zaruk Napisano 10 Kwietnia Share Napisano 10 Kwietnia Zdecydowanie Kolega wuwumaster ma rację i to prawdopodobnie jest powodem różnic w odcieniach. Ale spokojnie, sam takie rzeczy robiłem, zostałem uświadomiony i od tego czasu kolory zaczęły do siebie pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano 10 Kwietnia Autor Share Napisano 10 Kwietnia Wielkie dzięki za poradę. Miło mi że obserwujecie wątek. Jestem już coraz bliżej końca budowy czyli mojego ulubionego momentu. Dziś robiłem próby z nowym lakierem akrylowym bezbarwnym od Gunze. Jest to lakier serii H numer 110 Aqueous satyna. Pierwsze próby wypadły obiecująco. Na pewno zaletą tego lakieru jest to że pakowany jest do słoiczka a nie do sprayu, dzięki czemu nie występuje zjawisko zalewania modelu lakierem w jednych miejscach i niedomalowanie w drugich. Z resztą nie po to kupowałem aerograf żeby malować z puszki!!! Nałożę jeszcze jedną warstwę na próbę i maluję Zero, a następnie nakładam wash i okopcenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 10 Kwietnia Share Napisano 10 Kwietnia Do tego akurat wystarczyła by IPA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 10 Kwietnia Share Napisano 10 Kwietnia Widzę że kolega z tych co nie szpachlują skrzydeł w Mustangu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 10 Kwietnia Share Napisano 10 Kwietnia W dniu 10.04.2025 o 19:04, wuwumaster napisał: Widzę że kolega z tych co nie szpachlują skrzydeł w Mustangu Expand A to trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 10 Kwietnia Share Napisano 10 Kwietnia W dniu 10.04.2025 o 19:19, Xmen napisał: A to trzeba? Expand Oj tam oj tam, taki żarcik, nie mogłem sobie darować jak zobaczyłem tego pacjenta do testów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano 11 Kwietnia Autor Share Napisano 11 Kwietnia Ten mustang to od mistercrafta. Już przy sklejaniu Aichi d3a1 skutecznie wybiliście mi z głowy sklejanie tych wyrobów modelopodobnych ale ten mustang tylko utwierdził mnie w przekonaniu że mistercraft to syf. Niestety trochę tego kupiłem więc przynakmniej używam do testów. A sam mustang jest przerażająco źle spasowany. Chociaż na Aichi mi zależało bo poza mistercraftem i zts plastyk jest tylko ten od airfixa. Ale muszę przyznać że wykonanie Zera od Airfixa w porównaniu do misrtercrafta to niebo a ziemia. Ponadto dzięki za żarcik, rozluźnił atmosferę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianosPL Napisano 11 Kwietnia Share Napisano 11 Kwietnia Obejrzałem całą relację twojego modelu. Sam startuje z warsztatem z tym samolotem w między czasie bo robię pancerkę ale czasem wracam robić samolot bo ile można pancerki robić czasem trzeba coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano 13 Kwietnia Autor Share Napisano 13 Kwietnia Fajnie że jest ktoś od pancerki. Kolego DamianosPL jakiej firmy T-34 /85 i Abramsa polecasz? Ja przede wszystkim jestem samolociażem ale ostatnio mam ochotę na te 2 czołgi. Interesuje mnie średnia skala czołgowa. Nie wiem jaka to bo na modelach pancerki się nie znam ale chodzi mi o model średniej wielkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianosPL Napisano 13 Kwietnia Share Napisano 13 Kwietnia W dniu 13.04.2025 o 14:10, Archangelraphael napisał: Fajnie że jest ktoś od pancerki. Kolego DamianosPL jakiej firmy T-34 /85 i Abramsa polecasz? Ja przede wszystkim jestem samolociażem ale ostatnio mam ochotę na te 2 czołgi. Interesuje mnie średnia skala czołgowa. Nie wiem jaka to bo na modelach pancerki się nie znam ale chodzi mi o model średniej wielkości. Expand Jeśli średnia skala to 1:48 jest to pomiędzy 1:35 a 1:72 . Ale mniej modeli jest w tej skali. Najbardziej popularna to 1:35 albo 1:72 . Najwiecej modeli w 1:48 ma Tamiya i Hobby Boss. Tamiya jak Tamiya lepsze spasowanie będzie miała. Nie sklejam pancerki w 1:48 (bo tańsza 1:35) moze inni więcej sie wypowiedzą na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano 13 Kwietnia Autor Share Napisano 13 Kwietnia Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano 