Skocz do zawartości

Aerograf zostawia na krawedziach rozbryzgi - Jak temu zaradzić?


Mythe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na wstępie powiem ze po 20 latach kompletnej miłości do oglądania i podziwiania modeli w końcu sam sie zdecydowałem na spróbowanie sie w tej dziedzinie.
Zakupiłem sobie podstawowy sprzęt oraz model i zacząłem zabawe.

 

Technikalia - 
Aerograf:  AB-180K

Kompresor: Adler 4001
Farba: Tamiya akrylowa X-61
Rozcieńczacz: Mr.hobby leveling thinner
Ciśnienie w kompresorze:  0.5 bara
Czapka od Air Control Aerografu:  Przykręcona prawie na maxa

Połozyłem bez problemu podkład na model, potem pomalowałem bazą, tutaj nie było najmniejszych problemów wręcz sama zabawa. Problem rozpoczął się przy próbie zrobienia kamuflażu.
Pierw zmienilem iglice na 0.3mm i zdjąłem czapke iglicy aby linie były cienkie, o ile linia faktycznie udaje sie cienka o tyle robią mi sie na krawedziach brzydkie rozbryzgi, oprócz samej linii aerograf pluje mi kropelkami na około. 

Załączam zdjęcie problemu i z góry bardzo dziękuje za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam

334828895_549863076954468_5930204110307688069_n.jpg

Edytowane przez Mythe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mythe napisał:

Witam wszystkich, na wstępie powiem ze po 20 latach kompletnej miłości do oglądania i podziwiania modeli w końcu sam sie zdecydowałem na spróbowanie sie w tej dziedzinie.
Zakupiłem sobie podstawowy sprzęt oraz model i zacząłem zabawe.

 

Technikalia - 
Aerograf:  AB-180K

Kompresor: Adler 4001
Farba: Tamiya akrylowa X-61
Rozcieńczacz: Mr.hobby leveling thinner

Połozyłem bez problemu podkład na model, potem pomalowałem bazą, tutaj nie było najmniejszych problemów wręcz sama zabawa. Problem rozpoczął się przy próbie zrobienia kamuflażu.
Pierw zmienilem iglice na 0.3mm i zdjąłem czapke iglicy aby linie były cienkie, o ile linia faktycznie udaje sie cienka o tyle robią mi sie na krawedziach brzydkie rozbryzgi, oprócz samej linii aerograf pluje mi kropelkami na około. 

Załączam zdjęcie problemu i z góry bardzo dziękuje za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam

334828895_549863076954468_5930204110307688069_n.jpg

Za duże ciśnienie powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, robertmodelarz napisał:

Za duże ciśnienie powietrza.

 Zapomniałem dodać ! Juz aktualizuje opis. Cisnienie to 0.5 bara a Air Control na aerografie jest przykrecony prawie na maxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2023 o 14:27, Mythe napisał:

 Zapomniałem dodać ! Juz aktualizuje opis. Cisnienie to 0.5 bara a Air Control na aerografie jest przykrecony prawie na maxa

Pod zbiorniczkiem jest jeszcze zawór do regulacji przepływu powietrza.

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, robertmodelarz napisał:

Pod zbiorniczkiem jest jeszcze zawór do regulacji przepływu powietrza.

3p7slc.919874.xxl.jpg

Dokładnie tak! Z tym tez próbowałem, Airbrush Air Control rowniez nie pomaga, nadal mam brzydkie kropki wszedzie na okolo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, robertmodelarz napisał:

Spróbuj go porządnie wyczyścić -zatkana dysza – nawet najmniejsza drobina może zaburzyć przepływ farby, iglica może też być skrzywiona.

 

 

Iglica jest nowiutka a wyczysczony był na błysk 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Mythe napisał:

 Zapomniałem dodać ! Juz aktualizuje opis. Cisnienie to 0.5 bara a Air Control na aerografie jest przykrecony prawie na maxa

Ciśnienie i gęstość farby muszą iść w parze.  Im rzadsza farba (ale nie za rzadka) tym mniejsze (ale nie za małe) ciśnienie. Ty masz zapewne i za małe ciśnienie i za gęstą farbę.

0.5 bara niemal zawsze będzie za mało, nawet do mocno rozrzedzonej farby. Ustaw 1.5 na kompresorze, odkręć zawór na aero do końca i próbuj rozrzedzoną farbą. Zacznij od 1:3 farby do rozpuszczalnika. Zaworu pod aerografem po odkręceniu na razie nie ruszaj, bo one w chińczykach potrafią niezbyt działac. Na początek, reguluj na kompresorze. Między 1 a 2 bary powinieneś znaleźć optymalne ciśnienie, jeśli masz już odpowiednio rzadką farbę.

Aha, i trenuj gdzieś na boku, nie na modelu. Na złomi modelarskim, na plastikowych opakowaniach itp. Nie na papierze czy innym chłonącym materiale.

Edytowane przez HKK
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, HKK napisał:

Ciśnienie i gęstość farby muszą iść w parze.  Im rzadsza farba (ale nie za rzadka) tym mniejsze (ale nie za małe) ciśnienie. Ty masz zapewne i za małe ciśnienie i za gęstą farbę.

0.5 bara niemal zawsze będzie za mało, nawet do mocno rozrzedzonej farby. Ustaw 1.5 na kompresorze, odkręć zawór na aero do końca i próbuj rozrzedzoną farbą. Zacznij od 1:3 farby do rozpuszczalnika. Zaworu pod aerografem po odkręceniu na razie nie ruszaj, bo one w chińczykach potrafią niezbyt działac. Na początek, reguluj na kompresorze. Między 1 a 2 bary powinieneś znaleźć optymalne ciśnienie, jeśli masz już odpowiednio rzadką farbę.

