Jump to content

Bf-110E 1:72 Eduard


Roland_Sebastian
 Share

Recommended Posts

Czołem modelarze, pora zaprezentować kolejny ukończony model. Jest to Bf 110E, którego warsztat prowadziłem na forum. Ponadto na YouTube można obejrzeć wideorelacje z budowy pod poniższym linkiem:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLDIZZvGCcrwaaPRq28whEweOyP9xufoe8

 

Sam zestaw nie jest już świeży, został opracowany w 2012 roku, jednak jakością detali i spasowaniem dorównuje aktualnym projektom. Bardzo dobrze dopasowany, jedyne newralgiczne miejsca to - montaż nosa oraz gondoli silnikowych, gdzie zalecam zachować ostrożność podczas montażu . Jedynie co to miałem drobne perypetie z kalkomaniami Eduarda, część liter kodowych musiałem poprawiać. Do tego napisy eksploatacyjne są wydrukowane na bardzo cienkim filmie, przez co ciężko się je nakłada. Zdarzyło mi się, że film podwijał się pod kalkę podczas przesuwania.

Od siebie postanowiłem dodać pełne nitowanie kadłuba i skrzydeł - fabrycznie zaznaczone są nity jedynie w niektórych miejscach i do tego rzadko rozmieszczone. Dodatkowo zastosowałem żywiczny karabin MG 15 od Eduarda oraz podmieniłem lufy MG 17 na toczone wygrzebane z zapasów :). Nie znalazłem zdjęć, które pokazywałyby jak te maszyny się brudził dlatego zdecydowałem się tylko na lekkie zaznaczenie śladów eksploatacyjnych.

 

Oczywiście nie obyło się bez pewnych niedociągnięć. Jeśli miałbym jeszcze raz budować ten model to zdecydowałbym się na wnętrze w całości w kolorze RLM 66 (kwity w wątku warsztatowym).



IMG_0125.thumb.JPG.e1b937d4140f4e79443abbadf22f1333.JPG

 

IMG_0065.thumb.JPG.0190cebe522d3ac9165c395fe81aafc5.JPG

 

IMG_0069.thumb.JPG.a3392fa4d87b89fa7968398bbb960fd9.JPG

 

IMG_0070.thumb.JPG.f0a03722bdee3f708fd656f9240f84c1.JPG

 

IMG_0071.thumb.JPG.c9321427929e1763d13452d31d294a03.JPG

 

IMG_0076.thumb.JPG.ba5817310848bb64a20c168053e5e5a7.JPG

 

IMG_0079.thumb.JPG.fad6767cb2df7e35f02cb456f5b7b5e8.JPG

 

IMG_0080.thumb.JPG.6f1da39b87fb4f5a9763865b36219019.JPG

 

IMG_0082.thumb.JPG.c57ff92cd4cfd70c1efba871c78f0e72.JPG

 

IMG_0084.thumb.JPG.d5be4d72e4c5ae1113ff00374a9a7b85.JPG

 

IMG_0085.thumb.JPG.9c4541933d8c14542e843694f39d2cd2.JPG

 

IMG_0091.thumb.JPG.9a08299607ea700abc5516e7ba38ce71.JPG

 

IMG_0092.thumb.JPG.a854e9301188d2073560ac344365bb7a.JPG

 

IMG_0094.thumb.JPG.6ded1ed9586cd4c3f21f29a239eb720f.JPG

 

IMG_0098.thumb.JPG.04b4f7a728e9fc215dafc887fb2a0153.JPG

 

IMG_0100.thumb.JPG.01be065f5984dfd875eeddad0f1a51a6.JPG

 

IMG_0103.thumb.JPG.816d8a3a70c912b80e135664e2cce0ec.JPG

 

IMG_0104.thumb.JPG.d7b08bef24ff6da4316d98df45e29632.JPG

 

IMG_0107.thumb.JPG.057fef32f774009dc89a45a67c046e67.JPG

 

IMG_0108.thumb.JPG.9bb36d8eacecd6baa0fa99fd7ce9a368.JPG

 

IMG_0111.thumb.JPG.7cd4da70c8253f5e9c559fbce8be0566.JPG

 

IMG_0114.thumb.JPG.dbf9e1ac88a9d285bd52c742ec9f59ae.JPG

 

IMG_0115.thumb.JPG.6f87a93b04cfd19916897845248bbb9c.JPG

 

IMG_0116.thumb.JPG.51dcb3cff418d855e67b6d1308ce54d6.JPG

 

IMG_0117.thumb.JPG.47ed94b16b2fd8b5f8857048607ffb21.JPG

 

IMG_0120.thumb.JPG.777b3ddf4b5c03b94b30921cae1776aa.JPG

 

IMG_0121.thumb.JPG.1d3aa14093a1b89db6d92f50efe03dd9.JPG

 

IMG_0122.thumb.JPG.69f0526faecfc879e851fd1dbef4d682.JPG

 

IMG_0123.thumb.JPG.ecb535fe8e73be54fddb762db14edd68.JPG

 

IMG_0124.thumb.JPG.f1e16c6de14d772d885691b01386a90d.JPG

Miłego oglądania, tymczasem czas się zabrać za kolejny projekt i dokończenie tych rozgrzebanych. :)

 

 

  • Like 25
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Baas ArK napisał:

Bajeranckie cętki! Na jakich wartościach malowałeś?


Ciężko mi mówić o dokładnych wartościach ciśnienia ponieważ korzystam z zaworka MAC w aerografie. Tok mojego postepowania jest następujący:
1. przygotowuje mieszankę farby z rozcieńczalnikiem w stosunku mniej więcej 1:4* (farba:MLT), czasem 1:3*, zależnie od tego jaki to kolor.
2. po przelaniu do aerografu farby ustawiam pokrętłem ciśnienie na minimalny przepływ i zwiększam stopniowo do momentu w którym aero przestaje pluć i daje jednorodną plamkę. 

Próby robię na arkuszu polistyrenu, który zwykle mam gdzieś obok. Jeśli aero przestaje pluć farbą przy zbyt dużym ciśnieniu/farba od razu mocno kryje/zamiast ładnego przejścia tworzą się drobinki farby wokół plamki to znaczy, że mieszanka wymaga dodatkowego rozcieńczenia. Jeśli zaś od razu zaczynają tworzyć się zacieki to znaczy, że przesadziłem z rozcieńczeniem i dodaję kroplę lub dwie farby. 


Przy kolorach mocno kryjących jak np. czarny pomaga dodanie kropli lakieru  który pomoże utrzymać odpowiednią gęstość mieszanki i nieco zmniejszy krycie - proces malowania jest wtedy łatwiejszy do kontrolowania.

 

*maluję farbami hataka serii C, nie wiem jak będą się zachowywać farby innych producentów. Np. podawane przez scale-a-ton'a na YouTube proporcje 10% czy nawet 5% farby dla Gunze (czyli rozcieńczenie od 1:9 do 1:19 kompletnie się nie sprawdzają w moim przypadku, momentalnie tworzą się zacieki ale możliwe, że przy farbach Gunze jest wymagane tak duże rozcieńczenie.



 

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.