Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 Cześć, jestem dosyć początkującym modelarzem i mam problem z aerografem. Otóż gdy go używam to mocno chlapie w sensie zamiast malować takie dokładne plamki to chlapie jedną duża plamą i dookoła takie małe kropki, no cóż trudno mi to dokładniej wytłumaczyć ale liczę na pomoc. Aerograf jakiego używam to harder and steenbeck ultra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal0281 Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 Czy masz moze zdjecie jak to wygląda? Tak z opisu trudno coś doradzić. Czy aero jest czyste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 A poza tym jakie farby. Jakie ciśnienie. Jakie proporcje rozcieńczenie. Jest dużo zmiennych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2023 21 minut temu, michal0281 napisał: Czy masz moze zdjecie jak to wygląda? Tak z opisu trudno coś doradzić. Czy aero jest czyste? Aero raczej na 99% czyste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2023 17 minut temu, patrykd napisał: A poza tym jakie farby. Jakie ciśnienie. Jakie proporcje rozcieńczenie. Jest dużo zmiennych. Farba to one shot primer od ammo, który nie wymaga rozcieńczania. A co do ciśnienia to testowałem na każdym aż do 4 barów i sytuacją wszędzie wygląda tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 hey, dysza czysta? spróbuj go rozcieńczyć (1shota). ew. test byle jaka farba tamiyi mocno rozcieńczona (5:1) i próbuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 Jeśli aero nie jest zapchany to rozcieńcz 40 na 60 na korzyść rozcieńczalnika. I ciśnienie tak z 1,5 bara. Dysza 0,4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2023 6 minut temu, Bengal napisał: hey, dysza czysta? spróbuj go rozcieńczyć (1shota). ew. test byle jaka farba tamiyi mocno rozcieńczona (5:1) i próbuj. dysza czyściutka, ale myślę, że to nie problem farby gdyż wcześniej używałem podkładu z rozcieńczalnikiem i była taka sama sytuacja. Czy może to wynikać z uszkodzonej iglicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2023 8 minut temu, patrykd napisał: Jeśli aero nie jest zapchany to rozcieńcz 40 na 60 na korzyść rozcieńczalnika. I ciśnienie tak z 1,5 bara. Dysza 0,4. problem w tym, że dyszę mam jedynie 0,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 No to już wiadomo skąd problem może być. Psikanie dysza 0,2mm musi być koniecznie z rozcieńczeniem. Sprawdź jeszcze końcówkę igly czy jest prosta, niepowyginana. I sprawdź uszczelkę przy dyszy ten iring czy nie jest uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2023 2 minuty temu, patrykd napisał: No to już wiadomo skąd problem może być. Psikanie dysza 0,2mm musi być koniecznie z rozcieńczeniem. Sprawdź jeszcze końcówkę igly czy jest prosta, niepowyginana. I sprawdź uszczelkę przy dyszy ten iring czy nie jest uszkodzony. Dobra dzięki wielkie. Jeszcze jedno pytanie tym razem odnośnie kompresora. Otóż nie mogę ustalić stałego ciśnienia, przykładowo ustawiam 1,5 bara i już dosłownie po minucie wzrasta do 2 barów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SnajperTBG Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 Zmień farby na Gunze,Tamkę,hatakę a tego miga to wyrzuć i nie patrz gdzie spadnie. Gwarantuję że będziesz zadowolony ze zmiany 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 Czyżby reduktor był przyczyną. Na pewno jest sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2023 Teraz, patrykd napisał: Czyżby reduktor był przyczyną. Na pewno jest sprawny? Nie mam pojęcia, a jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 Reduktora bez manometru pomocniczego nie sprawdzisz. Ale jeśli ciśnienie w układzie wzrasta a on służy do jego utrzymywania na stałym poziomie na wyjściu do aero. To może być zepsuty. Nachodzi mnie jeszcze jedna myśl czy po prostu nie masz otwartego tego reduktora na maksa. Wtedy ciśnienie na wyjściu z reduktora będzie stałe rosnąć. Sprubuj go zakręcić aby ciśnienie spadło do 0 na wyjściu a następnie powoli odkręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 A jaki kompresor? Ultra jest przepraszam "idioto" odporna, jedynie co może być nie tak to zatkana dysza (przez poprzednio nie umytą chemię) lub (0.2) za słabo rozcieńczona farba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2023 3 minuty temu, patrykd napisał: Reduktora bez manometru pomocniczego nie sprawdzisz. Ale jeśli ciśnienie w układzie wzrasta a on służy do jego utrzymywania na stałym poziomie na wyjściu do aero. To może być zepsuty. Nachodzi mnie jeszcze jedna myśl czy po prostu nie masz otwartego tego reduktora na maksa. Wtedy ciśnienie na wyjściu z reduktora będzie stałe rosnąć. Sprubuj go zakręcić aby ciśnienie spadło do 0 na wyjściu a następnie powoli odkręcać. Aż wstyd się przyznać ale używałem kompresora na odwrót. W sensie cały czas był odkręcony a ja go zakręcałem żeby zwiększyć ciśnienie. Problem rozwiązany 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giberes Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 (edytowane) Poza tym nie otwieraj przepływu powietrza celując na model, tylko