Skocz do zawartości

Avro Lancaster B.1, Airix, 1/72


Bengal

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

muszę podkręcić tempo z modelami, więc otwieram kolejne pudełko, akurat wybór był łatwy bo tylko to można było wyjąć z kartonu bez otwierania kartonu :)

Tyko gdzie ja go postawię.... Później będę się martwił.


Otwarty jestem na sugestie, malowania etc, na razie skłaniam się do pudełkowej bieli. Z dodatków kusi mnie silnik Aires 7071 Merlin Mk. 22.

 

303743662_1642676329459735_9210982017893342738_n.jpg

306442647_459958316178575_1949673190077965604_n.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, panDespota napisał:

Mam ten sam problem tylko z Liberatorem 😆

 

Lubię takie wielosilnikowe warsztaty. Zasiadam i trzymam kciuki. 

postaram się nie zawieść Ciebie :)

 

17 godzin temu, barszczo napisał:

Też popatrzę. Z dodatków pomyśl o kalkach z malowaniem 300 Dywizjonu PSP :D .

np. takie?

https://www.mojehobby.pl/products/Avro-Lancaster-B.I-607093.html

choć nie ukrywam, że ta biel mnie bardziej interesuje :)

 

14 godzin temu, rudy0007 napisał:

Jeden z nielicznych tematów tego okresu, który mnie interesuje. Z uwagą będę śledził postępy w pracach :wink:

postaram się nie zawieść :)

 

12 godzin temu, Baas ArK napisał:

I ja chętnie popatrzę.

zapraszam :)

 

 

od razu pierwsze pytanie, czy czeka mnie nitowanie? :)

Edytowane przez Bengal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Zasadniczo różniły się silnikami. Mk.I: RR Merlin XX, Mk.III: Packard Merlin 28 (lub 38). Czasami również zdarzało się przy okresowej wymianie silników zastępowanie RR Packardami i zmiana oznaczenia z Mk.I  na Mk.III i na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że raczej nie było (chyba, że w okapotowaniu samych silników). Chodziło o zaznaczenie różnic w użytych jednostkach napędowych. Mimo, że Packard Merlin był licencyjną kopią RR Merlina, to z różnych powodów konstrukcyjnych części między tymi silnikami nie były wymienne. Pozostawienie więc jednakowego oznaczenia dla obydwu wersji wprowadziło by chaos logistyczny i uziemiało by samoloty uniemożliwiając ich naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Luljan napisał:

A te skrzydełka na pasach to do akrobacji dla załogi, żeby im się nie nudziło? Te pasy bym poprawił, bo będzie je akurat przez szkiełko cokolwiek widać .

Dzieki, zapomniałem ich zagiąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2022 o 10:14, Bengal napisał:

od razu pierwsze pytanie, czy czeka mnie nitowanie? :)

Bengal, Rosie the Riveter is waiting for you, she is calling you name.  To bedzie taki sam fun jaki miales z Shackleton'em😀

 

W dniu 6.01.2023 o 22:53, Baas ArK napisał:

Myślę, że raczej nie było (chyba, że w okapotowaniu samych silników). Chodziło o zaznaczenie różnic w użytych jednostkach napędowych. Mimo, że Packard Merlin był licencyjną kopią RR Merlina, to z różnych powodów konstrukcyjnych części między tymi silnikami nie były wymienne. Pozostawienie więc jednakowego oznaczenia dla obydwu wersji wprowadziło by chaos logistyczny i uziemiało by samoloty uniemożliwiając ich naprawy.

 Pacard byl wytwarzany na tasmie , automatycznie. Amerykanie zmienili kilka detali aby dostosowac silnik do produkcji tasmowej. A w RR  wiele elememtow bylo toczonych recznie, dlatego byly problemy z dopasowywaniem czesci miedzy RR a Packard'em. Na marginesie powiem ze Pacard okazal sie lepszy od RR.  Mimo ze byl kopia. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.