. Ja idę szukać dalej, jakich kolwiek zdjęć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Koledzy z "Pojazdów wojskowych" powinni napewno Ci pomóc jeśli chodzi o kolorysykę silnika . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Tul Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Nieżle się zapowiada, jak na razie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted June 29, 2008 Author Super Moderator Share Posted June 29, 2008 Witam. Już znalazłem zdjęcia silnika. Jest on w dwóch odcieniach zielonego koloru. Dzisiaj wykonałem przewody hamulcowe, pomalowałem podkładem ramę, a po wyschnięciu naniosłem lakier czarny. Próbowałem też nanieść, kurz oraz rdzę za popmocą suchych farb Tamiya. Rdza. Kurz Silnik otrzymał przewody, bo bez nich wyglądał łyso i został pomalowany podkładem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted July 6, 2008 Author Super Moderator Share Posted July 6, 2008 Witam. Kolejny dzień prac nad modelem. Dziś jest to dzień prób i błędów. Pomalowałem rurę wydechową na srebrno, a następnie suchymi farbami w kolorze Pomarańczowa rdza oraz Rdza. Następnie silnik który już wcześniej przygotowałem, chciałem troszkę urealistycznić. Robię to pierwszy raz (maluję metodą suchego pędzla), więc efekt jest średni. Na żywo wygląda to lepiej, niż na zdjęciach. Do pomocy, służył mi poradnik modelarski. Proszę o wypisanie wad oraz błędów jakie popełniłem, przy silniku oraz wydechu. Czy na tak pokrytą rurę wydechową mogę nanieść, sidolux i pomalować to później lakierem matywym? Czy można jeszcze coś dodać do tego silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozi84 Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 silniczek ładny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Mi się podoba . robota, oby tak dalej . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzeMixXx Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 E no bajerka Tak trzymaj jawkers , tak trzymaj. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Ładnie postarzyłeś wydech i silnik Ja bym już nie malował tego ani sido i matem, tak wygląda dość realnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adize Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 jawkers, świetna robota! Gratulacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUGER_MAN Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Silnik wygląda jak metalowy , dobra robota Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted July 20, 2008 Author Super Moderator Share Posted July 20, 2008 Witam. Dzisiaj zrobiłem z ramą, chłodnicą oraz z bakiem paliwa. Oto efekty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corsair Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Wydaje mi się, że przesadziłeś z suchym pędzlem. Resory nie mogą być w takim samym kolorze jak rama. Resor w naturalny sposób w procesie hartowania są oksydowane na czary kolor. Dodatkowo dochodzi smar (grafitowy) między poszczególnymi piórami, do którego lepi się kurz. Rama powinna być bardziej poobijana niż poobcierana. Wał pędny - uszkodzenia lakieru to najczęściej obicia w trakcie wymiany krzyżaków. Silnik - kolektor wydechowy powinien być cały zardzewiały (myślę o samochodzie w wieku ok 20 lat) Rdza powinna być raczej matowa i nałożona powinna być tylko na kolektor. U Ciebie wydaje mi się że, podrdzewiłeś też głowicę. Postaraj się zróżnicować kolory, jakieś tłuste plamy przy wlewie oleju, wypolerowany rękami korek. Przewody lepiej wyglądały by w innym kolorze ( wymienia się je częściej niż remontuje silnik) Jakiś mały ślad po wycieku spod głowicy. Filtr powietrza prawdopodobnie był tam mokry (wycieki ) i pasek napędu pompy wody i prądnicy raczej powinien być w kolorze gumy. Rozrusznik i prądnica też mogły by się odcinać kolorystycznie od bloku silnika ( patrz przewody) Rura wydechowa jak żywa choć można by było ją troszkę przepalić przy tłumiku (cienkie okopcenia) Inna sprawa to czy taki zakurzony wóz strażacki miałby racje bytu ? Przewody hamulcowe w tamtych wozach nie były robione z tekalanu tylko metalowe. Idą równo wzdłuż ramy, co jakiś czas mocowane na sztywno do ramy, gięte są pod kontem prostym, nie łagodnym łukiem jak tekalan, średnica ok 10- 12 mm, jedynie do koła dochodził przewód gumowy (ok 60 cm długi) i on powinien być puszczony łukiem tak by umożliwić ruch koła góra-dół oraz skręt. Oczywiście wszystko to co napisałem to ewidentne czepiactwo , ale 20-30 letnie ciężarówki to mój chleb powszedni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonnym Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 hmmm. Corsair chlopak ma swoja wizje i to calkiem oki.wytłumacz mi jakie wycieki sa z filtra powierza bo nie bardzo wiem o co chodzi?czy wydzial ktos "wyciek" z filtra powietza?... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 jonnym Filtry powietrza w starych samochodach są z olejem wiec olej wyciekał. A wyciek widziałem w filtrze powietrza W Ursusie C360 i C330M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted July 21, 2008 Author Super Moderator Share Posted July 21, 2008 Corsair nie uważam twojej wypowiedzi, za czepiactwo. Podobają mi się twoje rady, wiesz robię to pierwszy raz a każda uwaga jest dla mnie na wagę złota. Możesz dać mi rady na temet brudzenia nadwozia, byłbym bardzo wdzięczny. a co do zakurzania, to dużo kurzu nie dałem, tylko jak malowałem bezbarwnym matowym, to powstał taki pyłek i on robi wrażenie jak bym ramę przykurzył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub476 Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Na silniku zdecydowanie za dużo srebrnego. Zrób washa na czarno i jakieś zacieki czy coś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corsair Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 viewtopic.php?t=6488&highlight= Zobacz fotki tego sprzętu. Jest to samochód prawie z tej samej "stajni". Podpatrz sobie układ przewodów itp. Zwróć uwagę na wygląd silnika (zabrudzenia), pozostawiony jest w oryginalnym malowaniu, nie myty. Samochód służył w wojsku, ma niewielki przebieg. Daj znać jeśli chciałbyś jeszcze jakieś dodatkowe fotki. Postaram się znaleźć jakiegoś "modela". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinfire Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 tak na szybko mi się coś przypomniało... kiedyś przysiadłem do analizy tegoż fire truck'a i obiło mi się o twarz kilka fotek właśnie takiej wersji i wszędzie inaczej jak w modelu zamocowane było zwijadło z odcinkami, czyli w modelu mamy poprzecznie do osi podwozia, zaś w oryginale widziałem wzdłużnie, ale to już moje takie drobne "coś", co akurat mi się otarło kiedyś o oczy, oczywiście, jak dopadnę w ręce to opracowanie, w którym znalazłem takie rozwiązanie, natychmiast tu umieszczę; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted August 9, 2008 Author Super Moderator Share Posted August 9, 2008 Witam. Z braku czasu, ostatnio rzadko zasiadam do klejenia. Dzisiaj udało mi się troszkę zrobić, przy Oplu. Oto co zrobiłem. Rama już gotowa, koła są na swoim miejscu i tak to się prezentuje. Nadszedł czas na wykonanie nadwozia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.