zaczynaj obok i naprowadzaj już ustalony strumień farby na malowana powierzchnię. Unikniesz kleksów na starcie, bo czasem odrobina farby zostaje na igle i po otwarciu powietrza najpierw chlapie ta odrobina, a potem już równo maluje. Edytowane 28 Stycznia 2023 przez giberes 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 29 Stycznia 2023 Share Napisano 29 Stycznia 2023 A czy to nie jest po prostu typowy błąd początkujących użytkowników aerografu? Prawidłowo, przy zatrzymaniu malowania najpierw zamyka się dopływ farby, czyli przesuwa spust do przodu, a dopiero potem zamyka się dopływ powietrza zwalniając nacisk na spust. Początkujący zwykle robią to równocześnie albo w odwrotnej kolejności. W ten sposób powietrze przestaje lecieć a farba chwilowo dalej cieknie przez niedomkniętą dyszę i zbiera się na końcówce. Kolejne otwarcie powietrza plunie tym nadmiarem i plama gotowa. Prawidłowa sekwencja: naciskamy spust, zaczynamy ruch aerografu, odciągamy spust, prowadzimy aero, przesuwamy spust do przodu, kończymy ruch i zwalniamy nacisk. To wydaje się na początku dość nienaturalne i trzeba trochę potrenować. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 29 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2023 2 godziny temu, HKK napisał: A czy to nie jest po prostu typowy błąd początkujących użytkowników aerografu? Prawidłowo, przy zatrzymaniu malowania najpierw zamyka się dopływ farby, czyli przesuwa spust do przodu, a dopiero potem zamyka się dopływ powietrza zwalniając nacisk na spust. Początkujący zwykle robią to równocześnie albo w odwrotnej kolejności. W ten sposób powietrze przestaje lecieć a farba chwilowo dalej cieknie przez niedomkniętą dyszę i zbiera się na końcówce. Kolejne otwarcie powietrza plunie tym nadmiarem i plama gotowa. Prawidłowa sekwencja: naciskamy spust, zaczynamy ruch aerografu, odciągamy spust, prowadzimy aero, przesuwamy spust do przodu, kończymy ruch i zwalniamy nacisk. To wydaje się na początku dość nienaturalne i trzeba trochę potrenować. Nie wiem, możliwe że to jest to. Sprawdzę to dzisiaj. A jeszcze się zapytam czy to jest wina słabego rozcieńczenia farby, że czasami się zatyka i nagle takie jakby „bąbelki pojawiają się na końcówce aerografu w sensie na dyszy i tak jakby się napowietrza i tak „gotuje” jak wrząca woda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 29 Stycznia 2023 Share Napisano 29 Stycznia 2023 1 minutę temu, Kudacior napisał: Nie wiem, możliwe że to jest to. Sprawdzę to dzisiaj. A jeszcze się zapytam czy to jest wina słabego rozcieńczenia farby, że czasami się zatyka i nagle takie jakby „bąbelki pojawiają się na końcówce aerografu w sensie na dyszy i tak jakby się napowietrza i tak „gotuje” jak wrząca woda? Nie wiem czy w pełni zrozumiałem o jaki efekt chodzi, ale mieszanie farby z powietrzem musi się odbywać poza dyszą - w okolicach jej wylotu. Jeśli gdziekolwiek pojawiają się bąble, oznacza to przedostawanie sie powietrza do dyszy. Kwestia albo braku uszczelnienia albo uszkodzonej dyszy. W HS Ultra trzeba sprawdzic, czy uszczelka na dyszy jest ok, a sama dysza dobrze przyciśnięta do korpusu przez przykręcaną osłonę. Dla porządku, trzeba sie upewnić, czy w dyszy nie siedzi jakiś paproch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 29 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2023 19 godzin temu, patrykd napisał: Reduktora bez manometru pomocniczego nie sprawdzisz. Ale jeśli ciśnienie w układzie wzrasta a on służy do jego utrzymywania na stałym poziomie na wyjściu do aero. To może być zepsuty. Nachodzi mnie jeszcze jedna myśl czy po prostu nie masz otwartego tego reduktora na maksa. Wtedy ciśnienie na wyjściu z reduktora będzie stałe rosnąć. Sprubuj go zakręcić aby ciśnienie spadło do 0 na wyjściu a następnie powoli odkręcać. No to super. Wczoraj zakręciłem tak jak sugerowałeś i powoli odkręcałem, podziałało i ciśnienie utrzymywało się stale na tym samym poziome. Dzisiaj sprawdzam i ponawiam działanie i teraz nie trzyma ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myszaty Napisano 29 Stycznia 2023 Share Napisano 29 Stycznia 2023 Wrzuć zdjęcie swojej sprężarki, reduktora i manometru - będzie wiadomo o czym piszemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudacior Napisano 29 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2023 2 godziny temu, myszaty napisał: Wrzuć zdjęcie swojej sprężarki, reduktora i manometru - będzie wiadomo o czym piszemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myszaty Napisano 29 Stycznia 2023 Share Napisano 29 Stycznia 2023 (edytowane) Napełnij zbiornik aż się wyłączy - ustaw na manometrze żądane ciśnienie - dmuchnij aerkiem i zobacz czy z powrotem się podniesie do ustawionej wartości. Reduktory mają tak że wkręcając pokrętło podnosisz ciśnienie (zwiększasz napięcie sprężyny na membranie), a odkręcając obniżasz. Jeżeli nie działa w ten sposób to możliwe że ci zdycha reduktor. Inna rzecz to precyzja tego reduktora, przy niskich ciśnieniach może ciut głupieć. Edytowane 29 Stycznia 2023 przez myszaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.