Skocz do zawartości

CV-6 Enterprise 1:200 Trumpeter


mikemc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Za takie coś się wziąłem. Pytanko czy na takich lotniskowcach widoczny był efekt hull canning. Może nie tak widoczny jak na Fletchere ale raczej kadłub nie był pancerny.

Pozdrawiam

jjetmec_180705_5b3e600df22ab-3665326543.jpg

IMG_20220523_105527797.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że delikatne "krowie żebra" mogą mieć swoje uzasadnienie, zwłaszcza na dziobie. Burty były raczej gładkie (nie wiem czy Enterprise miał jakieś burtowe opancerzenie).

Fotka rufy pokazuje stan po lekkich obrażeniach. 😉

 

image.thumb.jpeg.9a3ed8c6adafb73fe2dff87b71abfc7f.jpegimage.jpeg.6d2db79038e860f0a8aedef64478d8d7.jpegimage.thumb.jpeg.8618c46d811c7fa1c9767424ab218e72.jpegimage.thumb.jpeg.d2a9491f050ccf1a3777128176c99f46.jpegimage.thumb.jpeg.36504ec1f9390678825aa83c7b7e8698.jpegimage.jpeg.32bf9245e005f4fbf921a13fb734038f.jpeg

 

Pozdrawiam, Marek

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, donalyah00 napisał:

...nie wiem czy Enterprise miał jakieś burtowe opancerzenie....

z tego co na szybko sprawdziłem wszystkie "yorktowny" miały na kadłubie pas pancerza 2,5-4"  (~6,5-10cm) ,  tak samo nadbudówki były opancerzone (4").

Ponadto BigEda kiedy został już sam (a więc po utracie obu "braciszków") , a więc pod koniec '42, zmodernizowano przez dodanie bąbli przeciwtorpedowych, dokładna lokalizacja to od wręgi nr 36 do nr150 (co ciekawe bąble były wypełnione wodą celem absorpcji ewentualnego wybuchu)

 

EDIT ----------------------

cv-6-1.jpg.6ddac21e29e4e5288a72efc3e7598fd6.jpg

 

cv-6-2.thumb.jpg.e68fbc62173ed6ce041f237b3fcb3318.jpg

Edytowane przez M.A.V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Witam.

Małe uaktualnienie po dwóch latach. Opóźnienie spowodowane rozpoczęciem budowy USS Arizona. Teraz jednak mogę się bardziej skupić na CV-6. Budowę zacząłem od nakreślenia lin podziału blach na kadłubie.  Budowa będzie na bogato z każdym dostępnym dodatkiem. Jako podstawa użyję zestawu od Pontos, uzupełniany przez MK Design. Nabyłem też zestaw blaszek od Eduarda do USS Hornet, plus załogę (wydruki 3d). Na koniec małe porównanie z kadłubem Fletchera od Revell w skali 1:144,

Pozdrawiam.

 

IMG_20240104_130243700 — kopia.jpg

IMG_20240127_125228897 — kopia.jpg

IMG_20240127_125252618 — kopia.jpg

IMG_20240127_125303372 — kopia.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Kilka fotek z budowy. Dziobowa winda będzie opuszczona, więc musiałem trochę podrasować szyb windy.  Takie pytanie jakiego koloru był pokład hangaru. Jest teoria że pokłąd nie był pomalowany, z racji dużego ryzyka pożaru. To miało zmniejszy toksyczne opary i ogień.

IMG_20240216_190538989_HDR.jpg

IMG_20240216_190544737_HDR.jpg

IMG_20240215_215108054.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, mikemc napisał:

Jest teoria że pokłąd nie był pomalowany, z racji dużego ryzyka pożaru.

 to nie teoria ....

 

cytat :

From an analysis of the fire we had below on the 24th , it is apparent that we were greatly aided in fighting the fire and the fire did not spread from the original damaged areas due to the fact that nearly all paint had been removed from the compartments affected. The many laborious hours that the crew has spent scraping paint paid real dividends in that emergency.
There is still a considerable amount of paint to be removed from compartments in which there is a possibility of fire as the result of bomb or shell damage in an engagement. It appears that the next two weeks will offer an excellent opportunity to finish the job, and we should by all means make the most of it in order to place the ship in the best possible condition for future engagements. It is desired that those divisions which do not have spaces in the damaged area start again today on the paint removal project, being guided by the priority lists which have been prepared by Heads of Departments.   (...)  Divisions having spaces and areas exposed to the weather should also take this opportunity to clean up and touch up rust and corrosion spots and in general look to the preservation of the ship.

[ zarządzenie z dnia 29 sierpnia 1942   podpisane przez  kmdr. W.F. Boone'a ]

 

sytuacja masowego skrobania farby WEWNĄTRZ okrętów (nie tylko lotniskowców) jest opisana m.in w książce "1942 - The Year That Tried Men's Souls" Winstona Grooma (strony 275-276)

 

tak to wyglądało na Big E

ent1.thumb.jpg.e1d59508830ce746cc17ca3db27264ea.jpg

 

ent2.thumb.jpg.28da62b32f384be6826bcd11dfdc9186.jpg

 

ent3.thumb.jpg.aca0a2e3a94096a24e928c7e59b6ffc4.jpg

 

więc hangar w środku był kolory bare metal - oczywiście poza platformami wind :szczerbol:

 

Edytowane przez M.A.V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Na zdjęciach widać odbicia i refleksy światła na pokładzie. Ale ściany i sufit są  bardziej matowe. Więc będzie to biały tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że jak zdzierali farbę ze wszystkiego to ze ścian i sufitów też...

Różnica odcieni może wynikać że ściany hangarów były pod kątem i inaczej padało światło. Obawiam się że kolorowych zdjęć wnętrza nie będzie - jak już to koloryzowane a one mogę być przekłamane. Ale poszukam czegoś...   jak znajdę jakieś zdjęciowe kwity w tym temacie to wrzucę  :szczerbol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kilka nowych zdjęć.  Winda rufowa i na śródokręciu będzie podniesiona więc zacząłem od wycięcia pustych foremek w pokładzie i budowania pomieszczeń pod pokładem. Ma ktoś jakieś pojęcie jak takie pomieszczenia mogły by wyglądać, oraz w jaki sposób windy były podnoszone i opuszczane. Czy posiadały dwa centralne siłowniki hydrauliczne, czy raczej cztery małe przy prowadnicach. 

Rufa też powoli ulega modyfikacji. Pontos wymaga by niektóre całe plastikowe części wielkości modelu 1:72  były zastępowane przez blaszki.

Pozdrawiam

 

IMG_20240219_112336483.jpg

IMG_20240219_112708937_HDR.jpg

IMG_20240219_112713565.jpg

IMG_20240219_112757747.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie sobie poczynasz, ciekawa relacja się zapowiada. Kibicuję.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2024 o 11:37, mikemc napisał:

....w jaki sposób windy były podnoszone i opuszczane. Czy posiadały dwa centralne siłowniki hydrauliczne, czy raczej cztery małe przy prowadnicach....

niestety żadnych konkretnych kwitów na ten temat nie znalazłem w swoich materiałach

:lama:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Kreatywny chaos. Trzeba przyznać że gabaryty modelu nastręczają trudności logistyczne. Jest tendencja do zajmowania żony biurka.

IMG_20240305_100311390.jpg

IMG_20240305_123414705.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tylko 3 "orginalne" części. Jakieś 80% blaszek dla tej sekcji zrobione :). Takich sekcji chyba z 6 .

IMG_20240312_135826347_HDR.jpg

IMG_20240312_135833121.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.