Skocz do zawartości

Problem z aerografem


Kudacior

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem dosyć początkującym modelarzem i mam problem z aerografem. Otóż gdy go używam to mocno chlapie w sensie zamiast malować takie dokładne plamki to chlapie jedną duża plamą i dookoła takie małe kropki, no cóż trudno mi to dokładniej wytłumaczyć ale liczę na pomoc. Aerograf jakiego używam to harder and steenbeck ultra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, patrykd napisał:

A poza tym jakie farby. Jakie ciśnienie. Jakie proporcje rozcieńczenie. Jest dużo zmiennych. 

Farba to one shot primer od ammo, który nie wymaga rozcieńczania. A co do ciśnienia to testowałem na każdym aż do 4 barów i sytuacją wszędzie wygląda tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Bengal napisał:

hey,

dysza czysta?

spróbuj go rozcieńczyć (1shota).

ew. test byle jaka farba tamiyi mocno rozcieńczona (5:1) i próbuj.

 

dysza czyściutka, ale myślę, że to nie problem farby gdyż wcześniej używałem podkładu z rozcieńczalnikiem i była taka sama sytuacja. Czy może to wynikać z uszkodzonej iglicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, patrykd napisał:

No to już wiadomo skąd problem może być. Psikanie dysza 0,2mm musi być koniecznie z rozcieńczeniem. Sprawdź jeszcze końcówkę igly czy jest prosta, niepowyginana. I sprawdź uszczelkę przy dyszy ten iring czy nie jest uszkodzony. 

Dobra dzięki wielkie. Jeszcze jedno pytanie tym razem odnośnie kompresora. Otóż nie mogę ustalić stałego ciśnienia, przykładowo ustawiam 1,5 bara i już dosłownie po minucie wzrasta do 2 barów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach