Skocz do zawartości

Problem z farbami do aerografu


Kudacior

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, krn78 napisał:

Może być tak, że mieszasz nieodpowiednie farby z nieodpowiednim thinnerem. Wstaw zdjęcia tego, co mieszasz: farb i thinnera.

Na 100% mieszam dobre, gunze z leveling thinner, tamiya z x-20a lub również z leveling thinnerem problem pozostaje ten sam. Ale to na 100% nie wina złego rozcieńczenia bo jak mówiłem wcześniej tak samo robiłem i nie było takiej sytuacji. W dodatku nawet jak nie rozcieńczam farb i maluje samym aero to farby i tak się błyszczą mimo, że wcześniej były matowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kudacior napisał:

Na 100% mieszam dobre, gunze z leveling thinner, tamiya z x-20a lub również z leveling thinnerem problem pozostaje ten sam. Ale to na 100% nie wina złego rozcieńczenia bo jak mówiłem wcześniej tak samo robiłem i nie było takiej sytuacji. W dodatku nawet jak nie rozcieńczam farb i maluje samym aero to farby i tak się błyszczą mimo, że wcześniej były matowe.

 

FFF8D678-A10F-4BDE-A570-49F09BDE1490.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, myszaty napisał:

Nie rozwarstwia ci się farbka w zbiorniczku?

Jak często mieszasz?

I te kropelki to może być oddzielony thinner....

Nie rozwarstwia, do tego bardzo dokładnie mieszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie malowania też?

Spróbuj na acetonie ....

Jaki masz kompresor?

Odwadniacz, filtr na wyjściu...

Zbiornik, kondensat - wilgotność powietrza sprężonego i normalnego...

Edytowane przez myszaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, myszaty napisał:

W trakcie malowania też?

Spróbuj na acetonie ....

Jaki masz kompresor?

Odwadniacz, filtr na wyjściu...

Zbiornik, kondensat - wilgotność powietrza sprężonego i normalnego...

w trakcie malowania też, nie mam acetonu, tc-20t kompresor, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na 90% resztki lakieru w aerografu, kolejne 8% to coś się dostaje do zbiornika i potem do aero, a kolejne 2%, że bredzę. Warstwy, iglica, mokre, suche, rozwarstwia się……….. ja bym nie brał pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Luljan napisał:

Masz na 90% resztki lakieru w aerografu, kolejne 8% to coś się dostaje do zbiornika i potem do aero, a kolejne 2%, że bredzę. Warstwy, iglica, mokre, suche, rozwarstwia się……….. ja bym nie brał pod uwagę.

czyli co mam w takiej sytuacji zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kudacior napisał:

Farby kupiłem tydzień temu

A ile leżały w sklepie/ magazynie -

tego nawet producent nie wie

 

18 minut temu, Kudacior napisał:

tc-20t kompresor, 

Ok, ale co z wodą z kondensatu? Zbiera ci się w bańce albo w tym filtroreduktorze?

Odkręć bańkę na reduktorze sprawdź ten  filterek czy nie jest mokry lub dziurawy/ popękany.

Wilgotne powietrze może ci takie efekty dawać tym bardziej że używasz farb które tolerują wodę.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w takiej sytuacji musisz niestety rozebrać i wyczyścić aerograf. On nie może zmieniać wykończenia farby w wyniku jakiegokolwiek uszkodzenia. To zwyczajnie nie ma związku. Musisz być absolutnie pewny, że jest czysty. Tutaj ktoś radził, całkiem słusznie, jeżeli uważasz, że jest czysty, nalej samego rozcieńczalnika i pryśnij delikatnie na jakąś matową powierzchnię. Samym rozcieńczalnikiem. Po odparowaniu musi być mat. Tylko wiesz, że to musi być mgła, bo jak dasz szprycę to zmyjesz farbę :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, olejowy czy nie, nawet jak będzie tam coś, w zbiorniku, to nie będzie zmieniać wykończenia farby. No bez jaj. Będą kropki, plamy ale nie zmiana z matu na połysk.

 

Czy umyłeś aerograf?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Luljan napisał:

Zrobiłeś próbę z rozcieńczalnikiem bez farby? Na matowej powierzchni? 
Rozebrałeś go? Jesteś pewny, że nie ma szans na obecność resztek lakieru?

Taki w 100% nie jestem więc jeszcze raz go wyczyszczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na reduktorze ma taki malutki filterek.

Wilgoć w powietrzu jest bez względu czy kompresor jest olejowy czy nie.

Po sprężeniu wilgoć ta powinna się skroplić o ile ma czas i miejsce na schłodzenie sprężonego powietrza. Do tego dochodzi długość sesji i czas pracy kompresora bo z czasem skubany jest coraz cieplejszy - a to nie pomaga wyłapywać wody.

Jeżeli kilka czynników się zgra: temperatura, wilgotność i czas to nawet tej wody nie zauważysz.

A farby których używasz chyba nie mają nic przeciwko wodzie w składzie?

Matowa farba od satyny  to nie jest coś odrębnego - wszystko zależy od proporcji i składu.

Ile tego lakieru musiało by być w tym aerku - jak bardzo zaświniony? by zmieniać skład farby???:haha:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, myszaty said:

dy nie zauważysz.

A farby których używasz chyba nie mają nic przeciwko wodzie w składzie?

Mieszasz człowiekowi w głowie, pokaż jak obecność wody w powietrzu zmienia farbę z matu na błysk? Chętnie się czegoś nowego dowiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Luljan napisał:

Mieszasz człowiekowi w głowie, pokaż jak obecność wody w powietrzu zmienia farbę z matu na błysk? Chętnie się czegoś nowego dowiem.

 

No dobra aero wyczyszczony, test z rozcieńczalnikiem na farbie matowej też zrobiony pomyślnie, czyli aero czysty. Co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.