Skocz do zawartości

BF-109E-3 1:48 Eduard


kozborn

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbowałem z dwoma przewodami na przedzie. Nie jestem przekonany, czy to był dobry pomysł...

image.png

IMG_20231102_161714_1.jpg

 

A tu trzeci przewód, poprzeczny. Sam nie wiem. Pierwsze koty za płoty. 

IMG_20231102_163600.jpg

Edytowane przez kozborn
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, barszczo napisał:

Brawo :D . I już jest znacznie lepiej, ta skala pozwala na dużo więcej :super:.

Hm, coś mi mówi, że teraz nie możesz powiedzieć inaczej 😉

Popróbuję jeszcze z lewej strony Możliwe, że  musi mi się to "opatrzyć". Miałem na wejściu czyściutki element i chwilowo odbieram to jako regres a nie progres :)

Macie jakieś sprawdzone sposoby na nakładanie kapilarnych ilości CA? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmyć nadmiar kleju i pomalować całość na nowo, nawet zabudowane w kadłubie. Może w końcu zniknie ta srebrna część silnika z przodu 😂 . Przepraszam że się czepiam, ale strasznie mnie to kłuje w oczy. Cieniutki drucik i świeży klej CA, wpłynie wszędzie praktycznie bez śladu. Dorzucam ci jeszcze jedno zdjęcie z najbardziej widocznymi przewodami z przodu na zbiorniku oleju i z prawej strony silnika. Ten zbiornik jest w kolorze RLM02, też go przemaluj:

037.jpg.54788bceeb6556684c23741aa208c902.jpg

Edytowane przez barszczo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, kozborn napisał:

Macie jakieś sprawdzone sposoby na nakładanie kapilarnych ilości CA? 

 

Cienki drucik (0,2 lub 0,3 mam) osadzony w uchwycie. Klej powinien być rzadki, potrafi wtedy zachować się jak extra thin i wniknąć między klejone powierzchnie. Koniecznie stosuj lupę, zwiększysz precyzję. I nie oczekuj efektów od razu - jak każda czynność wymaga to trochę ćwiczeń. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dobrze widać, ale przód jest czarny, posrebrzony lekko suchym pędzlem. Spróbuję jeszcze kilka detali po lewej stronie. I ten palec musi wystarczyć w miejsce ręki, Panowie :) nie od razu BFa zbudowano :)

IMG_20231102_202505_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa przewody dodane po lewej stronie plus jeszcze jeden, w poprzek, za śmigłem. Jutro prawdopodobnie postaram się nieco zapełnić przestrzeń za silnikiem.  

IMG_20231102_210536.jpg

IMG_20231102_210923_1.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem jeszcze trochę poskręcanych kabli we wnęce za rusztowaniem, wzorując się na fotce od @barszczo

IMG_20231102_213754.jpg

IMG_20231102_214107.jpg

Edytowane przez kozborn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, kozborn napisał:

Dodałem jeszcze trochę poskręcanych kabli we wnęce za rusztowaniem, wzorując się na fotce od @barszczo

 

Trudno Ci się teraz będzie zatrzymać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kozborn napisał:

Spróbowałem z dwoma przewodami na przedzie. Nie jestem przekonany, czy to był dobry pomysł...

 

....

 

A tu trzeci przewód, poprzeczny. Sam nie wiem. Pierwsze koty za płoty. 

 

 

Ależ budujesz napięcie!

Prawie jak:

 

Stirlitz się zamyślił. Spodobało mu się to, więc zamyślił się jeszcze raz.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarty sobie koledzy urządzają a ja to wszystko przeżywam... Niczym bohater Dickensa idę się z tych nerwów przejść po pokoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TM48 napisał:

Trzeba było być asertywnym.

Ależ byłem! Po prostu nie byłem uparty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kozborn napisał:

Żarty sobie koledzy urządzają a ja to wszystko przeżywam... Niczym bohater Dickensa idę się z tych nerwów przejść po pokoju. 

Mam nadzieję, że spacer się udał. Kwestia spadochronu nie przeszkadzała?

Edytowane przez socjo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bliźniaki przed malowaniem, po malowaniu i po zamontowaniu. Nie jestem szczególnie zadowolony z końcówek na lufach, trochę widać łączenie niestety, potem to prawdopodobnie postaram się zamaskować lekkim okopceniem. 

IMG_20231103_113437.jpg

IMG_20231103_114038_1.jpg

IMG_20231103_125548_1.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Me to dla mnie obce konstrukcje. Przy okazji tego warsztatu dotarło do mnie, że taka 109 to idealny przypadek dla modelarza, który chciałby spróbować dorabiania elementów wyposażenia, ale podchodzi do tego jak do jeża. Ubogość osprzętu i jego prostota w najbardziej eksponowanych przestrzeniach sprzyja takiemu wyzwaniu. Te Twoje druciki są fajne, a do tego takie przełamanie się zwykle nieźle procentuje w kolejnych budowach.

Jednak nie spodziewaj się super efektu. Barszczo napisał, że kolektor z przewodami zapłonowymi może od biedy zostać, ale to od biedy to jest tu eufemizm. To jest akurat  dominujący element przy tym silniku i właśnie ta ubogość osprzętu staje się tu problemem, bo nic go nie zamaskuje, nic nie odwróci uwagi. Przed montażem silnika jego zeszlifowanie i zastąpienie dorobionym elementem byłoby zupełnie bezproblemowe ( w kategoriach lekko łatwo i przyjemnie - wymarzona relacja włożonej pracy do efektu końcowego 😉 ). Teraz trochę gorzej i pozostaje ciszyć się z kabelków, które, pamiętajmy, są wciąż fajne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@greatgonzo cieszę się, że cieszą Cię druciki. Dzięki że mnie motywowaliście. Wiesz, że ja rownież uważam że nie ma progresu bez wyjścia ze strefy komfortu. I tak, też sądzę, że to się opłaci. Ale to nadal jest niezamierzony bonus. Nie planowałem tego i nie widzę nic w tym złego. Miało być przypomnienie sobie, oczom i rękom jak to jest robić model :) na miękko i bezstresowo (a sam piszesz, że to przecież nie zawsze przyjemność...) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro prawdopodobnie będę zamykał kadłub. Z tej okazji pamiątkowe zdjęcie kokpitu. 🥲 celownik zamontuję jak skończą się różne zawieruchy. 

IMG_20231103_184047.jpg

IMG_20231103_184222_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, abstra:bip:ąc od całej reszty muszę przyznać, że 1:48 zachwyca. Sądziłem dotychczas że nic lepszego niż 1:72 nie przytrafiło się temu światu, ale błądzilem... @Xmen sprawdź! I w tym kontekście Bf jawi mi się jak jakiś ZNAK. Wieki temu był to pierwszy samolot na którym próbowałem się z aerografem [patrz: link do modeli z 2021] . Był to dla mnie krok milowy, jak pewnie dla wieku z Was. Dziś jest to pierwszy model w tej skali.  Bylo warto.  @Xmenwiem co myślisz 😉

Edytowane przez kozborn
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.