18 Kwietnia Autor Share Napisano 18 Kwietnia W poniedziałek i dziś malowałem satynowym lakierem bezbarwnym mojego Zero. W weekend nakładam wash i domaluję światła pozycyjne. Zdjęć nie robiłem bo nie było czego fotografować, model właściwie poza tym że jest bardziej lśniący nie zmienił się w istotny sposób. Życzę wszystkim którzy obchodzą święta Wesołych Świąt a tym którzy nie obchodzą Miłego Urlopu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano Niedziela o 10:34 Autor Share Napisano Niedziela o 10:34 Dziś pomalowałem z pędzla zielone i czerwone światło pozycyjne oraz końcówkę rurki Pitota na kolor Super Duraluminium. Za kilka godzin nakładam Washa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano Niedziela o 20:17 Share Napisano Niedziela o 20:17 Jeśli nie dorabiasz świateł, to najpierw pomaluj je srebrzanką a następnie clearem np. tamijowskim X-23 (niebieski światło prawe), X-27 (czerwony światło lewe). Natomiast samo dorobienie świateł akurat w Zero nie jest trudne. Polecam spróbować "następną razą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano Niedziela o 20:43 Autor Share Napisano Niedziela o 20:43 Cytat Jeśli nie dorabiasz świateł, to najpierw pomaluj je srebrzanką a następnie clearem np. tamijowskim X-23 (niebieski światło prawe), X-27 (czerwony światło lewe). Natomiast samo dorobienie świateł akurat w Zero nie jest trudne. Polecam spróbować "następną razą. Expand Dzięki za info. Kupię wskazane farby i wykonam światła tak jak polecasz. W kolejce czekają jeszcze 2 Zera więc może w którymś dorobię światła pozycyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano Poniedziałek o 11:56 Autor Share Napisano Poniedziałek o 11:56 Nałożyłem Washa na model. Myślę że jest całkiem nieźle. Niestety nie rozlewał się właściwie na Hinomaru ponieważ kalka nie wtopiła się dobrze w linie podziału więc będę musiał je zostawić na czysto. Czy macie jakieś porady odnośnie zmywania nadmiaru Washa? Patyczki do uszu, chusteczka czy pędzelek? Oczywiście delikatnie moczę w małej ilości White Spirit. Kupiłem farby które polecił Baas ArK. Jak dojdą to pomaluję światła pozycyjne najpierw metalizerem super aluminium a potem wskazanymi farbami. Washa robiłem na farbach olejnych renesans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano Poniedziałek o 19:39 Share Napisano Poniedziałek o 19:39 Wstępnie do większych powierzchni (o ile nie wystaje nic co można urwać) mogą być chusteczki, ale ogólnie patyczek powinien wystarczyć. W dniu 21.04.2025 o 11:56, Archangelraphael napisał: Kupiłem farby które polecił Baas ArK. Expand Nie tyle polecił co napisał jakie kiedyś kupił i nadal używa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano Wtorek o 03:16 Autor Share Napisano Wtorek o 03:16 Dziś rano zmyłem nadmiar Washa. Na moje oko wygląda ok. Linie podziału w tym modelu są dość głębokie więc wash łatwo zostawał w szczelinach i go z nich nie zmywałem. Jak wrócę z pracy to namaluję okopcenia działek i rur wydechowych oraz pomaluję na srebrno światła pozycyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano Wtorek o 03:52 Share Napisano Wtorek o 03:52 W dniu 21.04.2025 o 11:56, Archangelraphael napisał: Nałożyłem Washa na model. Myślę że jest całkiem nieźle. Niestety nie rozlewał się właściwie na Hinomaru ponieważ kalka nie wtopiła się dobrze w linie podziału więc będę musiał je zostawić na czysto. Expand Jest na to prosty sposób. Weź skalpel że świeżym ostrzem i delikatnie nacinaj kalki wzdłuż linii. Nie używaj siły, daj rowkom prowadzić ostrze. Tak przecięte kalki można jeszcze potem po granicy cięć podlać płynem zmiękczającym żeby się lepiej ułożyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangelraphael Napisano Wtorek o 04:51 Autor Share Napisano Wtorek o 04:51 Dzięki za poradę ale już nałożyłem na kalki lakier bezbarwny i wątpię żeby płyn na nie zadziałał. Ponadto boję się że płyn wejdzie w interakcję z lakierem bezbarwnym ale użyję tej porady i w następnym modelu natnę kalki. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.