Aha, i trenuj gdzieś na boku, nie na modelu. Na złomi modelarskim, na plastikowych opakowaniach itp. Nie na papierze czy innym chłonącym materiale.

Bardzo dziękuje za pomoc. Trenuje z boku, nie na modelu. Popróbuje znaleźć złoty środek. Czy znajde czy nie, jeszcze tu wróce ❤️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś wyraźnie napisane:

 

54 minuty temu, HKK napisał:

Aha, i trenuj gdzieś na boku, nie na modelu. Na złomie modelarskim, na plastikowych opakowaniach itp. Nie na papierze czy innym chłonącym materiale.

 

6 minut temu, Mythe napisał:

Zostały obejrzane zanim dokonałem zakupu, nie rozwiązało to mojego problemu

 

Jeżeli do wszystkich porad tak się będziesz stosował to daleka droga przed tobą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, _OldMan_ napisał:

Ale miałeś wyraźnie napisane:

 

 

 

Jeżeli do wszystkich porad tak się będziesz stosował to daleka droga przed tobą.

 

 

Początkowo wydawało sie to ok, dopiero w trakcie zauwazyłem a wiec kazde kolejne próby naprawy przeniosłem na papier. Na początku nie wzbudziło to moich podejrzen póki nie zobaczyłem realnego efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest aby się ŚCIŚLE stosować  do udzielonych porad. Wtedy łatwiej wyłapać co robisz źle, ty lub twój sprzęt.

Każde odstępstwo wypacza wynik prób.

Był tu taki kolega któremu chciano pomóc, ale on każdą poradę modyfikował na swój sposób, a później płakał, że mu nie wychodzi. :haha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, myszaty napisał:

No i jeżeli wymagasz kreski/ krawędzi jak od cienkopisu  to zapomnij...to tak nie działa.

 

 

 

Nieee, cienka linie udaje mi sie osiagnąć natomiast na okolo linii jest masa kropek jak na zdjeciach zamieszczonych i to jest problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jesteś w stu procentach pewny, że nie masz za gęstej farby to malujesz na zbyt niskim ciśnieniu. Ustawiłeś  0,5 co jest mało, masz chinola, da się nim malować ale musisz pamiętać, że nie osiągniesz atomizacji markowych aerografów. Wyjścia masz dwa moim zdaniem. Pierwsze, zmienić parametry farby, ciśnienia o czym mówił HKK. Drugie, amazon. co.jp i procon. Wtedy może coś z tego będzie. Jest jednak  większa różnica niż 10% :) . Spróbuj pierwszego rozwiązania, jest tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę,że dajesz za małe  ciśnienie.,Musi być w okolicach min 1bara.Plus rozcieńczanie farby.Masz dobre farby i chemię.Więc warto pokombinować z ustawieniami ciśnienia.I czy też masz dobrze dobrane te iglice do rozmiaru dyszy.Bo tam tez jak zle założysz nie ten rozmiar iglicy do innej dyszy może robić się problem.NA TO  zwrócić trzeba uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Farba 

2. Ciśnienie

3. Ustawienia aero

4. Ty czyli technika

Tu masz wszystkie składowe.

+ niewiadoma czyli adler...

Mój zaczynał dobrze ,, rozpylać" przy 1 do 1,5 bara.

I zawsze miałem delikatnie wyższe na reduktorze i bardzo delikatnie regulowałem MAC -iem - on tylko ogranicza przepływ, na starcie ma ciut wyższe ciśnienie.

Wypoleruj iglicę. 

Maluj bardziej do 90 stopni względem powierzchni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Luljan napisał:

Drugie, amazon. co.jp i procon. Wtedy może coś z tego będzie. Jest jednak  większa różnica niż 10% :)

Sprawiłeś sobie Procon-a? Podziel się wrażeniami. Jestem ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, HKK said:

Sprawiłeś sobie Procon-a? Podziel się wrażeniami. Jestem ciekaw

O tak, nawet dwa :) . Trochę mnie to gnębiło powiem szczerze, testy u kogoś przez pare minut a mieć u siebie to inna sprawa.

 

Miałem pisać jak coś pomaluję, ale skoro pytasz to mogę w sumie i teraz. Generalnie to nic nowego nie powiem choć przyznam, że różnica jest większa niż sądziłem. Atomizacja jest super, idiotoodporność również, łatwość malowania też. Wart swojej ceny absolutnie. Ja kupiłem sobie dwa, 0,3 i 0,2. Oba super. Dużo łatwiej się nimi maluje niż H&S silverline który już sprzedałem. Każdemu kto chce i może wydać polecam, zwłaszcza, że cena na japońskim Amazonie to jest damping  w czystej postaci. 4 dni i sprzęt  w domu, masakra.

Pomijam wygląd, choć dekielek chodzi jak w chinolu :) . Zdecydowanie lepiej zachowują się farby Bilmodel, zarówno w H&S jak i w chinolu miały tendencje do zasychanie na igle. Tutaj tego nie ma. Przy czym atomizacja w H&S też jest bardzo dobra, nic gorsza niż w proconie. 
Czyli, chinol to nie procon (czego nigdy nie mówiłem pragnę podkreślić) każdy kto ma około 85 euro powinien go sobie kupić. Taka sytuacja :) .

  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.